Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Eggløsning og sånt (PCOS)

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-07-09, 13:58   #1
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Eggløsning og sånt (PCOS)

Hva skjer hvis man har egglønsing, men ikke menstruasjon? Eller er det umulig?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 09:51   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Eggløsning og sånt (PCOS)

Ikke øredøvende respons på denne nie

Men denne uka fikk jeg plutselig mensen gitt, helt uventet. Så kanskje lavkarbo hjelper? Og akupunktur som jeg går til?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 10:37   #3
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Eggløsning og sånt (PCOS)

Jeg tror at om du har PCOS, så er det jo selve eggløsningen som er problemet, så om du først har eggløsning, så vil du vel få mensen også? Viss ikke betyr det jo at det er noe galt med selve livmora som ikke forbereder seg på et evt befruktet egg... eller?

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 21:12   #4
SlankeMammsen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3
SlankeMammsen er på en erverdig vei

Sv: Eggløsning og sånt (PCOS)

Ved PCOS har man for mye mannlig kj.hormoner i kroppen slik at eggene ikke modnes skikkelig før eggløsning...
det er hormonforstyrrelser, og en meget sammensatt diagnose...

jeg har muligens dette, har de fleste symptomene, men har iallefall PCO :-(
men varierende sykluser kan komme av så mye :-S desverre

SlankeMammsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke enda Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 21:59   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Eggløsning og sånt (PCOS)

Jeg har påvist PCOS med de fleste symptomene, så hos meg er det liten tvil om hva uregelmessighetene kommer av...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 23:43   #6
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Eggløsning og sånt (PCOS)

samme med meg også... Jeg har PCOS, men har ikke forhøyet testosteron (manlige kjønnshormoner). Men PCOS er et veldig sammensatt problem da, og det kan variere hvilke symptomer som er mest fremtredende hos den enkelte...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 00:26   #7
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Eggløsning og sånt (PCOS)

Hm..er det testosteron som er forhøyet v/pcos?
Trodde det var LH (luteniserende hormon).....

Men, - det henger sikkert sammen, tenker jeg.

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 08:49   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Eggløsning og sånt (PCOS)

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Hm..er det testosteron som er forhøyet v/pcos?
Trodde det var LH (luteniserende hormon).....

Men, - det henger sikkert sammen, tenker jeg.

Det er begge deler

Her er hva lommelegen sier: http://www.lommelegen.no/322856/poly...-syndrom-(pcos)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 21:18   #9
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Eggløsning og sånt (PCOS)

Som bebbisprøver har jeg lest alt jeg kommer over angående eggløsning, og det jeg i hvert fall har fått med meg er at en eggløsning følges alltid av mensturasjon, men mensturasjon behøver ikker nødvendigvis å bety at man har hatt eggløsning.

Så dette er med andre ord ikke mulig, så vidt jeg har forstått:

Sitat:

Hva skjer hvis man har egglønsing, men ikke menstruasjon? Eller er det umulig?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 21:55   #10
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Eggløsning og sånt (PCOS)

Det er det alternativet at eggløsning ikke følges av menstruasjon for man er gravid da... Nok PCOS-ere her som "varer" i tre mnd og plutselig er gravide...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Høst og bær og sånt Tone Spørsmål og svar 4 07-08-08 13:42
Sukkererstating og sånt ... Sol Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 19-12-07 14:16
rulleblad og lover og sånt Trolljenta Generell diskusjon 4 08-06-06 11:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no