Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbomat "to go"...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-07-11, 20:08   #1
liquid84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 39
Innlegg: 48
liquid84 er på en erverdig vei

Lavkarbomat "to go"...

Ja, finnes dette?

Vist en er ute og handler eller samma det, timene går og en ser at en rekker ikke hjem for å spise, hva gjør en?
En kan jo ikke akkuratt stoppe på første og beste bensinstasjon og hive i seg en pølse eller burger.

Og vist en er på besøk hos noen, en hadde tenkt å gå hjem mye tidligere, men tiden fløy og en er blitt kjempe sulten...
Finnes det noe en kan ha i vesken til slike situasjoner?

Eller må jeg be verten/vertinnen om å slenge frem noe hvitost, salat eller kjøtt til meg?


Ting var mye enklere med en forutsigbar arbeidsdag i stede for ferie.
Nå ender det med at det går timesvis mellom hver gang jeg spiser, så jeg spiser for lite og ender opp med å spise for mye hver gang jeg har tilgang til mat.

Kan vel nevne at jeg prøver å holde meg under 25 karbohydrater for dagen (ketose).

__________________
Hovedmål: Få symptomene på PCOS redusert.
liquid84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 20:55   #2
slankepia
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 69
slankepia er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo mat "to go"...

Opprinnelig lagt inn av liquid84, her.

Ja, finnes dette?

Vist en er ute og handler eller samma det, timene går og en ser at en rekker ikke hjem for å spise, hva gjør en?
En kan jo ikke akkuratt stoppe på første og beste bensinstasjon og hive i seg en pølse eller burger.

Og vist en er på besøk hos noen, en hadde tenkt å gå hjem mye tidligere, men tiden fløy og en er blitt kjempe sulten...
Finnes det noe en kan ha i vesken til slike situasjoner?

Eller må jeg be verten/vertinnen om å slenge frem noe hvitost, salat eller kjøtt til meg?


Ting var mye enklere med en forutsigbar arbeidsdag i stede for ferie.
Nå ender det med at det går timesvis mellom hver gang jeg spiser, så jeg spiser for lite og ender opp med å spise for mye hver gang jeg har tilgang til mat.

Kan vel nevne at jeg prøver å holde meg under 25 karbohydrater for dagen (ketose).

Nå har ikke jeg gått på dette så lenge, men jeg har valgt å vente hver gang jeg ikke har tilgang på mat der og da. Det har hendt at jeg har kjøpt meg en fenalår pakke og spist den :-p Jeg elsker fenalår bart, men er vel sikkert ikke så mange andre enn meg som gjør det.

Esso selger 100% storfekjøtt hamburgere, så det å kjøpe en sånn uten brød er jo et alternativ? og å droppe dressingen selvsagt. Det finnes jo og atkins barer i butikkene med 2 og 3nett karb, men de inneholder jo søtning så jeg ihvertfall holder meg unna dem. Fiberrik gule knekkebrød går jo og ann å kjøpe pluss en skinkepakke?

slankepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - forløbli på induksjonen :-) Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 21:00   #3
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo mat "to go"...

Mange butikker har varm-mat disk, så jeg har ofte kjøpt meg et eller to kyllinglår hvis jeg blir sulten Det er jo kjempegodt! Også finnes det jo sånne små pakker med ferdig salat som man kan spise til om ønskelig.

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 21:02   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo mat "to go"...

Kjent problemstilling. Jeg spiser nok mer karbohydrater enn de fleste, men nødrasjonene mine er macedemianøtter, cashewnøtter, gresskarkjerner eller småposer baconkrisp. Favoritten er den danske baconkrispen - Øffer - fordi der er det gjerne med en del fett slik at man blir ganske så mett. Har noen poser på jobb og noen i veska på reise.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 21:05   #5
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Lavkarbo mat "to go"...

Babydell (er det de de heter ?) er supert å ha på lur .... disse små ostene vet du....
Ellers er nøtter (mandler, hasselnøttet, paranøtter) et bra alternativ.....
Pålegg er lettvint å kjøpe og å spise, gjerne sammen med en pakke oppskåret ost.
Skyr kan du også ty til når nøden blir stor....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 21:12   #6
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Lavkarbo mat "to go"...

Har alltid en atkinsbar i veska til emergency only, er jeg
på shopping med venninner så går jeg rett å slett på butikk
med salatbar, har også kjøpt ost å nordlands skinke å spist
Om det ikke er så lenge til jeg skal hjem å lage meg middag så
døyver jeg sulten med vann å spiser når jeg kommer hjem

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 21:44   #7
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo mat "to go"...

Babybeloster, en pose nøtter og plukk-selv-salatdisken er kjekt da. Babybel og nøtter kan man jo ha i veska. Du kan kjøpe en pakke kjøttpålegg / svinestek i skiver / salamipølse og en pakke skivet hvitost og spise det.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 21:50   #8
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Lavkarbo mat "to go"...

Babybell og spekeskinke har vært veldig populært her Metter ikke så veldig lenge, men nok til man kommer hjem.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 22:05   #9
slankepia
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 69
slankepia er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo mat "to go"...

Jeg må faktis si at jeg har aldri klart å drikke meg mett... før nå! Etter at jeg begynte på atkins så er det heelt utrolig hva vann kan gjøre!! Jeg spiste frokost en dag klokken ni, var så ute med venninner helt til klokken var elleve uten å kjenne sult. Vet det ikke skal gå så lang tid egentlig, men når jeg drakk vann så stoppet det sulten. Og dette kommer fra et matvrak :-D

slankepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - forløbli på induksjonen :-) Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 22:12   #10
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo mat "to go"...

Ha alltid en liten pose med mandler i veska.
Eller en Atkinsbar.

Nå har de snackagurker på butikken, de synes jeg er greie å spise, det samme er en pakke med cherrytomater. Trenger ikke spise alt, bare nok til at man kjenner det i magen .

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 22:19   #11
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo mat "to go"...

Ja, sognemorr blir også brukt når nøden er størst. Men ikke som permanent innslag i veska...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 22:21   #12
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbomat "to go"...

fenalår, babybelost, paranøtter, tunfisk på boks, eller reker er ting jeg spiser på farten...

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 22:23   #13
liquid84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 39
Innlegg: 48
liquid84 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbomat "to go"...

Mangen gode tips her.

Men hva gjør en når en er på besøk hos noen for lenge og man ikke kan stoppe innom en butikk eller bensinstasjon?

Kan en ha babybell i vesken over lengre tid (1 dag liksom) eller må dei lagres kaldt?

__________________
Hovedmål: Få symptomene på PCOS redusert.
liquid84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 22:47   #14
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Lavkarbomat "to go"...

Er nok best å lagre de kalde, men om det er planlagt så vil nok en dag gå greit. Spekemat holder seg litt lengere i ei veske.
Du kan jo alltids spørre de du er på besøk hos om de har noe ost eller ett egg eller lignende du kan få.. (om det passer seg da selvsagt )

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 22:47   #15
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbomat "to go"...

tunfisk, og paranøtter er ting du kan ha i vesken nesten ubegrenset.. :P Bbaybel prøver jeg å begrense til noen timer (eller mindre)

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 00:01   #16
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Lavkarbomat "to go"...

Nøtter har jeg gjerne med meg i veska, hvis jeg har grunn til å tro det kan bli dårlig med mat. Macadamia-nøtter er favoritten. Atkinsbar er greit for de som liker det. Mørk sukkerfri sjokolade metter også for en periode.
Matbutikker med ferskvare har ofte kyllinglår og kyllingvinger. Her har de også medisterkaker (med 6 pr. 100 - går an innimellom), gresk salat og omelett. Babybell eller norvegia (i små forpakninger sånn som babybell) duger også.

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 14:01   #17
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Lavkarbomat "to go"...

Også mens jeg var på Ketolyse spiste jeg baconpølser på bensinstasjoner, selvfølgelig uten brød eller ketchup/sennep, dersom jeg var i farta. Det er vel ikke helt idéelt, men jeg gikk aldri ut av ketose på grunn av den pølsa... Siden jeg reiser en del i jobben er det greit å ha den muligheten.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 14:42   #18
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Lavkarbomat "to go"...

Jeg pleier å ha en pose mandler i veska eller i lomma.

Da jeg holdt meg i ketose hendte det jeg kjøpte en pølse på bensinstasjonen . Spiste da selvfølgelig uten brød.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbopulver vs lavkarbomat hope10 Ketolysekuren 54 08-02-11 09:29
Lavkarbomat i micro? meeg Oppskrifter 16 06-02-09 15:39
Lavkarbomat uten egg soffagris Oppskrifter 1 13-01-09 16:09
lavkarbomat/atkins fredrik Spørsmål og svar 0 19-11-08 00:18
Lavkarbomat på jobben Silvandar Lavkarbo generelt 4 14-06-04 20:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no