Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Slanka dig med fett!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-01-06, 09:16   #1
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Slanka dig med fett!

Jag tänkte att det kunde vara trevligt med en liten matrapport från mitt besök i Norge.

Jag ställde mig på vågen idag för att se vad Norgeresan gav. Vågen visar att jag har gått ner ca ett kg på mindre än en vecka, trots att jag ligger runt min nuvarande normalvikt. Vad äter man för att göra det?

Jag bodde på Hotel Rica vid Karl Johan. Utmärkt frukostbuffé. Jag startade alltså varje dag med en redig portion av äggröra och stekt fläsk. Jag valde de lättstekta bitarna. Till detta två koppar kaffe.

Det var mat som jag skulle stå mig på i ca 6 timmar, tänkte jag. Men dagarna fylldes av ny mat. Nästan alla journalister som intervjuade mig hade arrangerat en fettladdad måltid. Jag fotograferades alltså ätandes tjocka isterbitar, fettladdad biff och fettdrypande baconsallader. Tidningen Allers hade specialbeställt en omarinerad flintastek på minst två kilo. Den grejade jag bara en fjärdedel av.

Jag tvingades alltså bryta mot mina egna regler om att inte äta när jag inte är hungrig. Inga mellanmål förekom och absolut ingeting med "karbohydrater" i någon form. Jag hade ingen dator med mig men jag gissar på att jag åt ca 20 procent protein och 80 procent fett. Carben kan inte ha kommit upp i en procent, om det nu inte var något skumt i äggröran. Jag äter normalt runt 2000 kalorier om dagen. Jag behöver inte mer än så. Nu blev det några dagar med 1000 eller 2000 kalorier extra. Jag blev påfallande varm och kunde knalla runt i Oslo iförd kavaj. Förbränningen gick på högvarv.

Så här kunde jag fungera vid överätande för tre, fyra år sedan. Det var intressant att se att det går att koppla på den turbobrännkammaren idag också.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-01-06, 09:54   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Slanka dig med fett!

Interessant! Så du har gått ned mere denne uken, enn det du har gjort tidligere uker?

Synes forøvrig du gjør en flott innsats for å informere "vanlige" folk om dette kostholdet! All ære til deg for det Tilogmed mamma snakket om "en mann på radioen".. vet ikke om du har vært på radio jeg, men uansett..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-01-06, 09:56   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Slanka dig med fett!

Oj dette var jo virkelig interessant! Tusen takk for rapport. Dette er jo faktisk noe for meg som er overspiser. Jeg har forresten helt dilla på "skaldeman-frokosten".

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)

Sist redigert av Iset : 17-01-06 kl 13:53.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-01-06, 12:45   #4
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Slanka dig med fett!

Opprinnelig lagt inn av mofe

Interessant! Så du har gått ned mere denne uken, enn det du har gjort tidligere uker?

Synes forøvrig du gjør en flott innsats for å informere "vanlige" folk om dette kostholdet! All ære til deg for det Tilogmed mamma snakket om "en mann på radioen".. vet ikke om du har vært på radio jeg, men uansett..

Jodå, jag pratade i radio också. Och i morgon ska jag chatta med läsarna på Dagbladets nettmöte. Men viktigast var nog att jag blev intervjuad av sjuksköterskeförbundets(!) tidning. Där brukar man inte släppa in personer som mig. Hoppas redaktören får behålla sitt jobb...

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-01-06, 18:37   #5
Vigdinil
Medlem
 
Vigdinil sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 179
Vigdinil er ny på veien

Sv: Slanka dig med fett!

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Jodå, jag pratade i radio också. Och i morgon ska jag chatta med läsarna på Dagbladets nettmöte. Men viktigast var nog att jag blev intervjuad av sjuksköterskeförbundets(!) tidning. Där brukar man inte släppa in personer som mig. Hoppas redaktören får behålla sitt jobb...

Sten Sture

Hei Ssskaldeman! Hyggelig å hilse på deg....er spent på hva du egentlig skriver i din bok som er blitt så populær! Er selv sykepleier, så nå er jeg spent på hva som kommer på trykk i vårt tidsskrift "sykepleien",!

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 04:50   #6
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Slanka dig med fett!

Ja, det ska bli intressant att se vad tidningen skriver. Det jag predikar är en "förbjuden" sanning, och i Sverige har man valt att inte kommentera den. Kanske är Norge ett öppnare land.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 04:54   #7
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Slanka dig med fett!

Opprinnelig lagt inn av mofe

Interessant! Så du har gått ned mere denne uken, enn det du har gjort tidligere uker?

Ja, jag går inte ner alls normalt. Jag ligger ju på min normalvikt, drygt 80 kg. Men ett kg försvann i Norge och det håller sig borta. Det är nästan så att jag själv är förvånad.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 04:59   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Slanka dig med fett!

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Ja, jag går inte ner alls normalt. Jag ligger ju på min normalvikt, drygt 80 kg. Men ett kg försvann i Norge och det håller sig borta. Det är nästan så att jag själv är förvånad.

Sten Sture

Jøss, spennende!

Det hadde vært så spennende om du hadde laget deg en journal, Sten Sture! Tror den ville blitt den meste leste Men du har vel kanskje ikke tid.

Synes nesten synd på deg, med alle henvendelser du får!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 05:25   #9
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Slanka dig med fett!

Opprinnelig lagt inn av mofe

Jøss, spennende!

Det hadde vært så spennende om du hadde laget deg en journal, Sten Sture! Tror den ville blitt den meste leste Men du har vel kanskje ikke tid.

Synes nesten synd på deg, med alle henvendelser du får!

Se där, ännu en morronpigg! Jag går upp i gryningen varje dag för att hinna med alla mail (och ett och annat jobb). Någon journal hinner jag inte med för närvarande. Men det är inte synd om mig. Detta är både roligt och viktigt. Jag har återvunnit mitt liv och jag har ett ansvar att betala tillbaka.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 05:28   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Slanka dig med fett!

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Se där, ännu en morronpigg! Jag går upp i gryningen varje dag för att hinna med alla mail (och ett och annat jobb). Någon journal hinner jag inte med för närvarande. Men det är inte synd om mig. Detta är både roligt och viktigt. Jag har återvunnit mitt liv och jag har ett ansvar att betala tillbaka.

Sten Sture

Du, jeg tenkte på søvnbehovet ditt - har det endret seg?

Unnskyld spørsmålene mine, dette kan jo hende står i boken din - som jeg ikke har fått mulighet til å kjøpe enda.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 05:47   #11
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Slanka dig med fett!

Opprinnelig lagt inn av mofe

Du, jeg tenkte på søvnbehovet ditt - har det endret seg?

Unnskyld spørsmålene mine, dette kan jo hende står i boken din - som jeg ikke har fått mulighet til å kjøpe enda.

Ja, sömnbehovet och sömnvanorna har ändrat sig. Jag skriver om detta i boka.

Nu vaknar jag pigg som en lärka i gryningen, flera timmar före övriga familjen. När de vaknar har jag redan gjort ett arbetspass. Boken är skriven under att antal sådana tidiga arbetspass. Allting annat med mitt liv har ändrats också.

Nu kopplar jag ner för att göra ett jobb. Ha en bra dag!

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 05:51   #12
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Slanka dig med fett!

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Ja, sömnbehovet och sömnvanorna har ändrat sig. Jag skriver om detta i boka.

Nu vaknar jag pigg som en lärka i gryningen, flera timmar före övriga familjen. När de vaknar har jag redan gjort ett arbetspass. Boken är skriven under att antal sådana tidiga arbetspass. Allting annat med mitt liv har ändrats också.

Nu kopplar jag ner för att göra ett jobb. Ha en bra dag!

Sten Sture

Ahm det høres helt herlig ut - å våkne av seg selv, helt uthvilt, uten å måtte sove i 12 timer..

Hm. Må kjøpe denne boken din. Jeg lurer på din måte vil være mye lettere for meg, enn det av lavkarbo jeg har prøvd tidligere. Selv om jeg ikke har mere enn 16-17 kilo å ta av, så begynner de å føles tunge nå.

Ha en bra dag du også!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Å bli vant med tanken på fett! ElinGH Atkins kosthold 9 21-11-04 21:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no