Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Jeg går ikke ned i vekt

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-02-11, 16:23   #26
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

glemte å legge til noen som faktisk er viktig.
når jeg er ferdig med ketolyse så går jeg over til lavkarbo for ikke å rase opp igjen.
husk dette blir en livsstil. dette er ikke noe du gjør nå for deretter å leve som du gjorde tidligere. gjør du det tror jeg du kan misslykkes.

  Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 16:29   #27
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Det du kan gå ned i vekt av er http://myrevolution.no/hurtig-vektnedgang-med-psmf/

hva er vitsen? 10 dager med pine, definerte muskler noen dager også er man like langt!

Ikke for å skryte, men jeg hadde skikkelig vaskebrett og hadde en tilnærmet lik kropp som dama i linken da jeg trente 5 dager i uken med vanlig fedon-kost. Ikke overdreven trening heller. Vil heller råde deg til å trene styrke og se om du blir fornøyd da. Er vel ikke alltid vi kan regne med å bli dønn såkalr perfekte heller!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 16:38   #28
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

mener hun dama med vekter lang ned på siden altså..he,he.
Ligner ikke så veldig på den magen jeg har nå, 32 uker på vei!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 16:54   #29
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Det du kan gå ned i vekt av er http://myrevolution.no/hurtig-vektnedgang-med-psmf/

Skjønner ikke hvordan du tørr å annbefale psmf kuren til noen. Jeg holdt på å bli lynsjet bare jeg nevnte psmf i en tråd i går jeg.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 17:24   #30
jada_klue
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 23
jada_klue er på en erverdig vei

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Kari Marita: må si jeg føler meg litt skyldig for det der... Men vil uansett takke for at du prøvde å hjelpe/gi meg dine erfaringer. Jeg tror bestemt at man må høre på kroppen sin, og at det er det som tilsier om ting er "farlig" eller ikke. Jeg prøvde meg bare en halv dag i går før anbefalinger/krangling på forumet og kroppen sa ifra om at det ikke var rett for meg. Men virker som at det kanskje ikke er like langt mellom ditt kosthold (som består av flere proteiner og mindre fett enn mitt) og PSMF, og jeg respekterer deg for at du turte å svare meg i det hele tatt.. Men det virker som det er mange her inne som kanskje ikke har en forståelse for hvor vanskelig det kan være å bli kvitt den siste vekten. Men jeg forstår også at det er frustrerende at "tynne" kommer inn og klager over mindre bagateller..

Men uansett så skal man nok holde seg unna å anbefale disse ekstrem-diettene ja... Det var poenget =)

jada_klue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 21:31   #31
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av jada_klue, her.

Kari Marita: må si jeg føler meg litt skyldig for det der... Men vil uansett takke for at du prøvde å hjelpe/gi meg dine erfaringer. Jeg tror bestemt at man må høre på kroppen sin, og at det er det som tilsier om ting er "farlig" eller ikke. Jeg prøvde meg bare en halv dag i går før anbefalinger/krangling på forumet og kroppen sa ifra om at det ikke var rett for meg. Men virker som at det kanskje ikke er like langt mellom ditt kosthold (som består av flere proteiner og mindre fett enn mitt) og PSMF, og jeg respekterer deg for at du turte å svare meg i det hele tatt.. Men det virker som det er mange her inne som kanskje ikke har en forståelse for hvor vanskelig det kan være å bli kvitt den siste vekten. Men jeg forstår også at det er frustrerende at "tynne" kommer inn og klager over mindre bagateller..

Men uansett så skal man nok holde seg unna å anbefale disse ekstrem-diettene ja.. Det var poenget =)

Ja er enig i at man bør unngå disse ekstreme diettene, di er ikke bra for kroppen. Etter hvert skal jeg også øke litt på fettmengden og litt på kalori inntaket. Blir vel mere likt Lindberg kostholdet kanskje, men karbene skal jeg prøve å holde på rundt 30-70 g daglig. Proteinntaket blir vel da litt mindre enn nå. Jeg skal ikke ned noe mere i vekt nå.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 21:40   #32
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av jada_klue, her.

.. Men det virker som det er mange her inne som kanskje ikke har en forståelse for hvor vanskelig det kan være å bli kvitt den siste vekten. Men jeg forstår også at det er frustrerende at "tynne" kommer inn og klager over mindre bagateller..

Det er vel helst MÅTEN noen vil gjøre det på som plager flere her inne, ikke at det er noen som vil ha av noen "pyntekilo"

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 23:46   #33
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Skjønner ikke hvordan du tørr å annbefale psmf kuren til noen. Jeg holdt på å bli lynsjet bare jeg nevnte psmf i en tråd i går jeg.

Jeg tenker at folk kan vurdere selv, og at det jeg skriver blir tatt opp til vurdering, ikke fulgt slavisk. Man må etter å ha fått kunnskap fra forskjellige kilder ta en beslutning. Ikke før. Jeg vil ikke at noen skal gjøre noe annet enn det de tror selv er bra for dem. Jeg har aldri ment at noen bør følge noen kur slavisk. Det klages dessuten hver gang noen snakker om kalorier og at man ikke kan spise uhemmet. Det tar jeg med en klype salt.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 00:49   #34
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg tenker at folk kan vurdere selv, og at det jeg skriver blir tatt opp til vurdering, ikke fulgt slavisk. Man må etter å ha fått kunnskap fra forskjellige kilder ta en beslutning. Ikke før. Jeg vil ikke at noen skal gjøre noe annet enn det de tror selv er bra for dem. Jeg har aldri ment at noen bør følge noen kur slavisk. Det klages dessuten hver gang noen snakker om kalorier og at man ikke kan spise uhemmet. Det tar jeg med en klype salt.

Jeg er enig med deg jeg. Men, jeg får gjennomgå hver gang jeg nevner kalorier og dietter med mindre fett og mer proteiner osv.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 08:18   #35
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg tenker at folk kan vurdere selv, og at det jeg skriver blir tatt opp til vurdering, ikke fulgt slavisk. Man må etter å ha fått kunnskap fra forskjellige kilder ta en beslutning. Ikke før. Jeg vil ikke at noen skal gjøre noe annet enn det de tror selv er bra for dem. Jeg har aldri ment at noen bør følge noen kur slavisk. Det klages dessuten hver gang noen snakker om kalorier og at man ikke kan spise uhemmet. Det tar jeg med en klype salt.

Og jeg tenker at det faktisk ikke er nødvendig å vurdere eller ha kunnskap om potensielle farlige kurer enten det går på at antall kalorier ligger på sultegrensa eller sinnsyke råd som å drikke en halvliter smør om dagen.

Helse må være det viktigste og PSMF har ingenting med god helse å gjøre.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 11:59   #36
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Og jeg tenker at det faktisk ikke er nødvendig å vurdere eller ha kunnskap om potensielle farlige kurer enten det går på at antall kalorier ligger på sultegrensa eller sinnsyke råd som å drikke en halvliter smør om dagen.

Helse må være det viktigste og PSMF har ingenting med god helse å gjøre.

Ja du har rett i at psmf ikke er en bra kur for helsa, men en liten uke på psmf dør faktisk ingen av. Det er å overdrive som er farlig. Kunnskap må jo folk få om psmf hvis de selv ønsker det. Men, man kan godt la vær å gå på den kuren, den annbefales ikke av meg heller. Når det gjelder å drikke en halvliter smør om dagen, blir jeg kvalm av tanken, fysj a meg.Det kan jo umulig være sunt.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 14:04   #37
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Og jeg tenker at det faktisk ikke er nødvendig å vurdere eller ha kunnskap om potensielle farlige kurer enten det går på at antall kalorier ligger på sultegrensa eller sinnsyke råd som å drikke en halvliter smør om dagen.

Helse må være det viktigste og PSMF har ingenting med god helse å gjøre.

Kunnskap om hva som funker for å få til en vektnedgang er av interesse for de som vil ned. Etter å ha lest om hva som funker med de forskjellige metodene kan en vurdere hvordan en selv vil forsøke å gå ned.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 14:14   #38
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Kunnskap om hva som funker for å få til en vektnedgang er av interesse for de som vil ned. Etter å ha lest om hva som funker med de forskjellige metodene kan en vurdere hvordan en selv vil forsøke å gå ned.

Jeg er faktisk enig med deg. Men denne dietten er jo helseskadelig! Og da mener jeg ikke at den trenger å være så helseskadelig å gå på i en uke, selv om jeg egentlig ikke skjønner poenget.
Det jeg reagerer aller mest på, er at det blir anbefalt denne dietten til normalvektige folk. Det er ikke slik at veien til lykke er å sulte seg ned fra en BMI på 22 til en BMI på 19. Det jeg reagerer på, er at du Ada-Emilie, som har vært åpen om at du har anorexia, legger ut informasjon om en helseskadelig diett i mange tråder her inne. Jeg håper virkelig at det blir en slutt på dette. Jeg ønsker ikke at dette skal spre seg som "superdietten" hvor man raskt blir slank. Ikke når man vet hvor skadelig dette er for kroppen.
Jeg ønsker at man skal dele informasjon om ulike retninger som ivaretar folks HELSE. Jeg vil sette helse foran en flat mage.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 14:15   #39
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Jeg ønsker at man skal dele informasjon om ulike retninger som ivaretar folks HELSE. Jeg vil sette helse foran en flat mage.

Yes!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 14:17   #40
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Videre er det greit å informere om at det faktisk er en lavkalori/lavkarbodiett som blir brukt av medlemmer her inne. Dette er Eurodietten, hvor man ligger på ca 800 kalorier om dagen. Dette er en diett som blir NØYE fulgt opp av lege. man tar alskens blodprøver først, og den gang jeg begynte kunne jeg velge ED eller en annen variant uten oulver.
Jeg skulle ned minst 25 kg, så det var snakk om mer enn en kul på magen. På ED kjøper man produkter og går i ulike faser, noen uker i hver fase. Gradvis begynner man å øke på fett og karbohydrater.
I fase 1, hvor man lever på 800 kalorier om dagen, skal man ikke trene og ikke nyte alkohol.
Men nok om dette, poenget er at da har man nøye oppfølging av lege.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 14:31   #41
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Jeg skjønner du tenker slik siden du selv er opptatt av helse først og fremst.Dessverre er det en del som ikke synes helse er så viktig om de bare går ned i vekt, og en slik holdning kan ikke vi andre forandre hos de. For noen er det svært psykisk belastende å være for stor, mer belastende enn den belastningen kroppen får av et strengt matregime. Jeg har ikke sagt jeg er anorektiker noe sted, tror jeg. Jeg har ikke en slik diagnose.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 14:37   #42
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg skjønner du tenker slik siden du selv er opptatt av helse først og fremst.Dessverre er det en del som ikke synes helse er så viktig om de bare går ned i vekt, og en slik holdning kan ikke vi andre forandre hos de. For noen er det svært psykisk belastende å være for stor, mer belastende enn den belastningen kroppen får av et strengt matregime. Jeg har ikke sagt jeg er anorektiker noe sted, tror jeg. Jeg har ikke en slik diagnose.

Å gi råd om den type kurer hører strengt tatt ikke hjemme på et forum som dette, er min mening.
Det finnes så mange med et ødelagt kroppsbilde og som sulter seg syke for å få en uoppnåelig drømmekropp.
Det blir så feil det får blitt å gi råd som kan føre til enda større problemer med helse og selvbilde!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 15:38   #43
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg skjønner du tenker slik siden du selv er opptatt av helse først og fremst.Dessverre er det en del som ikke synes helse er så viktig om de bare går ned i vekt, og en slik holdning kan ikke vi andre forandre hos de. For noen er det svært psykisk belastende å være for stor, mer belastende enn den belastningen kroppen får av et strengt matregime. Jeg har ikke sagt jeg er anorektiker noe sted, tror jeg. Jeg har ikke en slik diagnose.

Ada-Emilie, for meg fremstår du som en av dem som er mer opptatt av vektnedgang utover det sunne, og det er jeg ikke alene om å synes. Det at du ikke ser det selv er i seg selv et problem når du sprer råd og tips på forumet om dietter som langt fra er sunne.

Du vil altså hjelpe folk med å bli kvitt "overvekten" fordi den er en belastning for dem? Ser du ikke at det er å snu det på hodet?

Det er mulig at man ikke kan endre en persons holdning - selv om jeg er uenig i det, jeg tror faktisk dette forumet kan være med og bidra positivt i så måte - men jeg tror man kan ha sterk påvirkningskraft den andre veien, på en negativ måte. Jeg tror ikke du skjønner hvor mye skade det potensielt kan gjøre hvis slike holdninger får lov til å spre seg her inne. Heldigvis er trådstarter her og i andre tråder jeg har sett hvor du har gitt slike råd oppegående og fornuftige, men det er ikke alle som er like erfarne eller like fornuftige. Det kan være svært unge og sårbare mennesker som leser her blant annet. Vil du virkelig bidra til at f eks en ung jente med en vag tanke om å slanke seg kommer inn her og finner holdninger som at man bør bli så tynn som mulig, uten tanke for liv og helse? Og attpåtil tips og linker til hvor man kan finne en ekstrem måte å gå ned på?

Jeg har sagt det før og sier det igjen: Dette er ikke et slankeforum. Det er et forum som promoterer et kosthold som er ment å få kroppen i balanse, enten man er overvektig, normalvektig eller undervektig.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 16:04   #44
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Jeg ser på dette forumet litt annerledes. Et sted med info om kosthold og slankemetoder. Og derfor deler jeg slik jeg gjør. Jeg holder ikke med noen spesiell metode. Jeg finner alt mulig interessant.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 16:18   #45
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Jeg må si meg enig med Frøy. Jeg syns at forumet har tatt en uheldig vending i det siste med flere og flere normalvektige jenter på desperat jakt etter å kvitte seg med de siste kiloene så fort som overhodet mulig med liten eller ingen tanke for hva kroppen blir utsatt for. Helt greit å ville kvitte seg med noen pyntekilo eller å stramme opp, men det bør da gjøres på en forsvarlig måte.

Så fikk jeg lyst til å minne på hva dette forumets filosofi er (fakset fra forsiden):

Sitat:

Nettstedet for deg som er nysgjerrig på et kosthold med lite karbohydrater. Enten du sverger til Atkins, Lindberg, Sears eller Poleszynski, så vil du alltid ha noen å spørre eller diskutere med i dette forumet. Ved å registrere deg som medlem kan du skrive din egen dagbok, lese andres dagbøker og være med i brukergrupper. Det er absolutt ikke bare karbohydrater som blir diskutert, men alt om kosthold, oppskrifter, kosttilskudd, trening, selvutvikling og helse generelt.

Her er faktisk ikke slanking nevnt med et eneste ord. Ja, de fleste her inne har kommet over lavkarbo med et ønske om å tape vekt, men et kosthold basert på færre karbohydrater er så mye mer enn bare det.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 16:28   #46
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg ser på dette forumet litt annerledes. Et sted med info om kosthold og slankemetoder. Og derfor deler jeg slik jeg gjør. Jeg holder ikke med noen spesiell metode. Jeg finner alt mulig interessant.

Dette handler ikke om ditt syn på forumet. Dette handler om at de som har startet forumet og driver forumet faktisk har den sterkeste stemmen i hva forumet skal omhandle.

De ønsker at fokus er på god helse.

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 16:34   #47
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Støtter Frøy

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 16:47   #48
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Jeg mener også at dette forumet bør fokusere på sunne dietter/kosthold. Lavkarbo selvfølgelig. Det som er problemet er at noen mener mye fett er riktig og andre mindre fett og kalori kontroll. Dette blir det fort hissige diskusjoner av. Begge deler er forsvarlig. Men ekstreme dietter er det kanskje ikke nødvendig og diskutere opp og ned, fordi vi alle vet at disse kurene er usunne. Men om noen ønsker opplysninger om hvordan en diett fungerer, eks.psmf må en jo kunne gi svar uten at alle blir så hissige. Folk finner informasjon andre steder på nettet hvis en ikke svarer på spørsmålet deres alikevell. Det er jo ikke det samme som å annbefale kuren. Men, enig i at fokuset må være på det sunne. På en måte er jo dette et slanke forum, selv om også mange har dette kostholdet varig og for bedre helse her inne.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 17:42   #49
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Men om noen ønsker opplysninger om hvordan en diett fungerer, eks.psmf må en jo kunne gi svar uten at alle blir så hissige. Folk finner informasjon andre steder på nettet hvis en ikke svarer på spørsmålet deres alikevell. Det er jo ikke det samme som å annbefale kuren. Men, enig i at fokuset må være på det sunne. På en måte er jo dette et slanke forum, selv om også mange har dette kostholdet varig og for bedre helse her inne.

Nei, man "må ikke kunne" svare på slikt her. Det spiller ingen rolle hva du synes om det, her på forumet hører det ikke til uansett hva som måtte florere andre steder. Det handler (blant annet) om å ha respekt for forumets prinsipper og filosofi.

Les dette en gang til:

Opprinnelig lagt inn av Aline, administrator på forumet

Dette handler ikke om ditt syn på forumet. Dette handler om at de som har startet forumet og driver forumet faktisk har den sterkeste stemmen i hva forumet skal omhandle.

De ønsker at fokus er på god helse.

Cyans påminnelse sier mye, den også.


Sist redigert av Huldr : 09-02-11 kl 17:53.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 18:28   #50
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Dette handler ikke om ditt syn på forumet. Dette handler om at de som har startet forumet og driver forumet faktisk har den sterkeste stemmen i hva forumet skal omhandle.

De ønsker at fokus er på god helse.

Dette er et kjempepoeng, og må taes til etteretning!

En annen ting er at ts har nevnt flere ganger at h*n har lavt stoffskifte (hypothyerose). Det vil i all enkelhet si at hele systemet går langsomt, også forbrenningen. Jeg har selv lavt stoffskifte, hvilket kan være veldig belastende på allmennformen, og det verste jeg gjør mot meg selv er å spise for lite! Da blir jeg enormt dårlig, og dette vet jeg er en kjennsgjerning hos hypothyeride.
AdaEmilie: Du tipset om psmf helt uoppfordret, ikke minst til en fullstendig normalvektig person, jeg skjønner faktisk ikke hvordan du kan ha samvittighet til å gjøre det!

Og så må det kunne gå an å ikke være så svart/hvitt på hva som antas å være forumets forhold til kaloritelling. Både jeg og mange andre her er fullt klar over at noen må holde et øye med kaloriene også. Det er mange som kommer fra en lang historie med spiseforstyrrelser/pulverkurer etc, og ikke har så god kontakt med metthetssignalene sine. Det er ikke det samme som å telle kalorier for å holde seg nede på et uvettig lavt nivå.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vegetarianere er ikke sunnest og lever nøvendigvis ikke lengst. ada-emilie Fysisk og mental helse 0 16-09-10 00:25
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 16:36
Off, i dag slo ikke stixen ut - skjønner ikke helt det altså =( Tette80 Ketolysekuren 5 29-04-07 12:34
[Mail-Virus] Ikke åpne vedlegg du ikke har bedt om! HP Informasjon 3 10-06-05 10:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no