Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Bakt brie eller camembert

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-08-11, 00:32   #1
danielve
Medlem
 
danielve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 150
danielve er på en erverdig vei

Bakt brie eller camembert

Kom plutselig på at vi før (da jeg bodde i Tyskland) spiste mye fritert eller ovnsbakt brie eller camembert. Stort sett den typen med grillermel rundt, men etterhvert kom det en spesialitet fra Sveits hvor osten er stekt uten noe rundt. Og det er verdens deiligste måltid (passer til alle klokkeslett hehe).

Man tar en vanlig helst rund ost (Brie eller Camembert), skjærer et lite kryss i toppen og steker den i stekeovn i ca 10 min på 180 grader, Osten smelter inne. Vanligvis spises det med toast, men jeg synes det er like godt uten noe som helst.

Masse fett, ikke karbo og en himmelsk smak. Her er det bare å prøve seg frem.

__________________


danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 08:27   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Bakt brie eller camembert

Oh... jeg tror jeg kan ofre magen engang for den der.... (Tåler ikke melk så bra i store mengder.) Høres vanvittig godt ut. Kanskje med litt rørt rips med sukrin til...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 09:17   #3
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Bakt brie eller camembert

Åhh, sånn er kjempegodt, jeg har en trekantet ost i kjøleskapet, den har kant rundt hele så det må jo gå like bra. mmmm, frokost

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 11:04   #4
AntoniaM
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 110
AntoniaM er ny på veien

Sv: Bakt brie eller camembert

Jeg kjører Brie og Camenbert noen få sekunder i mikroen og får omtrent samme resultat som baking. Bruker fra 15 - 20 sekunder avhengig av hvor bløt jeg vil ha den og hvor fettholdig osten er.


Oppvarminga får fram mye mer og anderledes smak i osten, synes jeg. Deilig!

AntoniaM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 23:07   #5
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bakt brie eller camembert

Eller du kan servere den som dette

Nøttepanert brie
200 g brie
1 stk. Eggeplomme
100 g valnøttkjerner finhakket


Pensle osten med sammenvispet eggeplomme, og dypp osten i finhakkede valnøtter slik at det dekker alle ostens sider. Sett osten på stekebrett og lun den i ovnen på 200 grader i 8-10 min. Skjæres i serveringsstykker og serveres

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 23:44   #6
danielve
Medlem
 
danielve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 150
danielve er på en erverdig vei

Sv: Bakt brie eller camembert

Høres digg ut med nøttepanert også, Eller mandler kanskje? Vet at mange spiser osten med tyttebær til, men det liker ikke jeg. Velger da heller en mer pikant saus- gjerne litt asiatisk.

__________________


danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 17:42   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Bakt brie eller camembert

Dytter på denne jeg.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kyllingfilet med brie (bilder) Makronella Middag 5 27-03-11 15:51
Lørdagskos med Camembert Solskinn Annen mat 4 19-09-09 11:13
Camembert - går det greit å spise det? ingu Spørsmål og svar 7 25-09-08 12:01
Hva med Brie/Camembert Sugarpill Spørsmål og svar 1 14-03-08 22:42
Brie - hva bruker dere den til? mofe Oppskrifter 11 18-03-07 14:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no