Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Forskjell mellom Ketogen og Ketolyse diett??

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-05, 20:20   #1
Bamseline
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 93
Bamseline har en fantastisk aura rundt segBamseline har en fantastisk aura rundt seg

Forskjell mellom Ketogen og Ketolyse diett??

Jeg lurer på om det er noe forskjell mellom de to?
På ketogen dietten(fra lindberg) vet jeg at det skal være opptil 40 karbo om dagen, mens på ketolysen kuren skal man ha 15 karbo.

Er det ene "bedre" enn den andre??

Hilsen Bamseline

Bamseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 10-02-05, 20:30   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Lindbergs ketogene diett er Eurodiett, og det er en produktbasert diett. Pulverretter av alle slag Ketolysekuren (slik jeg har forstått den) er matbasert, og går for det samme som Atkins Induksjon, ut av de 2 er nok Atkins (den engelskspråklige boken - må IKKE forveksles med den norske) den mest gjennomtenkte (30 års fartstid).

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 10-02-05, 21:06   #3
Bamseline
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 93
Bamseline har en fantastisk aura rundt segBamseline har en fantastisk aura rundt seg

Det er nok feil.

Lindbergs ketogen diett er med vanlig mat. skal ikke spise noen av Eurodiett produktene.
Iallefall så skal ikke jeg det.

Men jeg lurer på om det er noe forskjell om man spiser 15 karbo eller 40 karbo?
Er ketose det samme uansett hvor mye(lite) karbo man spiser?

Bamseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 10-02-05, 21:08   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Er dette en ny lindbergdiett da?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 10-02-05, 21:28   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Aha! Jeg har nok rett, for du har vært til legekonsultasjon ved en lindbergklinikk Og derfra har du fått en ketogen diett fra legen din Den dietten er som ketolysekuren og aktins induksjon, samme greiene - selv om der nok er fler regler ved de 2 sistnevnte

Legene ved lindbergklinikkene bruker gjerne ketogen diett eller eurodiett som en første fase i behandlingen

(Hjelper å søke litt på hva du har skrevet tidligere )

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 10-02-05, 22:46   #6
Bamseline
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 93
Bamseline har en fantastisk aura rundt segBamseline har en fantastisk aura rundt seg

he he

Du har helt rett i at jeg har vært på lindberg.
Og jeg har fått ketogen dietten der. grunnen til at jeg fikk den er fordi jeg klarer nok ikke å få i meg Eurodiett måltidene.(klarer ikke smaken, tror jeg.og det mente de og)

Men får jeg bedre resultater ved å bruke ketolyse kuren istede for ketogen dietten?
Har det så mye å si om man spiser 15karbo eller 40karbo pr dag??
Og spiller det egentlig noe rolle vilken kur jeg bruker??

Bamseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 10-02-05, 23:09   #7
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bamseline

Men får jeg bedre resultater ved å bruke ketolyse kuren istede for ketogen dietten?
Har det så mye å si om man spiser 15karbo eller 40karbo pr dag??
Og spiller det egentlig noe rolle vilken kur jeg bruker??

Å anbefale 15 gram karbohydrater er antakelig for å sikre seg at alle skal gå i ketose. Om du går i ketose med 40 gram karbohydrat, så holder sikkert det. Det er ketosen man er ute etter. Men de som har gått på Atkins lenge, og har begynt på 20 gram karbohydrater, kan føle at 40 gram karbohydrater er nok eller for mye for dem. Dette er avhengig blant annet av hvor insulinresistent du er. VET du at du har insulinresistens Bamseline? Personlig legger jeg meg på 30 gram karbohydrater på ketogen kost, og det holder. Jeg er redd jeg ikke får i meg nok grønnsaker om jeg må tyne meg ned i 15 gram karbohydrater. Det er en grunn for at Atkins har 20 gram karbo og ikke 15, da han brukte færre karbohydrater tidligere. (Men jeg husker ikke grunnen - mulig det var pga det med grønnsakene).

Om du skulle gå ned litt fortere med 15 gram karbohydrater (som jeg slett ikke er sikker på), så vil dr. Lindberg kompensere for dette ved å fokusere mye mer på proteiner og fett enn hva ketolysekuren gjør. Det er viktig å huske på at mengden protein og mengden fett (særlig enumettet) faktisk har stor betydning for hvor mye du går ned i vekt, OG HVOR MYE AV DET DU GÅR NED SOM ET FETT OG IKKE MUSKLER!

Det er viktig å ikke se seg blind på karbohydratene, på samme måte som det er viktig å ikke se seg blind på totalvekten. Du har vel "besteget" Tanitavekten på klinikken du da? Og skal tilbake for å sjekke HVA du går ned? Uansett bør du spise mer proteiner enn hva du tror du må.... De fleste spiser for lite protein = mister muskelmasse = mister forbrenning = jo-jo-slanking.....

VART DU SKRÆMT NO????????

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 11-02-05, 00:01   #8
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sitat:

Jeg er redd jeg ikke får i meg nok grønnsaker om jeg må tyne meg ned i 15 gram karbohydrater. Det er en grunn for at Atkins har 20 gram karbo og ikke 15, da han brukte færre karbohydrater tidligere. (Men jeg husker ikke grunnen - mulig det var pga det med grønnsakene)




D a jeg gikk på Atkins for snart 30 år siden , var jeg nede i ca. 10g. karbohydrater i nesten ett år. Det var veldig effektivt i alle fall! Denne gangen har det gått så tregt at jeg har gått over til Ketolysekuren. Håper det ikke bare er alderen som spiller inn, men det vil nå tiden vise.
Ja, det ble jo lite grønnsaker, men jeg ble ikke syk av det i alle fall! Tok da også blodprøver underveis og følte meg veldig opplagt hele tiden.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 11-02-05, 00:24   #9
Bamseline
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 93
Bamseline har en fantastisk aura rundt segBamseline har en fantastisk aura rundt seg

Har fått vite at jeg har insulinresistent, det vat ikke tvil om det.
Jeg er kjempe redd for å få en sånn jo-jo slanking, har jo opplevd det ett par ganger. Jeg er er nesten på en måte redd for å starte på noe kur/diett. Redd for at denne gangen også så får jeg det ikke til.

Men nå blir jeg fulgt opp orntlig. håper jeg

Men engang må det jo fungere for meg og. og at jeg klarer å holde vekten om jeg går ned.

nesten tryggest å ikke starte og heller sitte å suttre og synes synd på meg selv.

Nei denne gangen skal jeg klare det. Jeg skal.

Bamseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 11-02-05, 10:35   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bamseline


nesten tryggest å ikke starte og heller sitte å suttre og synes synd på meg selv.

Men da kommer man jo ingen vei

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 11-02-05, 20:20   #11
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Lindbergs ketogene diett er Eurodiett, og det er en produktbasert diett. Pulverretter av alle slag Ketolysekuren (slik jeg har forstått den) er matbasert, og går for det samme som Atkins Induksjon, ut av de 2 er nok Atkins (den engelskspråklige boken - må IKKE forveksles med den norske) den mest gjennomtenkte (30 års fartstid).

Ketolysekuren ble utviklet i 1976-1977 av ovl dr med, Professor Hasn Bassøe i Bergen.Kuren var for personer med betydelig overvekt som ingen andre kurer virket på !!!
Bassøe var i sin tid Norges fremste ekspert på fedme og spiseforstyrrelser. Ketolysekuren er en oppdatert versjon av Bassøe sine anbefalinger.
Ketolysekuren er Atkins fase 1 og Lindbergs første 14 dager -MEN i flere måneder . OG det virker. Gjennomsnittlig vekttap på 7 uker er 14 kilo ( 6-25 kilo)
Dietten bygger på mat - ikke industriellt fremstillet pulver, men mat med alle sine vitaminer og mineraler).
OG så er kuren fri for Amerikansk puritanisme. Kaffe og alkohol er tilladt! Øl også ( red light - lavkarbo) OG de vitaminer og mineraler som anbefales fås i to tabletter, ikke et helt arsenal av forskjellige tilskudd.
Les boken så skjønner du.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-02-05, 20:24   #12
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bamseline

Har fått vite at jeg har insulinresistent, det vat ikke tvil om det.
Jeg er kjempe redd for å få en sånn jo-jo slanking, har jo opplevd det ett par ganger. Jeg er er nesten på en måte redd for å starte på noe kur/diett. Redd for at denne gangen også så får jeg det ikke til.

Men nå blir jeg fulgt opp orntlig. håper jeg

Men engang må det jo fungere for meg og. og at jeg klarer å holde vekten om jeg går ned.

nesten tryggest å ikke starte og heller sitte å suttre og synes synd på meg selv.

Nei denne gangen skal jeg klare det. Jeg skal.

Jeg vil ønske du forsøkte ketolysekuren du slipper sukkerhunger og insulinresistensen er helt borte mens du er på kur. Ingen insulinresistens betyr VEKTTAP: Men jeg har stor forståelse for din skepsis, snakk med noen som har vært på ketolysekuren en stund, de er mer uhildet enn jeg som er helfrelst.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-02-05, 01:53   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Torkil

OG så er kuren fri for Amerikansk puritanisme. Kaffe og alkohol er tilladt! Øl også ( red light - lavkarbo)

Jammen det er jo flott !

Men det er nok ikka Amerikans puritisme som er årsaken til at vin & øl ikke anbefales på Atkins Induksjon (fase 1). Det har noe med forbrenningen å gjøre....

Av en eller annen merksnodig grunn brenner visst ikke kroppen alkoholen før fett på ketolysekuren da, sånn som den gjør på Atkins. Og det at MIN kropp binder vann etter å ha drukket vin - eller at jeg ikke tar av dagene/uka etter et par glass med vin, er rene tilfeldigheter eller må ha noe spesifikt med Atkins kostholdet mitt å gjøre.... Eller så er det bare min kropp som er litt rar !!?? Ånei, vent litt. Anne på Lindberg-kosthold har samme problem..... Hm... kanskje vi må gå over til ketolysekuren de ukene vi vil drikke vin ?? : snill:

.... dette må jeg tenke på gitt !! Også må jeg finne ut hvor de har den vinen som har 0.2 karber pr 100 ml som det står om i boka. DEN skal jeg iallefall kjøpe

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-02-05, 21:08   #14
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Wink

Opprinnelig lagt inn av Nille

Jammen det er jo flott !

Men det er nok ikka Amerikans puritisme som er årsaken til at vin & øl ikke anbefales på Atkins Induksjon (fase 1). Det har noe med forbrenningen å gjøre....

Av en eller annen merksnodig grunn brenner visst ikke kroppen alkoholen før fett på ketolysekuren da, sånn som den gjør på Atkins. Og det at MIN kropp binder vann etter å ha drukket vin - eller at jeg ikke tar av dagene/uka etter et par glass med vin, er rene tilfeldigheter eller må ha noe spesifikt med Atkins kostholdet mitt å gjøre.... Eller så er det bare min kropp som er litt rar !!?? Ånei, vent litt. Anne på Lindberg-kosthold har samme problem..... Hm... kanskje vi må gå over til ketolysekuren de ukene vi vil drikke vin ?? : snill:

.... dette må jeg tenke på gitt !! Også må jeg finne ut hvor de har den vinen som har 0.2 karber pr 100 ml som det står om i boka. DEN skal jeg iallefall kjøpe

He He
Når du handler på vinmonopolet, spør du hvor mye sukker nesten enhver vin inneholder. De "kjører strekkoden" og etter et par tastetrykk, har du svaret. Merkelig nok angis det som gram sukker pr LITER vin . 2-4 gram pr L er ikke uvanlig for en litt tørr / halvtørr vin.
Vin forbrennes som fett i kroppen og bidrar ikke direkte til økt mengde karbohydrat i blodet. MEN det gjelder i ketose. I normal forbrenning ( fase 2-3 ? av Atkins) vil alkohol kombinert med karbohydrater medfører økt blodsukker og dermed økt insulininnhold i blodet. ØL inneholder alkohol og Maltose ( høyglykemisk sukker) det medfører fedme av ovennevnte grunn. Hørt om ØLmage ? Ja ikke sant, men vinmage hører man sjeldent om ?
MVH Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-02-05, 22:02   #15
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Du tok den ja

Lurer på noe mer jeg..... Vi har alltid lært at frokost er er viktig måltid. Til og med lavkarbo fantaster som oss er enige der.

Opprinnelig lagt inn av MHM

"Forbrenningen vår er lavest tidlig på dagen, og ved å spise riktig da, har vi stort potensiale for å øke forbrenningen. Studier har dessuten vist at nettopp frokostmåltidet er avgjørende for hormonbilde, blodfettstoffer og blodsukkersvingninger. Ikke bare de neste to timene, men resten av dagen. Den største feilen å gjøre med frokosten er ikke å spise for mye karbohydrater. Faktisk tåler man litt mer karbohydrater til frokost, fordi kroppen har brukt opp litt av lageret i løpet av natten. Men å spise for lite proteiner og fett til frokost vil gi større ringvirkninger.



Men i boka di står det at frokosten ikke er så viktig fordi vi forbrenner likt hele dagen ...... og det tydes som om folk på ketolysekuren bare kan hoppe over den og gå rett på lunch utpå formiddagen. Er det en feiltyding av de som har lest det, - eller er det det du mener ??



PS. Jeg har prøvd å bestille boka på hjemmesida di, men blir bare bedt om å fylle ut skjemaet gang på gang på gang.....selv om jeg har gjort det !! Lover jeg skal lese den før jeg maser mer !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av HP : 14-02-05 kl 23:07. Årsak: spør så får du svar :snill:
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-02-05, 23:13   #16
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Du tok den ja

Lurer på noe mer jeg..... Vi har alltid lært at frokost er er viktig måltid. Til og med lavkarbo fantaster som oss er enige der.



Men i boka di står det at frokosten ikke er så viktig fordi vi forbrenner likt hele dagen ...... og det tydes som om folk på ketolysekuren bare kan hoppe over den og gå rett på lunch utpå formiddagen. Er det en feiltyding av de som har lest det, - eller er det det du mener ??



PS. Jeg har prøvd å bestille boka på hjemmesida di, men blir bare bedt om å fylle ut skjemaet gang på gang på gang.....selv om jeg har gjort det !! Lover jeg skal lese den før jeg maser mer !!

Hei
Når man har NORMAL forbrenning øker stoffskiftet ca 25% etter hvert måltid. Derfor er det lurt å spise 5 måltider daglig. Det gjelder også på lavkarbohydratdiett, der man har normal forbrenning, MEN er du e ketose, skaffer kroppen brennstoff døgnet rundt vedf å nedbryte kroppens fettvev ( og det er vel målet?) derfor er det ikke så viktig med frokost. Du trenger ikke mat for å få energi til å klare dagen, energien skaffer kroppen allerede ved forbrenning av fett. Du har forstått boken helt rett.
Jeg har ingen forklaring på hvorfor du ikke får bestillt boken ? Husk å fylle ut ALLE felkt og skriv e-postadressen korrekt. Skal du bare ha boken er det forresten billigere å kjøpe den i en vanlig bokhandel, da sparer du 89 kr i porto. Skal du ha full pakke med tabl og stix, blir det det samme.
Send meg en mail på post@ketolyse.no hvis du ikke får det til
Lykke til - med eller uten frokost-
MVH
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-02-05, 21:19   #17
Bamseline
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 93
Bamseline har en fantastisk aura rundt segBamseline har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har bestemt meg nå.

Jeg starter på ketogen dietten fra Lindberg rett og slett fordi jeg har vært der og det kostet så innmari mye penger, og nå har jeg vært å kjøpt alle vitaminene
(DET KOSTET MEG 1200,- FOR VITAMINER).

Jeg har og fått resept på gluchofagen og skal ta disse.

Men dersom jeg ikke føler at ketogen dietten (40 karbo om dagen) virker kan jeg da gå over til ketolyse kuren??

Jeg har og sett på www.ketolyse.no at han har krom i tablettene sine, men det har ikke jeg fått noe beskjed om å kjøpe. Er det lurt å bruke det og samtidig?

Bamseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 15-02-05, 21:20   #18
Bamseline
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 93
Bamseline har en fantastisk aura rundt segBamseline har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Bamseline

Jeg har bestemt meg nå.

Jeg starter på ketogen dietten fra Lindberg rett og slett fordi jeg har vært der og det kostet så innmari mye penger, og nå har jeg vært å kjøpt alle vitaminene
(DET KOSTET MEG 1200,- FOR VITAMINER).

Jeg har og fått resept på gluchofagen og skal ta disse.

Men dersom jeg ikke føler at ketogen dietten (40 karbo om dagen) virker kan jeg da gå over til ketolyse kuren??

Jeg har og sett på www.ketolyse.no at han har krom i tablettene sine, men det har ikke jeg fått noe beskjed om å kjøpe. Er det lurt å bruke det og samtidig?

Må jeg bruke krom? eller går det bra uten??

Bamseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 15-02-05, 22:29   #19
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bamseline

Må jeg bruke krom? eller går det bra uten??

Det er individuellt hvorvidt krom hjelper. Noen har kjempeeffekt, mens andre merker ingen forskjell. Jeg har spist store mengder krom uten virkning, mens jeg kjenner andre som har spist litt og blitt kvitt søthuger etter få dager

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 15-02-05, 22:53   #20
Ruska
Medlem
 
Ruska sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 426
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

" Når man har NORMAL forbrenning øker stoffskiftet ca 25% etter hvert måltid. Derfor er det lurt å spise 5 måltider daglig. Det gjelder også på lavkarbohydratdiett, der man har normal forbrenning, MEN er du e ketose, skaffer kroppen brennstoff døgnet rundt vedf å nedbryte kroppens fettvev ( og det er vel målet?) derfor er det ikke så viktig med frokost. Du trenger ikke mat for å få energi til å klare dagen, energien skaffer kroppen allerede ved forbrenning av fett. "

Ok - spørsmål ang.dette........: jeg er fortsatt på Atkins induksjon og er i ketose.
Så hvis jeg føler for å hoppe over frokosten eller vente litt, så gjør ikke dette noe fordi kroppen brenner av fettet i mellomtiden ??? Er det det dette betyr ?

Håper jeg ikke virker helt håpløs, men det er litt viktig for meg akkurat dette

__________________
Start Eurodiett 04.02.08: 47 kg skal vekk
23 kg av og nå er 20 av dem tilbake....
2010 skal bli mitt år!!!!! Skjerpings
Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-05, 23:15   #21
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Når du er i ketose så er det ikke krise om du er litt sen med noen måltider, du har energi likevel - men det er utrolig viktig likevel å spise nok. For musklene dine trenger å få tilført byggestener selv om kroppen din ikke trenger energi

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 16-02-05, 08:05   #22
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bamseline

Må jeg bruke krom? eller går det bra uten??

Hei
1200 kr - jeg er allllt for billig med ketolysetablettene. Interessant, at du både skal være i ketose og bruke glucophage?Lykke til med et lettere liv.
Vennlig Hilsen
Torkil Andersen.

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-02-05, 10:15   #23
Bamseline
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 93
Bamseline har en fantastisk aura rundt segBamseline har en fantastisk aura rundt seg

Ketose og gluchofagen er det to som ikke hører sammen? fortell gjerne mere.

Bamseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 16-02-05, 19:10   #24
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Ruska[color=darkred

Ok - spørsmål ang.dette........: jeg er fortsatt på Atkins induksjon og er i ketose.[/color]
Så hvis jeg føler for å hoppe over frokosten eller vente litt, så gjør ikke dette noe fordi kroppen brenner av fettet i mellomtiden ??? Er det det dette betyr ?

Håper jeg ikke virker helt håpløs, men det er litt viktig for meg akkurat dette

Atkins sier at du skal spise frokost selv om du er i ketose. Han stiller ikke noe spesifikt krav til protein i denne frokosten, men poengterer flere steder i boka at frokost er et viktig måltid. Regel nr. 1 for induksjonen sier klart og tydelig at DU SKAL IKKE HOPPE OVER NOEN MÅLTIDER. Du tar ikke av mer fordi om du skipper frokosten ! Skal ikke legge meg oppi hva de gjør eller hvorfor på ketolysedietten. Selv om denne er veldig lik Atkins ER det ikke Atkins. "Reglene" for Atkins, i siste utgave av boka DANDR 2002, er satt opp på grunnlag av over 30 års erfaring med kostholdet. Justeringer har skjedd underveis på grunnlag av forskningsresultater og erfaringer fra over 70.000 pasienter i løpet av disse årene. Skal man følge Atkins bør man følge reglene for den og ikke andre dietter. Atkins er Atkins, Lindberg kost er Lindberg kost, Ketolyse er Ketolyse. Flere her inne har allerede erfart at det ikke er særlig lurt å blande dietter. Det er sammensetningene i de enkelte som gjør at det funker som det gjør. Ketolysedietter er akkurat det -en DIETT, Atkins er en total omlegging av kostholdet - for livet - gjennom flere faser....

Her er hva du kan lese på www.atkins.com om frokost:

Sitat:

Starting the Day Right
By Sheila Buff

Breakfast really is the most important meal of the day, especially for those looking to lose weight or to keep it off.

When you wake up in the morning, you probably haven’t eaten anything for at least eight hours. Even while you were asleep, your body was still using energy, and now your blood-sugar level is low. Your body is screaming for food, but you may end up ignoring its call. Morning can be a very busy time; to save a few precious minutes while getting the kids off to school and yourself off to work, you might skip breakfast. Or maybe you’ve decided that skipping breakfast is a good way to cut your daily intake of calories and lose weight. Either way, you’re starting your day while running on empty—a strategy that’s bound to backfire.



The Beauty of Breakfast
Skipping meals in general is not an effective weight-loss tactic. You lose out on overall nutrition, and you’ll almost certainly make up for the calories in the missing meal by snacking and eating larger meals at other times. Skipping breakfast is particularly bad for weight loss. If you don’t fuel up for the day with a good low carb breakfast, you’re likely to get that mid-morning energy slump that can trigger carbohydrate cravings and make the coffee cart goodies irresistible at break time. Eating breakfast will get your blood sugar onto an even keel right away and help keep it there as the day goes on. Your energy levels stay steady, your mood improves and your mind remains alert.


Several interesting studies suggest that eating breakfast actually speeds weight loss and helps you keep it off. A study in 1992 compared weight loss between two groups of overweight women: those who had usually skipped breakfast in the past and those who usually ate breakfast. As long as the breakfast skippers continued to skip breakfast, they lost weight—but when they switched to eating breakfast, they lost weight faster.1 In another study in 1997, researchers found that participants who ate their largest meal of the day as breakfast lost more weight than those who ate their largest meal in the evening.2 Most telling of all, perhaps, is research suggesting that breakfast is a secret weapon for keeping weight off once you’ve lost it. Nearly 80 percent of the participants in the National Weight Control Registry—people who have lost large amounts of weight and have kept it off for at least five years—report that they eat breakfast every day.3



__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 20:37   #25
Dag Viljen Poleszynski
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 77
Innlegg: 8
Dag Viljen Poleszynski er ny på veien

Sv: Forskjell mellom Ketogen og Ketolyse diett??

Opprinnelig lagt inn av Bamseline

Jeg lurer på om det er noe forskjell mellom de to?
På ketogen dietten(fra lindberg) vet jeg at det skal være opptil 40 karbo om dagen, mens på ketolysen kuren skal man ha 15 karbo.

Er det ene "bedre" enn den andre??

Hilsen Bamseline

Et ketogent kosthold betyr at kroppen danner ketonlegemer av fettsyrer. Ketolysekuren er bare en imitasjon av Atkins og andre og ikke noe nytt. Poenget med ernæringsomlegging er å finne et kosthold man trives med resten av livet. Hele prinsippet med en "kur" er derfor uheldig, siden mange tror at man kan leve som vanlig etter gjennomføringa av kuren. Jeg tok en titt på kuren og så at man tilbys soyapulver, hvilket ikke er å anbefale. Et kosthold skal bestå av hele matvarer, inkludert innmat, fett, krydder, urter og grønnsaker, ikke av pulver!

Noen mennesker tåler mye karbohydrater, andre mindre. Det finnes ingen fasit for hver enkelt. Man tåler det man tåler, så enkelt er det. Noen kommer i ketose med 20-30 g karbo/d, mens andre ikke gjør det. I studier er det vist at det for en stor andel tar omkring 3-4 uker inntil kroppen er godt tilpasset ketonlegemer, og da vil man ikke skille ut overskuddet i urinen. Det betyr at man heller ikke kan måle dem med ketosticks. Hvis man vil vite hvor mye karbohydrat man tåler, må man føre dagbok og måle og veie maten, slik at man vet hvor mye man får i seg. Kwasniewski anbefaler alle å bruke 2 uker på dette i begynnelsen og å gjenta øvelsen hvert halvår (en uke), slik at man ikke sklir ut og glemmer proporsjonenen. Kwasniewski er den eneste som har beregnet det optimale forholdet mellom protein, karbohydrater og fett av de som har lansert lavkarbohydratalternativer (en annen som er inne på noe av det samme, men uten å ha nøyaktige tall, er Diana Schwarzbein).

Dag Viljen Poleszynski er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewski Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no