Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Gå ned i vekt sammen til JUL!

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-10-10, 08:34   #251
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Har gått ned ytterligere 1,7 kg denne uken, så jeg tror jeg skal nå målet lenge før jul hvis dette fortsetter, kan godt være jeg utvider målet mitt litt

3,9 kg av 7 kg er veldig bra, tror jeg utvider til -10 kg før jul

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:56   #252
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av JKBB, her.

Jeg har forresten krympa 12 cm den siste mnd!
6 av dem rundt magen!!
99 (!!!!!!!) cm tilsammen nå! Wohoo!

Legger til her at jeg trener ca to ganger i uka, og det ser at det hjelper MYE på cm'ene som satt som støpt den perioden jeg ikke trente, mens kg'ene sitter bedre nå, sikkert muskelvekst, i motseting til da jeg ikke trente, da gikk jeg ned ca en kg i uka..

Uansett er det cm som vises på kroppen, så heller den veien sier nå jeg! Trives utrolig godt med å trene også nå, så det kommer jeg ikke til å slutte med, uansett.
(selv om det er gøy med mye minus på vekta og...)



Hurra for alt som er ned og inn!!!

Gratulerer til deg også, CocoNut!

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 10:12   #253
Mankell
Medlem
 
Mankell sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 146
Mankell er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

En vektnedgang på 1 kg denne uken. Jeg nærmer meg målet.

__________________


Mankell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:14   #254
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av LIBBA, her.

Så var det veiedag. OPP 200gram.
Har vært flink, så det var surt.
Kan bli hardt med 7 kilo ned til jul med denne farta.
Får håpe det løsner denne uka

Har du fått i deg noe som binder mye vann? Salt er kriminelt på dette og et måltid med spekemat kan glatt øke vekten med et par kg. Karbohydrater binder også 3g vann per gram karbohydrat, så om du unnet deg litt kos dagen før veiinga kan det fort slå ut. Har du spist noe med mye fiber de siste par dagene før veiedagen? Fiber binder store mengder vann i fordøyelseskanalen, som også kan gjøre at vekta viser totalt feil tall.

Skaff deg målebånd med det samme! Eller som Skaldeman anbefaler: en magisk snor! Vannvekt fra salt, fiber og karber måles på vekta, det samme gjør de små økningene i muskelvekt de fleste opplever når de fórer på med maten vi er laget for å spise. Målebåndet lyver skjeldent!

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 14:03   #255
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Så flinke dere er!
Om noen vil slenge over trøst opg motivasjon så tas det hjertelig i mot.....
Venter på uka og går opp og opp, gjør ingenting jeg ikke skal matmessig. Begynt å trene for noen uker siden så håper det er uka + trening som gjør det. Er så nærme 99 kg! Såååå surt!
Så jeg får jo ikke bidratt med noe ned i denne tråden.. Skal veie onsdag, men vet sannelig ikke om jeg gidder før tanta er long gone...

*sutre*

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 14:37   #256
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Hei...
Etter nesten en ukes ferie har jeg også gått opp... 1.3 kg faktisk! Hei hvor det går... Har ikke veiedag før til fredag da, så jeg nekter og oppdatere ticker før da, håper på at litt vann forsvinner innen da.. Fantastisk tur da, men deprimerende med disse konsekvensene ja!

Gratulerer masse til dere andre flinke som går inn og ned. Stå på!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 16:25   #257
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Hei...
Etter nesten en ukes ferie har jeg også gått opp... 1.3 kg faktisk! Hei hvor det går... Har ikke veiedag før til fredag da, så jeg nekter og oppdatere ticker før da, håper på at litt vann forsvinner innen da.. Fantastisk tur da, men deprimerende med disse konsekvensene ja!

Gratulerer masse til dere andre flinke som går inn og ned. Stå på!

Det er 100% garantert bare vann, og det forsvinner av igjen rimelig kjapt uansett. Skal du ha litt fortgang i det kan du jo alltids dra på deg dobbelt eller tredobbelt treningstøy og sette deg på en trimsykkel så lenge du orker. Pass på å drikke nok underveis om du gjør dette, for målet er ikke å bli dehydrert men å svette ut salter ol.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 22:48   #258
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Har du fått i deg noe som binder mye vann? Salt er kriminelt på dette og et måltid med spekemat kan glatt øke vekten med et par kg. Karbohydrater binder også 3g vann per gram karbohydrat, så om du unnet deg litt kos dagen før veiinga kan det fort slå ut. Har du spist noe med mye fiber de siste par dagene før veiedagen? Fiber binder store mengder vann i fordøyelseskanalen, som også kan gjøre at vekta viser totalt feil tall.

Skaff deg målebånd med det samme! Eller som Skaldeman anbefaler: en magisk snor! Vannvekt fra salt, fiber og karber måles på vekta, det samme gjør de små økningene i muskelvekt de fleste opplever når de fórer på med maten vi er laget for å spise. Målebåndet lyver skjeldent!

Fiber! Ja, har spist Nannahs knekkebrød, men dem har ikke gjort negativt utslag tidligere.
Er nok redd for at den enkle årsak er for lite veske.
Har også jobba mye i de siste, så stress kan nok spille inn vil jeg tro.
Blitt lite tid til trim, men maten har jeg syndet med.

LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 23:04   #259
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av Sjanten, her.



Hurra for alt som er ned og inn!!!

Gratulerer til deg også, CocoNut!

tusen takk så flink til og muntre opp du

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 07:40   #260
pernille
Medlem
 
pernille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 120
pernille er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Da er jeg endelig igang igjen 79 kg viste vekten idag.

__________________



Startet på lavkarbo 10 august 2010

http://http://forum.lavkarbo.no/show...light=pernille
pernille er avlogget   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 10:31   #261
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Det er 100% garantert bare vann, og det forsvinner av igjen rimelig kjapt uansett. Skal du ha litt fortgang i det kan du jo alltids dra på deg dobbelt eller tredobbelt treningstøy og sette deg på en trimsykkel så lenge du orker. Pass på å drikke nok underveis om du gjør dette, for målet er ikke å bli dehydrert men å svette ut salter ol.

Ja satser på det stort sett er vann. Planen var masse masse trening, men for og toppe hele situasjonen har jeg blitt super forkjøla, så tror det blir og pakke seg inn i teppet med masse te og legge seg tidlig i kveld, og heller være skikkelig fit for fight nærmere helga...
Eller bare kjøre på og satse på man svetter ut baseluskene??? Er jo så mange forskjelige meninger om det ute og går... Jaja, får se ann når jobbedagen er ferdig hva man føler for..

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 14:42   #262
siko123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 30
siko123 er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Jeg er også med, 125kg nå, kunne tenkt meg iallefall under 120 da jeg reiser til syden for å ferie jul der

__________________
Min blogg
siko123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 18:40   #263
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av Heaven, her.

Så flinke dere er!
Om noen vil slenge over trøst opg motivasjon så tas det hjertelig i mot.....
Venter på uka og går opp og opp, gjør ingenting jeg ikke skal matmessig. Begynt å trene for noen uker siden så håper det er uka + trening som gjør det. Er så nærme 99 kg! Såååå surt!
Så jeg får jo ikke bidratt med noe ned i denne tråden.. Skal veie onsdag, men vet sannelig ikke om jeg gidder før tanta er long gone...

*sutre*

Du har jo klart å gå ned masse før, ser jeg! Så noen stille tilstander er visst helt vanlig. Nå kommer vekt til å gå ned! Så bare stå på!

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 19:54   #264
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

veiedag i dag, opp 0,4kg ;( Det ble ikke noe tosifra denne uka nei, forstår egentlig ikke hvorfor. Var å lurkikka på vekta 3 ganger denne uka å da var vekta 99,9 men i dag var den jo 100,4;( ja ja bedre lykke neste gang.

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 20:06   #265
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av tora trollmor, her.

veiedag i dag, opp 0,4kg ;( Det ble ikke noe tosifra denne uka nei, forstår egentlig ikke hvorfor. Var å lurkikka på vekta 3 ganger denne uka å da var vekta 99,9 men i dag var den jo 100,4;( ja ja bedre lykke neste gang.

Det kommer, det kommer. Du er sååååå nærme. Plutselig bare er du der, og da tenker du: "Hva var det jeg bekymret meg for?!"

Synes forresten du har helt riktig innstilling. Ønsker deg masse lykke til

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 20:10   #266
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av Sjanten, her.

Det kommer, det kommer. Du er sååååå nærme. Plutselig bare er du der, og da tenker du: "Hva var det jeg bekymret meg for?!"

Synes forresten du har helt riktig innstilling. Ønsker deg masse lykke til

Takk takk

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 21:14   #267
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Oiioii! Har ikke veiedag i dag, men måte veie meg likevel..er nokk kronisk veier, men lider ikke noe under det, så det er helt greit!
86,0 kg i dag! ETT kg igjen til julemål!

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 21:23   #268
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av JKBB, her.

Oiioii! Har ikke veiedag i dag, men måte veie meg likevel..er nokk kronisk veier, men lider ikke noe under det, så det er helt greit!
86,0 kg i dag! ETT kg igjen til julemål!

Kor Flink du e

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 21:31   #269
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Oi oi oi.. Så flinke dere er alle sammen!


Kjenner at mandagen og startdagen min nærmer seg.. Grugleder meg egentlig...

Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 05:14   #270
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Positive overraskingar i dag
07.10.10 104,2
14.10.10 103,6
21.10.10 104,4 (same som på min vanlege veiedag på mandag)
28.10.10 103,0 - Mandagsvekta viste framleis 104,4, så dette var svært gledeleg nedgang.

Håpar det er reellt og ikkje berre ein "luring". Og at det held seg, ikkje minst! På tide å gå litt ned no, syns eg...

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 16:55   #271
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Hehe, her fortsetter det å gå nedover!
85,6 i dag! 600 g unna målet.
Hva skal man med veiedag, liksom!

Jeg er helt målløs. Jeg har slitt utrolig den siste tida. Kiloene har vært som sprettballer, ned noen gram en dag, opp en kg neste dag, ned på igjen neste, enda mer dagen etter...
På mandag bestemte jeg meg for å "renske opp" litt i kostholdet, etter anbefaling fra Lena Beatrice, så jeg begynte å telle alle karber igjen, noe jeg ikke har gjort siden i juni! Ser ut for at det har gjort at det har løsna for meg! Bare hittil har jeg gått ned 1,2 kg DENNE UKA!! Helt utrolig! Husker ikke sist det har gått så glatt!
Men... Holder pusten litt likevel...det virker for godt til å være sant...

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 22:13   #272
Ivett
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Alder: 42
Innlegg: 112
Ivett er ny på veien

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Bra jobba folkens!
Jeg får ikke vite hvor mye jeg har gått ned før rundt 18-20 des.

__________________
Ketolyse start - 7 januar 2010
Første delmål, -25,5 kg i boks 31/07/10

Ny MÅL:
Ivett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 22:35   #273
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av Ivett, her.

Bra jobba folkens!
Jeg får ikke vite hvor mye jeg har gått ned før rundt 18-20 des.

Klare du å vente sååååååååååå lenge Det synes jeg er tøft av deg da, blir jo utrolig spennende Lykke til å stå på Vi heier på hverandre

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 07:14   #274
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Veiedag i dag. Ned 100 gram Ikke akkurat superresultat! Men ned 600 gram fra forrige uke da, hvor jeg gikk OPP 500 gr.... Vi får satse på at jeg har fått meg noen nye muskler, kanskje noen nye rompemuskler da jeg har begynt med ridetimer Uansett er ned mye morsommere enn opp, selv hvor lite det er. Gidder ikke forandre tickeren min før jeg får litt større resultater. Lykke til til dere andre og meg selv nå som helga står for døren igjen.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 07:23   #275
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av JKBB, her.

Jeg har forresten krympa 12 cm den siste mnd!
6 av dem rundt magen!!
99 (!!!!!!!) cm tilsammen nå! Wohoo!

WOW! 6 cm rundt magen er fantastisk på en måned

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Gå ned i vekt sammen? StineH Mer enn 30 kg overvekt 341 07-10-10 10:54
Trenger noen å gå ned i vekt sammen med aniaan Generell diskusjon 7 27-09-10 20:51
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no