Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Skikkelig tom i kroppen ...

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-10, 11:46   #1
boom
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 7
boom er på en erverdig vei

Skikkelig tom i kroppen ...

Har gått på lavkarbo i 11 uker nå, har mistet 6-7 kilo (er kjempefornøyd med det!) Holder på å trene meg opp etter en prolapsoperasjon i ryggen for 4 mnd. siden. Har gått mye, trener med Terapimaster både hjemme og hos fysioterapaut... de siste ukene har jeg startet med gå/joggeturer, og etter bare noen hundre meter jogging er jeg blytung i beina! Jeg presser meg litt lengre for hver gang jeg er ute, men jeg blir nesten litt "skræmt" over hvor tom og tung jeg er i føttene.Pulsen er ikke det verste, men jeg må stoppe p.g.a. at fotarbeidet ikke fungerer.. Er det kroppen min som syns det er litt mye med både vekttap OG rekreasjon etter operasjonen? Noen som har peiling?

boom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 11:58   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Skikkelig tom i kroppen ...

Opprinnelig lagt inn av boom, her.

Har gått på lavkarbo i 11 uker nå, har mistet 6-7 kilo (er kjempefornøyd med det!) Holder på å trene meg opp etter en prolapsoperasjon i ryggen for 4 mnd. siden. Har gått mye, trener med Terapimaster både hjemme og hos fysioterapaut... de siste ukene har jeg startet med gå/joggeturer, og etter bare noen hundre meter jogging er jeg blytung i beina! Jeg presser meg litt lengre for hver gang jeg er ute, men jeg blir nesten litt "skræmt" over hvor tom og tung jeg er i føttene.Pulsen er ikke det verste, men jeg må stoppe p.g.a. at fotarbeidet ikke fungerer.. Er det kroppen min som syns det er litt mye med både vekttap OG rekreasjon etter operasjonen? Noen som har peiling?

Ikke uvanlig på lavkarbo dessverre. Mange sier at de får en energi-boost etter 2-4 uker, men jeg har aldri fått den, ikke sånn at jeg kan løpe og løpe og løpe nei. Det er vel hovedgrunnen til at jeg innimellom tenker at jeg ikke gidder mer, men så var det det at magen er mye bedre og ikke minst at det er så mye deilig mat da!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 11:58   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Skikkelig tom i kroppen ...

Mange opplever dette, men da gjerne helt i begynnelsen av kuren, før kroppen har fått taket på å bruke ketoner som brennstoff!
Ikke har du gått ned allverdens fort. 0.5- 1.0kg pr uke er anbefalt!
Og 4 måneder er leeeenge i rekreasjonssammenheng.

Spiser du nok? Ikke bare nok fett etc, men også nok kalorier? Drikker du nok? Kan du ha fått et virus etc? Kan det ha sammenheng med at operasjonen ikke er helt vellykket feks, altså at akkurat bena "ikke virker"?
Har du ellers krefter til det du måtte ha lyst til å gjøre?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 12:09   #4
boom
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 7
boom er på en erverdig vei

Sv: Skikkelig tom i kroppen ...

Jeg har en betennelse i en muskel som går med i foten..(fikk den p.g.a. feilbelastning før operasjonen, det gikk laaang tid før den ble utført. Tilslutt ble det akutt. )...den vil liksom ikke slippe.. blir behandlet med nåler av fysioterapauten. Det er p.g.a. denne betennelsen at det har gått så tregt etter operasjonen.. Kom ikke igang med trening før etter flere uker, fordi det var for vondt. Jeg er myyye bedre, men ikke bra.
Jeg drikker ca. 3 liter vann daglig. Spiser 2-3 måltider, tror bestemt at jeg får i meg nok av det meste.

boom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 12:12   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Skikkelig tom i kroppen ...

Da må du nok bare ta tiden til hjelp og skylde på betennelsen!
Er viktig å skynde seg sakte i sånne tilfelle! Utålmodighet gjør ofte vondt verre og det vil du jo i hvert fall ikke!

Gjør så mye du orker og pass på å få i deg nok energi, så går det seg nok til, om enn med litt tid!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 22:09   #6
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Skikkelig tom i kroppen ...

EFT - try it on everything, hehe Så filmen og tenkte, what the heck, prøv det på alt...

Når det er sagt, er vi jo alle forskjellig. Jeg har eksperimentert en del ift min egen ytelse og lavkarbo, og har funnet ut at kontrollert oppkarbing i helgene fungerer best for min del. Da blir treningsøktene bedre, jeg får mer fremgang og greier å yte mer.

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 01:45   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skikkelig tom i kroppen ...

Jeg har trent endel spinning i ketose, og funnet ut at mye fett ca en time før trening gir ultimat utholdenhet. En avocado med rekesalat f.eks, eller osteskiver.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 10:10   #8
ellen1960
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 9
ellen1960 er på en erverdig vei

Sv: Skikkelig tom i kroppen ...

når jeg trener er det de første 10 minuttene som er tyngst. Jeg begynner derfor ikke med de store belastninger. Men etterhvert kommer energien sigende, og da er jeg ikke tom , men bare veldig svett etter en times trening(elipsemaskin, step os)

ellen1960 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 17:19   #9
boom
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 7
boom er på en erverdig vei

Sv: Skikkelig tom i kroppen ...

Takk for mange gode tips. Det med å starte hver treningstur litt pent er kanskje lurt, ja...Jeg har så lyst til å legge ivei i god fart med en gang... inni hodet mitt er jeg nemlig i storform! Jeg skal også bli flinkere til å "fylle opp tanken", før jeg drar ut på tur. Skal ivei å få satt en kortisonsprøyte i problemområdet mitt (så fort jeg får time), håper det skal hjelpe. Forresten, noen som vet hvordan ketose og kortison går sammen?

boom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 17:39   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Skikkelig tom i kroppen ...

Jeg var i ketose og fikk satt 3 kortisonsprøyter i hoftene. Ikke noe problem!
I følge legen min er kortison i små doser av og til mye bedre for kroppen enn å gå å ha vondt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 18:29   #11
boom
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 7
boom er på en erverdig vei

Sv: Skikkelig tom i kroppen ...

Flottings! Ett problem mindre å tenke på! Ja, det er ganske slitsomt å gå rundt å "kjenne på" vondt hele tiden.

boom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 18:40   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Skikkelig tom i kroppen ...

Opprinnelig lagt inn av boom, her.

Flottings! Ett problem mindre å tenke på! Ja, det er ganske slitsomt å gå rundt å "kjenne på" vondt hele tiden.



Såååå lei av det, må jeg si! Trodde hoftene var bedre i dag og gikk til jobben. Ikke lurt!

Håper kortisonen hjelper deg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 18:48   #13
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Skikkelig tom i kroppen ...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.



Såååå lei av det, må jeg si! Trodde hoftene var bedre i dag og gikk til jobben. Ikke lurt!

Håper kortisonen hjelper deg!

Vondt i hoftene jeg og, primært venstre etter gammel belastningsskade. Har også vondt i venstre kne, rygg, nakke (som igjen gir voldsomme hodepineanfall med oppkast). Også knekker det over alt!

Kjenner meg godt igjen i det trådstarter sier om at man føler seg frisk i hodet, så stopper det i kroppen.

Hva gjør dere når dere har vondt? Skal man trene seg i gjennom det, eller ta pauser? Jeg er så usikker.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 18:56   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Skikkelig tom i kroppen ...

Jeg skal ikke kjede deg med å ramse opp hvor jeg har vondt, hadde vel vært letter å si hva jeg ikke er plaget med!

Jeg har i hvert fall fibromyalgi +++++ og er "ikke trenbar". Dvs at til forskjell fra svært mange med fibromyalgi blir jeg ikke bedre av trening! En liten treningsøkt sender meg i sofaen 2-5 dager! Har prøvd så mye, men finner ingen ting som fungerer over tid!

De aller fleste har godt av forsiktige treningsøkter nesten uansett hvor vondt man har, så lenge legen ikke har gitt en beskjed om å holde en skade i ro etc! Men det er jammen ikke lett å motivere seg for en treningsøkt når man har vondt før man starter, vet at det bli verre jo mer man gjør og at man må lide for det i dager i etterkant!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 14:03   #15
boom
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 7
boom er på en erverdig vei

Sv: Skikkelig tom i kroppen ...

Jeg har fått beskjed av fysioterapauten, at jeg bør trene selv om kroppen protesterer... Det er mye stiv,støl og ubrukt muskelatur som må "brytes igang"... Men selvfølgelig, alt med måte! Og nå har ikke jeg så vondt at jeg hverken kaster opp eller blir liggene...

boom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 14:12   #16
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Skikkelig tom i kroppen ...

Uff! Leste det siste innlegget her, og da kom jeg på at jeg hadde time hos manuellterapaut klokka 10!! Jaja, fikk bestilt ny time neste uke...Surrehue

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 14:47   #17
boom
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 7
boom er på en erverdig vei

Sv: Skikkelig tom i kroppen ...

Uff da! He,he.. ja,dagene og ukene flyr, så det er ikke bare enkelt å huske alt!

boom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skikkelig deppa Minsten Generell diskusjon 16 16-11-09 16:01
Hvor lang tid bruker egentlig kroppen på å brenne ferdig alkoholen i kroppen? Photobscura Lavkarbo generelt 26 04-05-08 22:43
I dag er jeg skikkelig lei av dette her! Tette80 Ketolysekuren 16 06-05-07 12:13
er sukker generelt skikkelig usunt for kroppen? Aadna Lavkarbo generelt 10 02-10-06 20:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no