Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dere som bare følger generell lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-08, 20:13   #1
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Dere som bare følger generell lavkarbo

hva spiser dere? tenker dere på kaloriene osv?

Jeg er på ketolyse nå, å det fungerer det altså.. men det er ikke helt min greie, og bare vet at dette ikke holder i lengden.. men har ingen (hitill) problemer med å styre unna karbs.. så kansje en generell lavkarbo hadde vært veien for meg videre istede?

hvordan vil matfordeligen da måtte bli? da må jeg vel kutte litt på fettet?eller?

Sånn jeg spiser nå, så spiser jeg lite karbs, mye proteiner , og lite fett.. og det er litt krasj med ketolyse da.. men kansje dette kan heller kalles lavkarbo generell?

Tips da

forresten kan ikke dette høres litt ut som south beacH? hmmmm..... kansje det er noe for meg

__________________



Sist redigert av Lisekir : 06-04-08 kl 20:29. Årsak: redigerte
Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 20:29   #2
Isis29
Juniormedlem
 
Isis29 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fjell
Innlegg: 36
Isis29 er på en erverdig vei

Sv: dere som bare følger generell lavkarbo

Hei hei!

Jeg for min del følger bare en enkel regel: Ikke mer enn 15 karbs om dagen. Jeg tenker ikke på fettet eller kalorinene eller noen ting sånt, men har skjønt at jeg faktisk må spise en del fett for å bli mett. Men det funker iallfall! Går ned 5-800g pr uke og det har jeg nå drevet med siden midten av januar. Det er egentlig veldig lett for du kan spise det meste av rene produkter og dermed er det ikke vanskelig om du blir bedt på middag heller!!

Isis29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Strikt LCHF Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 20:40   #3
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: dere som bare følger generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Isis29, her.

Hei hei!

Jeg for min del følger bare en enkel regel: Ikke mer enn 15 karbs om dagen. Jeg tenker ikke på fettet eller kalorinene eller noen ting sånt, men har skjønt at jeg faktisk må spise en del fett for å bli mett. Men det funker iallfall! Går ned 5-800g pr uke og det har jeg nå drevet med siden midten av januar. Det er egentlig veldig lett for du kan spise det meste av rene produkter og dermed er det ikke vanskelig om du blir bedt på middag heller!!

jo forsåvidt enig i det med fettet og bli mett.. men jeg har ikke spist så mye fett i uka her og ikke vært så grådig sulten altså

lurer på og bare lage min egen variant som deg på en måte... med sunt fett fra oljer , omega 3 osv.. men orker ikke fløte, rømme, fettkjøtt ect ect i lengden.. så tenkte jeg kunne kutte litt på fette og heller fokusere på lite karbs...Vil det fungere oxo lism?

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 22:18   #4
toto
Seniormedlem
 
toto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestlandet
Alder: 56
Innlegg: 648
toto har en fantastisk aura rundt segtoto har en fantastisk aura rundt seg
Lightbulb

Sv: dere som bare følger generell lavkarbo

Jeg har lagd min egen variant, den er vel litt ala Fedon selv om jeg ikke følger ABC sammensetningen etter boken.
Jeg gikk etter 5 uker på ketolyse opp 2 kg....
Fant ut at jeg måtte gjøre noe annet og det ble da dette...
Teller kalorier og karber...
For meg betydde det 1300 kcal før evt trim og så spiser jeg ca 100 karber for dagen.
Har etter to uker gått ned 1.3 kg så nå håper jeg at jeg har funnet det rette

__________________


toto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Fedon Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 22:24   #5
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: dere som bare følger generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av toto, her.

Jeg har lagd min egen variant, den er vel litt ala Fedon selv om jeg ikke følger ABC sammensetningen etter boken.
Jeg gikk etter 5 uker på ketolyse opp 2 kg....
Fant ut at jeg måtte gjøre noe annet og det ble da dette...
Teller kalorier og karber...
For meg betydde det 1300 kcal før evt trim og så spiser jeg ca 100 karber for dagen.
Har etter to uker gått ned 1.3 kg så nå håper jeg at jeg har funnet det rette

ja det gjelder å finne sin egen greie

er jo ikke alle ketolyse fungrer for heller har jeg lest i boka..

blir det ikke mye telling da? jeg er litt redd denne tellinga vil gå med litt i hodet å gjør at jeg gir opp ganske raskt.. gikk jo på grete roede(Jeg likte de faktisk men orka ikke all den tellinga vet det er essensielt, men dåg

hvordan ser en dag ut hos deg med mat om jeg får spørre?

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 22:41   #6
toto
Seniormedlem
 
toto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestlandet
Alder: 56
Innlegg: 648
toto har en fantastisk aura rundt segtoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som bare følger generell lavkarbo

En vanlig dag, ikke helg... har nå blitt.

Frokost - enten 1 skive afrodite, Fedon brød med fårepølse og lettmajones.. eller 1 skive lollypopbrød, ristet med smør og gudbransdals ost.
Mellom - en skive lollypop eller en fiberrik med halv boks makrell i tomat
Lunsj - samme som mellom
Mellom - en bit eller to med 86 % sjoko, noen druer, litt eple ....
Middag - kylling med blomkål, broccoli, løk med mer, gratinert i matfløte
Kvelds - ofte middags rester eller samme som frokost

Er veldig fornøyd med maten jeg spiser no, lager jeg pommes frites til resten av gjengen tar jeg gjerne noen biter, samme med bearnesaus, unner meg litt av den og. Eller tar en liten ss med ris til maten.
Veldig lite ... prøver å holde meg til ca 100 karber

__________________


toto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Fedon Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 22:52   #7
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som bare følger generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av toto, her.

En vanlig dag, ikke helg... har nå blitt.

Frokost - enten 1 skive afrodite, Fedon brød med fårepølse og lettmajones.. eller 1 skive lollypopbrød, ristet med smør og gudbransdals ost.
Mellom - en skive lollypop eller en fiberrik med halv boks makrell i tomat
Lunsj - samme som mellom
Mellom - en bit eller to med 86 % sjoko, noen druer, litt eple ....
Middag - kylling med blomkål, broccoli, løk med mer, gratinert i matfløte
Kvelds - ofte middags rester eller samme som frokost

Er veldig fornøyd med maten jeg spiser no, lager jeg pommes frites til resten av gjengen tar jeg gjerne noen biter, samme med bearnesaus, unner meg litt av den og. Eller tar en liten ss med ris til maten.
Veldig lite ... prøver å holde meg til ca 100 karber


hørtes veldig bra ut masse nammis da
håper du fortsetter å ha like fin vektnedgang framover, stå på

jeg trener spinning minimun 3 dager i uken , og etter jeg begynte på ketolyse så har jeg ingenting å gi.. så det er en av hovedgrunnene til at jeg lurer på å endre filosofi.. jeg makter ikke ta pause fra treningen nå, er så godt i gang skal fullføre tour de sats, som er 30 spinning timer på 12 uker men kroppen skriker jo i ketose.. så vurdere en lavkarbo lavkalori variant jeg oxo

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 07:34   #8
toto
Seniormedlem
 
toto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestlandet
Alder: 56
Innlegg: 648
toto har en fantastisk aura rundt segtoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som bare følger generell lavkarbo

Ja det er nok ikke sånn at ketolyse passer for alle..
Har til og med unnet meg en tvist til kaffien
Får dårlig samvittighet men "den er jo lov" no hehe, bare passe på at det ikke blir for ofte.
Men er like nøye med telling no, pga kalorier.
Gikk på spinning en stund jeg og men har gitt meg med det. Får ta fram sykkelen og komme meg på veien.
Ifjor syklet jeg til og fra arbeid, et par dager i uken.. to mil hver vei. Det er herlig.
No er det bare turgåing.. Men det er trim det og.

__________________


toto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Fedon Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 08:10   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dere som bare følger generell lavkarbo

Du bør ikke knipe på fettet om du spiser lite karbo i alle fall! Det er ikke særlig lurt.
Kanskje du bør vurdere Fedon i stedet for? South Beach har så vidt jeg husker også en slags induksjonsperiode med få karber, men det er en opptrapping der, tror jeg. Du kan jo lese litt inne på forumene til de forskjellige filosofiene.

Men jeg vil fraråde på det sterkeste å hoppe fra filosofi til filosofi. Det vi bare forvirre kroppen. Du sier du har levd etter G. Roede før ketolyse, og så skal du skifte til en annen filosofi igjen, da vil jeg i tilfelle foreslå at du gir det en gradvis overgang i alle fall, så du ikke sjokker eller forvirrer kroppen. Et egenkomponert opplegg når du er helt fersk, kan funke for mange det, men det kan være forvirrende og vanskelig når det stopper opp og man ikke har filosofien å lene seg på, og det er også vanskelig å gi råd her på forumet ut fra det. Jeg har prøvd det selv nemlig

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 08:17   #10
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som bare følger generell lavkarbo

Tommygutt, her inne, har oppskrift på utholdenhetsdrikk for knallhard trening! Kanskje du kan sende ham en pm og spørre? Det er noe med vann, honning, cocosa...funker megabra! Ellers, ta deg en stor ss cocosa 15 min før du skal på sykkelen, det funker fantastisk!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 08:57   #11
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Dere som bare følger generell lavkarbo

det går faktisk fint an å ha en egenkoponert diett på lavkarbo, det er bare å lese seg opp på forumet og lande sånn ca på en og så må man vite hva man gjør ifht fett og karbo og sukekr...vips! dert funker bra fro meg. har fedon i bånn, men har endel oppskrifter fra andre dietter her som jeg bruker mye, og jeg spiser omtrent ikke brød eller mel elelr sukekr så jeg er vel litt strengere enn fedons linje nå uiallefall

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 09:22   #12
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som bare følger generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Du bør ikke knipe på fettet om du spiser lite karbo i alle fall! Det er ikke særlig lurt.
Kanskje du bør vurdere Fedon i stedet for? South Beach har så vidt jeg husker også en slags induksjonsperiode med få karber, men det er en opptrapping der, tror jeg. Du kan jo lese litt inne på forumene til de forskjellige filosofiene.

Men jeg vil fraråde på det sterkeste å hoppe fra filosofi til filosofi. Det vi bare forvirre kroppen. Du sier du har levd etter G. Roede før ketolyse, og så skal du skifte til en annen filosofi igjen, da vil jeg i tilfelle foreslå at du gir det en gradvis overgang i alle fall, så du ikke sjokker eller forvirrer kroppen. Et egenkomponert opplegg når du er helt fersk, kan funke for mange det, men det kan være forvirrende og vanskelig når det stopper opp og man ikke har filosofien å lene seg på, og det er også vanskelig å gi råd her på forumet ut fra det. Jeg har prøvd det selv nemlig

grete roede gikk jeg på ifjor før jeg ble gravid, så er 1 år siden, formulerte meg kansje litt feil i forhold til tidspunktene

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 09:23   #13
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som bare følger generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Tommygutt, her inne, har oppskrift på utholdenhetsdrikk for knallhard trening! Kanskje du kan sende ham en pm og spørre? Det er noe med vann, honning, cocosa...funker megabra! Ellers, ta deg en stor ss cocosa 15 min før du skal på sykkelen, det funker fantastisk!

takk for tips

ren kokosa no way, hehe jeg klarer så vidtå ta litt på tunga jeg...hehe

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 22:42   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dere som bare følger generell lavkarbo

Det jeg mener, luringen! Funker for noen, men funker ikke for alle! Forutsetningen er at du har bra kunnskap i bånn! Her på forumet finnes det hauger og bauger av kunnskap!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 23:11   #15
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som bare følger generell lavkarbo

Jeg gikk ned 10 kg på et halvt år på ketolyse for 1,5 år siden. Og opp igjen 8 når jeg slutta og ikke greide å trappe opp men gikk rett tilbake til junkfood....

Denne gangen starta jeg med 8 uker i ketose, gikk ned og opp og ned og opp og endte på -1 kg på 8 uker.. Har riktig nok begynt å trene, men likevel....

Nå er jeg på det jeg kaller "egenkomponert". Har kutta mye på fettet i forhold til ketolyse. Har god kontroll på hva det er karber i etter såpass lenge på ketolyse, så det teller jeg ikke lenger. Havner på 50-70 g pr dag. Teller også kalorier nå. Bruker en nettside der jeg legger inn alt jeg spiser + aktivitet, så slipper jeg å telle selv. Planlegger dagen fra morgenen, så ser jeg hvor mye det er "rom for"... Pleier å ligge mellom 1200 og 1800 kcal, og da er jeg god og mett. I dag lå jeg vel på ca 15%karbohydrat, 40% proteiner og 45% fett. Aner ikke hvilken filosofi det er nærmest jeg, men det funker for meg Etter 8 dager med dette kostholdet, er jeg nå lavere i vekt enn noen gang i løpet av 8 uker på ketolyse. Og når man er så vant til minimalt med karber, er dette faktisk lett, det føles kjempeluksus å kunne kjøpe seg en ferdig Toro velbekomme fiskesuppe, spise knekkebrød til frokost og gulrot som mellommåltid..

Men folk er helt klart forskjellige! Mannen min har fulgt meg på ketolyse, og har gått ned 11 kg på 10 uker. Så han fortsetter på det til det stopper opp eller blir for tøft... Er vel derfor jeg ligger ganske høyt på fett, vi spiser middag sammen og den er ofte ganske fet Spiser lite fett til resten av dagens måltider.

Jeg håper jeg har funnet noe som funker for meg nå. Håper! *krysser fingre*

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 07:09   #16
toto
Seniormedlem
 
toto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestlandet
Alder: 56
Innlegg: 648
toto har en fantastisk aura rundt segtoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som bare følger generell lavkarbo

JA jeg håper og jeg har funnet noe som virker...
Men ligger høgere på fett en deg ser jeg. Jeg ligger på 60% fett og 20% karber og 20% protein. Det ser ut til å funke greit for meg. Er litt vanskelig å øke karbene så mye men tenkte jeg skulle ta det gradvis. Tror jeg ligger på ca 100 karber for dagen. Jeg har meldt meg inn i vg vektklubb. Bortsett fra at en ikke får se nøyaktig hvor mye karber er jeg veldig fornøyd med den. Måten å legge inn trim og mat og sånn.
Etter to uker ned 1.3 kg og det er jeg ganske fornøyd med.

__________________


toto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Fedon Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 07:17   #17
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som bare følger generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av toto, her.

JA jeg håper og jeg har funnet noe som virker...
Men ligger høgere på fett en deg ser jeg. Jeg ligger på 60% fett og 20% karber og 20% protein. Det ser ut til å funke greit for meg. Er litt vanskelig å øke karbene så mye men tenkte jeg skulle ta det gradvis. Tror jeg ligger på ca 100 karber for dagen. Jeg har meldt meg inn i vg vektklubb. Bortsett fra at en ikke får se nøyaktig hvor mye karber er jeg veldig fornøyd med den. Måten å legge inn trim og mat og sånn.
Etter to uker ned 1.3 kg og det er jeg ganske fornøyd med.

VG vektklubb har jeg aldri brukt. Jeg bruker en side som heter somebody. De er som de fleste sånne veldig fokusert på kalorier, men det velger man glatt å overse Dvs de anbefaler 1800 kcal om dagen, så de er ikke veldig gniene på det da. Og de har en veldig fin oversikt, der man får se totalt antall gram karbohydrater, proteiner, fett og kalorier pr dag, også prosentvis fordeling.

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 07:48   #18
toto
Seniormedlem
 
toto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestlandet
Alder: 56
Innlegg: 648
toto har en fantastisk aura rundt segtoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som bare følger generell lavkarbo

Ok får inn og sjekke der og da..
Med min høyde og vekt skal jeg ha 1300 kcal for å gå ned...

__________________


toto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Fedon Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 07:53   #19
toto
Seniormedlem
 
toto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestlandet
Alder: 56
Innlegg: 648
toto har en fantastisk aura rundt segtoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som bare følger generell lavkarbo

Har betalt i vg for to måneder til men skal sjekke ut den etterpå..
Ligger de fleste matvarer inne der og ? Sånn at man slipper å legge de inn selv?

__________________


toto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Fedon Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 09:47   #20
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som bare følger generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av LilleVille, her.

Jeg gikk ned 10 kg på et halvt år på ketolyse for 1,5 år siden. Og opp igjen 8 når jeg slutta og ikke greide å trappe opp men gikk rett tilbake til junkfood....

Denne gangen starta jeg med 8 uker i ketose, gikk ned og opp og ned og opp og endte på -1 kg på 8 uker.. Har riktig nok begynt å trene, men likevel....

Nå er jeg på det jeg kaller "egenkomponert". Har kutta mye på fettet i forhold til ketolyse. Har god kontroll på hva det er karber i etter såpass lenge på ketolyse, så det teller jeg ikke lenger. Havner på 50-70 g pr dag. Teller også kalorier nå. Bruker en nettside der jeg legger inn alt jeg spiser + aktivitet, så slipper jeg å telle selv. Planlegger dagen fra morgenen, så ser jeg hvor mye det er "rom for"... Pleier å ligge mellom 1200 og 1800 kcal, og da er jeg god og mett. I dag lå jeg vel på ca 15%karbohydrat, 40% proteiner og 45% fett. Aner ikke hvilken filosofi det er nærmest jeg, men det funker for meg Etter 8 dager med dette kostholdet, er jeg nå lavere i vekt enn noen gang i løpet av 8 uker på ketolyse. Og når man er så vant til minimalt med karber, er dette faktisk lett, det føles kjempeluksus å kunne kjøpe seg en ferdig Toro velbekomme fiskesuppe, spise knekkebrød til frokost og gulrot som mellommåltid..

Men folk er helt klart forskjellige! Mannen min har fulgt meg på ketolyse, og har gått ned 11 kg på 10 uker. Så han fortsetter på det til det stopper opp eller blir for tøft... Er vel derfor jeg ligger ganske høyt på fett, vi spiser middag sammen og den er ofte ganske fet Spiser lite fett til resten av dagens måltider.

Jeg håper jeg har funnet noe som funker for meg nå. Håper! *krysser fingre*

hørtes ut som du har funnet en fin greie for deg da
tenkt for en luksus da, knekkebrød om morgenene, i miss it


har du journal? vært morsomt å sett hva du spiser i løpet av en dag

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins - selvpåført diabetes? Iset Generell ernæringsdebatt 45 12-06-09 21:12
Dere som har nådd målet.... (eller tanker om å nå målet...) LilleVille Lavkarbo generelt 13 17-09-06 02:37
Et lite hjertesukk fra meg Albertine Lavkarbo generelt 37 13-09-06 18:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no