Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
13-07-11, 19:47 | #1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jul 2011
|
Ansiktshåretter å ha begynt på lavkarbo (én uke nå) så har jeg merket at håret på legger og andre steder vokser mye fortere enn vanlig. har generelt fått mer hår på legger, armer osv. til og med rundt puppene og i ansiktet. hva er det som gjør det? og hvordan kan jeg eventuelt stoppe det? vil det gå vekk etter en stund på lavkarbo eller vil det bare komme mer og mer? |
Min kostholdsfilosofi: atkins |
13-07-11, 19:48 | #2 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
|
Sv: ansiktshårNår du sier det, så lurer jeg på om jeg kanskje er enig? Det vokser kanskje fortere? Håper noen kan svare? |
Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig |
13-07-11, 21:59 | #3 |
Juniormedlem
|
Sv: ansiktshårHadde også økt hårvekst den første tiden på LCHF kosthold. Nå etter snart 5 mndr har det faktisk blitt mye mindre hårvekst i ansiktet (hadde både sjegg og bart). |
Min kostholdsfilosofi: Atkins |
13-07-11, 22:41 | #4 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
|
Sv: ansiktshårEn uke? Mistenker at det nok bare er placebo-effekt Eller tenker noen andre noe annet? |
Min kostholdsfilosofi: Lavkalori |
13-07-11, 22:43 | #5 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
|
Sv: ansiktshårSå ikke at det bare var snakk om en uke! Jeg ville gitt det litt mer tid før jeg kunne sagt noe om det var pga lavkarbo eller om det bare er ingenting. Tror ikke kroppen har omstilt seg til lavkarbo ennå etter kun en uke! |
Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig |
13-07-11, 22:49 | #6 |
Nytt Medlem
|
Sv: ansiktshårja kan godt hende jeg innbiller meg det.. men at jeg i det hele tatt legger merke til hårveksten selv uten å ha lest om at det er ganske vanlig her inne (og blitt paranoid hehe) er jo litt merkelig. men jeg gir det litt mer tid så får vi se |
14-07-11, 07:48 | #8 |
Nytt Medlem
|
Sv: ansiktshårhehe ok. men kan det hende at det er det nye / økte inntak av Vitamin B? Har aldri spist så mye egg og melkeprodukter som jeg gjør nå.. |
14-07-11, 09:39 | #9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
|
Sv: AnsiktshårAnsiktshår på damer har ofte med hormonendringer å gjøre .Jeg tviler sterkt på at det er lavkarboen (etter kun en uke) som har forårsaket endringen. Derimot så kan faktisk forhøyet insulin gi økt testosteron/androgen og dermed mer enn normalt med ansiktshår.
14-07-11, 09:58 | #10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
|
Sv: Ansiktshårhm....... bare en liten tanke... kan det vere at dere som er plaget med dette spiser mye soyaprodukter? Har nemlig lest en plass (husker ikke helt hvor) at dette kan påvirke hormonene. |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt |
14-07-11, 10:07 | #11 |
Seniormedlem
|
Sv: Ansiktshår
Der sier du noe. Soya er ikke helt bra i store mengder, nei.
14-07-11, 10:15 | #12 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
|
Sv: AnsiktshårKonklusjonen her må dere ta med en klype salt, da det er gammel og kanskje litt rusten tilegnet informasjon; MEN -Mange som har pcos har også østrogendominans, ettersom østrogen dannes i kroppsfettet, og mange med pcos har overvekt. For å balansere produserer kroppen dermed for mye tesosteron for å holde tritt med hormonnivået ellers i kroppen, og det er da man ser ting som økt ansiktsbehåring, håravfall på hodet, økt abdominal fedme etc. Jeg testet i alle fall positivt både på forhøyet østrogen- og testosteronnivå, samt andre hormonelle ubalanser. Flere år med lchf og behandling av metformin har i hvert fall gjort meg symptomfri på pcos, og dermed ting som uønsket behåring har dempet seg veldig. Jeg hadde seriøse kåttiser. Heldigivs er jeg lys blond, så de var ikke så synlige, derimot var de tre fire cm lange hakehårene som plutselig dukket opp, pluss et og annet værhår ikke særlig lekkert i rett belysning. |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ |
14-07-11, 12:45 | #13 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
|
Sv: AnsiktshårJeg måtte gå se i speilet etter å ha lest tråden. Mindre med lyse hår/dun i ansiktet, men mer nedover halsen (bare dun altså). Men de svarte jævlene som dukker opp under og rundt haken kommer sånn like regelmessig |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF |
14-07-11, 12:50 | #14 |
Seniormedlem
|
Sv: AnsiktshårSå flott at du kommer på banen med førstehåndskunnskap, Photobscura. Takker og bukker.
14-07-11, 15:08 | #15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
|
Sv: AnsiktshårKan det være endringer i hudfargen som gjør hårene tydeligere? Jeg inbiller meg alltid at jeg har mer bart på sommeren, men det er bare fordi den syns bedre når jeg er brun
04-09-11, 10:19 | #17 |
Juniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bodø
Alder: 51
|
Sv: AnsiktshårI starten av kostholdsomleggingen blir jeg fortalt jeg kan få hodepine etc fordi kroppen er i endring. |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for livet |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|