Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Du blir glemsk av lavkarbo

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-12-10, 21:23   #26
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Hva er grunnen til at du tror det?


-

Grunnen er at jeg tror kroppen trenger flere karbo enn 10-20 karb for å fungere opptimalt på alle plan.Det er slik jeg har erfart det på min kropp.Tror rett å slett at kroppen trenger flere karber for at alt skal fungere riktig..Det er jo fortsatt lavkarbo på 50-100 karber.Noen har sikkert erfart annderledes,men det er min mening.På meg virker det som mange er livredd karbohydrater,men vi trenger litt av det også,men det er sunt å begrense karbohydratene.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 21:27   #27
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

...men hvorfor er du skeptisk til høyt fettinntak?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 21:29   #28
Fra100til70
Juniormedlem
 
Fra100til70 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Moss
Innlegg: 19
Fra100til70 er på en erverdig vei

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Har lest litt av svarene deres. Og på lavkarbo , som jeg nå bruker og har gått på i 2 mnd , har jeg ikke hatt noen problemer, men husker at jeg for ca 22 år siden prøvde en null karbo diett, det gikk i kylling stekt i vann uten skinn, fårepølser ( ikke stort annet ) etter 5 dager mistet jeg korttidsminne.... og opplever noen det, så er alle lure nok til å komme seg på karbohydrater igjen. For det var en utrolig skremmende situasjon.

Fra100til70 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/egenkomp Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 21:42   #29
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Fra100til70, her.

Har lest litt av svarene deres. Og på lavkarbo , som jeg nå bruker og har gått på i 2 mnd , har jeg ikke hatt noen problemer, men husker at jeg for ca 22 år siden prøvde en null karbo diett, det gikk i kylling stekt i vann uten skinn, fårepølser ( ikke stort annet ) etter 5 dager mistet jeg korttidsminne.... og opplever noen det, så er alle lure nok til å komme seg på karbohydrater igjen. For det var en utrolig skremmende situasjon.


Når man har levd hele livet på et høykarbokosthold, trenger kroppen tid til å tilpasse seg når man legger om til lavkarbo. Det er en rekke enzymer og prosesser som har ligget brakk, og som må "sparkes" i gang. Dette er individuelt, og kan ta alt fra noen dager til mange uker.

Det du gjorde var å frata hjernen drivstoffet den var vant til å få (glukose) før kroppen var i stand til å produsere nok nytt drivstoff (ketoner). Tilstanden er ikke farlig, og gir seg etter noen få dager. Når du i tillegg bare spiste magert kyllingkjøtt og fårepølse fratok du nok kroppen en del andre næringsstoffer den gjerne skulle hatt også.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 21:48   #30
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Fra100til70, her.

Har lest litt av svarene deres. Og på lavkarbo , som jeg nå bruker og har gått på i 2 mnd , har jeg ikke hatt noen problemer, men husker at jeg for ca 22 år siden prøvde en null karbo diett, det gikk i kylling stekt i vann uten skinn, fårepølser ( ikke stort annet ) etter 5 dager mistet jeg korttidsminne.... og opplever noen det, så er alle lure nok til å komme seg på karbohydrater igjen. For det var en utrolig skremmende situasjon.

Dette høres ikke ut som noe en anbefaler i dette forumet. F.eks. skal man i Atkins spise samme andel kcal fra proteiner som myndighetene anbefaler, dvs. ca 30-35%. Siden et gram protein har 4kcal og et gram fett har 9kcal så skal man derfor spise ca 50% gramvekt av hver . Tviler du klarer det ved å spise kylling og fårepølse. Uten hverken fett eller karbohydrater så sliter kroppen med å få energi i det hele tatt vil jeg tro.

(faktisk, fårepølse er faktisk 50/50 så den er jo genial, men kylling spiser jeg kun til salat og da har jeg i 4ss olivenolje til)

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 21:59   #31
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

...men hvorfor er du skeptisk til høyt fettinntak?


-

Pga kolesterol og hjerte,tror ikke det er bra med så mye fett i kroppen.Når jeg spiser så mye fett føler jeg meg ikke sunn i det hele tatt,selv om vekten går ned.Litt av alt tror jeg vi trenger for å være sunn.Rent sukker føler jeg en kan kutte helt ut,det er jo ikke sunt iheletatt.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:04   #32
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Pga kolesterol og hjerte,tror ikke det er bra med så mye fett i kroppen.Når jeg spiser så mye fett føler jeg meg ikke sunn i det hele tatt,selv om vekten går ned.Litt av alt tror jeg vi trenger for å være sunn.Rent sukker føler jeg en kan kutte helt ut,det er jo ikke sunt iheletatt.

Fett sammen med sukker/mye karbohydrater er ikke bra. Det er jeg enig i.
Fett sammen med en ordentlig og seriøs lavkarbo-diett ser jeg ingenting i veien med, det er vell mer en pådriver for dietten kanskje. Fett er sunt uten sukker ! Det finnes ingen studier i verden som påviser hjerteproblemer med mye fett i kosten hvis du tar vekk sukker og store mengder karbohydrat

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:05   #33
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Pga kolesterol og hjerte,tror ikke det er bra med så mye fett i kroppen.Når jeg spiser så mye fett føler jeg meg ikke sunn i det hele tatt,selv om vekten går ned.Litt av alt tror jeg vi trenger for å være sunn.Rent sukker føler jeg en kan kutte helt ut,det er jo ikke sunt iheletatt.


Da forstår jeg hvorfor du tror det du tror. Mye av det du tror er feil. Jeg vil anbefale deg å lese deg opp på sammenhengen mellom fett, kolesterol og HKS. Ellere riktigere sagt mangelen på sammenheng.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:13   #34
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Pga kolesterol og hjerte,tror ikke det er bra med så mye fett i kroppen.

Høres ut som du har gått glipp av denne tråden: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656


Jeg tenkte litt på dette i dag, om jeg har blitt mer glemsk. Innimellom følger jeg at hodet er "tommere". Da gikk det opp for meg at det rett og slett var ryddigere! Jeg har ikke den summinga av tusen tanker som jeg har på karbokost, nesten som hyperaktivitet. Jeg lå alltid 2-3 steg foran de andre, og hadde trang til å "styre" samtaler. Det har jeg ikke lenger, for jeg klarer å slappe av og fokusere på tanker/prat på en helt annen måte.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:17   #35
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Pga kolesterol og hjerte,tror ikke det er bra med så mye fett i kroppen.Når jeg spiser så mye fett føler jeg meg ikke sunn i det hele tatt,selv om vekten går ned.Litt av alt tror jeg vi trenger for å være sunn.Rent sukker føler jeg en kan kutte helt ut,det er jo ikke sunt iheletatt.

Dette tror jeg skyldes at du er feilinformert vedrørende fett, kolesterol og hjertesykdom. Jo mer kolesterol man inntar gjennom maten, jo mindre produserer kroppen selv. Dette er en ganske fininnstilt mekanisme.

En del forsøk gjort på kaniner i forhold til fett, kolesterol og årefortetning viste at jo mer fett man ga de stakkars kaninene, jo høyere kolesterolnivå fikk de og jo tettere årer fikk de. Nå er det slik at dette resultatet også ble en "sannhet" for mennesker selv om det er en vesentlig forskjell her: Kaniner har ikke den mekanismen som reduserer produksjon av eget kolesterol om inntaket øker, slik mennesker har...

Forkalkning i blodårene skyldes ikke at fettet du spiser legger seg i årene og tetter de!

Jeg anbefaler at du googler homocystein-teorien. Det er i dag denne som mer og mer blir anerkjent som forklaring på tette årer og høyt kolesterol. Hvordan får man høyt homocystein-nivå i kroppen, som kan vises på blodprøver, også da med lave verdier av B6, B12 og folat? Jo, stort inntak av karbohydrater med liten næringsverdi....

Jeg forstår at du har meninger vedrørende kosthold basert på egen erfaring, men det er litt drøyt å kaste ut påstander du ikke har bevis for, slik som at fett er farlig pga kolesterol og hjerte og sånt... Hvis du er ukomfortabel med mye fett så er jo det helt greit - det betyr ikke at fett er farlig for verken deg eller andre som spiser lavkarbo

For mer om forskning på lavkcalori-kosthold og lavkarbo-kosthold anbefaler igjen boka "Bedre uten brød" av Lutz. Denne inneholder svært mye informasjon om de største forskningsprosjektene myndighetene har basert sine anbefalinger på, og boka avslører i tillegg at resultatene er tynne og slett ikke så bastante som utdannede næringsfysiologer og andre vil ha oss til å tro. Faktisk viser det seg at resultatene fra disse forsøkene i stor grad BEKREFTER at reduksjon av karbo og økning av fett er en fin vei å gå.

Prøvekanin sier også at fett sammen med sukker ikke er bra og kan gi hjerteproblemer - det er FREMDELES ikke fettet som er problemet, men karbohydratene

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:19   #36
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av PrøveKanin, her.

Fett sammen med sukker/mye karbohydrater er ikke bra. Det er jeg enig i.
Fett sammen med en ordentlig og seriøs lavkarbo-diett ser jeg ingenting i veien med, det er vell mer en pådriver for dietten kanskje. Fett er sunt uten sukker ! Det finnes ingen studier i verden som påviser hjerteproblemer med mye fett i kosten hvis du tar vekk sukker og store mengder karbohydrat

Litt fett ved lavkarbodiett er greit ala Lindberg,der det er flere karber å.Lindberg er jo seriøs han.Det er mulig du har rett i at ingen studier beviser det er usundt,men jeg føler det er alt for stort fettinntak og alt for lite karber.Det fins jo"eksperter"som mener det også.Rent sukker er jo ikke bra i noen diett da.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:21   #37
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Da forstår jeg hvorfor du tror det du tror. Mye av det du tror er feil. Jeg vil anbefale deg å lese deg opp på sammenhengen mellom fett, kolesterol og HKS. Ellere riktigere sagt mangelen på sammenheng.


-

Du kan ikke si at det jeg tror er feil,det er jo ikke bevist at det du sier er riktig heller.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:26   #38
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Dette tror jeg skyldes at du er feilinformert vedrørende fett, kolesterol og hjertesykdom. Jo mer kolesterol man inntar gjennom maten, jo mindre produserer kroppen selv. Dette er en ganske fininnstilt mekanisme.

En del forsøk gjort på kaniner i forhold til fett, kolesterol og årefortetning viste at jo mer fett man ga de stakkars kaninene, jo høyere kolesterolnivå fikk de og jo tettere årer fikk de. Nå er det slik at dette resultatet også ble en "sannhet" for mennesker selv om det er en vesentlig forskjell her: Kaniner har ikke den mekanismen som reduserer produksjon av eget kolesterol om inntaket øker, slik mennesker har...

Forkalkning i blodårene skyldes ikke at fettet du spiser legger seg i årene og tetter de!

Jeg anbefaler at du googler homocystein-teorien. Det er i dag denne som mer og mer blir anerkjent som forklaring på tette årer og høyt kolesterol. Hvordan får man høyt homocystein-nivå i kroppen, som kan vises på blodprøver, også da med lave verdier av B6, B12 og folat? Jo, stort inntak av karbohydrater med liten næringsverdi....

Jeg forstår at du har meninger vedrørende kosthold basert på egen erfaring, men det er litt drøyt å kaste ut påstander du ikke har bevis for, slik som at fett er farlig pga kolesterol og hjerte og sånt... Hvis du er ukomfortabel med mye fett så er jo det helt greit - det betyr ikke at fett er farlig for verken deg eller andre som spiser lavkarbo

For mer om forskning på lavkcalori-kosthold og lavkarbo-kosthold anbefaler igjen boka "Bedre uten brød" av Lutz. Denne inneholder svært mye informasjon om de største forskningsprosjektene myndighetene har basert sine anbefalinger på, og boka avslører i tillegg at resultatene er tynne og slett ikke så bastante som utdannede næringsfysiologer og andre vil ha oss til å tro. Faktisk viser det seg at resultatene fra disse forsøkene i stor grad BEKREFTER at reduksjon av karbo og økning av fett er en fin vei å gå.

Prøvekanin sier også at fett sammen med sukker ikke er bra og kan gi hjerteproblemer - det er FREMDELES ikke fettet som er problemet, men karbohydratene

Det er jo di som mener fett er farlig pga hjerte og kolesterol å da men,jeg personlig tror det,selv om man kutter drastisk ned på karbene.Jeg sier ikke at det er riktig ,men jeg tror det er slik.Det er jo mange meninger om dette og ingen ting er jo egentlig bevist.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:26   #39
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Høres ut som du har gått glipp av denne tråden: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656


Jeg tenkte litt på dette i dag, om jeg har blitt mer glemsk. Innimellom følger jeg at hodet er "tommere". Da gikk det opp for meg at det rett og slett var ryddigere! Jeg har ikke den summinga av tusen tanker som jeg har på karbokost, nesten som hyperaktivitet. Jeg lå alltid 2-3 steg foran de andre, og hadde trang til å "styre" samtaler. Det har jeg ikke lenger, for jeg klarer å slappe av og fokusere på tanker/prat på en helt annen måte.

Nåh! Så kanskje burde jeg bare slappe av og ikke stresse med tomt hode? Har hatt det akkurat slik du beskriver... nå føler jeg bare at jeg har falt helt av... et eksempel: Snakket med sambo mens han var på jobb, spurte om han hadde spist lunsj (han pleier å ikke rekke det...) - og han fortalte en kompis kom innom og tok han med ut. Åh så fint sier jeg, hyggelig å bli invitert ut. Så spurte jeg om han ble sen hjem fra jobb - og så spurte jeg IGJEN - har du spist lunsj i dag da??... Det ble stille veeeeldig lenge... og så sier han ehm, jeg var ute og spiste med NN som jeg sa? Pinlig! Kjempepinlig! Det var HELT borte for meg! (Han er lite fornøyd da, jeg hører jo aldri etter lengre sier han...

Nå kom jeg på en ting - jeg har brukt diett.no og fått litt oversikt over hvor mye jeg har i meg pr dag. Det ser ut fint ut med lite karbo og mye fett - men nå ser jeg at jeg har i meg maks 2/3 gram protein av kroppsvekten hver dag, ofte mindre... dette kan vel ikke være helt bra? Noen som vet om lite protein kan gi slike bivirkninger? Vekta har stoppet opp også - etter at jeg spiste ganske så spisdegslank liknende lenge... men nå er tydeligvis maten blitt mer ensformig og med lite proteiner...

*googler litt på forumet vedr protein-inntak*

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:26   #40
Fra100til70
Juniormedlem
 
Fra100til70 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Moss
Innlegg: 19
Fra100til70 er på en erverdig vei

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Som jeg skrev, så var dette en diett som ble anbefalt for 22 år siden, nå har man vel kommet til at den ikke var så bra.

Nå spiser jeg enten masse bacon, 280 g til 420 g pr dag, ( fett som kommer fra stekingen fjernes) sammen med isbergsalat et hode deles på 4 dager, 2 ts ekte majones, og tilsvarende med seterrømme. baconet blir byttet ut med enten karbonadedeig eller kylling.
Jeg er mett , glad , lett i kroppen, estimater og regneskapet går i raskt tempo. Men jeg trimmer ikke, d har jeg ikke energi til etter 12 t arb dag inkl 3 timer i bilkø. D er vel d eneste negative. Jeg drikker en del pepsimax vedsiden av.

Sikkert en ekstrem diett but i like it

Fra100til70 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/egenkomp Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:29   #41
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Du kan ikke si at det jeg tror er feil,det er jo ikke bevist at det du sier er riktig heller.


Selvsagt kan jeg si det. Les og lær!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:31   #42
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Høres ut som du har gått glipp av denne tråden: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656

Nei har lest den.Men det er fortsatt mange forskjellige meninger om dette,blant eksperter og leger.
Jeg tenkte litt på dette i dag, om jeg har blitt mer glemsk. Innimellom følger jeg at hodet er "tommere". Da gikk det opp for meg at det rett og slett var ryddigere! Jeg har ikke den summinga av tusen tanker som jeg har på karbokost, nesten som hyperaktivitet. Jeg lå alltid 2-3 steg foran de andre, og hadde trang til å "styre" samtaler. Det har jeg ikke lenger, for jeg klarer å slappe av og fokusere på tanker/prat på en helt annen måte.

Nei har lest den,Men det er fortsatt mange forskjellige meninger blandt eksperter og leger.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:33   #43
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Nei har lest den,Men det er fortsatt mange forskjellige meninger blandt eksperter og leger.

Man kan mene hva man vil, det behøver jo ikke være riktig for det. Forskning underbygger det Pål sier, og han henviser til gode kilder. Send han en PM så får du flere.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:33   #44
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Det er jo di som mener fett er farlig pga hjerte og kolesterol å da men,jeg personlig tror det,selv om man kutter drastisk ned på karbene.Jeg sier ikke at det er riktig ,men jeg tror det er slik.Det er jo mange meninger om dette og ingen ting er jo egentlig bevist.

Ingenting er egentlig bevist?? Da er du nok litt mangelfullt informert

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:34   #45
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Selvsagt kan jeg si det. Les og lær!


-

Det kan du ikke,det er ikke alt dere mener som er riktig heller skjønner du!Lest å lært har jeg gjort,men ikke alt jeg har lest trenger å være riktig.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:35   #46
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Ingenting er egentlig bevist?? Da er du nok litt mangelfullt informert

Hva er egentlig bevist da?

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:35   #47
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

(hva er forresten psmf-dietten?)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:38   #48
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Man kan mene hva man vil, det behøver jo ikke være riktig for det. Forskning underbygger det Pål sier, og han henviser til gode kilder. Send han en PM så får du flere.

Ja at forskning underbygger det er sikkert riktig,men det er andre som har motsatt forskning om dette med høyfett og ekstremt lite karber.Så en må vel tro hva man vil.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:39   #49
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1043 psmf ... lite fett, lite karber.. lite kalorier... lite bra for kroppen.. men man går ned i vekt.. bør ikke gjøres i lengre perioder av gangen.. 4 uker syns jeg er litt mye, spesielt når man ikke er så veldig overvektig..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:40   #50
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

(hva er forresten psmf-dietten?)

Det er lite karber ,lite fett og høyt proteinntak.Virker bra på vektnedgang,men ikke særlig sunt i lengden nei.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo.no blir utilgjengelig fra i kveld kl 22:15 til i morgen kl 07:30 HP Informasjon 9 11-05-10 08:34
Lavkarbo blir en belastning ... anonymen Spørsmål og svar 3 05-02-10 20:29
Blodsukker - blir det påvirket av lavkarbo? kamp Spørsmål og svar 5 14-03-09 21:46
Indre uro av lavkarbo? Blir redd Marsjenta Spørsmål og svar 2 19-12-08 17:04
Blir man mer fruktbar av lavkarbo? Fjonken Fysisk og mental helse 19 21-06-06 10:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no