Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

English muffins oversatt til norske forhold

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-03-10, 23:02   #1
mål:littavetmenneske
Medlem
 
mål:littavetmenneske sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: hus under hver busk
Innlegg: 63
mål:littavetmenneske er ny på veien

English muffins oversatt til norske forhold

En venninne ba meg legge ut flere av oppskriftene eg bruker, derfor har jeg den store "poste" dagen i dag. Denne oppskrifta fant jeg på nett, nærmere bestemt her: http://healthyindulgences.blogspot.c...-lovin-it.html . Jeg kan ikke se at noen andre har oversatt den, så gir dere min egen versjon, oversatt til en litt billigere og kanskje litt mer norsk versjon. Oppskrifta gir 6 mellomstore muffins og går som følger:

1 dl smør- jeg bruker halvt om halvt cocosa (kokosfett) og smør
1,5 dl kokosmasse (ica og coop sin inneholder 6,5 g karber/100 g)
6 egg
en liten smule salt (kanskje 1/4 ts)
noen drag fra kverna med sort pepper
1/2 ts bakepulver
2,5 dl revet hvitost

Jeg smelter fettet i bakebollen i microen- smelter gjerne litt ekstra slik at jeg får smurt muffinsformene. Kokosmassen kjører jeg i en kvern til kokosmel (bruker ei reingjort elektrisk kaffekvern - man kan sikkert bruke en blender e.l.) Alle ingrediensene kjører jeg sammen med miksmaster. La røra svelle ei stund, og fordel den i 6 muffinsformer. Stek på 180-200 grader i ca 10-15 min. Prøv med en fyrstikk e.l om de er ferdige. Avkjøl og nyt med eller uten pålegg.

Det finnes en søt variant som jeg ikke har prøvd ennå. Da bruker man revet mozarellaost og litt vanilje. Skal prøve den om noen dager- sikkert herlig med lemoncurd på....

Håper denne faller i smak- vel bekomme!

mål:littavetmenneske er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 01:23   #2
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: English muffins oversatt til norske forhold

Hm, hørtes jo fornøyelig ut. Jeg kjøpte akkurat kokosmel, så da kan jeg jo få prøvd ut det også.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 01:26   #3
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: English muffins oversatt til norske forhold

Haha, og så ser jeg at man kan smøre mandelsmør på også. Det kjøpte jeg også akkurat! Og det er nesten bare de to tingene jeg akkurat kjøpte. De to og sesamsmør.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 12:45   #4
elsemor83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østfold
Alder: 41
Innlegg: 25
elsemor83 er på en erverdig vei

Sv: English muffins oversatt til norske forhold

Men hva med antall gram karb. pr muffins og slik da??

__________________
elsemor83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 15:56   #5
BigO
Juniormedlem
 
BigO sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Bærums Verk
Alder: 48
Innlegg: 33
BigO er på en erverdig vei

Sv: English muffins oversatt til norske forhold

Jeg vil nok anbefale deg å kjøpe skikkelig kokosmel, det kan virke dyrt, men på denne oppskriften bruker jeg 40 gram kokosmel. Jeg bruker et merke som heter Aman Prana og det koster 99 kr for 500 gram på helsekost og inneholder 4 gram kh pr 100 gram.

Min variant av oppskriften finner du her: http://lav-karbo.blogspot.com/2010/0...sh-muffin.html

__________________




Min mat blogg: http://lav-karbo.blogspot.com/
BigO er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 17:10   #6
mål:littavetmenneske
Medlem
 
mål:littavetmenneske sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: hus under hver busk
Innlegg: 63
mål:littavetmenneske er ny på veien

Sv: English muffins oversatt til norske forhold

Hei!
Du har sikkert rett i at det kan være en fordel å kjøpe kokosmel. Men- det verste med kokosmel er faktisk ikke prisen, men heller det at det er vanskelig å få tak i det her hvor jeg bor. Ingen helsekost her har hatt det inne når jeg har sjekka iallefall. Jeg har bestilt på internet, og det funker jo fint, men det er ikke alltid at man har mel i hus. Da synes jeg faktisk min løsning med å male mel selv er bedre enn å ikke bake i det hele tatt

mål:littavetmenneske er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 17:13   #7
mål:littavetmenneske
Medlem
 
mål:littavetmenneske sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: hus under hver busk
Innlegg: 63
mål:littavetmenneske er ny på veien

Sv: English muffins oversatt til norske forhold

P.s: fin blogg, du! keep up the good work!
jeg skal forresten teste søte english muffins en av de nærmeste dagene. gleder meg!

mål:littavetmenneske er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 17:18   #8
mål:littavetmenneske
Medlem
 
mål:littavetmenneske sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: hus under hver busk
Innlegg: 63
mål:littavetmenneske er ny på veien

Sv: English muffins oversatt til norske forhold

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Haha, og så ser jeg at man kan smøre mandelsmør på også. Det kjøpte jeg også akkurat! Og det er nesten bare de to tingene jeg akkurat kjøpte. De to og sesamsmør.

mandelsmør!!! lykke på boks! jeg planlegger å prøve å lage nøtte- og mandelsmør fra bunnen. skal tro om noen her inne har prøvd og kanskje kan komme med gode råd....

forresten- sikkert lurt å bruke Big O sin versjon av oppskrifta dersom du har ferdigmalt kokosmel.

kos deg og lykke til!

mål:littavetmenneske er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 18:19   #9
BigO
Juniormedlem
 
BigO sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Bærums Verk
Alder: 48
Innlegg: 33
BigO er på en erverdig vei

Sv: English muffins oversatt til norske forhold

Opprinnelig lagt inn av mål:littavetmenneske, her.

P.s: fin blogg, du! keep up the good work!
jeg skal forresten teste søte english muffins en av de nærmeste dagene. gleder meg!

Takk for deg, jeg skal også teste ut den søte varianten, jeg har testet ut flere oppskrifter på søte muffins med kokosmel, men føler meg ikke helt i mål ennå, men oppskriftene er noen lunde de samme: Her er en jeg syntes ble bra: http://lowcarbdiets.about.com/od/bre...utrmuffins.htm

__________________




Min mat blogg: http://lav-karbo.blogspot.com/
BigO er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 13:10   #10
Cornelia
Medlem
 
Cornelia sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 298
Cornelia er ny på veien

Sv: English muffins oversatt til norske forhold

Disse minner meg egentlig veldig om de her:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28379

__________________


Cornelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 13:24   #11
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: English muffins oversatt til norske forhold

MÅ det være ost i disse muffinsene ??????????????

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 14:27   #12
mål:littavetmenneske
Medlem
 
mål:littavetmenneske sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: hus under hver busk
Innlegg: 63
mål:littavetmenneske er ny på veien

Sv: English muffins oversatt til norske forhold

Opprinnelig lagt inn av Cornelia, her.

Disse minner meg egentlig veldig om de her:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28379

ja, det er nok de samme. ser ut som vi er flere som tråler utenlandske lavkarbooppskrifter. uansett- en god ting kan vel egentlig ikke gjentas for ofte?

mål:littavetmenneske er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 14:34   #13
mål:littavetmenneske
Medlem
 
mål:littavetmenneske sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: hus under hver busk
Innlegg: 63
mål:littavetmenneske er ny på veien

Sv: English muffins oversatt til norske forhold

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

MÅ det være ost i disse muffinsene ??????????????

Jeg har ikke laget uten ost, men det er bare å prøve... sluttresultatet smaker ikke ost og egg- det synes iallefall ikke eg. dette er den oppskriften eg har prøvd som eg synes minner mest om "vanlig" bakst. om du ikke tåler ost kan du kanskje prøve å øke mengden med kokos? eg har forresten også laget denne med halvt om halvt kokosmel/fint malte mandler med godt resultat. den søte versjonen er forresten bra- man kan sikkert bruke denne oppskrifta som kakebunn... *drømme*

mål:littavetmenneske er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 14:42   #14
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: English muffins oversatt til norske forhold

Har funnet ut at ost er en partystopper for meg så da prøver jeg meg frem med å øke mengden kokos slik du foreslår

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 15:37   #15
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: English muffins oversatt til norske forhold

Da er muffinsene ferdig og en er allerede fortært Tror jeg må ha i litt søtning neste gang.

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 18:10   #16
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: English muffins oversatt til norske forhold

Nam. Såg goodiegoodie ut

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mitt forhold til mat Helene Fysisk og mental helse 9 12-07-09 23:26
Atkinsbarer i forhold til GI? quebec Spørsmål og svar 5 29-09-08 12:30
Når trener jeg i forhold til måltider? Pedro Trening 3 02-03-06 10:39
Et bedre forhold Marianne Fysisk og mental helse 4 21-02-06 02:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no