Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Augustskravletråd for 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-10, 21:19   #226
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Augustskravletråd for 30+

hm, jeg tåler visst ikke maltitol alikevel.. igår gikk det bra, idag måtte jeg fly på do.. eller var det noe annet jeg har spist idag.... men jeg har ikke spist noe idag jeg ikke har spist før o.o;

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 21:48   #227
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Augustskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

hm, jeg tåler visst ikke maltitol alikevel.. igår gikk det bra, idag måtte jeg fly på do.. eller var det noe annet jeg har spist idag.... men jeg har ikke spist noe idag jeg ikke har spist før o.o;

Maltitol er for mange bokstavlig talt noe dritt!
Jeg har lagt merke til at min toleranse minker, og nå skal det snart ingenting til før magen starter opp romlingen - og da er det kort tid til do-løpingen starter....
Nei - nå har jeg sluttet, og lager heller noe fra denne siden - yummy

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 22:06   #228
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Augustskravletråd for 30+

bare synd at jeg liker verken kokos eller bringebær no særlig.. ei heller bacongull. jaja, får tvinge meg selv til å slutte tror jeg er jo ikke no kos i det når man flyr på do etterpå!

men ellers har jeg spist denne sjokoladen flere ganger før uten å reagere. ikke ofte, i og med at den ikke finnes på menybutikken her i området...

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 22:15   #229
Gerrard
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 53
Innlegg: 68
Gerrard er på en erverdig vei

Sv: Augustskravletråd for 30+

Veiedag idag...ned 4 kilo på 2 uker. Greit det?

Men sliter litt med maten nå. Har grei fordeling av kalorier på fett,protein og karber, men er redd for at kalori inntaket blir for lite. Ligger på 1500 til 1700 pr. dag. Er det fare for at kroppen kommer på "sparebluss" da?
Ketolysekuren sier at en skal spise når en blir sulten, men når en ikke føler sult så må kroppen gå på sparebluss etter hvert?

Dag 3 og 4 var slitsomme, men etter det har det gått greit...helt fram til i dag. Vondt i hue og mage, akkurat som kroppen IKKE vil ha fett...noen som ha opplevd det samme?

__________________
03.09.2012




Gerrard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 22:29   #230
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Augustskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

bare synd at jeg liker verken kokos eller bringebær no særlig.. ei heller bacongull. jaja, får tvinge meg selv til å slutte tror jeg er jo ikke no kos i det når man flyr på do etterpå!

men ellers har jeg spist denne sjokoladen flere ganger før uten å reagere. ikke ofte, i og med at den ikke finnes på menybutikken her i området...

du kan lage kaffekos for tøffinger f.eks uten kokossmak altså jeg smelter kokosolje uten smak og tilsetter kakao og evt litt søtning og eller fløte. og så lar jeg greia stivne

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 22:32   #231
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Augustskravletråd for 30+

da må jeg traske inn til byen og finne kokosolje da. vi er så heldige å ha en helsekost butikk på senteret og en innvandrersjappe her i byen

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 21:02   #232
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Augustskravletråd for 30+

Jeg har noen beger med gele lagd av fun-lightsaft og gelatin i kjøleskapet. Litt fløte over det når jeg vil kose meg litt.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 21:18   #233
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Augustskravletråd for 30+

blir ingen kokosolje denne uka ser det ut til, jeg må jobbe overtid imorra.. og jeg bor utafor byen, så innvandrersjappa rekker jeg ikke. jaja, har kjøleskapet og frysern full av digg, sulter ikke

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 12:34   #234
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Augustskravletråd for 30+

Jeg får ikke muffinstopp av den ene buksa mi lengre!!!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 22:23   #235
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: Augustskravletråd for 30+

vaskeklut: yaiyyyyyy!!!!!!!!!

Her kom matlysten tilbake med et smell! Etter 3 tulledager med lite mat, småspising mm.... men heldigvis ingen store karbosprekker da.
I dag har jeg hatt i meg (inkl. panering på kyllingnuggets) 1 POSE bacongull! Pluss osteknekke med bacon, eggerøre av 1 egg, bacon og soyafløte, 8 hjemmelagede kyllingnuggets med seterrømmedipp.... 0 grønnsaker - fy meg! Masse fett.....
Og nå har jeg en lavkarbosjokoladekake i ovnen!
Himmel og hav - hvordan skal dette gå? Veiedag om 2 dager....

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 22:40   #236
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Augustskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av Linuz, her.

vaskeklut: yaiyyyyyy!!!!!!!!!

Her kom matlysten tilbake med et smell! Etter 3 tulledager med lite mat, småspising mm.... men heldigvis ingen store karbosprekker da.
I dag har jeg hatt i meg (inkl. panering på kyllingnuggets) 1 POSE bacongull! Pluss osteknekke med bacon, eggerøre av 1 egg, bacon og soyafløte, 8 hjemmelagede kyllingnuggets med seterrømmedipp.... 0 grønnsaker - fy meg! Masse fett.....
Og nå har jeg en lavkarbosjokoladekake i ovnen!
Himmel og hav - hvordan skal dette gå? Veiedag om 2 dager....

Du har jo spist minimalt med karbo i dag da Jeg tror nok denne dagen er helt fin jeg

Og ja, yaiyyyy!!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 12:54   #237
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Augustskravletråd for 30+

:argh: Sukkermonsteret ga seg ikke, og nå lever jeg i troen at det er mensen som årsaken til inntaket. Nå når jeg kjenner fienden, så vet jeg hvilke forsvarsvåpen jeg har: Vann, Gå seg en tur, se på en god film, etc. IKKE MER EKSTRA BARER!!!

Gerrard: 4 kg ned er ja, takk enda mer Flink du har vært
vaskelklut: muffinstopp? Ja, da har jeg hørt et nytt utrykk :humre:

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 13:38   #238
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Augustskravletråd for 30+

På torsdag lagde jeg fløtepannekaker og osterundstykker. NYDELIG! Fløtepannekakene hadde bare 13 karber på hele røra og jeg og modern klarte nesten halvparten hver. Så var det rømme og bacon. Lavkarbo er jammen meg herlig

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 14:05   #239
sarasirene
Juniormedlem
 
sarasirene sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: det blide sørland
Innlegg: 46
sarasirene er på en erverdig vei

Sv: Augustskravletråd for 30+

Det er så jilt å treffe folk man ikke har sett på en liten stund... og når de sier "du må ha tatt av deg siden sist" og jeg kan si "JAAAAAAA" er jo ekstra jilt både i går og i dag har jeg fått høre det og det gir en jammen et kick til å fortsette og selv om jeg er fryktelig sjesken om dagen og venter på besøk av tante rød hvilken dag som helst her

__________________
saras blogg om livet


sarasirene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravaganza og LK generelt Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 17:08   #240
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: Augustskravletråd for 30+

Jeg er ca. en halvkilo opp, skylder på M .... i dag har jeg vært ganske flink da; 6 hjemmelagede kyllingnuggets med majonesdipp til frokost/lunch, litt agurk, et lite stykke lavkarbosjokokake og nå har jeg spist 3 skiver lavkarbobrød med reker i majones, brie og fleskepølse + litt paprika.

Har dundrende hodepine... for lite kh? For lite vann?

Kult å få kommentarer da sarasirene! Satser på at det snart er meg!

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 17:29   #241
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Augustskravletråd for 30+

har begynt å få kommentarer jeg og og idag har jeg kjøpt blomkål, skal lage jukseris.. og jeg liker ikke blomkål

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 19:15   #242
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Augustskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

har begynt å få kommentarer jeg og og idag har jeg kjøpt blomkål, skal lage jukseris.. og jeg liker ikke blomkål

Ha i smør og krydder!

Popp: jaa, det er sånn når magen presses opp av buksa, sånn at man får en "fin" bul/bilring rett over linningen

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 19:18   #243
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Augustskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Ha i smør og krydder!

Popp: jaa, det er sånn når magen presses opp av buksa, sånn at man får en "fin" bul/bilring rett over linningen

Kjenner til de, ja. Lovehandles, kaller en engelsk venninne av meg de. Morsomme navn for de ekstra kiloene.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 19:19   #244
sarasirene
Juniormedlem
 
sarasirene sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: det blide sørland
Innlegg: 46
sarasirene er på en erverdig vei

Sv: Augustskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

har begynt å få kommentarer jeg og og idag har jeg kjøpt blomkål, skal lage jukseris.. og jeg liker ikke blomkål

vet du... Det har vi akkurat spist og det var jo kjempegodt men vi er glad i blomkål vi da Lagde hjemmelaget soppsaus og grillet noe kjøttgreier til og nå er jeg STAPPMETT

__________________
saras blogg om livet


sarasirene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravaganza og LK generelt Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 19:21   #245
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Augustskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Lovehandles, kaller en engelsk venninne av meg de. Morsomme navn for de ekstra kiloene.

Lovehandles er vel de som blir på ryggen liksom? Som man kan holde i når man danser... eller sånt. Muffinstopp er nok mer over hele, eller hvertfall foran.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 19:22   #246
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Augustskravletråd for 30+

jeg skal spise italiensk krydret laks idag, imorgen blir det kyllingnuggets, kanskje jeg prøver meg på "risen" da

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 19:24   #247
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Augustskravletråd for 30+

Jeg syns blomkålris er best med saus på. Bare for seg selv kan den bli litt tørr, eller i værste fal bitter om blomkålen ikke er blodfersk...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 19:41   #248
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Augustskravletråd for 30+

wow, så mye bedre seterrømme er i forhold til vanlig rømme! syns rømme blir for surt, men seterrømme var jo ikke surt i det hele tatt! og nå er jeg stappmett... siste laksebiten får gå i kjøleskapet inntil videre

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 11:15   #249
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Augustskravletråd for 30+

Etter en august med vanvittig mye stress og ingen endring av vekta, men heldigvis har de siste dagene med nedtrapping av stresset og myyyye søvn ført til at en del vann har forlatt meg.
Ligger fortsatt 1kg+ over minstenotering, men har et håp om at ting nå snur til min fordel.

Nå ser jeg fram til å gå over i september og høsten, for jeg er et skikkelig høst-menneske;
Sitte inne og fyre i peisen, tusle en tur i regnet, lukte på skogen, hente fram håndarbeid, lese, arrangere fårikål-slag .

Ikke det at jeg ikke liker sommeren altså, men den kan ofte bli stressende pga alt en skal gjøre når det er sol og varmt
Og ikke minst kan det bli mange skuffelser, fordi det som i sommer ikke har vært særlig mange "sommerdager".
Sånn sett så har årets sommer vært helt ok for min del, for jeg tåler ikke mye sol og varme.
Gleder meg

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 14:18   #250
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Augustskravletråd for 30+

Jeg er så glad! Fikk også beskjed i går om at jeg har gått ned, av både mor og stefar Noe som gir meg ekstra motivasjon og ikke minst glede

I dag skal jeg bake osterundstykker og lage kjøttboller. Begynner i ny jobb i morgen og skal ha med meg god niste hele uka

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no