Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Te - elsker søt te

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-10-11, 22:29   #1
Monja66
Juniormedlem
 
Monja66 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 16
Monja66 er på en erverdig vei

Te - elsker søt te

Hjelp...hvordan kutte ut suketter i teen ?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wK529vs/]

[/url


Monja66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf kosthold Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 22:30   #2
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Te------elsker te

Flytende stevia fra iherb

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 22:52   #3
Monja66
Juniormedlem
 
Monja66 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 16
Monja66 er på en erverdig vei

Sv: Te------elsker te

Takk :=) men smaker det søtt og hvor får man kjøpt det ?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wK529vs/]

[/url


Monja66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf kosthold Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 22:54   #4
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Te------elsker te

Det smaker søtt jeg har denne og bruker to dråper i en tekopp.

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 23:50   #5
hermanlizm
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 32
hermanlizm er på en erverdig vei

Sv: Te------elsker te

Opprinnelig lagt inn av TigerTove, her.

Det smaker søtt jeg har denne og bruker to dråper i en tekopp.

Hvis du handler og skriver i rabattkodefeltet før sjekk ut "YEP084" får du også 5$ i rabatt på første bestilling generelt kjapp levering. 10-14 dager.

__________________


Skal vi se da!
hermanlizm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 02:17   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Te------elsker te

Smaker fælt i forhold,da. Prøv uten søtning tre dager. Da vil du kjenne tesmaken som god i seg selv, eller du kan bruke noe oppi, cocosa, fløte, soyamelk..

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 10:25   #7
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Te - elsker søt te

Jeg har stevia med peppermynte fra iherb (sweet leaf tror jeg merket heter) - og liker det veldig godt! Har bestilt vaniljesmak og en nøytral i tillegg nå, spent

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 11:14   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Te - elsker søt te

Drikker grønn te - bar (eller med litt FOS - prebiotika).

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 14:52   #9
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Te - elsker søt te

Jeg bruker "naturell" stevia i pulverform i teen. Ikke i alle teer, men i de hvor det er godt med litt søtt. Smaker fortreffelig

  Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 16:36   #10
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Te - elsker søt te

Opprinnelig lagt inn av Tonje!, her.

Jeg bruker "naturell" stevia i pulverform i teen. Ikke i alle teer, men i de hvor det er godt med litt søtt. Smaker fortreffelig

Samme her! Smaker helt topp!

Til peppermyntete synes jeg også at sukrin fungerer bra, den litt kalde smaken til Sukrin kommer til sin rett der!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 22:37   #11
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Te - elsker søt te

Hvorfor skal du kutte ut suketter i teen? Jeg bruker 5-6 Natreen suketter i min kopp med grønn te, og synes det er helt topp. Etter hva jeg forstår så skal ikke Natreen påvirke blodsukkeret?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 22:44   #12
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Te - elsker søt te

Jeg har sluttet med suketter (natreen, splenda) i te og gått over til stevia. Jeg vet ikke om sukettene gjorde noe med blodsukkeret men jeg merker i alle fall ingen trang til/sug etter te når jeg var sliten e.l, slik jeg hadde mye av før. Da var ofte te helt nødvendig for å kunne komme i gang og fungere på dagene. Dess mer sliten - dess større behov for te. Jeg drikker ikke kaffe forresten. Etter først å ha prøvd te uten søtstoff, har jeg nå i stevia som sagt. Jeg har ikke behov for te på samme måte som før, og det må være sukettene - kan ikke forstå annet.

  Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 23:13   #13
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Te - elsker søt te

Har du prøvd å ikke trekke teen så lenge? Etter at jeg begynte med det trenger jeg ikke noe søtt i teen, da er det kun smaken til teen jeg bryr meg om. (En gang i tiden måtte jeg ha tre ts sukker i teen min...pluss melk!)

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 23:28   #14
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Te - elsker søt te

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Har du prøvd å ikke trekke teen så lenge? Etter at jeg begynte med det trenger jeg ikke noe søtt i teen, da er det kun smaken til teen jeg bryr meg om. (En gang i tiden måtte jeg ha tre ts sukker i teen min...pluss melk!)

Det hjalp meg også. I stedet for 3 min trekking så er det mer 30 sek... Og da slipper man (med sort te iallfall, grønn te har ikke samme problem) den bitre smaken som krever dekking av noe søtt.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 00:57   #15
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Te - elsker søt te

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Hvorfor skal du kutte ut suketter i teen? Jeg bruker 5-6 Natreen suketter i min kopp med grønn te, og synes det er helt topp. Etter hva jeg forstår så skal ikke Natreen påvirke blodsukkeret?

Natreen er ikke sunt. Sikkert derfor. Tagatose, sukrin og stevia derimot er det ikke grunn til å være redd for å bruke. Med natreen kan man lettere komme opp i for høye doser i forhold til hva kroppen har godt av.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
te


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg bare ELSKER taco 1100 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 16 23-10-11 20:58
Jeg elsker max hamburger! Edla Generell diskusjon 40 08-06-11 11:18
Jeg ELSKER lavkarbo Caroline79 Livets lyse side 19 28-03-10 20:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no