Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Vill ha citat av Drevon

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-11-05, 10:19   #1
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Vill ha citat av Drevon

Hej!

Min bok kommer ju ut på norska om några månader. Jag funderar på att skriva till ett litet kapitel om Christian A Drevon, professor i näringsmedicin. Jag har förstått att han sagt mycket dumt under årens lopp. Finns det några bra exempel på vad han sagt, t ex om viktminskning och diabetes? Det vore väl trevligt om han fick äta upp sina egna uttalanden?

OBS: Det är viktigt att källan anges!

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-11-05, 10:33   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vill ha citat av Drevon

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Hej!

Min bok kommer ju ut på norska om några månader. Jag funderar på att skriva till ett litet kapitel om Christian A Drevon, professor i näringsmedicin. Jag har förstått att han sagt mycket dumt under årens lopp. Finns det några bra exempel på vad han sagt, t ex om viktminskning och diabetes? Det vore väl trevligt om han fick äta upp sina egna uttalanden?

OBS: Det är viktigt att källan anges!

Sten Sture

Jeg har MASSE! Skal lete frem en haug til deg NU!

Jeg skjønte ikke helt det siste du sa, er ikke helt stabil i svensk visst.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-11-05, 10:36   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vill ha citat av Drevon

Skaldeman: jeg har nok ikke lov å legge ut artikler her, pga copyright (sitater og slikt går vel an), så jeg kan godt maile noen artikler til deg? Har noen fantastiske (ironisk) artikler av Drevon liggende.

Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-11-05, 10:55   #4
ajn
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vill ha citat av Drevon

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg skjønte ikke helt det siste du sa, er ikke helt stabil i svensk visst.

Han må ha kildehenvisning, hvor du har funnet artikkelen...

Hilsen AjN - som bor farlig nærme Svenskegrensen

  Svar med sitat
Gammel 09-11-05, 10:56   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vill ha citat av Drevon

En annen person du kanskje bør tenke på, er WENCHE FRÖLICH, som er ernæringsprofessor, og jeg tror hun har doktorgrad i brød.
Hun er ofte i media og går sterkt ut MOT lavkarbodietter og pleier å si at hun selv spiser et halvt brød daglig og er slank, derfor er det ikke skadelig.

Her er noen artikler av henne og "kollegene" hennes:

http://www.dagbladet.no/dinside/2003/01/30/360169.html

http://www.dagbladet.no/dinside/2004/11/18/414918.html

http://www.nfed.no/go.cfm?id=2305

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article1258992.ece

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-11-05, 10:57   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vill ha citat av Drevon

Opprinnelig lagt inn av ajn

Han må ha kildehenvisning, hvor du har funnet artikkelen...

Hilsen AjN - som bor farlig nærme Svenskegrensen

Aaah da så.

Skaldemann: på linkene ser du hvor jeg har funnet det, jeg tror ikke det er lov å legge ut artikler her inne, bare linke.
Men jeg mailer deg noe fra nettdiskusjoner og slikt, og det har jeg funnet på www.vektklubb.no, der man må være betalende medlem for å lese, derfor kan jeg ikke linke til de artiklene.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-11-05, 11:00   #7
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Vill ha citat av Drevon

Opprinnelig lagt inn av Iset

og jeg tror hun har doktorgrad i brød.

og pleier å si at hun selv spiser et halvt brød daglig og er slank, derfor er det ikke skadelig.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-05, 11:07   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vill ha citat av Drevon

Christian Drevon:

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article1258992.ece

http://www.helsenytt.no/artikler/arvelig_fedme.htm

http://www.dagbladet.no/dinside/2002/07/23/343909.html

http://www.med.uio.no/imb/nutri/fors...an_drevon.html

http://forskningsradet.ravn.no/bibli...200405016.html

http://www.helsenett.no/Hjerte-og-Bl...tekarsykdommer

http://www.helsenett.no/kap4.html#kosthold

Bare plukk ut det du syns er interessant.

Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-11-05, 12:30   #9
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Vill ha citat av Drevon

Et kjapt søk på VG: http://www.sesam.no/search/?c=m&q=ny...rske%20nyheter

"Professor Drevon sier han tror søtsuget beror på en tilstand hvor man higer etter en psykologisk tilfredsstillelse som har lite med sukker å gjøre.
- Det har snarere noe med tillærte situasjoner i vår kultur å gjøre."

Født med skylapper han der as.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 09-11-05, 14:30   #10
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Vill ha citat av Drevon

Opprinnelig lagt inn av themonk

Et kjapt søk på VG: http://www.sesam.no/search/?c=m&q=ny...rske%20nyheter

"Professor Drevon sier han tror søtsuget beror på en tilstand hvor man higer etter en psykologisk tilfredsstillelse som har lite med sukker å gjøre.
- Det har snarere noe med tillærte situasjoner i vår kultur å gjøre."

Født med skylapper han der as.

Eller forut for sin tid. Bruker psykologien til å slå ihjel sitt eget fagfelt, nesten som å banne i kirken.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 22-01-06, 23:11   #11
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vill ha citat av Drevon

Opprinnelig lagt inn av Iset

En annen person du kanskje bør tenke på, er WENCHE FRÖLICH, som er ernæringsprofessor, og jeg tror hun har doktorgrad i brød.
Hun er ofte i media og går sterkt ut MOT lavkarbodietter og pleier å si at hun selv spiser et halvt brød daglig og er slank, derfor er det ikke skadelig.

Wenche Frölich har også skrevet ei kokebok om brød. Jeg har den selv, kjøpte den i 1991, da jeg var hellig overbevist om at det sunneste du kunne spise var tjukke brødskiver og lite pålegg.

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 22-01-06, 23:15   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Vill ha citat av Drevon

Opprinnelig lagt inn av HildePåSlankern

Wenche Frölich har også skrevet ei kokebok om brød. Jeg har den selv, kjøpte den i 1991, da jeg var hellig overbevist om at det sunneste du kunne spise var tjukke brødskiver og lite pålegg.

Den står i hylla mi også, den boka. Men jeg ble hverken sunn eller slank av den.... eller brødene ......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 01:50   #13
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Vill ha citat av Drevon

Og hva med Kåre Norum?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 05:35   #14
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Vill ha citat av Drevon

Opprinnelig lagt inn av mofe

Og hva med Kåre Norum?

Tack gärna sådana också. Jag har förstått att Kåre Norum gjort en helomvändning när det gäller socker. Nu har det plötsligt blivit lämpligt att säga att det är farligt. Men han lär ha försvarat socker ända fram till nu. Citat där Kåre försvarar sockerintag är mycket välkomna! De kan komma till nytta i framtida debatter.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 11:29   #15
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vill ha citat av Drevon

Skaldeman: jeg har en hel del av Wenche Frölich, ernæringsprofessor ved universitetet i Stavanger, og hun har vært ute i media og forsvart brød og kritisert lavkarbodietter i årevis. Skal jeg sende på mail til deg? Hun er verre enn Drevon og Norum tilsammen, syns jeg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 11:55   #16
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vill ha citat av Drevon

Jeg kan jo legge ut det jeg finner her, heller. Dette er artikler av Kåre Norum og Wenche Frölich:

Glem diettene - spis mindre fett

Potetens ære gjenopprettet

Det er slett ikke ett fett (ernærings-side)

Atkins-dietten er farlig (denne vil du nok finne interessant, Skaldeman!)

En fantastisk IDIOTISK nett-diskusjon med Frölich der hun driter seg loddrett ut

Fedon-dietten kan være farlig

Her har du litt frem til jeg finner enda mer, iallefall. Husk å TA Wenche Frölich skikkelig i din neste bok, for hun er en av de verste her i Norge.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 14:26   #17
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vill ha citat av Drevon

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg kan jo legge ut det jeg finner her, heller. Dette er artikler av Kåre Norum og Wenche Frölich:

Glem diettene - spis mindre fett

Potetens ære gjenopprettet

Det er slett ikke ett fett (ernærings-side)

Atkins-dietten er farlig (denne vil du nok finne interessant, Skaldeman!)

En fantastisk IDIOTISK nett-diskusjon med Frölich der hun driter seg loddrett ut

Fedon-dietten kan være farlig

Her har du litt frem til jeg finner enda mer, iallefall. Husk å TA Wenche Frölich skikkelig i din neste bok, for hun er en av de verste her i Norge.

Jeg ser på nettdiskusjonen med Frölich at hennes råd mot søthunger er at man skal "holde ut" og "fortelle seg selv at man ikke vil ha det".

Søthunger er vanskelig, jeg synes det er et veldig dårlig råd fra Frölich, men når man forfekter det kostholdet hun gjør, er det jo egentlig det eneste rådet hun kan gi! Hun kan jo ikke anbefale en lavkarbo diett.

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 17:44   #18
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Vill ha citat av Drevon

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg kan jo legge ut det jeg finner her, heller. Dette er artikler av Kåre Norum og Wenche Frölich:

[(snip)


Tackar, tackar!

Det blir mye läsning i kväll ser jag...

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Overrasket Drevon 205gti16v Nyheter / media 31 09-12-05 10:08
vill så gjerne bjynne på mandag.... m@nisha Induksjonen 7 24-10-04 18:34
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no