Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Høy dose D3

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-12-11, 20:04   #26
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Høy dose D3

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Ja de er supre, med billig frakt også.

Så enig, så enig....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 15:29   #27
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Høy dose D3

Da ble det pluttselig slutt på å kjøpe D3 fra Shopping4net......
De har endret spillereglene og nå må en altså betale nesten like mye i frakt som for varen.... Skulle kjøpe D3 for 119 kr. og så til min forbauselse at frakten ble 99 kr.. Før har de sendt varen som brev, nå sender de bare med UPS...

Fraktkostnad/Fraktvilkår

På samtlige ordrer tilkommer en fraktavgift (39 eller 99 NOK, avhenger av forsendelsens vekt og størrelse.)
Ingen øvrige kostnader kommer i tillegg. Alle tollavgifter, matproduksjonsavgifter samt merverdiskatt er inkludert i angitte priser i webshoppen. Shopping4net, står for transportkostnaden og risikoen for forsvunnet gods.
Du betaler bare en fraktavgift uavhengig av antall produkter du bestiller eller om ordren deles opp i flere forsendelser. Fraktkostnaden regnes ut automatisk i ordren din.
Nedenfor gjelder kun ordrer som inneholder helsekost samt apoteksprodukter.

Ordrer med helsekost, apoteks samt visse fitness produkter sendes alltid som pakke med UPS da disse må importeres av deg som privatperson i Norge. Dette gjør at Shopping4net ikke tar ut moms eller ev. toll i kassen eller på vår faktura, denne sendes separat fra Norske myndigheter til deg som kunde. Om du ved kjøpstilfellet kjøper andre produkter vil også disse sendes i samme pakke, dvs at de da også blir uten moms på fakturaen fra oss. Også andre produkter som kjøpes kan være tollbelagte. Ved endring av ordre der helsekostproduktet blir tatt vekk kan en pakke bli et brev for å minske din kostnad og da inngår momsen på fakturaen, akkurat som for alle andre produkter og ingen ekstra tilkommende faktura eller andre kostnader fra myndigheter tilkommer.

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 15:48   #28
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Høy dose D3

http://bigvits.co.uk/products.asp?cid=239
http://bigvits.co.uk/products.asp?cid=241

De har rimelig frakt også, mellom 20-30 kr. hvis jeg husker riktig. Og varene bruker å komme fort. Jeg er veldig fornøyd med BigVits og de holder til i England.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 16:39   #29
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Høy dose D3

Takk amritam..... Da blir det Bigvits for meg óg, men har sendt klage til Shopping4net....

Hvilket av produktene til Bigvits er best da, mon tro???

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 16:53   #30
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Høy dose D3

Jeg pleier å bruke d-dråper for barn jeg.. Den inneholder kokosolje, så det er to fluer i en smekk. Det er D3 i de. Tar 25dråper=4000iu. Lett å dosere, og bedre enn å svelge unna 10 tabletter for å kommer opp i samme dose..

Jeg har ikke regna på priser, men jeg pleier ikke å handle fra utlandet.

Hvorfor er det så få som bruker d-dråper? De har jo riktig type d-vitamin og inneholder fett.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 17:14   #31
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Høy dose D3

Nei, jeg vet ikke hvorfor ikke flere bruker D-dråper jeg Imse. Men for min egen del vil jeg tro det er bra nok med en kapsel med 5000IU per dag til kr. 0,44 istedenfor 30 dråper. Nå vet jeg ikke prisen for dråpene du bruker, men det kan du kanskje finne ut?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 17:37   #32
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Høy dose D3

Hm, det blir nok dyrere ja, etter å ha regnet på det. Det koster noen og 70kr for 10ml.. Men bedre enn 10 tabletter i allefall. Sikkert greit å bestille på nettet

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 17:42   #33
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Høy dose D3

Ang. Shopping4Net, fikk denne mailen i dag:


Sitat:

Bästa kund,

På grund av problem med tullen så blev alla försändelser som innehöll hälsokostprodukter samt vissa apoteksvaror stoppade och returnerade till oss och vi får inte längre lov att sända dessa varor på det sättet som vi har sänt tidigare.
Er order kommer därför att annuleras och har ni förskottsbetalat med kort så kommer hela summan att återbetalas till er och till det kort som användes vid köpet.

Vi har dock öppnat upp för en ny möjlighet att sända hälsokost till Norge och vi kan numera leverera till er med UPS. Leveransen sker hem till dörren direkt och beloppet att betala till oss är då exklusive moms. Momsen och eventuellt tullkostnad faktureras direkt till er av norska myndigheter.
Om ni önskar att få varorna på detta nya sätt måste ni själva gå in och göra en ny beställning. Alla priser hos oss visas inklusive moms på hemsidan men i kassan korrigeras sedan priset och fakturan från oss kommer att vara exklusive moms. Väljer ni att beställa även andra varo r utöver hälsokost och vissa apoteksvaror så kommer även dessa att sändas med i samma beställning och även de vara exklusive moms.
Observera att den tidigare beställning alltså kommer att annuleras.

Vi beklagar att det blivit så mycket problem med era försändelser men vi är otroligt glada över att kunna erbjuda er detta nya leveranssätt.


Med vänliga hälsningar
Best regards


Kundtjänst / Customer support

Så det er nok ikke Shopping4Nets feil, men norske myndigheter som har stukket kjepper i hjulene her

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 17:44   #34
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Høy dose D3

Ja, jeg liker å handle på nett...Er så praktisk og billig atte....

Tenkte jeg skulle prøve denne - om ikke de som har erfaring med den har noen motforestillinger da....
Venter litt og ser om noen svarer....

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Ang. Shopping4Net, fikk denne mailen i dag:


Så det er nok ikke Shopping4Nets feil, men norske myndigheter som har stukket kjepper i hjulene her


Da burde de vel stikke kjepper i hjulene til forsendelser fra Bigvits også da?

__________________



Sist redigert av Bestemamma : 26-03-12 kl 18:01.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 18:54   #35
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Høy dose D3

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Kjenner jeg er ganske så forvirret i forhold til vitamin K fordi det har vert en teori om at vitamin K protokol kan brukes mot oksalat problematkk.. Har mye kontakt med en forsker på oksalater og hun sier det ikke er riktig med vitamin K i forhold til oksalater. Så har jeg en annen gruppe som mener at vist man tar høye nok doser K så trenger man ikke lav oksalat diett.
På toppen av dette har jeg en lege som ikke er særlig glad i D vitamin.. Og han er litt får K vitamin.

Men hva mener du med dette under?

Jeg har nok behov for K fordi min bakterie flora er absolutt ikke god.. Minimalt med gode bakterier og en drøss med de "dårlige".. Så det blir nok ikke mye K vitamin og biotin laging der nede :P

Veldig forvirrende egentlig

Har ikke målt D vit på en stund så neste gang jeg skal ta noe prøver så kan jeg be om det, legen pleier høre på meg.

Så skader det nok ikke å supplere med K vitamin me det får bli i neste omgang. Kjøpte akkurat ren D vitamin så kan ejg heller kjøpe k+d neste gang.

Jeg må ta K-vitamin. Før het de Konakion, husker ikke helt hva de heter nå for det kom plutselig en ny type. Men, vis jeg ikke tar K-vitamin så får jeg forhøyet INR, (det som far måtte ta blodfortynnende for). Vet ikke helt hva blodprøvene sier om det, men slutter jeg å ta K-vitamin så begynner jeg å blø for ingen ting. Nen som nevnt i en anne tråd så tar jeg utrolig mye D-vitamin også (+++ noen andre)

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 20:58   #36
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Høy dose D3

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Da burde de vel stikke kjepper i hjulene til forsendelser fra Bigvits også da?

Synes du?

Kan tenke meg det er litt spesielt med S4N i og med at de har en "norsk" nettbutikk slik at de faller inn under norsk regelverk på en eller annen måte. Det er i alle fall ikke noe de har funnet på selv, det er jo klart at de kommer til å tape mye på dette.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 22:28   #37
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Høy dose D3

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Synes du?

Kan tenke meg det er litt spesielt med S4N i og med at de har en "norsk" nettbutikk slik at de faller inn under norsk regelverk på en eller annen måte. Det er i alle fall ikke noe de har funnet på selv, det er jo klart at de kommer til å tape mye på dette.

Neida

Men da får de se til å legge ned den norske nettbutikken da, om det er det som er grunnen...

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 01:00   #38
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Høy dose D3

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.


Tenkte jeg skulle prøve denne - om ikke de som har erfaring med den har noen motforestillinger da....

Jeg tror de er bra. Jeg har også en sånn boks liggende, men jeg må spise opp et annet merke før jeg begynner på den. Jeg har kjøpt andre kosttilskudd i samme merke og det har vært bra.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 08:59   #39
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Høy dose D3

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Ja, jeg liker å handle på nett...Er så praktisk og billig atte....

Tenkte jeg skulle prøve denne - om ikke de som har erfaring med den har noen motforestillinger da....
Venter litt og ser om noen svarer....

Jeg har dem og bruker dem nå i vintermånedene, men skal tilbake til Now food sine 1000IU D3/K2 i stedet ... fordi de er lettere å dosere etter mitt behov og fordi jeg har det bedre med den mengden k2 jeg får sammen med dem fordelt utover dagen. Kommer til å spise opp resten av 5000IU-ene innimellom neste vinter når de andre (d3/k2-varianten) blir dyre for å holde d-vitaminnivået oppe alene.

Jeg kompenserer bortfallet av k2 med 100mcg k2 (Now foods), men det fungerte mye bedre for meg å få det fordelt utover dagen via 3-4 kapsler av d3/k2 blandet i en kapsel. Det stemmer også mer med hvordan vi egentlig skal få i oss sånt: i små doser fordelt utover dagen... (På magisk vis sluttet jeg å danne tannstein under bruk av k2, gitt... og jeg lager MYE tannstein... Renser hvert halvår og må i tillegg skrape selv. )

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dobbel dose kh, dette blir ingen lavkarbo- eller ketolyseis Jannicke Oppskrifter 5 03-09-09 14:15
Skal begynne på Levaxin, men legen skrev ut så LAV dose! Pc-snuppa Stoffskifte / hormonproblemer 10 13-07-09 08:44
Min daglig dose mat KineC Ketolysekuren 4 21-11-07 20:27
Hvilken dose Metformin? Nutte PCOS og karbohydratkontroll 6 07-08-05 21:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no