Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva er galt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-05-13, 08:27   #1
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Hva er galt?

Hei.
Nå er jeg tilbake igjen. Over de siste 3 årene har jeg vært gravid to ganger og gått på ketolyse to ganger a 6 måneder. Jeg klarer det kjempebra når jeg først starter, men jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke kan kontrollere meg når jeg er ferdig. Nå kjenner jeg ketolyse ut og inn, og selve kuren er ikke vanskelig, men jeg klarer ikke den sakte opptrappingen igjen. Jeg er enten kjempeflink eller kjempe-ikke-flink.
Jeg er avhengig av sukker og karbohydrater, og blir både sint og deppa når jeg ikke får det. Det er jo helt sykt!
I dag morges veiet jeg meg. 5 mnd etter endt ketolyse og nå er jeg nesten like feit igjen. Dette er så slitsomt. Jeg slanker meg, går sakte men sikkert opp igjen, slanker meg etc.
Hva skal jeg gjøre? Er det noen andre som har det sånn? Jeg blir så sint på meg selv og flau over at jeg er like feit igjen. Søren og. Og nå trenger jeg virkelig motivasjon for å stå det ut her, for ikke søren om jeg skal være over 90 kilo!!

__________________



Sist redigert av Elinee : 03-05-13 kl 08:37.
Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 08:37   #2
kaffedamen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 153
kaffedamen er ny på veien

Sv: Hva er galt??!

Sånn umiddelbart tenker jeg at dette kan henge sammen med bevisstgjøring. Jeg tror det er viktig å ikke tenke slankekur, men varig endring. Man skal ikke tilbake til det som førte en ut i uføret. Man må innarbeide nye vaner og rutiner, og holde på dem. Det tar tid, og det krever at man lytter til hode og kropp.
Ikke gi opp, bare stå på!

Hva slags kosthold går du over til når du er ferdig med ketolyse?
I hvilke sammenhenger spiser du feil? Handler det om stress, uro, angst, osv.
Hvilke (u)vaner hindrer deg i å holde vekta? Hva kan du gjøre for å endre dem?
Hvilke støttespillere har du som kan hjelpe deg på veien?

kaffedamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 08:43   #3
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Hva er galt??!

Ja, er nok noe i det. Men jeg er for glad i karbohydrater til å gi slipp på så mye
Men jeg har et veldig stressende liv for tiden. Mye på hjemmebane og jobb, så tror det har en invirkning. Jeg er vel en slags trøstespiser, uten at jeg selv er bevisst på det. Men nå taes det noen grep, og kanskje det blir enklere å holde dette om resten av livet ordner seg litt
Takk for svar

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 08:55   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva er galt??!

Det vil alltid dukke opp perioder i livet hvor det kan skli ut igjen, så jeg ville heller satset på en varig endring. Skal du spise ketolyse resten av livet? Hvis ikke så er kanskje ikke det måten å slanke seg på heller?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 08:57   #5
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Hva er galt??!

Nei, jeg ser ikke for meg et helt liv på ketolyse, men det er den absolutt beste måten for meg å gå ned i vekt på. Denne gangen er planen ketolyse, som vanlig, og så en lavkarbo variant med fler karbo, men da mye mer trening. Nå må det bare skje for resten av livet! Har gått på ketolyse i ca 1,5 år tilsammen, med noen kortere perioder enn de 6 månedene, og det går jo så fint. Det er først når jeg tar meg en skeie-ut dag at det ryker.

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 09:03   #6
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.194
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hva er galt??!

Lavkarbo er en livsstil, ikke en slankekur! Å hoppe av og på på den måten du gjør gir ingen mening. Finn deg et kosthold du kan leve med resten av livet, og hold deg til det. Da venner du deg til at det er sånn det er og må være, og saker som wienerbrød og skillingsboller forsvinne rmer og mer ut av bevisstheten og blir til noe du engang spiste fordi du ikke visste bedre.

Livet blir til som en kombinasjon av egne bevisste eller ubevisste valg og medfødte fysiske styrker og svakheter. Om man er bevisst på sine valg og hvilke konsekvenser de gir, så kan man egentlig vri mye i riktig retning over tid. Om man for eksempel ikke tåler karbohydrater noe særlig, så vil det være lurt å begrense inntaket av disse hele tiden. Ikke bare en gang eller to i året, men hver dag og til hvert måltid. Det kan være svært tungt i begynnelsen, men etter hvert blir det en så god vane at du ikke skjønner hvorfor du engang var så hekta på mel og sukker! Så stå på, du er bevisst på at du ikke vil være så stor og du vet hva som skal til! Så da er det vel ikke noe mer å lure på?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 09:09   #7
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Hva er galt??!

Ja, lavkarbo er en livsstil, men ketolyse er en kur. Det sier jo Torkil og. Det er for å gå ned du skal og så øke på litt med karboer når man er ferdig. Og da er det jo ikke ketolyse lenger. SÅ denne gangen må jeg bare klare den overgangen igjen, for jeg klarer det jo veldig fint når jeg først er i gang.

Helt enig, men jeg trenger å gå på noe veldig strengt i begynnelsen og så kan jeg gå over til noe jeg klarer å leve på resten av livet. Ketolyse er for meg maks ett år av gangen, men denne gangen må det ikke skli ut etter jeg er ferdig. Jeg må skifte fra ketolyse til lavkarbo med ca 30-40 karbo og så trene mer.

Takk for svar

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 09:17   #8
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.194
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hva er galt??!

OK! Jeg har holdt meg til 40-60 gram hele tiden, og gått ned jevnt og trutt til det stoppet av seg selv på et greit nivå. Da slipper jeg utfordringen med oppkarbing, jeg bare fortsetter med det kostholdet jeg har vent meg til og vekten holder seg stabil der den skal være. Veldig praktisk og greit. Slike skippertakmetoder som du bruker ville aldri ha fungert for min del...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 09:48   #9
Arwen36
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Oslo
Innlegg: 30
Arwen36 er på en erverdig vei

Sv: Hva er galt??!

Jeg vil tro at trening vil hjelpe deg, om du er veldig glad i karbohydrater. Feilen vet du jo selv, at du spiser for mye karbohydrater, og så går du opp i vekt. Prøv ketolyse- kuren nå, og gå ned til ønsket vekt. Så prøver du å legge inn litt trening, så fort du øker inntaket av karbohydratene. Prøv å hold deg til en kosedag i uka.. Du ønsker jo ikke å gå opp i vekt igjen, og da må jo endringer og tiltak til! Jeg skal heller ikke leve på ketolyse- kuren i evighet, men redusere inntak av karbo, men tar nå en kick- start.

__________________


Arwen36 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 09:59   #10
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Hva er galt??!

Opprinnelig lagt inn av index, her.

OK! Jeg har holdt meg til 40-60 gram hele tiden, og gått ned jevnt og trutt til det stoppet av seg selv på et greit nivå. Da slipper jeg utfordringen med oppkarbing, jeg bare fortsetter med det kostholdet jeg har vent meg til og vekten holder seg stabil der den skal være. Veldig praktisk og greit. Slike skippertakmetoder som du bruker ville aldri ha fungert for min del...

Ja, det er nok det lureste, men jeg må se resultater fort for å holde ut. Så nå prøver jeg 15 gram om dagen og så går jeg over til noe lignende av det du gjør med litt trening inkorporet når jeg er nede der jeg vil
Takk for svar.

Opprinnelig lagt inn av Arwen36, her.

Jeg vil tro at trening vil hjelpe deg, om du er veldig glad i karbohydrater. Feilen vet du jo selv, at du spiser for mye karbohydrater, og så går du opp i vekt. Prøv ketolyse- kuren nå, og gå ned til ønsket vekt. Så prøver du å legge inn litt trening, så fort du øker inntaket av karbohydratene. Prøv å hold deg til en kosedag i uka.. Du ønsker jo ikke å gå opp i vekt igjen, og da må jo endringer og tiltak til! Jeg skal heller ikke leve på ketolyse- kuren i evighet, men redusere inntak av karbo, men tar nå en kick- start.

Ja, det er nok det som må gjøres. Er jo bare jeg som kan endre dette, så må bare sjerpe meg og slutte å spise

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 10:09   #11
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.194
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hva er galt??!

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Ja, det er nok det lureste, men jeg må se resultater fort for å holde ut. Så nå prøver jeg 15 gram om dagen og så går jeg over til noe lignende av det du gjør med litt trening inkorporet når jeg er nede der jeg vil

Resultatene kommer fort i begynnelsen uansett! Jeg gikk ned 14 kg de første fem månedene, og det er mer enn kjapt nok for min del! Så begynte jeg å trene på treningssenter 3 ganger i uken, og vekttapet stoppet opp en stund før det begynte å bevege seg nedover igjen. I løpet av det neste året gikk jeg så ned 14 kg til, altså totalt 28 kg. Så nå er utfordringen å holde meg der. Og det ser så langt ut til å gå helt greit;-)

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 10:22   #12
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Hva er galt??!

Så flink du har vært! Jeg er midt i flytting, men så fort jeg får flyttet, skal jeg melde meg inn på Elixia og starte treningen. Tenker at så fort jeg får en rutine på treningen, kan jeg øke karbo, slik at det blir et enklere liv. Jeg merker 15 gram om dagen er veldig lite, syns jeg spiser det samme hele tiden og variasjonen er ikke like bred da 15 gram begrenser mye.
Nå skal jeg være flink!! Nettopp trøkket i meg mitt første egg. Noe lei av egg siden sist, men prøvde nettopp bikiniene mine, så egg ble det!

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 10:35   #13
Andrine84
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 39
Innlegg: 60
Andrine84 er på en erverdig vei

Sv: Hva er galt??!

Synes å huske at jeg har lest i ketolyseboka at kroppen vil tilstrebe å komme seg tilbake til den høye vekten igjen i 2 år etter endt kur.
Jeg mener jo at dersom man trener og forbrenner så kan man jo spise karbohydrater, men det gjelder jo å holde seg på et fornuftig nivå, og ikke overdrive.
Min erfaring er i allefall at jo mer overvektig man er, dess vanskelig er det å bedrive fysisk aktivitet, så jeg håper at jeg vil kunne klare det når jeg har nått målet mitt.

(Selv har jeg alltid vært en sofasittende "overdriver" som spiser dobbel porsjon middag, med gjerne 2 poteter, sauser laget med mel, glad i potetgull, kaker, gjærbakst og kjeks... Går jeg tilbake til det igjen så skjønner man jo hva som skjer..)

__________________
Andrine84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 11:13   #14
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Hva er galt??!

Opprinnelig lagt inn av Andrine84, her.

Synes å huske at jeg har lest i ketolyseboka at kroppen vil tilstrebe å komme seg tilbake til den høye vekten igjen i 2 år etter endt kur.
Jeg mener jo at dersom man trener og forbrenner så kan man jo spise karbohydrater, men det gjelder jo å holde seg på et fornuftig nivå, og ikke overdrive.
Min erfaring er i allefall at jo mer overvektig man er, dess vanskelig er det å bedrive fysisk aktivitet, så jeg håper at jeg vil kunne klare det når jeg har nått målet mitt.

(Selv har jeg alltid vært en sofasittende "overdriver" som spiser dobbel porsjon middag, med gjerne 2 poteter, sauser laget med mel, glad i potetgull, kaker, gjærbakst og kjeks... Går jeg tilbake til det igjen så skjønner man jo hva som skjer..)

Ja, det er det. Man er jo fult klar over utfallet, men jeg er så glad i karbohydrater! Og jeg ville ikke valgt et liv uten det, for da tror jeg at jeg hadde blitt deppa. Hvor sykt er ikke det?!! Jeg syns liksom ikke det er verdt å velge bort karbohydrater for alltid, bare for en periode.
Men når man ikke er, slik som min søster, at man kan trøkke i seg hva man vil uten å legge på seg, så må man bare innse at karbohydrater ikke er ens beste venn. Nå er jeg på første dag etter en skrekkveing. Det rare er at når jeg først starter på ketolyse igjen, DA innser jeg hvor feit jeg har blitt. Nå tør jeg nesten ikke gå på butikken så folk ser meg, men i går flesket jeg meg ned der og kjøpte sjokolade. Merkelig.
Er jo ikke der jeg var etter to graviditeter rett etter hverandre, men nærmer meg det fortallet, og da må eg bare ta meg sammen nå, før det er for sent.

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 11:17   #15
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva er galt??!

Opprinnelig lagt inn av Andrine84, her.

Min erfaring er i allefall at jo mer overvektig man er, dess vanskelig er det å bedrive fysisk aktivitet, så jeg håper at jeg vil kunne klare det når jeg har nått målet mitt.

Mulig jeg misforstår deg nå, men det er jo ingen grunn til å vente til du har gått ned 20 kg med å begynne å røre på deg. Visst er det tungt når man veier 25 kg for mye, men begynn å gå tur noen dager i uka og øk forsiktig på etterhvert. Det skjer ikke noe magisk ved en viss bmi slik at man da plutselig spretter rundt som en ungfole.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 11:57   #16
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.194
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hva er galt??!

Opprinnelig lagt inn av Andrine84, her.

Går jeg tilbake til det igjen så skjønner man jo hva som skjer..

Nettopp! Og derfor mener jeg det er mer fornuftig å kutte inntil man finner et kosthold man kan leve med resten av livet, og som fører til vektnedgang og bedre helse. Om dette innebærer 100, 50 eller 20 gram karbo pr. dag må man selv prøve å finne ut av. Vi er jo forskjellig skapt slik. Jeg har mye mer tro på dette enn på å være "veldig flink" i noen måneder for så å gå tilbake til det man spiste før og som jo er årsaken til problemene som har oppstått. Det er bedre å være litt flink hele tiden enn veldig flink i korte perioder...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 11:58   #17
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva er galt??!

Heller ned 5 kilo på et år, enn ned 30 og opp 35.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 12:18   #18
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Hva er galt??!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Mulig jeg misforstår deg nå, men det er jo ingen grunn til å vente til du har gått ned 20 kg med å begynne å røre på deg. Visst er det tungt når man veier 25 kg for mye, men begynn å gå tur noen dager i uka og øk forsiktig på etterhvert. Det skjer ikke noe magisk ved en viss bmi slik at man da plutselig spretter rundt som en ungfole.

Nei, men det er jo nettopp det som er problemet! Jeg sier jo ikke at dette er bra. Og jeg rører på meg konstant. Hele dagen på jobb og hele dagen hjemme med småbarn. Jeg går ikke under kategorien ekstremt overvektig, men har for mange kilo for mitt eget beste. Mitt problem er jo at jeg går på en nazi kur, blir fornøyd og detter tilbake. Det er jo et problem. Hadde jeg klart å alltid være sunn og flink, så hadde jeg jo ikek hatt noe problem.


Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Heller ned 5 kilo på et år, enn ned 30 og opp 35.

Ja, helt enig. Men derfor jeg nå vil gå på ketolyse og holde på en stund, deretter øke karbo en del og starte trening

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 12:56   #19
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva er galt??!

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Ja, helt enig. Men derfor jeg nå vil gå på ketolyse og holde på en stund, deretter øke karbo en del og starte trening

Men hvorfor vente med å starte opp med trening?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 12:58   #20
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Hva er galt??!

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Ja, lavkarbo er en livsstil, men ketolyse er en kur. Det sier jo Torkil og.


Det at Torkil sier dette, betyr ikke at det er riktig. Tenk litt på det...


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 13:51   #21
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Hva er galt??!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Men hvorfor vente med å starte opp med trening?

Som jeg skrev over, så er jeg midt i flytting og må blir ferdig med nedpakking og innflytting og så melde meg inn på nytt dit jeg flytter. Så derfor starter jeg med 15 gram karbo uten så mye trening, og øker karboene når jeg kan starte trening.

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Det at Torkil sier dette, betyr ikke at det er riktig. Tenk litt på det...


-

Tenker bare at siden det er han som har startet det, så er det greit å følge det han sier, men vil uansett ikke leve på ketolyse for alltid. Lavkarbo må jeg, men ikke ketolyse. Vil bare bruke det som en kick-start

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 13:51   #22
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva er galt?

Man kan ha så store idealer man bare vil, men realiteten er at MANGE bruker ketogent kosthold som en slankekur. Om det er bra er jo en ting, men sånn er det nå en gang. Jeg skal ikke snakke, for jeg gjør det selv. Spiser ketogent nå, og har ingen planer om å fortsette med det i fremtiden. Er en fin slankekur det. Men selvfølgelig ikke hvis man har planer om å gå over til gamle synder når man er ferdig. Men der må man jo da legge inn en innsats underveis, for det går ikke av seg selv å endre gamle, stygge vaner og mønster.

Men mange henger seg jo helt opp i at verden er så vidunderlig når man spiser ketogent og glemmer helt å tenke på at kanskje det lå noe mer bak at man ble overvektig in the first place. Nå er det jo mange her som har gått opp i vekt pga sykdom og feil mat, men det finnes en like stor gruppe som har spist på seg den overvekten, for å skjule og døyve alle mulige følelser. Dette vet man jo selv, så da vet man hva man må jobbe med også.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 13:58   #23
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Hva er galt?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Man kan ha så store idealer man bare vil, men realiteten er at MANGE bruker ketogent kosthold som en slankekur. Om det er bra er jo en ting, men sånn er det nå en gang. Jeg skal ikke snakke, for jeg gjør det selv. Spiser ketogent nå, og har ingen planer om å fortsette med det i fremtiden. Er en fin slankekur det. Men selvfølgelig ikke hvis man har planer om å gå over til gamle synder når man er ferdig. Men der må man jo da legge inn en innsats underveis, for det går ikke av seg selv å endre gamle, stygge vaner og mønster.

Men mange henger seg jo helt opp i at verden er så vidunderlig når man spiser ketogent og glemmer helt å tenke på at kanskje det lå noe mer bak at man ble overvektig in the first place. Nå er det jo mange her som har gått opp i vekt pga sykdom og feil mat, men det finnes en like stor gruppe som har spist på seg den overvekten, for å skjule og døyve alle mulige følelser. Dette vet man jo selv, så da vet man hva man må jobbe med også.

Ja

Jeg føler jeg blir litt uglesett og dømt her nå av mange. Jeg trodde jeg kunne si hvordan jeg har det og få en viss forståelse. Jeg er ikke dum , jeg vet jo at det ikke er bra å sprekke og spise masse karbohydrater. Jeg gjør da ikke det fordi jeg tror det er bra! Det er bare noe jeg ikke helt klarer å kontrollere. Det er ingen som er her inne fordi de har vært så flinke med alle matvalg, det er en grunn til at vi er her. Jeg føler det sklei ut litt for meg etter faren min døde og jeg mistet babyen min, men kanskje det bare er unnskyldninger? Ikke vet jeg, men jeg skal i hvert fall sjerpe meg!

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 14:19   #24
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva er galt?

Neida, du er ikke uglesett. Her på forumet diskuteres det meste ihjel, så dette er helt vanlig og har ingenting med deg å gjøre.

Jeg er i samme båten som index og føler at det er "dumt" å sette igang med ketolyse og ketogen kost, om man ikke har planer om å holde seg til det. Synes da heller en varig endring er å foretrekke. MEN. Gjør det ikke selv, så jeg vet hva du mener altså. Teori og praksis går ikke alltid hånd i hånd.

Men mitt råd er ihvertfall å, som kaffedamen sier, jobbe med bevisstheten, først og fremst. Ikke glem helheten og unngå å bare surfe avgårde på det at ketolysekuren er fin og enkel å forholde seg til. Spesielt siden du ikke har tenkt til å holde deg til den, resten av livet.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 14:25   #25
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Hva er galt?

Ja, helt enig. Det er jo ikke den beste måten, men for min motivasjon så vet jeg at jeg må ha ketolysen først. Har tross alt gjort dette i halvannet år tilsammen, så vet jo godt hvordan det funker, MEN, feilen jeg gjør gang på gang er jo at jeg ikke klarer overgangen etterpå og da er man like langt :/
Men nå er det siste runde med slanking og vektøkning. Nå blir det ketolyse og så lavkarbo med trening. Sjerpings!
Takk for mange tilbakemeldinger

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er galt med meg? sigboh Generell diskusjon 13 11-11-10 07:55
Gjør jeg noe galt? :-/ Julie Generell diskusjon 8 29-08-10 16:29
Nei nei nei, nå er det noe galt her! wollafruen Lavkarbo generelt 12 28-07-10 05:25
Er det no' galt,tro? Bell Ketolysekuren 11 19-03-07 19:35
ER det noe galt med meg??? vend Lavkarbo generelt 2 24-10-04 18:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no