Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Kan man få "menssymptomer" uten å faktisk få mens?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-02-11, 22:44   #1
Fero
Medlem
 
Fero sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Fero er ny på veien

Kan man få "menssymptomer" uten å faktisk få mens?

Litt usikker på om overskriften på tråden forklarer, men jeg skal prøve å utdype litt.

Har gått på p-sprøyte i noen år nå, og har dermed unngått mens hele tiden (hurra). Jeg prøvde å søke litt her på forumet, og så at andre på sprøyta hadde fått tilbake mensen. Jeg har ikke det, men jeg har følt meg så veldig rar og oppblåst de siste dagene, og gått opp en kilo/stått stille. Antar at dette er vann i kroppen, og det minner jo litt om mensen (det var dette jeg mente med "symptomer"), men jeg blør jo ikke. Og jeg er ikke forstoppet heller, som jeg antar ville vært et naturlig oppfølgerspørsmål

Så, spørsmålet blir da som følger: kan man på lavkarbo få de samme symptomene som henger sammen med mensen, uten blødninger. Altså samle opp vann og bli oppblåst i kroppen sånn en gang i månenden, som i vanlig syklus? Kunne ikke si noe om jeg merket dette på høykarbo, for jeg var da konstant oppblåst og fæl, men den første tiden på lavkarbo var såååå mye bedre. Helt til nå, vel å merke Antar at ikke folk uten videre vet dette her, men det kan jo hende det er noen der ute som har vært gjennom det samme, så verdt et forsøk!

Har spist riktig, og ikke gått over 20 karber om dagen. Spiser mat fra spisdegslank.no og endel egg/bacon, ost og kjøttpålegg. Og littegrann valnøtter, fun light, mye vann etc etc..

__________________
Det er bedre å prøve og feile, enn å ikke prøve i det hele tatt!


Handle på iHerb.com? Bruk gjerne min kode og få $5 i rabatt første gang! **TAD607**
Fero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 22:57   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Kan man få "menssymptomer" uten å faktisk få mens?

Jeg hadde menssymptomer når jeg gikk på p-sprøyta, og jeg fikk enkelte ganger mensen også, dette var når jeg var i ketose, falt jeg ut og det var lenge til neste sprøyte fikk jeg mensen.

Er nå sluttet på sprøyta og fikk mensen tilbake omtrent 1 år etter at siste sprøyte skulle vært tatt.

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 23:00   #3
Fero
Medlem
 
Fero sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Fero er ny på veien

Sv: Kan man få "menssymptomer" uten å faktisk få mens?

Hmm, så du fikk bare mensen hvis du falt ut av ketosen? Jeg er i, foreløpig, og planlegger å holde meg der, men kjipt å gå rundt som en ballong når jeg spiser riktig og er i ketose :s

Men på en annen side, heller det en faktisk å ha mensen, heh.. Ingen fan, som du kanskje skjønner.

__________________
Det er bedre å prøve og feile, enn å ikke prøve i det hele tatt!


Handle på iHerb.com? Bruk gjerne min kode og få $5 i rabatt første gang! **TAD607**
Fero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 23:02   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Kan man få "menssymptomer" uten å faktisk få mens?

Ingen fan av mensen jeg heller, trust me Men var overlykkelig når jeg fikk den første gang etter sprøyta.

Ja hvis jeg falt ut av ketose og skulle inn igjen så fikk jeg mensen, ikke sånn skikkelig, men sånn litt og det kunne vare helt til jeg fikk satt neste sprøyte. Jeg var stort sett i ketose hele tiden men pga en ferie og en operasjon hvor jeg fjernet mandlene så falt jeg ut og da startet moroa

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 23:12   #5
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Kan man få "menssymptomer" uten å faktisk få mens?

Har du fått i deg noen soya produkter? Jeg får menslignende symptomer av soya. Jeg har hormonspiral, og har hverken hatt mens eller menssymptomer på flere år, men litt soya-vips-pms de luxe

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 11:13   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kan man få "menssymptomer" uten å faktisk få mens?

Opprinnelig lagt inn av Fero, her.


Så, spørsmålet blir da som følger: kan man på lavkarbo få de samme symptomene som henger sammen med mensen, uten blødninger. Altså samle opp vann og bli oppblåst i kroppen sånn en gang i månenden, som i vanlig syklus?

Jeg fjernet livmora for noen år siden, og jeg hadde mens-symptomene med cravings, oppblåst, skummel i humøret etc i maaaange måneder etter operasjonen - selv om det var rimelig tomt i understellet

Utrolig hva kroppen husker....

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 12:17   #7
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Kan man få "menssymptomer" uten å faktisk få mens?

jeh brukte P sprøyte i mange år,,menssymtomer hadde jeg , både ved eggeløsning og når tiden for mensen var der ,,men heldigvis ingen blødning

tok også et år for meg når jeg sluttet med P sprøyten, da mensen kom tilbake

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 13:47   #8
Fero
Medlem
 
Fero sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Fero er ny på veien

Sv: Kan man få "menssymptomer" uten å faktisk få mens?

Puh, nå tipper jeg at jeg er mer normal! Jeg sliter generelt med cravings, men har vært helt ekstremt nå. Totalt desperat etter alt som er søtt! Usj, håper virkerlig det går over, og nå har jeg lettere noia for å gå ut av ketosen også, og det er jo egentlig bra!

__________________
Det er bedre å prøve og feile, enn å ikke prøve i det hele tatt!


Handle på iHerb.com? Bruk gjerne min kode og få $5 i rabatt første gang! **TAD607**
Fero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Samletråd for oppskrifter uten dyre og "sære" ingredienser Lollypop! Frokost og kveldsmat 12 11-01-10 18:57
Beste lavkarbokake som kan serveres "vanlige folk" uten å måtte forklare Up-and-down Kake/dessert og snacks 8 08-03-09 20:45
"Bedre uten brød" - inntil 6 BE daglig?? Iset Lavkarbo generelt 9 12-12-05 12:39
Jippi nå har jeg kjøpt boka "Bedre uten brød" Iset Lavkarbo generelt 5 28-11-05 22:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no