Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Mister mjølka?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-01-12, 12:43   #1
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Mister mjølka?

Sia måndag har eg telt kcal i tillegg til karbisar. Har som mål å komma opp i 1800kcal om dagen, samt ligga mellom 50-100 karbisar. Reknar ut på diett.no (fantAstisk!!!). Dette fordi eg har IKKJE gått ned i vekt av kun karbis-teljing fram til no, og poden er i dag 6mnd (hurra!).
Vekta har stått på stedet hvil omlag sia fødsel. Men dette nye opplegget funkar som berre rakkaren, og eg har jo ete ALT for lite fram til no!

Anyway, no har 2,5kg forsvunne sia måndag - og det har mjølka mi òg???? Hjelp! Eg har ete masse masse, men gått ned ein del... Kan ikkje skryta på meg noko trening heller... Driv poden på med auking kanskje? Har konstant slappe pupper, fyller seg ikkje opp slik det har gjort tidlegare. Er på andre dagen no...

Eg har hatt MASSE mjølk heile tida!
Nei, stress er heller ikkje bra, kjenner eg kanskje stressar litt...

Han er jo fornøgd og slik, men... Og får jo i seg litt...

Nokon som har tips?

Eg tenkjer eg skal gje det nokon dagar, for så å sjå kva eg kan gjera anleis...
Hiva meg på sjokoladen???

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 14:15   #2
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Mister mjølka?

Hadde ei veninne som mista melka(helt stopp) helt plutselig (ingen kosomlegging, slanking e.l) der kom den like plutselig tilbake etter at hun begynte med brennesle-te verd et forsøk..

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 14:32   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mister mjølka?

Produksjonen min har vært sånn de siste par mnd nå uavhengig av hva og hvordan jeg spiser. Junior er mindre interessert i pupp også, så det henger vel sammen. Mamma jobber på et eldresenter, og de damene der hadde sagt det var rart folk ammet så lenge i dag, før i tida forsvant visstnok melka rundt seks mnd, så kanskje det er sånn det skal være?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 16:43   #4
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Mister mjølka?

Melka forsvant neppe av seg i gamle dager. Om de underkastet barnet et regime med amming kun hver fjerde time og null nattamming er man godt på vei til at melka "forsvinner". Moren min "mistet" også melka tidlig. Etter tre mnd kanskje. I tillegg til å amme etter skjema så sto hun ute og skylte opp bleier i iskaldt vann. Ammer man uten å se på klokka og lar barnet slippe til ubegrenset også på økedager så er det mindre sjanse for å "miste" melka. Å begynne å tukle med hvor ofte man ammer tror jeg er lurt kun om man ikke er spesielt motivert for å amme lenge. Og det i seg selv må jo være opp til hver og en.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 17:11   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mister mjølka?

Joda, men man kan jo ikke tvinge ungen til å ta puppen når han hyler og vrir seg unna. så det har jo ikke alltid med hvor motivert mora er til å amme daa, det er jo like viktig aat ungen er motivert.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 01:24   #6
mega
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: trondheim
Innlegg: 22
mega er på en erverdig vei

Sv: Mister mjølka?

Når jeg holdt på å miste melka da jeg ammet min gutt, gikk jeg til en akupunktur og fikk tre behandlinger, og det var helt sykt! Ved siste behandling var det som om noen skrudde krana på fullt, og etter det hadde jeg ingen problemer Jeg bor i trondheim, og anbefaler Arne Kausland her...kanskje andre kan gi anbefalinger andre plasser i landet... Uansett, lykke til

__________________
mega er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 15:34   #7
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Mister mjølka?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Joda, men man kan jo ikke tvinge ungen til å ta puppen når han hyler og vrir seg unna. så det har jo ikke alltid med hvor motivert mora er til å amme daa, det er jo like viktig aat ungen er motivert.

Klar over det altså.

Kan også være at baby har fysiske plager som gjør at de hyler og vrir seg unna - som evt manuell terapeut/osteopat/kiropraktor kan hjelpe med.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 23:33   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mister mjølka?

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Klar over det altså.

Kan også være at baby har fysiske plager som gjør at de hyler og vrir seg unna - som evt manuell terapeut/osteopat/kiropraktor kan hjelpe med.

Nja, han her i huset er sju mnd og har fått sansen for annen mat rett og slett. Ble ikke vanskelig før rundt seks mnd. Dessuten er det ikke næring i melka mi lenger, selv om jeg har mer enn nok av den. Ser det når jeg pumper også, som skummetmelk. Den var superfeit fram til 3mnd.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mister håret! Etherena Ketolysekuren 33 06-01-11 12:06
Mister hår CosiFanTutta Spørsmål og svar 4 13-11-10 20:28
Mister så mye hår lillamumi Generell diskusjon 10 16-10-10 11:19
Mister cm, men ikke kg ... Gwen Spørsmål og svar 4 10-06-10 12:47
Mister unormalt mye hår........ Arwen32 Ketolysekuren 3 17-02-10 16:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no