Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Marinert ost

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-09-10, 16:25   #1
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk
Post

Marinert ost

Marinert ost
(Norvegia eller annen fet gulost)



Ta et rent glass, type syltetøyglass og ha i:

2dl. olje, kaldpresset (jeg brukte olivenolje)
1 middels stor chili, renset og delt i biter
1 stk kinesisk hvitløk, delt i biter (eller 2-3 fedd vanlig hvitløk)
1ss oregano
En liten dæsj salt og pepper.
- blandes litt med ei skje.

Så deler du opp osten i ønskede biter og fyller opp i oljen, slik at all ost dekkes.

Skru på lokk og settes kjølig.

Brukes i salater… nammenam

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 16:28   #2
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Marinert ost

Høres deilig ut! Hvor lenge bør den stå og marinere?

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 16:30   #3
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Marinert ost

God ide å lage sjølv! Såg når eg var i Norge i sommar at det fanst marinert Norvegia og Jarlsbergost. NAM!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 16:30   #4
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 38
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Sv: Marinert ost

Og hvor lenge er osten holdbar når du gjør slik?

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 16:36   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Marinert ost

Opprinnelig lagt inn av christine76, her.

Høres deilig ut! Hvor lenge bør den stå og marinere?

Jeg tar den i bruk dagen etter jeg har laget den.

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

God ide å lage sjølv! Såg når eg var i Norge i sommar at det fanst marinert Norvegia og Jarlsbergost. NAM!

Ja, og de er dyre, syns jeg Det er best det man lager sjøl

Opprinnelig lagt inn av Idamor, her.

Og hvor lenge er osten holdbar når du gjør slik?

Usikker.... Her blir en slik porsjon borte på ei uke.... Så har ikke fått testa hvor lang tid det tar før det er "dårlig"

Men 2-3 uker tenker jeg i vertfall.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 17:07   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Marinert ost

Nammenam! Takk Gerd! Dette skal jeg lage, for den ferdig marinerte til norvegia er grisedyr!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 17:08   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Marinert ost

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Nammenam! Takk Gerd! Dette skal jeg lage, for den ferdig marinerte til norvegia er grisedyr!

Ja, altfor dyr!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 17:52   #8
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Marinert ost

Dette hadde jeg nesten glemt at går an. Jeg fant noen lignende oppskrifter for et par år siden, og jeg husker jeg testet ut med valnøtter i et glass og oliven i et annet glass sammen med osten. Og litt eddik i marinaden. Og hele grønnpepperkorn.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 18:09   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Marinert ost

Det er snaddermat!!

Men prøv å marinere osten i cognac/whiskey.. DET er snadder det!!
Juleost... og finfin julegave!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 18:28   #10
Maramara
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sverige
Innlegg: 262
Maramara er på en erverdig vei

Sv: Marinert ost

Så perfekt!! Det her skal jeg lage til helgen!! Jammi

__________________
Min journal Delmål 5 kg til 14. Oktober. 2kg av 5kg



Start 5 mai. 2010
Maramara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Egen Lavkarbo verson ;) Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 21:42   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Marinert ost

Jeg tenkte å gi det bort i julegave. Både mamma og svigermor spiste masse da de var her til middag for noen uker siden!
Jeg hadde laget en som Gerd sin, men uten krydder og en med hvitløk og persille! Begge er gode, men ganske forskjellige, syns jeg!
Bruker Landlord sin hvitost, jeg. Den blir så god av å ligge i oljen at jeg ikke har byttet til noen annen type! Ja, også bruker jeg rapsolje. Mindre smak i den, da!

Siste runden jeg laget, har stått i kjøleskapet snart 3 uker og blir bare bedre og bedre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 21:53   #12
e84
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 112
e84 er på en erverdig vei

Sv: Marinert ost

yummie! dette må prøves. takker gerd

e84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og trening Svar med sitat
Svar

Emneord
chili, hvitløk, marinade, marinert ost, ost


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man spise marinert hvitløk? lille bolle Spørsmål og svar 3 30-04-09 20:18
Marinert flintstek og grillribbe quebec Ketolysekuren 2 09-06-08 21:54
Marinert ost/jarlsberg Zincite Kake/dessert og snacks 0 22-02-08 17:40
Hvor lenge? Marinert entrecote. HP Oppskrifter 6 21-04-05 22:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no