Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-11-10, 23:15   #251
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Monica31, her.


Jeg er i min syvende uke nå...vet ikke hva som har gått av meg, men siden lørdag har motivasjonen dalt, dvs. jeg er lei produktene for tiden....men alle kommer vel i en sånn fase...

Jeg har hadde det slik i forrige uke, etter bare 2 og en halv uke,,,slet med å få i meg nok rett og slett. Endte med å småspise på kjeks og nøtter og barer hele dagen. Synes selv at barene kan bli et belegg i hele munnen nesten. Kanskje jeg skal prøve å planlegge litt mer, godt tips. Koriander i salaten var forresten kjempegodt!

Idag var jeg på en vekt igjen og jeg har ihvertfall ikke godt opp etter busdagshelgen, var vel minus 500 gram til ca

Fikk i tillegg høstkosepakke av min stemor og lillesøster på tre, med masse deilige ting som te og kremer og badesalt. så nå blir det fotbad og en film før kvelden.

Forresten noen som vet hva sukkeralkoholer er for noe? Er det lov?

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 23:16   #252
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Jeg er SKIKKELIG sulten OG fysen i dag- men min tante rød kommer i morgen eller onsdag. Så da får det bare bli litt mer ED mat nå, ikke sikkert det er like ille i morgen, tar det som et kommerKroppen min er veldig forskjellig fra dag til dag og helt tullete rundt mens. Håper motivasjonen kommer til deg Monica-tror nok den gjør det

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 07:29   #253
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei og hopp folkens, føler jeg er litt lite aktiv her for tiden - men har altså tatt konsekvensen av at jeg jobber foran PC hele dagen med å ikke sitte forran hjemme-pc'n hele kvelden
Prøver imidlertid å lese alle innleggene, er jo så nyskjerrig på hvordan det går med dere andre
Mange som har hatt en del sosialeutfordringer i helgen, og jeg berømmer dere for fantastisk gjennomføring
De utskeielsene på søndag Tuddelu, de skal du ikke tenke mer på - spist er spist og gjort er gjort.
Nå går du videre i riktig retning
Motivasjon ja, det er en kompleks sak gitt - den kommer og går, og varierer hele tiden.
Min er heldigvis tilbake, og det kommer nok mye av nok søvn, nok mat og mindre stress, men også fordi jeg i helgen har lest gjennom hele MUP'en min.
Det gir en del aha-opplevelser å se hva en selv har oppnådd, og jeg ser jo tydelige sammenhenger mellom ulike situasjoner og økende/dalende motivasjon underveis.
Kan absolutt anbefale dere å skrive ned opp og nedturer i en dagbok/journal/ukesdagbok eller lignende.
Dessuten var jeg i dag igjen nede på minstenoteringen på 83,1kg , så nå øyner jeg håp om 82-et-eller-annet på lørdagens veiing
Ha en fantastisk tirsdag alle sammen

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 08:59   #254
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Mille89, du verden -500 gram er jo supert. Snikveide meg igår, opp et halvt kilo fra sist uke, men offisielle veiedag er i morgen...så får vi se!
Det er ihvertfall veldig godt å se at det går nedover. Man blir litt bortkjemt i fase 1 når kiloene raser av!

Idag har jeg handlet nye grønnsaker og fylt opp kjøleskapet. Nå gleder jeg meg til digg salat idag! Skal koke et egg også å ha i, nam,nam.

Grotingeling; kanskje jeg skal prøve å journalføre opplegget mitt...har liksom hatt nok med å komme meg inn her og skrive resymè av dagene, men får se om jeg får rablet ned noe, kanskje bare i en vanlig bok...hmmm...god ide!
Fantastisk med nedgang og kanskje øyne et nytt tall. Det er alltid STORT!
Nå skal jeg melde meg på til pilates imorgen, her skal motivasjonen jobbes opp, opp og opp!

Ha en strålende dag

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 10:03   #255
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Mille, sukkeralkoholer kan trekkers fra karbohydratinnholdet i varen.Husker ikke hvorfor, men lærte det for lenge siden her inne på forumet.


Venter tante rød i dag eller i morgen, så magen er oppblåst og "flott" og jeg forventer ikke noe gøyalt på vekten i morgenFøler jeg kaster bor en uke hver måned..

men,men-ha en fin tirsdag alle sammen

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 15:40   #256
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei hei.

Jeg har funnet ut at jeg skal veie meg og ha den offisielle veiedagen på onsdager nå, bare smugkikket litt i dag og da skimtet jeg såvidt 78-tallet, men neste gang jeg gikk på igjen så var jeg ikke så heldig og da gikk vekta langt under skapet igjen.

Har lite produkter igjen her nå, venter på ny ordre, håper den kommer i morgen, men jeg klarer meg, har noen barer, nøtter, pudding og pannekaker igjen. (som jeg liker vel og merke. .

Til middag blir det chicken. Det går mye i fisk og fugl her i gården.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 16:06   #257
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Høres ut som folk er ved godt mot igjen. og ja monica, jeg må passe meg i fase to, bli litt bortskjemt nå Men på en måte er det vel greit at det roer seg litt i fase 2, resten av kroppen skal jo også følge med! (prøver å forberede meg)

Da stoler jeg på deg streber, jeg fikk nemlig noen sukkerfrie drops i høstkosepakken min, og de er 97% karbohydrater, men alt dette er altså sukkeralkoholer. Men tror jeg skal holde meg til en eller to av og til, er sikkert ikke sunt. Men det er utrolig kos med bare litt snop

Var forresten noen som linket til denne siden på forumet ett sted: http://frkskrump.dk/shop/default.aspx Jeg som jo ha PCOS synes dette høres fantastisk ut. Skal spørre hva hetland mener om dette. Jeg sendte de en mail og de sender altså produkter til norge! Denne rugpastaen må jo bare smake helt heslig? Noen som har smakt noe slikt?

Nå skal jeg en tur på fretex, holder på å lage julekalender til min kjære, og her er det jo ofte en del skulte skatter. Ha en fortsatt fin tirsdag! Klem Mille

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 17:37   #258
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

HVA ER PCOS? Henger bare ikke helt med!!!
Legger ved en link hvor det stod litt info om sukkealkoholer, interessant!

http://vgd.no/helse-sex-og-livsstil/...ukkeralkoholer

...ellers går det masse i kylling og reker! Kanskje jeg skulle laget meg litt fisk snart! Har bare laget taco en gang av karbonadedeig, krydder og taco saus du får kjøpt uten sukker i!! Det må jeg også lage igjen snart!

Idag har jeg vært mett og gladere. Har laget salat både til lunsj og middag + at jeg har litt igjen til ikveld! Det er nok det som har manglet! La meg tidligere i går også, skal prøve ennå tidligere idag

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 19:24   #259
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Mille89, her.


Forresten noen som vet hva sukkeralkoholer er for noe? Er det lov?

Sukkeralkoholene skal i teorien gå rett igjennom kroppen uten å bli tatt opp. Svært mange av de søte produktene på ED er tilsatt sukkeralkoholer, slik som maltitol. F.eks. skjokoladebaren. Noen tåler endel av dette, andre ikke.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 19:37   #260
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Bare en liten advarsel ang. sukkeralkoholer - en kan reagere med løs mage og/eller mye tarmgass.
Jeg tåler veldig lite maltitol, skal bare 2 små drops til før magen begynner å romle

PCOS er forøvrig polycystisk ovarie syndrom, og kan medføre redusert fruktbarhet, overvekt, økt behåring og insulinresistens (eller insulinresistens kan trigge PCOS - de lærde strides)
De vanligste symptomene er;
Syster på eggstokkene
Uregelmessig eller fraværende mens
Hårvekst i ansiktet og på ryggen/magen
Forhøyet androgennivå (testosteron-lignende hormon)

Noen har også syster på eggstokkene uten de øvrige symptomene, da kalles tilstanden PCO = Polycystisk ovarie

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 21:14   #261
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Den store felles ED-tråden

gratulerer til alle dere flinke ,,jeg henger med så godt jeg kan , skjærer seg litt noen ganger ,helga var fæl ,men er i gang igjen
laget den karriiblomkålen i dag ,, kjempegod ,men er nå litt i tvil om den tomatboksen da ,,laget med en kvart blomkål og en liten løk pluss en hel boks med med krøsta tomater,,og det har gått ned på høykant i dag

noen som vet noe om tomater på boks,,

å til deg solange , hvordan går det på lavkarbo

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 21:23   #262
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

å til deg solange , hvordan går det på lavkarbo

Hei Ja, her går det opp og ned. Jeg har det problemet at jeg går på en smell hver gang det er ferie eller fridager Jeg har gått greit ned på ketolyse, men går stadig opp igjen, så nå har jeg gått opp og ned de samme kiloene ørten ganger....Er dog fornøyd med at jeg har holdt meg på minus 25, men ville jo gjerne en gang bli kvitt de siste 10-15 kiloene! Lurer litt på om jeg skal ta en runde med ED igjen, derfor har jeg begynt å luske rundt på ED-tråden for å få litt motivasjon! Det er jo et litt mer strikt regime, og kanskje det er det som skal til for at jeg ikke skal skli ut hele tida?

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 22:19   #263
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Den store felles ED-tråden

ja ferie og fridager er vansklige , går stadig på en smell jeg også
og veldig frustrende og gå opp å ned de samme kiloene ja , blir liksom på stedet vil
så fort gjort å få på et parr kilo ,men tar borti ei uke å bli kvitt dem igjen,

men en vakker dag er vi alle slanke å lekre

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 00:19   #264
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Bare en liten advarsel ang. sukkeralkoholer - en kan reagere med løs mage og/eller mye tarmgass.
Jeg tåler veldig lite maltitol, skal bare 2 små drops til før magen begynner å romle

PCOS er forøvrig polycystisk ovarie syndrom, og kan medføre redusert fruktbarhet, overvekt, økt behåring og insulinresistens (eller insulinresistens kan trigge PCOS - de lærde strides)
De vanligste symptomene er;
Syster på eggstokkene
Uregelmessig eller fraværende mens
Hårvekst i ansiktet og på ryggen/magen
Forhøyet androgennivå (testosteron-lignende hormon)

Noen har også syster på eggstokkene uten de øvrige symptomene, da kalles tilstanden PCO = Polycystisk ovarie

Det syntes jeg var ganske alvorlig. Mange komplikasjoner på en gang! Da ønsker jeg virkelig de som har dette ekstra lykke til! Alle overvektige har godt av å bli kvitt ekstra bagasje, men ekstra godt når man har en diagnose i tillegg!
Masse lykke til fra meg, dere fortjener dette virkelig!

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 00:21   #265
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Neinei Monica, nå går vi å legger oss!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 00:28   #266
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

vet du hva...sitter å venter på mannen min som er på SHOPPING av alle ting......
..ny sportsforretning som åpner i natt 00.01....må vente å se hva han fikk grabbet tak i...he he he!
Ble et ekstra måltid nå gitt, ble så sent! Får legge meg tidlig imorgen....

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 08:15   #267
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

God morgen!
Jeg tror ikke mine egne øyne!!!!!!!!!!!!!

Jeg har gått ned 1,8 kilo siden forrige uke!!!! Jeg bare skjønner det ikke, veide meg om og om igjen...jeg har vært sulten helt siden forrige onsdag og bare spist masse mat- uten karbohydrater men dog mye! Har også tatt noen ekstra måltider og sovet lite.....inkludert i natt!!!!

Nei nå ble jeg veldig glad! Der var motivasjonen på plass

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 08:53   #268
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Den store felles ED-tråden

gratulerer monica ,, sånt er morro ,da får en enda bedre motivasjon

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 10:50   #269
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Det bare bekrefter det vi har snakket om før, at det virker ikke som det er galt å spise når man blir sulten, at det er verre for kroppen å komme i kriseberedskap. Nei dette var morro Monica-gratulerer!!! Jeg har også veiedag, kun 100 gr ned her i gården-men min tante rød er SVÆRT nær forestående sånn ca når som helst nåSå jeg er faktisk fornøyd-vekten viste opp 300 gr med vann. Gjør ikke så mye med en uke uten resultater, mn håper jo selvsagt det løsner til neste uke. Blitt flink å ikke tråkke på vekten nå! Skal greie det til neste onsdag denne gangen også

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 11:08   #270
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Det bare bekrefter det vi har snakket om før, at det virker ikke som det er galt å spise når man blir sulten, at det er verre for kroppen å komme i kriseberedskap. Nei dette var morro Monica-gratulerer!!! Jeg har også veiedag, kun 100 gr ned her i gården-men min tante rød er SVÆRT nær forestående sånn ca når som helst nåSå jeg er faktisk fornøyd-vekten viste opp 300 gr med vann. Gjør ikke så mye med en uke uten resultater, mn håper jo selvsagt det løsner til neste uke. Blitt flink å ikke tråkke på vekten nå! Skal greie det til neste onsdag denne gangen også

Tusen takk Streber og Arkine!
Så herlig med tilbakemelding...Streber, du og jeg har rett. Jeg har prøvd sulte meg metoden før, funket ikke. Så lenge vi spiser mat uten så og si karbohydrater er det veldig bra! Man må lytte til kroppen. Jeg trener også endel så det er vel opp og ned med hva kroppen trenger...

Anngående mensen så legger jeg på meg to-tre dager før jeg får den. Den uka gidder jeg ikke veie meg i det hele tatt. Da venter jeg heller til dagen jeg er ferdig eller dagen etter. Kan da kjenne at kroppen daler ned og mister mye av vesken. Er mye mindre oppblåst.
Nå håper jeg at jeg når delmålet mitt til 15.des om å komme ned på 80 kg. Det store med det er at jeg da har gått ned mer enn det jeg har i rest! Det blir stort! Kan ikke tro at jeg noen gang skal se 70 tallet!!!!!?!?!?!?!
Men det skal jeg søren meg jobbe for å få til!

Fin,fin dag til alle! (sitter på jobben til mannen min og skal snart ha lunsj. Her er det tre kokker som lager alt selv og alt smaker fantastisk. Mye salat og noe deilig kjøtt skal jeg ha!
God lunsj

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 11:12   #271
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Eh...en annen god nyhet som jeg kom på er at min BMI er nå på 29! Da er jeg "bare" overvektig da!!!!

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 16:21   #272
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

gratulerer monica, for en deilig dag du må ha! det fortjener du
Gratulerer til deg og streber!
Ang

pcos er det "ikke en sykdom, men et syndrom". Min medisin er å gå ned i vekt, og jeg pleier å si at jeg ikke tåler karbohydrater
I tillegg tar jeg noe som heter metformin, som skal hjelpe på nedgangen.

Nå er det en uke til legetime, jeg er så spent. Etterpå har kjæresten lovet å lage BIFF til meg, for da er jeg i fase toooo

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 17:16   #273
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Mille89, her.

pcos er det "ikke en sykdom, men et syndrom". Min medisin er å gå ned i vekt, og jeg pleier å si at jeg ikke tåler karbohydrater
I tillegg tar jeg noe som heter metformin, som skal hjelpe på nedgangen.

Nå er det en uke til legetime, jeg er så spent. Etterpå har kjæresten lovet å lage BIFF til meg, for da er jeg i fase toooo


Jeg mente heller ikke at det var en sykdom, men en tilstand som kan ha mange plager/symptomer med seg. Som du selv sier er "kuren" å gå ned i vekt. Har en venninne som har den delen bare med cyster eggestokkene. Det var ikke farlig, men ubehagelig for henne og en del bekymringer...
...kanskje du bare har en ekstra motivasjon får å gå ned i vekt også! Ønsker dere bare lykke til!

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 19:21   #274
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Jada, jeg husker bare legen var veldig tydelig på at det IKKE er en sykdom, og jeg skal ikke gå rundt å synes synd på meg selv. det gjør jeg heller ikke. Spesielt nå som jeg er "vist den rette vei"
Den nettsiden jeg linket til har en bok som heter "spis deg gravid". Synes det var en fin tittel. Nå er det enda en stund til jeg kommer begynt å tenke på slikt, men det er jo absolutt en motivasjon at hva jeg spiser kan påvirke meg såpass,,,,,

Nå skal jeg på kafe og drikke kaffe og dyppe kjeks i, er jo ikke en ille kvelds det.

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 09:40   #275
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Helt enig med deg, viktig å ikke bryte seg ned fordi kroppen har en liten hindring! Alle har vi vel et eller annet vi får. Ingen som har sluppet unna noen plager i menneskers historie så langt. Men det som er fantastisk er at vi kan spise oss optimalt friske, gravide, slanke, sunne og glade. Tror kosthold har enormt mye å si både for miljøet i kroppen og psyken! Mannen min kommenterer at jeg er veldig stabil for tiden og energien min er så jevn(ikke det at jeg var en humørsyk ku før...he,he,he!). Han syntes jeg aldri blir så trøtt om kveldene som jeg ble før. Jeg merker også selv at jeg føler meg jevnt glad og fornøyd!

Når jeg hadde sukker-trippene mine VET jeg at jeg ble påvirket av det. Det siste året merket jeg også hjertebank de gangene jeg hadde inntatt for mye søtt. Det syntes jeg var skummelt.
Nå- nå skjønner jeg bare ikke hvorfor jeg ikke har gjort dette her før! Men så var det nå jeg var motivert og klarte og betemme meg!

Mille, håper cafè besøk var koselig. Idag er det min tur. Skal gjøre husarbeid og så inn til Stavanger by og ta en kaffe! (jeg er opprinnelig Oslo-jente, så mine månedlige cafè doser må jeg ha) Mye billigere å gå på cafè også når jeg ikke kjøper mat og kaker

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Svar

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 14:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 12:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 00:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no