Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Er dette bra som mat?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-03-10, 14:03   #1
@maritamor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Mysen
Alder: 55
Innlegg: 34
@maritamor er på en erverdig vei

Er dette bra som mat?

Jeg har slitt litt med å få i meg nok fett.
Elsker cottage cheese m syltetøy men det ble for lite fett.
Så jeg fikk tips om å ta 1dl fløte og fun light og mikse.
Så nå tar jeg litt saft 1dl fløte og ca en halv boks cottage cheese og mikser til krem og spiser.
Lurer på om dette da er ok å spise en gang om dagen,dette blir jeg mett på og det holder lenge.
De fleste rister på hodet av meg som spiser så mye fløte medn fløte er vel bra?
Dette inneholder jo bra med proteiner og fett.

@maritamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert(DS i 2004)Egenkomponert LCHF maks 50 karber Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 14:06   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Er dette bra som mat?

Følger du noen bestemt filosofi?
Hvis ikke er det ikke så lett å vite, på fedon er nok CC ganske så bra mat, men på filosofiene med mer fett involvert kan det jo selvsagt bli magert og man må også gjerne passe på meieriprodukt da dette kan hemme vektnedgangen hos enkelte.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 14:08   #3
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Er dette bra som mat?

Om du dropper safta så! Mikser du cottage og fløte sammen til krem eller hver for seg? Hørtes litt godt ut...

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 14:11   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Er dette bra som mat?

Hvis du pisker kremen og så blander i CC så smaker det ganske likt riskrem

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 14:16   #5
@maritamor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Mysen
Alder: 55
Innlegg: 34
@maritamor er på en erverdig vei

Sv: Er dette bra som mat?

Jeg følger ingenting bare prøver å ha inn mye fett nok protein og lite karber.
Jeg har skrevt opp hva jeg spiser i noen dager og ligger på 100g protein 120-150g fett og alt fra 25-60 karber.
Dette føles greit synes jeg for hovedmålet er å bli kvitt søtsug og det er borte.... samt kanskje gå ned noen kg har gått ned 6 kg nå på 2 mnd med dette kostholdet.
liker å kose meg med søtt som er ok søtt og ikke is,skjokolade og digg.
Hvorfor ikke fun light?jeg trodde det var bedre enn syltetøy uten tilsatt sukker.
Andre forslag til hva jeg kan smaksette med?
Jeg putter alt oppi en beholder og mikser med vispen på hurtigmikseren min.
Det blir riskrem dette...

@maritamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert(DS i 2004)Egenkomponert LCHF maks 50 karber Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 14:21   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Er dette bra som mat?

Siden du ikke legger deg på en spesiell filosofi men kutter på karbs osv så er det ganske vanskelig å komme med konkrete råd, da må du nesten prøve og kanskje feile noen ganger selv for å se hva som funker på din kropp.
Jeg hadde ikke kuttet ut fun light hvis du bruker den for smakens skyld og den ikke trigger søtsuget ditt

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 14:41   #7
@maritamor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Mysen
Alder: 55
Innlegg: 34
@maritamor er på en erverdig vei

Sv: Er dette bra som mat?

hadde jeg ikke tatt dette innimellom ville jeg ikke klart å få inn så mye.
dette gjør meg fornøyd i smak trigger ikke å spise mer søtt men føles passe som ett måltid.
prøvde uten søtt og det orket jeg ikke...liker ikke mye kjøtt så dette er ett fint proteintilskudd.
Jeg vil helst gå på pulverdiett for å slippe å forholde meg til mat og søtt :-)
Men valgte å prøve dette og dette føles bra men det er vanskelig å vite hva som duger.
Må man virkelig følge ett fast opplegg for å ikke havne i kulda og måtte prøve og feile selv?
Jeg føler meg helt lost og nesten tvunget til å velge noe for å få ordentlig hjelp...
Finnes det ett lavkarbo som mitt? :-) eller noe som ligner?
Jeg synes de som man kan følge krever bøker og er strikse.
jeg prøver å finne en ting jeg kan leve i hverdagen med resten av livet sammen med familien og da funker det jeg gjør nå bra og jeg vil ikke tilbake til "slankekur" med egnen mat og nitidig telling.
Vet at da trigger jeg spiseforstyrrelsen min igjen som jeg så å si er kvitt.
Mener ikke å være sur men er bare litt lost over hvordan jeg kan spise for å ikke ødelegge det jeg gjør.

@maritamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert(DS i 2004)Egenkomponert LCHF maks 50 karber Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 14:53   #8
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Er dette bra som mat?

så lenge du går ned i vekt og føler deg bra så må det jo være noe riktig i det? Stå på!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 14:56   #9
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Er dette bra som mat?

Det likner kanskje litt på Fedon?
Og det er ikke sånn at du MÅ følge en filosofi for å få svar altså, vi ønsker virkelig å svare alle så godt vi kan, og da er det litt enklere for oss å gi et bra svar om vi vet mer om dine valg og ønsker. Det er bare det

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 15:08   #10
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Er dette bra som mat?

Opprinnelig lagt inn av @maritamor, her.

hadde jeg ikke tatt dette innimellom ville jeg ikke klart å få inn så mye.
dette gjør meg fornøyd i smak trigger ikke å spise mer søtt men føles passe som ett måltid.
prøvde uten søtt og det orket jeg ikke...liker ikke mye kjøtt så dette er ett fint proteintilskudd.
Jeg vil helst gå på pulverdiett for å slippe å forholde meg til mat og søtt :-)
Men valgte å prøve dette og dette føles bra men det er vanskelig å vite hva som duger.
Må man virkelig følge ett fast opplegg for å ikke havne i kulda og måtte prøve og feile selv?
Jeg føler meg helt lost og nesten tvunget til å velge noe for å få ordentlig hjelp...
Finnes det ett lavkarbo som mitt? :-) eller noe som ligner?
Jeg synes de som man kan følge krever bøker og er strikse.
jeg prøver å finne en ting jeg kan leve i hverdagen med resten av livet sammen med familien og da funker det jeg gjør nå bra og jeg vil ikke tilbake til "slankekur" med egnen mat og nitidig telling.
Vet at da trigger jeg spiseforstyrrelsen min igjen som jeg så å si er kvitt.
Mener ikke å være sur men er bare litt lost over hvordan jeg kan spise for å ikke ødelegge det jeg gjør.

Det er da virkelig ingen som skubber deg ut i kulda fordi du ikke har valgt en spesifikk filosofi, men er ikke lett for oss andre å vite hvilke råd vi skal gi deg når du i prinsippet selv bestemmer hva du vil innta av de forskjellige tingene.
De forskjellige filosfiene har såkalte retningslinjer og det er lettere å se om man eventuelt gjør noe feil hvis man vet hvilke retningslinjer brukene følger. Du skriver heller ikke hva du spiser resten av dagen og varierer mellom 25-65 g karbs (tror jeg at jeg leste over )
Da kan du gjerne være i ketose enkelte dager og ute av ketose dagen etterpå.

Så lenge ting funker for deg så er det jo bare å fortsette med det som du gjør i dag.

Fedon er ett kosthold jeg skal leve på når jeg når den vekta jeg ønsker og dette er ett kosthold man kan leve på sammen med familien. Man kan vel strengt tatt leve på alle kostholdene resten av livet, men selv ønsker ikke å ha det så strikt resten av livet som jeg har på ED nå og som jeg hadde på Ketolyse når jeg gikk på det.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 15:49   #11
@maritamor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Mysen
Alder: 55
Innlegg: 34
@maritamor er på en erverdig vei

Sv: Er dette bra som mat?

Jøss jeg hørtes sur ut...var ikke meningen det :-)
Jeg spiser noe som dette..
Frokost:
lavkarbobrød med smør og alle typer ost,pålegg.
Cottage cheese med fløte.
ometell av 2 egg ost kanskje noe pålegg eller eggehakk med 70g bacon.
Middag:
Middag som familien samme hva de spiser bare ikke ris,poteter osv.
Er vi ute og spiser tar jeg hamburger uten brød eller middag uten potet.
Kvelds:
Salat gjerne med kylling eller reker ca 100g kjøtt olje over samt dressing.
Lavkarbobrød eller havreklibrød med ost,pålegg.

Snur alt dette rundt alt ettersom det passer,noen steder jeg drar tar jeg med meg maten min.

Nå lagde jeg meg wok med kyllingkjøtt og fløtesaus prøver å variere maten så jeg ikke blir lei.
Jeg pleier ikke telle karber i grønnsaker.

Jeg levde på brødmat og gotteri før så jeg synes at det jeg spiser nå er sundt og slik kan jeg fint leve.
Regnet ut ca karber jeg lå på før og fikk sjokk det kunne lett bli 500karber på en dag utrolig og nå er det aldri over 100 :-)

Er takknemlig for deres synspunkter.

@maritamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert(DS i 2004)Egenkomponert LCHF maks 50 karber Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 16:12   #12
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Er dette bra som mat?

Jeg synes dette høres veldig bra ut! Hvis det viktigste for deg er å ikke trigge spiseforstyrrelser eller søtsug, så komponer en diett som funker for deg i forhold til de tingene! Men uansett skulle jeg tro du også går ned i vekt i lengden med denne maten, samt at det i mine øyne ser ut som et sunt kosthold! Det viktigste er å holde på til du blir trygg på deg selv og maten din Lykke til, det er et 100 ganger bedre kosthold enn 500 karber om dagen!!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 21:09   #13
@maritamor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Mysen
Alder: 55
Innlegg: 34
@maritamor er på en erverdig vei

Sv: Er dette bra som mat?

Takk...
Jeg har aldri visst hva sunn normal mat er og har vært sunnere de siste fem årene.
Men ikke på langt nær godt nok fordi jeg ikke aner hvordan jeg skal spise normalt.
Men med prøving og feiling ville jeg satse på dette og fant plutselig ut at det er jo lavkarbo :-)
Veldig moro og finne frem hit og spennende å finne så mange flotte oppskrifter...
Jeg føler jeg er på god vei nå og er så glad for å høre at jeg ikke er helt på vidda.
Jeg har tilogmed klart å trigge bulimi på pulver pga en halspastill...så for meg er det viktig å ikke være streng.
Men finne en norm som jeg kan leve på uten å være så streng at jeg føler jeg sprekker om jeg fristes til å ta en gulerot eller dele ett eple med dattera mi.
De jeg unner meg av godt nå er lov og å vite at jeg kan uten å ha ødelagt noe samtidig som jeg er mett og har så mye god mat å spise er herlig.
Å sulte seg har ødelagt så mye og gjort meg overvektig,jeg har slanket meg tykk.
Takk og ha en god påske alle sammen :-)

@maritamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert(DS i 2004)Egenkomponert LCHF maks 50 karber Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 15:24   #14
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Er dette bra som mat?

Jeg synes dette høres veldig bra ut. Veldig glad på dine vegne
God påske til deg også

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dette med søtningsmiddel, sukkerarter ol, forstår ikke dette helt jeg! bella donna Spørsmål og svar 3 12-06-09 22:30
Mulig dette er feil forum for dette spm. (ticker) Momsa Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 6 26-08-08 23:36
Hva er dette? mocca75 Spørsmål og svar 3 21-07-08 15:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no