Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 08-03-11, 14:37   #6476
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på om det finnes kommunale leger sentralt i Oslo som ikke tar timebestilling og tar inn pasienter som ikke har fastlege? En kamerat av meg trenger time kjapt, men vil absolutt ikke gå på legevakta ...
Jeg husker det var en i Bentsebrugata før, hvor man bare kom og trakk kølapp, men det finner jeg ikke noe info om på nettet, i alle fall. Dette er lenge siden også.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-03-11, 14:38   #6477
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Okei jeg får se på de fine bildene hu har lagt ut også se om jeg ikke får samme konsistens! takk!

Lykke til! Må få høyre korleis det går!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 08-03-11, 14:50   #6478
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg lurer på om det finnes kommunale leger sentralt i Oslo som ikke tar timebestilling og tar inn pasienter som ikke har fastlege? En kamerat av meg trenger time kjapt, men vil absolutt ikke gå på legevakta ...
Jeg husker det var en i Bentsebrugata før, hvor man bare kom og trakk kølapp, men det finner jeg ikke noe info om på nettet, i alle fall. Dette er lenge siden også.

Det er en kølapp-ordning på Rodeløkka legesenter (rett ved Sofienberg trikkeholdeplass - sentrumsnært nok?) men jeg vet ikke om det er begrenset til noe spesifikt tidspunkt på dagen - verd å ringe og spørre, kanskje!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 08-03-11, 14:53   #6479
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Det er en kølapp-ordning på Rodeløkka legesenter (rett ved Sofienberg trikkeholdeplass - sentrumsnært nok?) men jeg vet ikke om det er begrenset til noe spesifikt tidspunkt på dagen - verd å ringe og spørre, kanskje!

Ja, det er sentrumsnært nok! (Jeg tenker jo liksom automatisk nok på Oslo øst når jeg snakker om sentrum. ). Duden har ikke nett heller, men som den gode bestevenninna jeg er, så årner og fikser jeg. Info overlevert! Takk!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-03-11, 15:15   #6480
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Du faller nok ikke ut av ketose av en Atkinsbar, det hørtes i så fall litt uvanlig ut.
Som jeg har sagt et par ganger her inne, grensen for ketose (altså kostholdsindusert) går ikke på 15-20 gram pr døgn. Dette er den mengden spm regnes som optimalt for vektnedgang.
Måler du på kvelden, ca to timer etter siste måltid?
Det er mange faktorer som kan påvirke stixene, så hvis du ellers VET at du har spist riktig i løpet av dagen, så ville jeg ha senket skuldrene og fortsatt som før

Jepp, måler på kvelden. Samme som jeg har gjort i ny og ne de siste...10 månedene. Og det er bare nå i det siste det har skjedd. Lurer litt på om 'toleransegrensen' min har gått ned etter hvert som jeg selv har gått ned. Og ja, det er snakk om etter EN bar. Jeg får vel bare kutte de ut helt, har bare syns de har vært så greie om jeg har hatt lenge å vente på bussen etter jobb - men de er jo ikke nødvendige, må bare vente litt lengre til middag.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 08-03-11, 16:49   #6481
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan trommehinna sprekke selv om man er begynt med antibiotika? Håper nesten det for det gjør litt vondt i øret mitt. Var ikke kjekt å få ørebetennelse på toppen av de andre vondtene. En annen ting. Jeg har hatt ørebetennelse bare en gang tidligere, for ca 30 år siden. Men jeg har vært plaget med det aktuelle øret i lang tid. Kan betennelse eller noe ligge latent for så å bli trigget ved heftig massasje? Jeg hadde massasje av hals, nakke og hode da jeg var hos manuellterapauten sist torsdag. Jeg kjente allerede da at jeg ble øm i nakken og kjeven. Dagen etter, altså fredag, var øret kaputt. Kan man trigge betennelser?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 08-03-11, 16:53   #6482
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kan trommehinna sprekke selv om man er begynt med antibiotika? Håper nesten det for det gjør litt vondt i øret mitt. Var ikke kjekt å få ørebetennelse på toppen av de andre vondtene. En annen ting. Jeg har hatt ørebetennelse bare en gang tidligere, for ca 30 år siden. Men jeg har vært plaget med det aktuelle øret i lang tid. Kan betennelse eller noe ligge latent for så å bli trigget ved heftig massasje? Jeg hadde massasje av hals, nakke og hode da jeg var hos manuellterapauten sist torsdag. Jeg kjente allerede da at jeg ble øm i nakken og kjeven. Dagen etter, altså fredag, var øret kaputt. Kan man trigge betennelser?

Jeg tror nok at man kan trigge en allerede betennelse til å bli verre med massasje ja... føler med deg - ligger rett ut med antibiotika her jeg også (trodde ikke det kunne bli verre her jeg heller )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 08-03-11, 17:09   #6483
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det noen som vet hvor lang holdbarhet det er på kokosmelk etter at boksen er åpnet ? (Jeg oppbevarer kokosmelken i glass med lokk i kjøleskapet etter åpning)

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 08-03-11, 17:51   #6484
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Timona, her.

Er det noen som vet hvor lang holdbarhet det er på kokosmelk etter at boksen er åpnet ? (Jeg oppbevarer kokosmelken i glass med lokk i kjøleskapet etter åpning)

På boksene mine står det 1-3 dager i kjøleskap!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 08-03-11, 18:21   #6485
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

På boksene mine står det 1-3 dager i kjøleskap!

Takker.
Det står på boksen ja

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 08-03-11, 18:23   #6486
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg tror nok at man kan trigge en allerede betennelse til å bli verre med massasje ja... føler med deg - ligger rett ut med antibiotika her jeg også (trodde ikke det kunne bli verre her jeg heller )

God bedring til oss!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 08-03-11, 20:18   #6487
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg husker det var en i Bentsebrugata før, hvor man bare kom og trakk kølapp, men det finner jeg ikke noe info om på nettet, i alle fall. Dette er lenge siden også.

De holder til på Bjølsen nå, ved gamle Idunfabrikken. Men jeg tror jeg ville vært rimelig døden nær før jeg dro til de Jeg bodde rett over gata for de før, så jeg brukte de til sykemelding et par ganger jeg gikk over egenmeldingstida. Han ene var sykelig opptatt av at røyking var roten til alt ondt... Tror han kunne fått et brekt bein til å være røykeleatert.
Og jeg tror de har slutta med kølappsystemet (trodde ingen fikk lov å ha det lenger?).

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 08-03-11, 20:46   #6488
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

De holder til på Bjølsen nå, ved gamle Idunfabrikken. Men jeg tror jeg ville vært rimelig døden nær før jeg dro til de Jeg bodde rett over gata for de før, så jeg brukte de til sykemelding et par ganger jeg gikk over egenmeldingstida. Han ene var sykelig opptatt av at røyking var roten til alt ondt... Tror han kunne fått et brekt bein til å være røykeleatert.
Og jeg tror de har slutta med kølappsystemet (trodde ingen fikk lov å ha det lenger?).

Hehe, ok. Jeg var der en gang for åtte ni år siden, før jeg fikk fastlege. Men det årna seg, altså, og han har vært hos lege nå!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 09-03-11, 18:54   #6489
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Søren hvor mange sorter det finnes med kokosmelk da !!! Og alle er lilla !! nå er det andre gangen jeg kjøper feil.

Eldorado ene gangen, og brlue dragon andre gangen - og så var det vel santa maria sin jeg var på jakt etter - den med 0,5 karber - dessuten så smaker den mye bedre.

Men er det den vi skal bruke, eller er det andre sorter som er bedre å bruke?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 09-03-11, 18:55   #6490
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvordan kan jeg få rein en microbølgeovn med masse skvett flekker i? tomatsaus i fleng men liksom håpløst å vaske bort med vaskemiddel. jeg er ikke såååå flink å vaske den :rødme:, så det er ganske fastgrodd

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 09-03-11, 19:03   #6491
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Hvordan kan jeg få rein en microbølgeovn med masse skvett flekker i? tomatsaus i fleng men liksom håpløst å vaske bort med vaskemiddel. jeg er ikke såååå flink å vaske den :rødme:, så det er ganske fastgrodd

Trur eg såg eit tips ein eller annan stad ein gong om å sette ein bolle med vatn og sitronsaft i mikroen, og la det få ein omgong inni der. "Dampe" den rein. For så å tørke av med ein mikrofiberklut eller noko.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-03-11, 19:17   #6492
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Søren hvor mange sorter det finnes med kokosmelk da !!! Og alle er lilla !! nå er det andre gangen jeg kjøper feil.

Eldorado ene gangen, og brlue dragon andre gangen - og så var det vel santa maria sin jeg var på jakt etter - den med 0,5 karber - dessuten så smaker den mye bedre.

Men er det den vi skal bruke, eller er det andre sorter som er bedre å bruke?

Santa Maria sin er vel den beste ja. Lite tips; dersom man trenger kokosmelken flytende er light-versjonen best - den lyseblå boksen. Mindre fett, ja, men fortsatt 0.5-1g karbo per 100g. Den lilla har en tendens til å splitte seg og kokosmassen blir fast. Det er greit i varm mat når hele boksen skal i, men om man gjør som meg og bruker kokosmelk på frokostblanding og slikt, er det greit at den holder deg flytende.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 09-03-11, 19:21   #6493
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

ja det er noe rart med smaken på disse andre, den til santamaria smakte i allefall godt !

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 09-03-11, 21:46   #6494
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvilke datoer er det det påskeferie for alle?:P
Om noen skjønte det x)

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening
Gammel 09-03-11, 21:48   #6495
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Hvilke datoer er det det påskeferie for alle?:P
Om noen skjønte det x)

Palmesøndag er den 17. april. Andre påskedag er den 25. Så mellom der ein stad!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-03-11, 22:14   #6496
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

skjærtorsdag er 21. april, langfredag 22. april, 2. påskedag 25. april

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 09-03-11, 22:14   #6497
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Santa Maria sin er vel den beste ja. Lite tips; dersom man trenger kokosmelken flytende er light-versjonen best - den lyseblå boksen. Mindre fett, ja, men fortsatt 0.5-1g karbo per 100g. Den lilla har en tendens til å splitte seg og kokosmassen blir fast. Det er greit i varm mat når hele boksen skal i, men om man gjør som meg og bruker kokosmelk på frokostblanding og slikt, er det greit at den holder deg flytende.

Tips!
Santa Maria full-fett-typen kan enkelt bli flytende ved å piske fett-delen og væsken lett sammen.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF
Gammel 09-03-11, 22:29   #6498
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Tips!
Santa Maria full-fett-typen kan enkelt bli flytende ved å piske fett-delen og væsken lett sammen.

Spesielt med stavmikser med ballongvisp! Men siden jeg bruker en del i kaffe and such, så synes jeg det er greit med en som holder seg flytende i kjøleskapet og.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 09-03-11, 22:35   #6499
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Hvilke datoer er det det påskeferie for alle?:P
Om noen skjønte det x)

21. til 25 er det helligdager i ett.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet
Gammel 09-03-11, 23:02   #6500
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Hvilke datoer er det det påskeferie for alle?:P
Om noen skjønte det x)

www.kalender.no, der finner du alle helligdager

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no