Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

P-hormoner ut av kroppen

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-01-12, 00:24   #1
fridr
Medlem
 
fridr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Alder: 37
Innlegg: 217
fridr er på en erverdig vei

P-hormoner ut av kroppen

Noen som har gått på p-hormoner som har erfaringer med ca. hvor lang tid det tar før man får syklusen tilbake?
Slutta med prevensjon i dag, og er bare nysgjerrig på når jeg blir "normal" igjen...

__________________



fridr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Uten sukker og gluten Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 12:27   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: P-hormoner ut av kroppen

Den gangen jeg sluttet på pillen var jeg rett tilbake i syklus med normal mens 3 uker etter. Men det er heller ikke uvanlig at det tar et halvår.

Hormonspiralen virker så lokalt at der går de fleste rett inn i syklus såvidt jeg har
skjønt, det er vanlig med en _gigantmens_ den første uka etter fjerning.

Så det kommer an på hva slags hormonprevensjon du har hatt i tillegg til at det er individuelt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 12:28   #3
Bonitta
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 178
Bonitta er på en erverdig vei

Sv: P-hormoner ut av kroppen

Da jeg slutta på p-piller, fikk jeg "pillemens" straks. Så var syklusen normal måneden etter,
og så var jeg gravid

Bonitta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 12:59   #4
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: P-hormoner ut av kroppen

Når jeg brukte p-piller og slutta med dem, gikk det nesten ett år før jeg var i normal syklus igjen Hadde ingen mens på over 8 mnd..
Prøvde så p-pilller igjen noen år etterpå, før jeg igjen slutta pga bivirkninger, da tok det ca 2 mnd før alt var som før.

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 13:08   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: P-hormoner ut av kroppen

Min syklus tok det også mange mnd å få normal. Aldri mer piller på meg, tenkte jeg da. Tydeligvis svært individuelt dette.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 18:42   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: P-hormoner ut av kroppen

Tok vel et par måneder før jeg kjente jeg hadde eggløsning og vanlig menstruasjon, tror jeg. Tydeligvis veeeldig individuelt.
Hadde også noen monsterblødninger rett etter, men det kan også ha med at da jeg sluttet på p-piller så fikk jeg satt inn kobberspiral i stedet, som er helt fri for hormoner.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 21:51   #7
fridr
Medlem
 
fridr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Alder: 37
Innlegg: 217
fridr er på en erverdig vei

Sv: P-hormoner ut av kroppen

Jeg hadde p-stav. Glemte å si det
Og det har jeg hadd siden jeg var 18... Gikk på p-piller da jeg var 16 til 17.
Er 25 nå.
Kan ikke si at jeg noen gang har kjent på kroppen når jeg har eggløsning de periodene da jeg var uten hormonprevensjon.

Jeg kom til å tenke på noe her en dag: Når man går på hormonprevensjon, så skal det jo forhindre eggløsning... Hvor blir eggene av, da?! Er jeg helt dum i hodet, eller noe?

__________________



fridr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Uten sukker og gluten Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 22:03   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: P-hormoner ut av kroppen

Første gangen jeg sluttet med ppiller, ble jeg gravid etter 6 uker. Andre gangen ble jeg gravid etter 6 uker!

I følge legen min er det helt normalt fordi ppiller med blødningspause gir regelmessig syklus!

Egget ikke bare lar være å løsne, det modnes heller aldri! Så da ligger det på lager til du slutter med hormonprevensjon og sjansen er da, som med meg, at man blir svært fort gravid!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 22:06   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: P-hormoner ut av kroppen

Man har ikke eggløsning når man har mensen. I hormonprevansjon så er det et stoff som hindrer at eggene modnes, enkelt forklart. Ingen modning av egg, ingen eggløsning.

Ikke alle kjenner at de har eggløsning. Jeg gjorde det aldri før når jeg var av pilla. Men jeg vet jo nå at det må ha vært for at jeg hadde PCOS. Nå kjenner jeg eggløsning veldig godt. Det minner littegrann om menssmerter, men er mer som noe slags napping nederst i magen, samt en bitteliten blødning. Det varer som regel bare en dag eller to.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 22:07   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: P-hormoner ut av kroppen

Og der kom Kitt meg akkurat i forkjøpet!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 22:54   #11
fridr
Medlem
 
fridr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Alder: 37
Innlegg: 217
fridr er på en erverdig vei

Sv: P-hormoner ut av kroppen

Hadde dere noen bivirkninger på hormoner?
Dette er grunnen til at jeg fjerna staven: sint, sur og deprimert.
Ble dere bedre?

Kjenner enda ikke at jeg er i noe særlig bedre humør... Har jo bare gått noen dager da. Må vel gi det litt tid.
Er jo tross alt enda mørketid her oppe i nord...

__________________



fridr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Uten sukker og gluten Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 23:03   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: P-hormoner ut av kroppen

På vanlige p-piller (trionetta og etterhvert cerazette) fikk jeg i en liten overgang litt større pupper, og var litt småemo, ikke så mye å snakke om. Men på Yasmine forsvant nesten alt av libido ...
Men dette er jo utrolig individuelt, da. Kan i alle fall for egen del anbefale kobberspiral. Ok, litt vondt å sette inn, og småblødninger og litt smerter i et par tre uker, men det gikk jo over, og nå kjenner jeg ingenting, og har heller ingen kunstige hormoner i kroppen men er like safe som på p-piller.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 23:08   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: P-hormoner ut av kroppen

Jeg brukte en gang i tiden Trinordiol og jeg skal love deg at det ikke manglet på libido!
Typen ble helt oppgitt!
Venninnen min fikk akkurat samme type pille samtidig og hun orket ikke tanken på å bli tatt i en gang etterhvert!
Så ja, det slår forskjellig ut!

Ellers la jeg på meg noen kilo det første året, men tror ikke jeg merket noe på psyken! Ingen som sa noe om det heller!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 11:48   #14
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: P-hormoner ut av kroppen

For meg er østrogenholdig drepen... Noen gikk jeg opp i vekt av (var vel marvelon og i den tiden var p-piller tilpasset elefanter i styrke). Noen ble jeg emo/mannevond av (trionetta + trinordiol ) samt hadde blødninger i hytt og godvær.
Cerazette er østrogenfri og så langt fungerer den tilfredsstillende - ikke opp i vekt og ikke humørforandringer iallfall. Lysten kunne ha vært bedre, men det er jo også et typisk stoffskiftesymptom også. Som stoffskiftesyk bør man ikke ta østrogen heller, så på den måten er den grei. Og mensen forsvant... Har ikke savnet den. Men mange får motsatt virkning på cerazette.

Skulle gjerne funnet et hormonfritt alternativ, men jeg er ikke trygg på kobber - dessuten liker jeg ikke tanken på større blødninger.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 12:02   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: P-hormoner ut av kroppen

Jeg har ikke fått større blødninger, i hvert fall. Ikke annet enn i starten, men det var vel bare en bivirkning av å ha satt den inn.
Men nå begynte jeg på p-piller i tenårene nettopp på grunn av lange og sterke blødninger (nattbind hver dag i åtte-ti dager. Gøy gøy!), og har nesten uavbrutt gått på p-piller fra 15-16 års alder fram til i fjor en gang. Så nesten halve livet, altså. På p-piller har blødningene forsåvidt vært mer sparsommelige.
Nå, med kobberspiral så har jeg relativt kraftig blødning (hvilket tydeligvis er "min greie" uansett) men bare i kanskje to av de fire fem dagene det varer. Det kan jeg leve med. Ettersom jeg har PCOS (enn symptomfri nå) så kan jeg helst ikke gå på annet enn yasmine og diane, og som skrevet over så virker det i grunn litt mot sin hensikt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hormoner og lavkarbodiett sjarmisa Stoffskifte / hormonproblemer 4 15-09-11 17:55
EuroDiet/hormoner kikja Eurodiett 11 15-06-09 22:05
Hvor lang tid bruker egentlig kroppen på å brenne ferdig alkoholen i kroppen? Photobscura Lavkarbo generelt 26 04-05-08 23:43
Hormoner på bærtur...? Jeannie Stoffskifte / hormonproblemer 6 24-01-05 10:55
Endring i hormoner? cathrine Fysisk og mental helse 10 08-01-05 14:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no