Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

På'n igjen. Artikkel fra Dagbladet om SFO og lavkarbo

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-12-11, 22:28   #26
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: På'n igjen. Artikkel fra Dagbladet om SFO og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Foreldre betaler da for maten som blir servert på SFO, så da er det vel bare å øke regningen
Og kvifor kan dei ikkje ete tørr brødskive??? Kanskje dei kunne få servert fårepølse og kvitost då?? Måtte vel ikkje vere syltetøy og prim vel????

Hahaha, ja jøss øk regningen.. Her betaler vi over 3000 pr måned i SFO, lurer på hvordan det hadde blitt mottatt..

Hjelper jo ikke å sette fårepølse og hvitost på bordet når de ikke spiser det!
Hvorfor kan de ikke spise tørre brødskiver, ja klart de kan. Men det resulterte jo i at de satt å pirka borti ei halv skive til lunsj.

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 22:45   #27
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: På'n igjen. Artikkel fra Dagbladet om SFO og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Hahaha, ja jøss øk regningen.. Her betaler vi over 3000 pr måned i SFO, lurer på hvordan det hadde blitt mottatt..

Hjelper jo ikke å sette fårepølse og hvitost på bordet når de ikke spiser det!
Hvorfor kan de ikke spise tørre brødskiver, ja klart de kan. Men det resulterte jo i at de satt å pirka borti ei halv skive til lunsj.

Om maten må betales på regning eller i butikken går vel ut på ett, maten e det jo barna våres som spiser vel??? Men vil du virkelig påstå at det einaste ungane lika e syltetøy og prim???? JA DÅ SKULLE dei jaggu meg fått tørre skiver med meg ja

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 22:51   #28
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: På'n igjen. Artikkel fra Dagbladet om SFO og lavkarbo

Er det ikke noe som er galt hvis ungene ikke vil spise hvitost engang?

Jeg har jobbet i barnehage og da var det pålegg som ost, salami (stor stas, PØLSE), leverpostei og makrell i tomat som var på bordet. Ingen av barna klaget, alle spiste.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 13:04   #29
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: På'n igjen. Artikkel fra Dagbladet om SFO og lavkarbo

Jeg vil ikke tro barnehager har bedre matbudsjett enn SFO (korriger meg om noen vet annet), men vi kunne servere: Makrell i tomat, smøreost, tunfisk m/majones (ja, visse diskusjoner i personalgruppa...), salami, gul- og brunost, leverpostei, kaviar og egg i blant. I tillegg betalte vi for varmmat levert på døra (men kan ikke skryte av den i et lavkarbo utgangspunkt...) Dette er snakk om en helt vanlig kommunal barnehage. Brødet kunne nok vært bedre, men ikke av den billigste kneipp varianten. Så mulighetene er der! (Selvfølgelig lettmargarin da...)

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 15:27   #30
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: På'n igjen. Artikkel fra Dagbladet om SFO og lavkarbo

Har dere ikke vært borti kresne barn?
kjære vene, jeg kjenner barn som kun spiser brunost, ei som bare spiser peanøttsmør, en som bare spiser fårepølse med majones og skinkeost.

Om barna er kresne er det ikke vår jobb å tvinge på de mat eller nekte de maten de vil ha, det er foreldrenes jobb..

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 15:34   #31
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: På'n igjen. Artikkel fra Dagbladet om SFO og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Om barna er kresne er det ikke vår jobb å tvinge på de mat eller nekte de maten de vil ha, det er foreldrenes jobb..

Dette synes jeg er trist. Vi har et samfunn som legger opp til at man så godt som må ha barn i barnehagen. For de fleste gjelder dette faktisk mesteparten av den våkne tiden. Om de voksne som da er omsorgspersoner for barna i denne tiden ikke skal ha noen form for oppdragerrolle blir det en merkelig generasjon, frykter jeg.

Jeg har full forståelse for at dette må skje i samarbeid med foreldrene, men jeg kan ikke se at det ikke skal skje i det hele tatt? Dessuten ser det da vitterlig ut som at barnehagene allerede nekter barna den maten foreldrene ønsker de skal ha - til en viss grad.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 16:14   #32
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: På'n igjen. Artikkel fra Dagbladet om SFO og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Har du bomull mellom øra?


Du har en forfriskende diskusjonsteknikk :-)


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 16:14   #33
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: På'n igjen. Artikkel fra Dagbladet om SFO og lavkarbo

Alt har liksom blitt svart-hvitt. Svært få snakker om å eliminere KH til barn. Men noen få personer som forfekter enorme mengder egg, bacon og minimalt med grønnfor gir folk et inntrykk av at det er lavkarbo, selv om det gjelder de færreste som spiser lavkarbo. Har vært borti flere som omtrent ikke spiser grønnsaker, nøtter etc, men som hiver innpå masse animalsk fett og protein, noe fisk og de spiser lavkarbo ifølge dem selv. Endel gjør jo dette og gir opplegget et dårlig rykte, noe ernæringsfysiologene vt å spille videre på og dreper debatten om et i utgangspunktet bra kosthold ved å si at det er drikking av baconfett, noe de aller færreste gjør.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 16:19   #34
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: På'n igjen. Artikkel fra Dagbladet om SFO og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Dette synes jeg er trist. Vi har et samfunn som legger opp til at man så godt som må ha barn i barnehagen. For de fleste gjelder dette faktisk mesteparten av den våkne tiden. Om de voksne som da er omsorgspersoner for barna i denne tiden ikke skal ha noen form for oppdragerrolle blir det en merkelig generasjon, frykter jeg.


Blant dem som jobber med barn, og som jeg har truffet på i årenes løp er det heldigvis ikke vanlig med en slik holdning til jobben sin.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 16:23   #35
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: På'n igjen. Artikkel fra Dagbladet om SFO og lavkarbo

Det gjelder vel ofte forskjellige definisjoner på hva som er sunt og av og til ukunnskap.. Jenta mi har med matpakke i barnehagen en dag i uka. Vi sender alltid med ting vi VET hun liker, likevel har vi fått tilbakemelding om at hun aldri spiser denne matpakken. Rart når hun får brødskive med prim isteden? Hun er jo ikke dummere enn at hun skjønner at "jeg spiser ikke maten min = jeg får prim." Tviler på at de mener å gjøre noe dumt/slemt men det er vel helt normalt for dem da?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 21:06   #36
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: På'n igjen. Artikkel fra Dagbladet om SFO og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Dette synes jeg er trist. Vi har et samfunn som legger opp til at man så godt som må ha barn i barnehagen. For de fleste gjelder dette faktisk mesteparten av den våkne tiden. Om de voksne som da er omsorgspersoner for barna i denne tiden ikke skal ha noen form for oppdragerrolle blir det en merkelig generasjon, frykter jeg.

Jeg har full forståelse for at dette må skje i samarbeid med foreldrene, men jeg kan ikke se at det ikke skal skje i det hele tatt? Dessuten ser det da vitterlig ut som at barnehagene allerede nekter barna den maten foreldrene ønsker de skal ha - til en viss grad.

Tror du misforsto litt her...
Selvfølgelig prøver vi.. Hver eneste dag blir det spurt, tilbydd andre pålegg, men når barna nekter er det fint lite vi kan gjøre. Hva tror du hadde skjedd med meg om jeg hadde nektet et barn å ha prim på skiva? Jo, jeg hadde blitt hudflettet av ei forbanna mor..

Og dette utsagnet:

Sitat:

Dessuten ser det da vitterlig ut som at barnehagene allerede nekter barna den maten foreldrene ønsker de skal ha - til en viss grad

blir for helt feil altså. I en perfekt verden på en rosa sky hadde alle fått det som de ville. Muslimene hadde fått en bhg uten melkeprodukter og uten svin osv, de som spiste kosher hadde fått det, lavkarbo-folk hadde fått lavkarbomat osv.... Men nå lever ikke vi der, gjør vi vel? Vi har budsjetter å følge, anbefalinger å følge og må gå etter flertallets ønsker.
Det er ikke mulig å innføre lavkarbomat i tillegg til resten. Det er tidkrevende å lage til to forskjellige måltider, det bli mer mat i søppla (som betyr penger ut vinduet)
Og som sagt, de foreldrene som er så i mot statens anbefalinger får sende med ungene mat selv. Tro meg, vår hverdag er mer enn hektisk nok..

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Du har en forfriskende diskusjonsteknikk :-)


-

Spør man dumt får man dumme svar

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 21:07   #37
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: På'n igjen. Artikkel fra Dagbladet om SFO og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Blant dem som jobber med barn, og som jeg har truffet på i årenes løp er det heldigvis ikke vanlig med en slik holdning til jobben sin.


-

Og du vet INGENTING om min holdning til jobben min. Jeg er faktisk veldig engasjert i min jobb og min oppgave..

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 21:34   #38
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: På'n igjen. Artikkel fra Dagbladet om SFO og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Hva tror du hadde skjedd med meg om jeg hadde nektet et barn å ha prim på skiva? Jo, jeg hadde blitt hudflettet av ei forbanna mor..

Det er ikke noe problem å nekte et barn prim dersom det ikke finnes i barnehagen. De FLESTE foreldre er positive til å kutte ned på sukker når dette tas opp på f.eks. foreldremøter. De som da ikke sier fra eller ofte ikke møter, får jo ta de avgjørelsene som blir tatt og forholde seg til de. Dessuten det kommer stadig anbefalinger fra staten ang. mat. Disse er ikke lavkarbo, men langt fra loff, syltetøy og prim. Det handler om grovt, sukkerfritt, magert og frukt/grønnt. Så man kan trygt med kommunale / statlige retningslinjer i hånda unngå / nekte innkjøp av prim, syltetøy og sjokoladepålegg. Diskusjonen blir isåfall heller om ungene får lov å gå og hente matpakka med pølse, sjokoladepålegg eller vafler i stedenfor barnehagens mat. JEG har stort sett klart å nekte dette!

Hilsen førskolelærer/ped. leder.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 21:46   #39
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: På'n igjen. Artikkel fra Dagbladet om SFO og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Og du vet INGENTING om min holdning til jobben min. Jeg er faktisk veldig engasjert i min jobb og min oppgave..


Ja, særlig


-


Sist redigert av Kula : 22-12-11 kl 21:59. Årsak: Lagt på enda et smilefjes for Kanuttens skyld
Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 21:48   #40
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: På'n igjen. Artikkel fra Dagbladet om SFO og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Ja, særlig


-

Unødvendig kommentar fra deg.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 21:50   #41
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: På'n igjen. Artikkel fra Dagbladet om SFO og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Unødvendig kommentar fra deg.


Men kjære deg, så du ikke smileyen da?




-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 21:53   #42
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: På'n igjen. Artikkel fra Dagbladet om SFO og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Men kjære deg, så du ikke smileyen da?




-

Smilyer frikjenner ingenting.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 21:56   #43
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: På'n igjen. Artikkel fra Dagbladet om SFO og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Smilyer frikjenner ingenting.

Hva er vitsen med dem da?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 22:03   #44
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: På'n igjen. Artikkel fra Dagbladet om SFO og lavkarbo

I barnehagen jeg jobbet i var søtt pålegg forbeholdt fredagskosen og bursdager. Det var aldri noe problem, slik var det bare - både for foreldre og barn

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-12-11, 10:57   #45
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: På'n igjen. Artikkel fra Dagbladet om SFO og lavkarbo

Jeg har også jobbet i barnehage, og pålegg som prim og nugatti var ikke tillatt på grunn av det høye sukkerinnholdet. Alle barna godtok det uten problemer. Det var ingen som var så kresne at det ikke var ett eneste annet pålegg som vi serverte som de likte.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 24-12-11, 11:12   #46
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: På'n igjen. Artikkel fra Dagbladet om SFO og lavkarbo

i barnehagen der jeg jobbet var det også ikke lov med søtt pålegg, og ingen av barna savna det heller, virket som de trivdes godt med det de fikk av pålegg.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 22:09   #47
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På'n igjen. Artikkel fra Dagbladet om SFO og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

i barnehagen der jeg jobbet var det også ikke lov med søtt pålegg, og ingen av barna savna det heller, virket som de trivdes godt med det de fikk av pålegg.

Minsta her fikk lunsj i barnehagen, og oppdaget på den måten at hun likte agurk og paprika. Hun har alltid vært skeptisk til mat som ikke er "kjent" og har nektet å smake -men i barnehagen kunne hun ikke være dårligere enn alle andre, og dermed ble salami med paprika en favoritt hun enda har.

Størsta spiser alt fordi hun får smake og spytte ut om hun ikke liker (minsta vil ikke det engang). Dette betyr at jeg til frokost i dag hadde en tiåring sittende med julebrød med sursild. Hun insisterte på at sursild og rosinbrød smakte nydelig, og mor var glad hun ikke spiser rosinbrød så hun slapp å smake

Vi har av og til kresne unger innom her, og da setter vi et assortert utvalg pålegg på bordet og sier at de får spise hva de vil. Leverpostei, kaviar, 2-3 sorter kjøttpålegg, hvitost, rekesalat, egg... Har enda ikke hatt en unge innom som ikke spiste pålegg, men vi har hatt et par morsomme kombinasjoner fordi de fikk prøve, som leverpostei med kaviar . Jeg tror det som har fungert her er rett og slett at jeg setter maten på bordet og sier "du velger hva du vil ha" og deretter ikke legger meg borti hva de har på skiva. Husker enda hvor morsomt det var å komme hjem til tomt hus sammen med en venninne. Før vi startet på leksene, lagde vi hver vår brødskive som vi delte i biter og prøvde forskjellige påleggskombinasjoner. Slik lærte vi hvorfor jordbærsyltetøy og kaviar ikke er en påleggshit

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 22:11   #48
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: På'n igjen. Artikkel fra Dagbladet om SFO og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Trolltika, her.

Vi har av og til kresne unger innom her, og da setter vi et assortert utvalg pålegg på bordet og sier at de får spise hva de vil. Leverpostei, kaviar, 2-3 sorter kjøttpålegg, hvitost, rekesalat, egg... Har enda ikke hatt en unge innom som ikke spiste pålegg, men vi har hatt et par morsomme kombinasjoner fordi de fikk prøve, som leverpostei med kaviar . Jeg tror det som har fungert her er rett og slett at jeg setter maten på bordet og sier "du velger hva du vil ha" og deretter ikke legger meg borti hva de har på skiva. Husker enda hvor morsomt det var å komme hjem til tomt hus sammen med en venninne. Før vi startet på leksene, lagde vi hver vår brødskive som vi delte i biter og prøvde forskjellige påleggskombinasjoner. Slik lærte vi hvorfor jordbærsyltetøy og kaviar ikke er en påleggshit

Så enig, så enig. Veldig godt beskrevet.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Flott artikkel i Dagbladet Suann Lavkarbo generelt 3 12-08-11 10:29
Dagbladet har positiv artikkel om lavkarbo Klådia Nyheter / media 2 16-06-11 22:35
dagens artikkel om lavkarbo-bøker i dagbladet :) Nerthus Nyheter / media 1 11-02-11 14:48
Dagbladet med enda en latterlig artikkel galleren Nyheter / media 8 11-04-10 18:27
Koselig liten dagbladet-artikkel Silvandar Lavkarbo generelt 6 19-05-04 21:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no