Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Er melke-karbo ille?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-08, 21:37   #1
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Er melke-karbo ille?

Er karbohydrater fra melk noe bedre eller værre enn karbohydrater fra sukker, mel, frukt osv...?

Jeg holder meg til under 15-20gr karbo pr dag. Men vil sååå gjerne blande proteinshaken min med melk, i steden for vann... for det smaker æsj....

Problemet er bare at 3dl melk i shaken gir 15 gram karbo??

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 21:46   #2
nordlandsjenta
Medlem
 
nordlandsjenta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 44
Innlegg: 303
nordlandsjenta er ny på veien

Sv: Er melke-karbo ille?

tror ikke du skal blande shaken din med melk, men kanskje d går ant å erstatte litt av vannet med fløte?

nordlandsjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 21:49   #3
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Er melke-karbo ille?

prøv med fløte.. eller med cocosa

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 21:51   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Er melke-karbo ille?

Melk inneholder melkesukker og for mye karbo for oss på ketolyse.

Alternativ kan du lage "melk" av 1 del fløte og 2 deler vann. Det blir ca "skummamelk"

Eller du kan bruke soyamelk. Jeg kjøper en på Kiwi som heter Alpro soya, den er usøtet og inneholder 0,1 karbo pr dl.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 22:18   #5
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Er melke-karbo ille?

Du kan prøve å lage sesam-melk om du har blender. 2 dl sesamfrø kjøres først tørre, og spes etterhvert forsiktig med 6 dl vann. Sesamfrø uten skall har 4,5g karbohydrater per 100g. Usikker på hvordan forholdet er mellom dl og gram da, men om du har lyst å prøve er det jo bare å veie. Det kan også gjøres med mandler eller solsikkefrø. Jeg synes mandelmelk er ganske godt i mat men det er vel litt mer karber der

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 00:07   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Er melke-karbo ille?

Hvis du er på ketolyse (som jeg leser at du er) så skal du jo bare ha 15 gram karber daglig og da nytter det jo aldeles ikke med melk. Men når det gjelder sunnheten av melk er jeg veldig delt. Jeg tror i utgangspunktet IKKE kumelk er for mennesker, men jeg ser jo at Kwasniewski anbefaler helmelk (og fløte), så vi bruker litt helmelk her i huset. Ikke som drikke, men i matlaging og diverse. Men skal man TELLE karbohydrater og holde seg under en viss grense (feks. som på ketolysekuren) ødelegger man fort resultatet ved å bruke melk siden det inneholder endel karber.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 10:12   #7
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Er melke-karbo ille?

Ok. Takk for svar alle sammen

Jeg har ikke drukket melk til nå, men har brukt LITT melk i mat. Da har jeg telt med disse karbene i mine daglige 15 gram...

Jeg får bare fortsette å blande shaken med vann da.... Og kanskje en 1/2 dl fløte en gang i mellom

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 10:15   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Er melke-karbo ille?

Sitat:

Problemet er bare at 3dl melk i shaken gir 15 gram karbo??

Bruker du 1dl fløte og 2 dl vann blir det 2,9 karber

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 22:59   #9
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Er melke-karbo ille?

Dere som følger lavkarbo, men ikke teller karber. Drikker dere melk?

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 23:15   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Er melke-karbo ille?

Jeg gjør ikke, men det er fordi det ikke kunne falt meg inn å drikke kumelk, verken av sunnhetsmessige årsaker eller for smakens skyld. Men jeg bruker litt helmelk i matlagingen.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan holde seg til MINIMUM karbo? elian Spis deg ned i vekt med Skaldeman 8 23-01-08 23:47
Teller dere karbo i kylling og kjøtt og ost og sånn? SkinnyToBe Ketolysekuren 3 16-01-08 08:04
Trening og karbo Tussi jenta Ketolysekuren 1 22-09-07 11:18
PCOS og antall gram karbo? JaneFonda007 Stoffskifte / hormonproblemer 1 18-04-07 21:54
Lite karbo gjør meg ukonsentrert Thorwald Spørsmål og svar 17 09-02-07 10:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no