Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Studentøkonomi og lavkarbokosthold...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-03-05, 00:37   #26
Gunnar
Medlem
 
Gunnar sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Romsdal
Alder: 46
Innlegg: 95
Gunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt likt

Hos oss hadde de problemer med å få inn mer av den kjøttdeigen av Botswansk kjøtt.
De har derimot fått inn kjøttdeig av norsk kjøtt fra samme firma.
18,- i stedet for 14,-

Men så har de satt opp prisen på kyllinglåra sine til 75,- for 2kg.
Så det kjøpte jeg ikke, bare på trass.

G

__________________
Let us eat and drink, for tomorrow we diet. - Wendy Morgan

Gunnar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-ish Svar med sitat
Gammel 13-03-05, 17:30   #27
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Hva med laksefilet fra Rema? 600 g for 35 kr. Det synes jeg er billig - og kjempegodt

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 02-04-05, 20:05   #28
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Kjøpte lammekjøtt på rema1000 i går, til 38 kr. kiloen!!

(fårikål-kjøtt, bruker alltid lam til det, sauekjøtt blir for seigt)

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 02-04-05, 20:13   #29
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Ja, laksen er kjeeempe billig! 5 biter til..30 kroner, eller er det 35? Mener det var 500 gram i den jeg kjøpte, men uansett, billlig er det!! Derfor har vi spist laks too ganger denne uka

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 03-04-05, 17:11   #30
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

mmmmh...laks i form inni ovvnen med creme fraiche og sitron.....

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 03-04-05, 17:13   #31
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Åssen gjør du det? La meg bare si, jeg er iiiingen kokk, og kan iingen kunster på kjøkkenet. Eneste jeg klarer å gjøre med laksen er å steke den.. vil du gi meg en detaljert oversikt om åssen du gjør det? Åssen legger du fisken? Hva gjør du med Crême Fraichen? Hehe..Jeg er helt bak mål på kjøkkenet, men tenkte sambo vil bli glad for å få litt variasjon. Og samtidig ha noe jeg kan spise. Han elsker nemlig laks..

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 03-04-05, 18:49   #32
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Skjær fileten i ca 5 cm stykker. (hvis du allerede har ferdig oppskjærte stykker gjør du ikke det da ) Salte og pepre stykkene og legg dem ved siden av hverandre i en smurt ildfast form. Rasp skallet av sitronen. Skjær sitronen i skiver og del dem i "halvmåner", legg to havlmåner på høykant mellom hvert laksestykke. (har du kjøpt laksekoteletter, legger du skivene av sitronen oppå fisken isteden). Press saften fra endestykkene (skalkene) over. Ta en spiseskje med creme fraiche må midten på hvert stykke. Dryss over der revne sitromskallet. Klipp en dusk persille og strø over.


Sett i ovnen på 175 grader i 30-35 minutter.


Server med agurksalat eller dampa brokkoli, eller blomkål/brokkolistappe.....eller kremet spinat.


Til sambo pleier jeg å sette et par poteter skjært i båter og vendt i olivenolje med salt pepper og oregano/basilikum inn i ovnen 15-20 minutter før jeg setter inn fisken. Så når fisken er ferdig er potetene passe gyldne og ferdige.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-04-05, 19:03   #33
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

ÅÅh, dette hørtes jo bare nammenam ut!! Og det med potetene var jo super smart

Ja, er 500 gram fisk, 5 biter på ca. 4-5 cm brede. Når det gjelder Creme Fraichen, hva skjer med den når den er i ovnen egentlig? Denna skal jeg jammenta vise sambo

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 13:39   #34
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Hei! Kjempe tips, veit ikke om dette er vanlig Rema pris, men jeg kjøpte sommerkoteletter til 20 kr kiloen Det er jo såååå billig, kjøpte 1 kg, og det er 6 stoore biter (uten fett !! juhu,liker ikke det jeg ), det er jo ikke ille for 20 kroner! Også sommerkoteletter som er sååå herlig å grille om sommeren!!

*hamstrehamstre*!!

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 14:03   #35
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lita84

Ja, er 500 gram fisk, 5 biter på ca. 4-5 cm brede. Når det gjelder Creme Fraichen, hva skjer med den når den er i ovnen egentlig? Denna skal jeg jammenta vise sambo

Det skjer ikke så mye med Creme Frache'n i ovnen annet enn at den blir varm og flyter litt utover.
Så du kan ta de filetbitene og salte og perpre som vanlig, gjerne også litt annet krydder, som gressløk eller vårløk kan strøes over og litt sitronsaft feks... så legger du på en god dæsj (en stor ss) med creme fraiche på hver bit og inn i ovn. Ta gjerne på litt god olivenolje også.

Har du steketermometer er det flott å bruke. Da kan du være sikker på at fisken ikke blir for mye stekt og blir tørr..
Stek den på lav varme 100-120 grader. Kjernetemp. ca 65-70...den etterstekes i formen etter at du har tatt den ut, så ikke stek for lenge.

Server en salat eller broccoli til eller sukkererter.
Lykke til... Fisk er både godt og sunt

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 18:07   #36
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Studentøkonomi og lavkarbokosthold...

Er det så dyrt?

Jeg spiste dette før på ei uke. Det blir ca, men ikke langt unna:

Middager for ca 200.-
brød 15.-
øl 200.-
brus 50.-
snacks 100.-
div kiosk 100.-
pålegg 100.-
ketchup/sennep 5.-
godteri 50.-
-----------------------
totalt: 620.-
-----------------------



Regnestykket i dag:

Bacon 1.25kg 100.-
egg 28stk 50.-
hvitost 50.-
litt grønt 15.-
middager 200.-
baconcrisp 50.-
fløte 30.-
smør 15.-
--------------------------
Totalt: 585.-
--------------------------

For meg blir det en positiv differanse faktisk!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 18:39   #37
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Studentøkonomi og lavkarbokosthold...

bruker du bare 15 kr på grønnsaker i uka!? :O

  Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 20:20   #38
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Studentøkonomi og lavkarbokosthold...

Hei Stinepine!
Ja om jeg bruker så mye. Spiser ikke frukt og den siste uka har jeg spist bittelitt asparges, to skiver paprika, en kvast brokkoli.
Tror faktisk ikke det koster mer enn 4 kr.- egentlig

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-02-06, 00:25   #39
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Studentøkonomi og lavkarbokosthold...

Man får avogtil kjøpt avskjær av koteletter i kjøttdisker. Jeg kjøpte her om dagen, 10 kroner kiloen, skar det opp - helt som bacon.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 20:36   #40
Frusetruse
Nytt Medlem
 
Frusetruse sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Alder: 35
Innlegg: 8
Frusetruse er på en erverdig vei

Sv: Studentøkonomi og lavkarbokosthold...

Torsk i blokk nok kjøtt til kanskje 3 måltider,20kr ica/rimi

Frusetruse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbokosthold i forbindelse med graviditet fiskum Lavkarbo generelt 3 15-09-04 18:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no