Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Du blir glemsk av lavkarbo

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-12-10, 12:16   #1
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Du blir glemsk av lavkarbo

står det på fremsiden av dagens dagbladet... Og her står bla at man vinner ikke vm med lavkarbokosthold.. Dem har jo helt misforstått. Skriver om å kutte alle karbohydrater. Man spiser jo litt. Huff. Dumme forskere.

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 12:35   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

For meg stemmer det nok at man blir glemsk... jeg sliter alvorlig med korttidshusken, og det er til tider pinlig... jobber med å planlegge økning av karbohydratinntak for jeg spiser ekstremt lite karbo for tida, rundt 10 gram er litt for lite for meg ser det ut til. Skal ikke så veldig mye opp da, tenkte å prøve 40-50 gram pr dag for å se om det hjelper, men det er jaggu meg VANSKELIG å spise litt mer karbo! Er jo så vant med tankegangen minst mulig *ler*!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 12:36   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Man vinner kanskje ikke VM med lavkarbokosthold, men man vinner OL!
Svensk Björn Ferry vant olympisk gullmedalje på lavkarbokosthold, for tenk!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 12:50   #4
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Jeg har da ingen planer om å vinne VM i noe slag, og glemsk ... det var jeg fra før av, så ingen merker forskjell.

Men kiloene raser av og det er herlig!

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 14:08   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Jeg har vel opplevd det motsatte, egentlig? I likhet med andre ME-syke har jeg vært plaget med "tåke" i hodet, kognitiv svikt i form av både dårlig hukommelse og konsentrasjonsevne og i det hele tatt. I et par år klarte jeg ikke å lese mer enn ca 5 minutter før jeg var så utslitt at jeg sovnet. Men så la jeg om til ketogent kosthold, og det hjalp enormt. Det siste halvåret har jeg i tillegg fullstendig boikottet gluten, og det mener jeg også å ha merket litt forbedring av. Det har ikke gjort meg frisk, men hodet mitt fungerer i alle fall bedre enn det gjør med masse karbohydrater i kosten.

Og nå ligger jeg som regel på 0-10 karber om dagen og synes det er aldeles strålende.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 14:18   #6
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Papirversjonen eller? Jeg finner ingenting om det på nettet. Men faren min ga meg denne linken som kan virke som samme artikkel.

Og den er jo så tåpelig at de "ekspertene" skulle jo mistet titlene sine. De får søren meg holde seg oppdatert på stoff de uttaler seg om som "eksperter".

Jeg lever også på vLCHF og har det helt strålende! Jeg har aldri problemer med hodet, og jeg må vri nøtta ganske bra på jobb av og til.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 14:39   #7
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Jeg syns de kan skrive noe fornuftig snart. "Derfor blir du stein dum av religion" f.eks.


<insert sarcastic smiley here>

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 14:50   #8
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Jeg leste dette i dagbladet i dag ja.tror nok det hun skriver stemmer ganske bra.Petter Northug ville ikke ytet sitt beste i ett renn med 50 karb.Driver du idrett og skal yte tror jeg man må ha et hvis antall karber,sånn er kroppen laget.Kanskje noen greier å vinne et ol gull uten karber,men di er i mindretall ja.Jeg merker selv jeg yter bedre med flere karb,og jeg er en vanlig mosjonist som er med i en del løpekonkuranser.Når det gjelder glemskheten var vel dette i overgangen fra karborikt til karbofattig hun snakket om og svimmelhet.Disse bivirkningene stemmer jo at det fleste får.Hun sier jo også at det er mulig å leve på et lavkarbokosthold,men at det er sunnere med over 50 karb enn under det.Da kaller hun det ekstremlavkarbo.Jeg tror hun vet hva hun snakker om ,hun jobber jo ved universitetet i Oslo.Det var to som uttalte seg også en svensk proffesor og en mann som er proffesor.Jeg tror også det er sunnest å ligge på ca rundt 100 gram karb pr dag.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 14:55   #9
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Joda, det er nok vanskelig å være like eksplosiv på veldig lite karbohydrat, men det finst jo mange andre typar idrett der dét ikkje er like viktig. Men du, dette her var litt morsomt da

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg tror hun vet hva hun snakker om ,hun jobber jo ved universitetet i Oslo.

LOL?

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 14:58   #10
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Joda, det er nok vanskelig å være like eksplosiv på veldig lite karbohydrat, men det finst jo mange andre typar idrett der dét ikkje er like viktig. Men du, dette her var litt morsomt da
LOL?

Hva var så morsomt med det?Er di som jobber der dumme da?Stoler jo på at di vet hva di forsker på/arbeider med,og ihvertfall før di uttaler seg i media.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 15:03   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Tenk så god huske jeg kan få hvis jeg hiver meg på høykarb!! Jeg får hele tiden høre at jeg har for god husk allerede...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 15:08   #12
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Papirversjonen eller? Jeg finner ingenting om det på nettet. Men faren min ga meg denne linken som kan virke som samme artikkel.

Kan se ut som et utdrag fra den samme artikkelen som stod i papirutgaven, ja. Men denne kortversjonen var faktisk værre enn det som stod i avisen. Der stod det at hukommelsen kan lide i en overgangsperiode, til kroppen/hjernen venner seg til å få energi fra nye kilder. Men forsideoppslaget var vel voldsomt..

Hva er greia med at "alle" skal angripe dette kostholdet som hjelper så mange, ikke bare mot overvekt, men mange andre kroppslige plager også??

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 15:08   #13
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Hva var så morsomt med det?Er di som jobber der dumme da?Stoler jo på at di vet hva di forsker på/arbeider med,og ihvertfall før di uttaler seg i media.

Sånn som lege og ernæringsprofessor Christian Drevon, mener du?

(Det er ikke meningen å være spydig mot deg, forresten - men om du har hørt den mannen snakke om diabetes og/eller lavkarbo, så....)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 15:11   #14
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Hva var så morsomt med det?Er di som jobber der dumme da?Stoler jo på at di vet hva di forsker på/arbeider med,og ihvertfall før di uttaler seg i media.

Tja, skal man stole på hva DE som forsker på ting sier hele tiden, er det jo bare å sette seg ned å bli gal. Såkalte eksperter uttaler seg jo om alt mulig hele tiden, det ene slår det andre ihjel.

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 15:20   #15
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg leste dette i dagbladet i dag ja.tror nok det hun skriver stemmer ganske bra.Petter Northug ville ikke ytet sitt beste i ett renn med 50 karb.Driver du idrett og skal yte tror jeg man må ha et hvis antall karber,sånn er kroppen laget.Kanskje noen greier å vinne et ol gull uten karber,men di er i mindretall ja.Jeg merker selv jeg yter bedre med flere karb,og jeg er en vanlig mosjonist som er med i en del løpekonkuranser.Når det gjelder glemskheten var vel dette i overgangen fra karborikt til karbofattig hun snakket om og svimmelhet.Disse bivirkningene stemmer jo at det fleste får.Hun sier jo også at det er mulig å leve på et lavkarbokosthold,men at det er sunnere med over 50 karb enn under det.Da kaller hun det ekstremlavkarbo.Jeg tror hun vet hva hun snakker om ,hun jobber jo ved universitetet i Oslo.Det var to som uttalte seg også en svensk proffesor og en mann som er proffesor.Jeg tror også det er sunnest å ligge på ca rundt 100 gram karb pr dag.

Petter Northug hadde sikkert gjort det bra med 50g kh og mindre, men da måtte han først lært kroppen å jobbe på fett og ketoner i stedet for sukker. Du kan jo f.eks. spørre BitTorres her som har løpt halvmaraton på vLCHF og løper jevnlig lange turer. Grunnen til at man "vet" at man må ha karbohydrater når man trener er at Olympiatoppen gjorde en studie på én uke hvor en gruppe fortsatt med høykarbo og en gruppe gikk over til lavkarbo for en uke mens de fortsatt trente. Høykarbo gjorde det best, og derfor står "lovene" om at man MÅ ha karbohydrater for å trene. Det er jo bare BS. Én uke er jo altfor lite til å trekke slike konklusjoner!

Som 157cm sier, Drevon er også professor. Det betyr ikke at de har rett heldigvis. Det var nok av lærde som var sikre på at jorda var flat for ikke så lenge siden og det var uhørt å mene noe annet.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 16:42   #16
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg leste dette i dagbladet i dag ja.tror nok det hun skriver stemmer ganske bra.Petter Northug ville ikke ytet sitt beste i ett renn med 50 karb.Driver du idrett og skal yte tror jeg man må ha et hvis antall karber,sånn er kroppen laget.Kanskje noen greier å vinne et ol gull uten karber,men di er i mindretall ja.Jeg merker selv jeg yter bedre med flere karb,og jeg er en vanlig mosjonist som er med i en del løpekonkuranser.Når det gjelder glemskheten var vel dette i overgangen fra karborikt til karbofattig hun snakket om og svimmelhet.Disse bivirkningene stemmer jo at det fleste får.Hun sier jo også at det er mulig å leve på et lavkarbokosthold,men at det er sunnere med over 50 karb enn under det.Da kaller hun det ekstremlavkarbo.Jeg tror hun vet hva hun snakker om ,hun jobber jo ved universitetet i Oslo.Det var to som uttalte seg også en svensk proffesor og en mann som er proffesor.Jeg tror også det er sunnest å ligge på ca rundt 100 gram karb pr dag.

Sitat:

Driver du idrett og skal yte tror jeg man må ha et hvis antall karber,sånn er kroppen laget

Sånn ER faktisk ikke kroppen laget - det er jo det som er så flott med lavkarbo - og ekspertene på dette kostholdet - de VET at kroppen fungerer også med lavkarbo. Det er ikke bare Bjørn Ferry som har hatt god erfaring med lavkarbo - det finnes også sånne som du og jeg som løper maraton uten karbo...
http://www.spisdegslank.no/index.php...&tid=1&pid=191

Thomas Hansvoll bokseren spiser også lavkarbo:
http://www.spisdegslank.no/index.php...b&tid=1&pid=81

Foreløpig tror jeg årsaken til at flere ikke bruker dette kostholdet som aktive idrettsutøvere er at de VET ikke godt nok om de effektene man kan oppnå.

Jeg feks merker godt at jeg ikke er så kjapp som jeg var - men jeg er etter 15 mnd blitt ekstremt utholdende, og løfter tyngre vekter enn noensinne i dag. Nå lever jeg pt ekstremt, men skal prøve å gå opp litt fra 10-15 gram pr dag til 40-50 for å se om jeg kan få litt mer eksplosivitet inn i treningen.

Jeg stoler ikke lengre helt blindt i dag på forskere verken fra den ene eller andre leiren. Tenk om flere kunne si at det er verdt å prøve lavkarbo for alle de overvektige? Neida, istedet blir de foret med lavkcalori er tingen... de sulter seg, trener seg halvt ihjel og går ikke ned i vekt (samme skjedde med meg). Universitetet som arbeidsplass sier bare at du er kvalifisert for stillingen utifra utlysningen (utdanning, erfaring) - ikke nødvendigvis om du har god nok peiling på det som ikke er allment godkjent viten - det sier heller ikke noe om hvor åpen du er for at du tar feil.... (ref jorda er flat).

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 16:49   #17
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

I seg selv var jo ikke artikkeln så veldig gal syns nå jeg. Jeg reagerte på enkelte momenter i den, men som helhet var den jo grei. Bare avisen som greide å slå det opp med at "ånei, ikke spis lavkarbo, du mister hjernen i dass"overskrift

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 17:26   #18
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Ja og så hun som testet det i to måneder spiste omtrent ingenting karbohydrater...?! Har hun i det hele tatt fulgt en retning eller bare kuttet hun karbo uten å gjøre noe mer?

Det er jo ingen som anbefaler 0 karbo.. det heter jo ikke nullkarbo, men LAVkarbo, og de fleste ligger jo vel på 20-50 i anbefalt karbohydrater..

Og de studerte elever på lavkarbo og høykarbo.. Alle bli jo litt sånn uggen første ukene, en bør jo gå på det hele tiden for å kunne sammenlignes syns jeg..

Blir så oppgitt av slike skremselsartikler...

En blir også norgesmester på lavkarbo. Strømsgodset har en lavkarbo kostholdsveileder så! Odd også

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 20:01   #19
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Tror det dessverre dette stemmer litt... de første 1-2 ukene...

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 20:09   #20
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av PrøveKanin, her.

Tror det dessverre dette stemmer litt... de første 1-2 ukene...

Ja man føler ikke seg tipp topp de to første ukene.. men skal de liksom telle da? Lavkarbo skal jo man stort sett spise i mer enn 2 uker :P

Uansett.. om jeg får valget mellom å ha masse plager og være sykelig feit og ekkel, enn å være litt glemsk.. ja gjett hva jeg velger

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 20:13   #21
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Ja man føler ikke seg tipp topp de to første ukene.. men skal de liksom telle da? Lavkarbo skal jo man stort sett spise i mer enn 2 uker :P

Uansett.. om jeg får valget mellom å ha masse plager og være sykelig feit og ekkel, enn å være litt glemsk.. ja gjett hva jeg velger

Nei jeg syns ikke det skal telle De 2 første ukene på Grethe Roede var jeg ett humørsykt vrak som kjeftet på alt og alle for den minste lille sak, tror det var pga sult... Syns ikke det er så mye bedre..

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 21:38   #22
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Jeg siterte det artikkelen handlet om.Jeg tror fint man kan leve med et lavkarbo kosthold jeg.Men tror det er individuelt hvor mange karber hver enkelt trenger for å fungere bra,og yte best mulig ved trening.Jeg føler at jeg trenger rundt 50 til 100 karber for å yte best på trening.Fungerer bedre alt med kroppen da.Men nå går jeg på psmf kuren på 4 uka, så har et karb inntak på ca 20 og ca 800-900 kacl pr dag.Fungerer bra det å for en periode.Men det er lite energi da.Jeg tror moderat lavkarbo er bra for kroppen jeg ala lindberg(litt mindre fett.Tror egentlig ikke 10-20 karber med høy fett er så bra over lang tid.Med fedon har en diett en kan leve hele livet på mener jeg,pga mindre fett og høyere karbo inntak.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:05   #23
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Tror egentlig ikke 10-20 karber med høy fett er så bra over lang tid.


Hva er grunnen til at du tror det?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:11   #24
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Hva er grunnen til at du tror det?


-

Det lurer jeg også på... siden jeg har spist akkurat det ofte mindre i 15 mnd nå...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:18   #25
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

For meg stemmer det nok at man blir glemsk... jeg sliter alvorlig med korttidshusken, og det er til tider pinlig... jobber med å planlegge økning av karbohydratinntak for jeg spiser ekstremt lite karbo for tida, rundt 10 gram er litt for lite for meg ser det ut til. Skal ikke så veldig mye opp da, tenkte å prøve 40-50 gram pr dag for å se om det hjelper, men det er jaggu meg VANSKELIG å spise litt mer karbo! Er jo så vant med tankegangen minst mulig *ler*!

Uffameg,syns faktisk jeg er blitt veldig glemsom de siste årene! Kan det altså være kostholdet som gjør det? Skremmende syns jeg, lurer på om det blir verre og verre?

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo.no blir utilgjengelig fra i kveld kl 22:15 til i morgen kl 07:30 HP Informasjon 9 11-05-10 09:34
Lavkarbo blir en belastning ... anonymen Spørsmål og svar 3 05-02-10 21:29
Blodsukker - blir det påvirket av lavkarbo? kamp Spørsmål og svar 5 14-03-09 22:46
Indre uro av lavkarbo? Blir redd Marsjenta Spørsmål og svar 2 19-12-08 18:04
Blir man mer fruktbar av lavkarbo? Fjonken Fysisk og mental helse 19 21-06-06 11:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no