Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Mellanmål är för sockerätare

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-06-05, 23:25   #1
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Mellanmål är för sockerätare

Jag tänkte att jag skulle göra 25 inlägg innan jag gick på semester. Här kommer nr 25:

Jag tror inte att mellanmål är bra för tjockisar. Mellanmålens funktion är att höja blodsockret och att hålla dig på benen fram till nästa måltid. Men höjt blodsocker är detsamma som bromsad fettförbränning. Resultatet blir bevarad övervikt.

Dietisterna rekommenderar mellanmål, men de utgår från sockerätarnas behov. En sockerätare behöver ständig tillförsel av ny energi, eftersom blodsockret hela tiden pendlar upp och ner. Men när man övergår till att äta naturlig, animalisk mat, då försvinner dessa problem. Den som äter naturlig mat måste ibland påminna sig om att fettbrasan behöver bränsle!

Ett spädbarn behöver kanske sex mål mat om dagen. Men ett spädbarn växer på längden. En vuxen sockerätare som tillämpar samma princip växer på bredden!

Det är inte mellanmålen i sig som där problemet, utan mellanmålens karaktär. Om du till exempel äter en kall fläskkotlett vid kaffepausen, så ger det ingen blodsockerhöjning. Men möjligen kan det ge höjda ögonbryn hos arbetskamraterna runt fikabordet...

Själv äter jag “middag” tre gånger om dagen. Måltiderna är ungefär lika stora och består av fet, animalisk mat. Mellanmål förekommer inte. Det är det enklaste receptet för att gå ner i vikt, och för att bibehålla sin viktminskning. Och man behöver aldrig någonsin vara hungrig.

Sten Sture Skaldeman

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-06-05, 23:29   #2
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Grattis med nr. 25


Interessant ssskaldeman...

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 29-06-05, 23:36   #3
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Men grønnsaker er viktigt.

50% av energien i morsmelk er fett. Altså fett er best

Når eg spiser 4egg med smør,2 skjeier UDOs,3skjeier cocosa,10gram loppefrø i vann og 2 store gulrøtter til frokost er det fysisk umulig å spise mellom måltid før det har gått 5 timer.

205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 08:40   #4
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av 205gti16v

Men grønnsaker er viktigt.

50% av energien i morsmelk er fett. Altså fett er best

Når eg spiser 4egg med smør,2 skjeier UDOs,3skjeier cocosa,10gram loppefrø i vann og 2 store gulrøtter til frokost er det fysisk umulig å spise mellom måltid før det har gått 5 timer.

Grönsaker är bra. Men de hjälper inte den som vill ha en maximal fettförbränning. Jag levde i nio månader på enbart fett och protein och under den tiden brände jag 44 kilo fett och vatten, utan motion och utan muskelförlust. Dessutom fick jag fantastiska hälsovärden.

Vill jag stå stilla i vikt lägger jag till grönsaker.
Vill jag gå upp i vikt lägger jag till frukt.
Vill jag gå ner i vikt äter jag enbart fett och protein.

Det är mitt enkla recept för att reglera kroppsvikten. Motion är nyttigt, men kroppsvikten reglerar man enklast med kosten.

Sten Sture Skaldeman

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 09:34   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Mellanmål är för sockerätare

Spennende tråd.

Med andre ord - om man skal spise mellommåltid, skal det kun inneholder fett og proteiner?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 09:38   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Mellanmål är för sockerätare

eller, om man spiser nok fett trenger man ikke mellommåltidene, for man er mett

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 09:58   #7
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Mellanmål är för sockerätare

hm trodde mellommaltider var saa sundt jeg .... men hvis man f.eks sparer en kjottkake fra middagen og spiser den litt seinere som et mellommaltid ? det er ikke saa bra det da ? altsaa det jeg mener er om man spiser den samme mangden saa er det bedre og spise den over tre maaltider enn fem ?????

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 10:01   #8
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Mellanmål är för sockerätare

Teorien er igrunn enkel, du spiser måltider med fett og proteiner og kanskje litt grønt.

Du spiser til du er mett, også venter du med å spise til du er sulten
Hvis du ikke er sulten før om 5-6 timer er det jo ikke noe poeng med mellommåltid, sant?

Hvis du derimot spiser mat som gjør at du er sulten igjen etter 2-3 timer så er det mer nyttig å spise et mellommåltid enn å spise et stort måltid..



Har jeg misforstått? jeg må vel innrømme at jeg har hoppet inn i denne diskusjonen uten å ha lest alle svarene

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 10:05   #9
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Mellanmål är för sockerätare

ja jeg skjonner at hvis man spiser nok fett saa holder mann seg mett helt til neste maaltid, saa man trenger ikke mellommaltid og det er bra men, hvis man spiser samme mengde mat er det da bedre og spise den over tre maaltider enn fem ? *notta er vannskelig i dag*

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 10:10   #10
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Mellanmål är för sockerätare

hm... jeg tror det blir "ett fett" *klasker seg på låret*
men om du er mett etter såpass lite at du må fordele det over flere måltider, så er nok det riktig for deg

for meg varierer det fra dag til dag. noen ganger 4 andre dager 2

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 10:12   #11
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Mellanmål är för sockerätare

ja samme her men iden jeg naa skal bli et nytt og bedre menneske saa tenkte jeg og ha faste tider hver dag (i uka) som jeg siser paa saa blir det litt mer rutine over det hele, ihvertfall i starten ......

festlig er du !

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 10:16   #12
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Mellanmål är för sockerätare

Men du må huske på at dette gjelder skaldemanndsietten
og du har tenkt å følge fedon?
sikkert ikke dumt med faste tider

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 12:04   #13
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Mellanmål är för sockerätare

I går spiste jeg 2 egg med salami og ost til frukost/ lunch.( ca kl 12.00)
neste måltid ble ikke før ca 19.30. var selvsagt sulten da , men det var bare siste halvtimen at jeg var skikkelig sulten.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no