Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Hvordan er ED-opplegget?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-10-09, 23:23   #1
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Hvordan er ED-opplegget?

Jeg skal til legen på onsdag for å snakke om overvekten min, og jeg vil gjerne prøve ED. Jeg har BMI på 42, tror dere jeg vil få det da, uten å sitte å unnskylde meg eller noe? Jeg tenker bare si til legen at jeg ønsker å gå på den.

Men så lurer jeg hva som vil skje?
Jeg har hørt at en legetime kan koste 1500kr!? Men f.eks i kr.sand var det billigere, ca 300kr for en legetime. Jeg bor i Stavanger og vil jo ikke tape noe på å ta toget dit om det er så stor forskjell i prisen.
Hvor ofte er det man går til legen?
Og så må man kjøpe produkter, hva koster dette i mnd?
Får man bestille hva man vil?
Er det 5 måltider om dagen det er lagt opp til?

Takk for svar

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 23:52   #2
Biola
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 226
Biola er ny på veien

Sv: Hvordan er ED opplegget?

Opprinnelig lagt inn av Happiness, her.

Jeg skal til legen på onsdag for å snakke om overvekten min, og jeg vil gjerne prøve ED. Jeg har BMI på 42, tror dere jeg vil få det da, uten å sitte å unnskylde meg eller noe? Jeg tenker bare si til legen at jeg ønsker å gå på den.
Men så lurer jeg hva som vil skje?
Jeg har hørt at en legetime kan koste 1500kr!? Men f.eks i kr.sand var det billigere, ca 300kr for en legetime. Jeg bor i Stavanger og vil jo ikke tape noe på å ta toget dit om det er så stor forskjell i prisen.
Hvor ofte er det man går til legen?
Og så må man kjøpe produkter, hva koster dette i mnd?
Får man bestille hva man vil?
Er det 5 måltider om dagen det er lagt opp til?
Takk for svar


Hei! Jeg kan dele litt av mine erfaringer, jeg har nå gått snart 6 uker på ED. Jeg hadde en BMI på 42,1, og i Kristiansand hvor jeg går trengte jeg ikke å "tigge" for å kunne begynne, det gikk veldig greit. Her koster hver time 300 kroner, og går nå en gang pr mnd til legen. Helt i starten ble det litt oftere, etter første timen var jeg hos legen etter ca ei uke for å få blodprøvesvarene før oppstart.

De fleste produktene koster 135 kr pr. pakke, med 5 produkter pr pakke. (Noen er litt dyrere). Så da er det bare å regne alt etter hvor mange produkter du skal ha pr dag. Det er vanlig med fire eller fem produkter pr dag, det kan du snakke med legen om.

Jeg kan bestille akkurat hvilke produkter jeg vil, (heldigvis) og de fleste lander på noen produkter som er favoritter. Kan være lurt å bestille litt forsjellig i starten, og så finner du fort ut hva som er favorittene dine.

Ønsker deg lykke til med ED, og velkommen i gjengen her på forumet!

__________________
Min journal


Biola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 09:15   #3
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Hvordan er ED opplegget?

Takk for svar!
Jeg må høre med legen om hvor mye det koster her i stavanger da.

Så på en tråd som var klistret i ED forumet her at det er vanlig med 1500kr for dobbelt timen og deretter 700kr, det har jeg ikke råd til.

Om jeg skal ha 5 produkter daglig blir det ca 4000kr for en mnd.
4 produkter daglig blir ca 3250kr pr mnd.
Det er ganske dyrt egentlig. Men på ketolyse eller lav karbo så kommer man jo opp i ganske mye pr mnd pga det er dyrt for kjøtt og ost, fløte rømme ++ Men da kan jeg også lage så alle her kan spise.
Jeg har 3 barn..

Når BMI'en min er på 42,7 kan jeg ikke få noe dekket? Det er jo min skyld at jeg er sånn på en måte, men jeg må jo ned i vekt for det er helseskadelig... Tenker på det kan bli veldig dyrt med produktene + lege, særlig første måneden..

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 12:33   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan er ED-opplegget?

Om man går til Lindberg-klinikken, i hvert fall i Oslo så er det snakk om de høye prisene, fordi det er privatklinikker, men der vil man også som regel få den beste oppfølgingen, da det er Lindberg som førere ED-produktene i Norge.
Ikke lett å si om du får det dekket, men jeg har f.eks hørt om folk som får dekket noe om de går på Reductil når de har en bmi over 30, eller over tjuesju og fare for følgesykdom (som f.eks diabetes), så hvorfor ikke? Det er jo bare å høre med trygdekontoret, det taper du ingenting på

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 13:30   #5
Siren
Medlem
 
Siren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 52
Innlegg: 58
Siren er på en erverdig vei

Sv: Hvordan er ED-opplegget?

Opprinnelig lagt inn av Happiness, her.

Jeg skal til legen på onsdag for å snakke om overvekten min, og jeg vil gjerne prøve ED. Jeg har BMI på 42, tror dere jeg vil få det da, uten å sitte å unnskylde meg eller noe? Jeg tenker bare si til legen at jeg ønsker å gå på den.

Men så lurer jeg hva som vil skje?
Jeg har hørt at en legetime kan koste 1500kr!? Men f.eks i kr.sand var det billigere, ca 300kr for en legetime. Jeg bor i Stavanger og vil jo ikke tape noe på å ta toget dit om det er så stor forskjell i prisen.
Hvor ofte er det man går til legen?
Og så må man kjøpe produkter, hva koster dette i mnd?
Får man bestille hva man vil?
Er det 5 måltider om dagen det er lagt opp til?

Takk for svar

Hei du! Jeg går på eurodietten ( gått på det i ti måneder), og nærmer meg minus 30 kg! Jeg bor i Stavanger, går til kontroll/ lege på Forusakutten. Stemmer at det er dyrt å gå der, i gjennomsnitt 600,- pr.gang. Første gangene litt mer. Kommer an på om du skal ta blodprøver innimellom. Dette er generellt en dyr diett. Må nok beregne bortimot 3000,- i måneden, med mat, legetime, og alle vitaminene. Men jeg ser på det som en investering i helsen.
Siren :-)

Siren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 17:37   #6
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Hvordan er ED-opplegget?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Om man går til Lindberg-klinikken, i hvert fall i Oslo så er det snakk om de høye prisene, fordi det er privatklinikker, men der vil man også som regel få den beste oppfølgingen, da det er Lindberg som førere ED-produktene i Norge.
Ikke lett å si om du får det dekket, men jeg har f.eks hørt om folk som får dekket noe om de går på Reductil når de har en bmi over 30, eller over tjuesju og fare for følgesykdom (som f.eks diabetes), så hvorfor ikke? Det er jo bare å høre med trygdekontoret, det taper du ingenting på

Jeg var på Lindbergklinikken for 4 uker siden ikke til lege men dietist
kunne velge om jeg ville til dietist eller lege ,når jeg ringte sa de at det kostet 1000 kr for et kvarter ,, var der en time og betalte 540 kr så ned på furst og tok blodprøver og det kostet 40 kr,,
siden jeg ikke bor i oslo kunne vi ringes en gang i blant også komme inn en gang jeg skulle til oslo
og bmi må være over 30 ,ikke noe problem og få ED så lenge prøver og alt er i orden

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 19:38   #7
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Hvordan er ED-opplegget?

Opprinnelig lagt inn av Siren, her.

Hei du! Jeg går på eurodietten ( gått på det i ti måneder), og nærmer meg minus 30 kg! Jeg bor i Stavanger, går til kontroll/ lege på Forusakutten. Stemmer at det er dyrt å gå der, i gjennomsnitt 600,- pr.gang. Første gangene litt mer. Kommer an på om du skal ta blodprøver innimellom. Dette er generellt en dyr diett. Må nok beregne bortimot 3000,- i måneden, med mat, legetime, og alle vitaminene. Men jeg ser på det som en investering i helsen.
Siren :-)

Ja jeg og vil jo gjerne det Men med 3 barn så er det begrenset hva man har til overs.. Syns ikke de kan spise billige alternativer fordi jeg skal på diett. Men jeg får høre hva legen sier, jeg skal også nevne for henne dette med økonomien.

Jeg ammer fortsatt minien på 13 mnd, må jeg slutte med å amme?

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 22:25   #8
tinus76
Medlem
 
tinus76 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sør-vestlandet
Alder: 47
Innlegg: 447
tinus76 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan er ED-opplegget?

Jeg har også tre barn, og vi merker faktisk at det går mye mindre på mat nå etter jeg begynte på denne dietten. Men det er kanskje det at vi ikke lager for mye lengre,f.eks to kjøttdeiger, men heller en og ikke kaster noe mat men spiser opp alt.
Så der er klart det går mer penger på mat og at dietten er dyr, men bruker mindre på "vanlig" mat. Mannen spiser lite av chips, snop etc når jeg er på dietten og - det sparer vi mye på. Dette er noe han har valgt selv.

Jeg går og på Forusakutten og kan bare skryte av hun jeg går til der. Brukte legen som hører til Forusakutten i byen for blodprøver etc, syns det var dyrt, men skal ikke der for mer prøver med det første. Dessuten var det opp til meg hvor ofte jeg ville gå til oppfølgingstime - jeg valgte en gang i mnd'en. Som Siren skrev så er dette en velfortjent investering på meg selv - og satser på at det bare er for noen måneder...frem til mai neste år.

Lykke til da!!

__________________
Klem fra Tinus gift med mannen, mamma til E04, J06, J08
Min_Journal - Startdato: 20.10.09, Startvekt: 96 kg, skal ned minst 31 kg


tinus76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 03:10   #9
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hvordan er ED-opplegget?

Jeg gikk til forusakutten i sandnes og stavanger. Det var veldig stive priser.
Jeg betalte så og si aldri mindre enn 650 kr. Den første timen i sandnes (dobbel) med bare jabbing om kosthold og ED kosta meg rett under 1000 kr. Så var det time i stavanger hvor vi snakket mer om ED + blodprøver = 1500 kr :O

Oppfølgingstimene (som jeg hadde en gang i mnd) kostet 450-650kr om jeg husker rett...

Jeg ble anbefalt 4 produkter per dag med 32 i bmi. Hun sa at de som har større bmi ofte ble anbefalt 5 produkter til dagen. Ble jeg ikke mett av 4 produkter, skulle jeg ta meg ett 5. produkt en gang i blant.

Når du har brukt 9000kr eller mer på slanking via lege, kan man skrive dette på selvangivelsen og få noe dekket/tilbake. Jeg vet ikke hvor mye...

Jeg gikk på ED i 2-3 mnd og var allerede da oppi over 6000 kr for legetimer + produkter.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 08:05   #10
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Hvordan er ED-opplegget?

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Jeg gikk til forusakutten i sandnes og stavanger. Det var veldig stive priser.
Jeg betalte så og si aldri mindre enn 650 kr. Den første timen i sandnes (dobbel) med bare jabbing om kosthold og ED kosta meg rett under 1000 kr. Så var det time i stavanger hvor vi snakket mer om ED + blodprøver = 1500 kr :O

Oppfølgingstimene (som jeg hadde en gang i mnd) kostet 450-650kr om jeg husker rett...

Jeg ble anbefalt 4 produkter per dag med 32 i bmi. Hun sa at de som har større bmi ofte ble anbefalt 5 produkter til dagen. Ble jeg ikke mett av 4 produkter, skulle jeg ta meg ett 5. produkt en gang i blant.

Når du har brukt 9000kr eller mer på slanking via lege, kan man skrive dette på selvangivelsen og få noe dekket/tilbake. Jeg vet ikke hvor mye...

Jeg gikk på ED i 2-3 mnd og var allerede da oppi over 6000 kr for legetimer + produkter.

tror du en får for produktene (maten) eller bare legetimene
det ville jo vært flott for maten blir jo ca 3000 tusen i mnd
er det noen som har fått til og trekke dette fra skatten,, produktene altså.
må vel legges med kviteringer og en atest fra legen antar jeg

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 09:43   #11
Siren
Medlem
 
Siren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 52
Innlegg: 58
Siren er på en erverdig vei

Sv: Hvordan er ED-opplegget?

God morgen!
Du kan skrive av på skatten alt over 9000,-, det gjelder selvsagt maten og, ta vare på alle kvitteringer fra maten, vitaminene, og legetimene. Nå har jeg nettopp regnet sammen det jeg har brukt på Ed siden januar 09, og det ble svimlende 35 000,-!!!! Grusomt mye penger........men jeg er nødt til å se på det som en investering. Jeg var skremmende nær diabetes, og hadde skyhøyt kolesterol, og dette er ingen problem lenger nå etter at jeg nesten har gått ned 30 kg! Jeg har fortsatt 15-20 kg.igjen, og summen kommer nok opp i 50 000 til slutt, men jeg har fått et nytt og bedre liv nå, med masse energi og overskudd til familie og unger.......og spør du meg så er det verdt det!
Siren.

Siren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 12:41   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan er ED-opplegget?

Det man kan trekke fra på skatten er "særfradrag pga store sykdomsutgifter"!
Man må over 9180,- for å få noe dekket.

Her er litt lesestoff!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 22:03   #13
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Hvordan er ED-opplegget?

Jeg har sett litt på budsjettet og ser at det vil gå om jeg skal satse, for jeg vil jo da ikke bruke noe penger på meg selv til klær til jeg har gått ned et par-tre størrelser...
Går vel 2-3 mnd før man virkelig ser noe.

Jeg kan jo da lage mer middager som er billigere for ungene, nå lager jeg ikke pasta etc fordi jeg ikke spiser det, men de er jo gla i det.
Og guttene her spiser mye grønnsaker. Mannen min spiser det han får eller lager selv, som ofte er linser og ris. Han er ganske billig i drift

Skjønner jeg det rett at jeg går til legen onsdag, så må jeg henvises og så bestille produkter? Når ca vil dere tro jeg er igang da?

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 09:11   #14
Siren
Medlem
 
Siren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 52
Innlegg: 58
Siren er på en erverdig vei

Sv: Hvordan er ED-opplegget?

Opprinnelig lagt inn av Happiness, her.

Jeg har sett litt på budsjettet og ser at det vil gå om jeg skal satse, for jeg vil jo da ikke bruke noe penger på meg selv til klær til jeg har gått ned et par-tre størrelser...
Går vel 2-3 mnd før man virkelig ser noe.

Jeg kan jo da lage mer middager som er billigere for ungene, nå lager jeg ikke pasta etc fordi jeg ikke spiser det, men de er jo gla i det.
Og guttene her spiser mye grønnsaker. Mannen min spiser det han får eller lager selv, som ofte er linser og ris. Han er ganske billig i drift

Skjønner jeg det rett at jeg går til legen onsdag, så må jeg henvises og så bestille produkter? Når ca vil dere tro jeg er igang da?

Legen sender " resept" til Eurodiett med en gang ( ihertfall gjorde min lege det), så allerede torsdag tror jeg du kan bestille maten ( jeg pleier å ringe inn bestillingen), da skal det ta 3 virkedager før maten kommer til ditt lokale postkontor. Med andre ord, i begynnelsen av uke 46, kan du regne med å sette i gang. Vil anbefale å starte på en fredag og helg, fordi det er tøft for kroppen de første par ,tre dagene, og kan derfor være greit å ha fri fra jobben, og kun konsentrere deg om oppleggget.
Går utifra at det er Eurodietten du skal prøve, eller har jeg misforstått?
Siren.

Siren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 15:27   #15
Lotta67
Medlem
 
Lotta67 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Alder: 57
Innlegg: 420
Lotta67 er ny på veien

Sv: Hvordan er ED-opplegget?

Både Siren, Tinus76 og jeg Lotta67 gåt på Forusakutten. Det vanlige er å gå (nå snakker jeg om maksdatoer, det går an å gå kortere tid i samarbeid med legen):

Fase 1: 4 uker (kun produkter og grønnsaker, 4-5 produkter per dag)
Fase 2: 8 uker (ett produkt byttes ut med måltid, middag. Det vil si 3-4 produkter per dag og middag som består av 150 gr rent kjøtt/kylling, 200 gr fisk eller omelett av 2 egg + alle de grønnsakene som står på lista)
Fase 3: Gradvis gjeninnføring av karbohydrater og det vil si frukt. Mer vet jeg ikke, for jeg er selv i tredje uke i fase 2 og skal sette meg mer inn i det når jeg kommer så langt (desember)
Det er dyrt, både med legetimer, produkter og alle kosttillskuddene (kostet 1500 da jeg kjøpte alle først gang). Regningene fra Eurodiet kommer gjerne på 1800 - 2200 per gang jeg bestiller, for jeg kjøper inn mye når jeg først bestiller.

Jeg kan si at jeg gikk ned ti kilo på de første seks ukene og BMI har gått ned fra 37 til 33, så snart er jeg "bare" overvektig...

Om du vil, må du gjerne sende meg en PM. Og for mitt vedkommende kunne vi gjerne ha treftes, vi som bor i stavangerområdet. Så kan vi holde koken og lære av hverandre?

Jeg har mye mer energi og føler ikke sult, så dette funker bra for meg.

__________________
Journalen min
Lotta67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 18:11   #16
ladybug85
Juniormedlem
 
ladybug85 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 20
ladybug85 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan er ED-opplegget?

Opprinnelig lagt inn av Lotta67, her.

Både Siren, Tinus76 og jeg Lotta67 gåt på Forusakutten. Det vanlige er å gå (nå snakker jeg om maksdatoer, det går an å gå kortere tid i samarbeid med legen):

Fase 1: 4 uker (kun produkter og grønnsaker, 4-5 produkter per dag)
Fase 2: 8 uker (ett produkt byttes ut med måltid, middag. Det vil si 3-4 produkter per dag og middag som består av 150 gr rent kjøtt/kylling, 200 gr fisk eller omelett av 2 egg + alle de grønnsakene som står på lista)
Fase 3: Gradvis gjeninnføring av karbohydrater og det vil si frukt. Mer vet jeg ikke, for jeg er selv i tredje uke i fase 2 og skal sette meg mer inn i det når jeg kommer så langt (desember)
Det er dyrt, både med legetimer, produkter og alle kosttillskuddene (kostet 1500 da jeg kjøpte alle først gang). Regningene fra Eurodiet kommer gjerne på 1800 - 2200 per gang jeg bestiller, for jeg kjøper inn mye når jeg først bestiller.

Jeg kan si at jeg gikk ned ti kilo på de første seks ukene og BMI har gått ned fra 37 til 33, så snart er jeg "bare" overvektig...

Om du vil, må du gjerne sende meg en PM. Og for mitt vedkommende kunne vi gjerne ha treftes, vi som bor i stavangerområdet. Så kan vi holde koken og lære av hverandre?

Jeg har mye mer energi og føler ikke sult, så dette funker bra for meg.


Helt enig med deg. Energien er på topp etter jeg begynte på ED
Jeg ogsåå går på Forusakutten og det hadde vært gøy å treffes. Kjenner et par andre som også går på ED. Det er litt greit å ha noen å snakke med om div

ladybug85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 19:38   #17
Siren
Medlem
 
Siren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 52
Innlegg: 58
Siren er på en erverdig vei

Sv: Hvordan er ED-opplegget?

Kan gjerne treffes ja, hadde vært kjekt det! Dagene er veldig travle, ikke mye ledig tid, men går jo an å prøve!?
Siren.

Siren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 20:20   #18
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Hvordan er ED-opplegget?

Takk for alle svarene!
Jeg får se hva legen sier på onsdag da!
Ja det er eurodietten jeg tenker å prøve, fordi jeg blir litt forvirret av å lete meg frem og prøve meg frem selv.
Bruker også nå mye penger på mat egentlig, lavkarbo er ikke billig.

Jeg har fri på dagtid, går på skole på ettermiddagene noen dager pr uke.

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 00:10   #19
tinus76
Medlem
 
tinus76 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sør-vestlandet
Alder: 47
Innlegg: 447
tinus76 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan er ED-opplegget?

Ja jeg kunne veldig gjerne vært med på treff - det hadde jo vært så kjekt å treffe andre i lignende situasjon.

Jeg for min del jobber hver dag til 3, og henter unger i bhg'en. Mannen er ikke hjemme før 17 - 17.30 For meg passer det best med treff på kvelder. Kan godt gjøre det en søndag eller noe og jeg slik at alle kan være med.

__________________
Klem fra Tinus gift med mannen, mamma til E04, J06, J08
Min_Journal - Startdato: 20.10.09, Startvekt: 96 kg, skal ned minst 31 kg


tinus76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 00:13   #20
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Hvordan er ED-opplegget?

Søndag hadde vært fint Må bare se at jeg får lov av legen da! Jeg er så redd hun skal si nei.
Jeg sa at jeg var sliten og hadde lite energi første gangen jeg var der, da fikk jeg til svar å bevege meg mer! Selvom jeg har lavt jern, det står i journalen min at det må følges nøye opp.
Derfor tror jeg ikke hun skal være veldig positiv til dette...

Men om jeg får den resepten, må jeg ringe forusakutten selv og så komme meg dit fortest mulig?

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 09:23   #21
Lotta67
Medlem
 
Lotta67 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Alder: 57
Innlegg: 420
Lotta67 er ny på veien

Sv: Hvordan er ED-opplegget?

Du vil få MER energi på Eurodiet! Og hvis jeg har forstått det riktig, kan alle leger sende "rekvisisjon" til Eurodiet, sånn at du kan starte opplegget. Min fastlege vet ikke noe om at jeg holder på med dette, jeg tok bare kontakt med Forusakutten selv og det kan du også gjøre om du vil - men det blir dyrere timepris. Det er typisk fastleger å lire utav seg "du må bevege deg mer". Det er jo riktig i og for seg, men bevegelse er mye greiere når du føler deg bedre og lettere, og det vil du gjøre etter noen uker på Eurodiet.

Du blir ikke anbefalt å drive med tung trening mens du går på dette, i hver fall ikke i fase 1. Fint at du blir fulgt på jernet. Problemer med å ta jernpreparater er jo ofte hard mage, det fikk i hvert fall jeg.

Håper du finner utav det. Det viktigste er å vise legen din at dette er du motivert for, og jeg håper hun tar den! Lykke til!

Opprinnelig lagt inn av Happiness, her.

Søndag hadde vært fint Må bare se at jeg får lov av legen da! Jeg er så redd hun skal si nei.
Jeg sa at jeg var sliten og hadde lite energi første gangen jeg var der, da fikk jeg til svar å bevege meg mer! Selvom jeg har lavt jern, det står i journalen min at det må følges nøye opp.
Derfor tror jeg ikke hun skal være veldig positiv til dette...

Men om jeg får den resepten, må jeg ringe forusakutten selv og så komme meg dit fortest mulig?

__________________
Journalen min
Lotta67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 11:45   #22
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Hvordan er ED-opplegget?

Opprinnelig lagt inn av Lotta67, her.

Du vil få MER energi på Eurodiet! Og hvis jeg har forstått det riktig, kan alle leger sende "rekvisisjon" til Eurodiet, sånn at du kan starte opplegget. Min fastlege vet ikke noe om at jeg holder på med dette, jeg tok bare kontakt med Forusakutten selv og det kan du også gjøre om du vil - men det blir dyrere timepris. Det er typisk fastleger å lire utav seg "du må bevege deg mer". Det er jo riktig i og for seg, men bevegelse er mye greiere når du føler deg bedre og lettere, og det vil du gjøre etter noen uker på Eurodiet.

Du blir ikke anbefalt å drive med tung trening mens du går på dette, i hver fall ikke i fase 1. Fint at du blir fulgt på jernet. Problemer med å ta jernpreparater er jo ofte hard mage, det fikk i hvert fall jeg.

Håper du finner utav det. Det viktigste er å vise legen din at dette er du motivert for, og jeg håper hun tar den! Lykke til!

Jeg får omvendt mage av jern jeg prøver meg jo på lavkarbo nå, men vekta står stille. Føler jeg har mer energi da! Og det er jo flott, selvom jeg skulle ønske å gå ned og.
Men jeg merker de dagene jeg sikkert er i ketose så får jeg utrolig vondt i hodet og ble kvalmen en dag og.
Er det sånn på ED og?
Jeg syns legen min dømte meg veldig utifra utseende.
Jeg har 3 barn, så hvordan er det mulig å IKKE bevege seg??
Men blir mye stress og kjappe løsninger ang mat i hverdagen,
noe som har blitt bedre etter mini begynte i bhg.

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 18:57   #23
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Hvordan er ED-opplegget?

kke alle leger som kan skrive ut ED
det er bare de som har avtale med Lindbergklinikken
så du trenger ikke spørre din fastlege ,,men ring Lindeberg klinikken og spør hvem lege som har avtale med dem i nærheten av deg ,så kan du selv ringe og avtale med den legen

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 19:20   #24
Lotta67
Medlem
 
Lotta67 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Alder: 57
Innlegg: 420
Lotta67 er ny på veien

Sv: Hvordan er ED-opplegget?

Takk for avklaringen!

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

kke alle leger som kan skrive ut ED
det er bare de som har avtale med Lindbergklinikken
så du trenger ikke spørre din fastlege ,,men ring Lindeberg klinikken og spør hvem lege som har avtale med dem i nærheten av deg ,så kan du selv ringe og avtale med den legen

__________________
Journalen min
Lotta67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 20:05   #25
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Hvordan er ED-opplegget?

bare hyggelig
og gratuler med runda 10 kilo

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan få det til? Cullen Ketolysekuren 9 12-08-09 18:49
Hvordan er det? Marit Generell diskusjon 31 30-07-06 18:05
Leger som er tilknyttet opplegget Carisma Eurodiett 7 23-05-06 11:58
Hvordan stå i mot? Summer Lavkarbo generelt 3 08-03-04 11:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no