Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

2-3 kg i uken; hvordan er det mulig?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-09, 12:36   #1
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei
Question

2-3 kg i uken; hvordan er det mulig?

Ja det lurer jeg på

Dere som går ned masse hver uke; ja iallefall i førsten. Hva spiser dere i løpet av en dag, trener dere masse og ja hva er hemmligheten?

Jeg vil også gå ned masse masse fort fort

Skjønner at det ikke er sann for alle, men vil gjerne vite hva dere har gjort for å få dette til?

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 13:03   #2
Shooterr
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 63
Shooterr er ny på veien

Sv: 2-3 kg i uken; hvordan er det mulig?

For det første, for å kunne gå ned 2-3 kg i uken over flere uker må man nok være sterkt overvektig, slik at kroppen bruker uforholdsmessig mye kalorier daglig bare for å holde på vekten. Men selv da er det tilnærmet umulig (og uforsvarlig) å spise 2000-3000 kalorier mindre enn kroppen forbruker hver dag, så veldig mye av vekttapet i startperioden vil være vann som kroppen gir slipp på fordi karbohydratinntaket går ned.

Men har du så veldig hastverk da? Så lenge man når målene sine er det vel det samme om man bruker 3 eller 6 måneder på det?

Shooterr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 13:49   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 2-3 kg i uken; hvordan er det mulig?

Det er nok ikke mulig over lang tid. Noen er heldige og går ned slik en periode. De FLESTE av oss gjør ikke det, så ikke se deg blind på mirakelhistoriene.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 15:20   #4
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: 2-3 kg i uken; hvordan er det mulig?

Jeg har gått ned 1,7 kg i snitt på de 6 ukene jeg har holdt på nå, men ser at det dabber av litt nå. For min del holdt det bare å kutte ut brød, poteter, ris, pasta og sukker da jeg egentlig spiste ganske fornuftig fra før av, bortsett fra at jeg hadde sukker i kaffe, te, brus etc. Kjøpte mye boller og fjas også.

Samtidig har jeg syklet noe, har en løype på ca. 12 km som er passe kupert. I tillegg så har jeg gjort mange øvelser som setter igang store muskelgrupper: knebøy, utfall, sit-ups, push-ups og fjellklatrerøvelser (som om du klatrer opp en bratt skråning, og bruker både ben og føtter for å komme deg frem).

Jeg tror også vanninntaket mitt har hatt mye å si; tre til tre og en halv liter med vann hver dag.

Det vedlagte bildet mitt viser hvordan jeg har gått ned i vekt, og hvordan det stupte helt på begynnelsen, flatet ut, og nå stuper det litt igjen. Regner med at det er pga. økt aktivitet de siste to ukene.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg lavkarbo.jpg (49,1 KB, 40 visninger)

Sist redigert av Sungrazer : 11-10-09 kl 15:47.
Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 18:30   #5
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: 2-3 kg i uken; hvordan er det mulig?

Ser ut som trendkanalen din ble brutt på støttenivå, så nå går det snart nedover igjen

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 05:24   #6
Rangelet
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 67
Rangelet er på en erverdig vei

Sv: 2-3 kg i uken; hvordan er det mulig?

Jeg går ned konstant (bare håper det stopper, fordi jeg vil leve på denne dietten videre) xD.

Gått ned stabilt 21 kg på noen få mnd. Spis rent kjøtt av alle typer. Det meste av karbene har jeg fått fra grønnsaker (blomkål/brokolli/liten mengde gulrot/kåltyper/paprika/agurk). Det er kongemat. Spis så mye du vil, kos deg med fett og friske grønnsaker.

Ellers trener jeg ca 3 ganger i uken, både styrke og kondisjon. (ikke mer enn 1 time totalt per gang). Kjør noen intervaller. Har du høy puls, så kan det være at det holder med 40 min treningsøkt samlet. Men det er no bare slik jeg gjør d lykke til

Rangelet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo funker Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 08:28   #7
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: 2-3 kg i uken; hvordan er det mulig?

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Ser ut som trendkanalen din ble brutt på støttenivå, så nå går det snart nedover igjen

Hehe - håper det. Nå har jeg stagnert på 90 kg i en uke, men - jeg tar det ikke så tungt (no pun intended) merker at buksene fremdeles løsner og at fettet forsvinner. I tillegg har jeg blitt smalere rundt magen fra 112,5 cm til sist lørdag 97 cm. Det er 15,5 cm i midjemål på fem-seks uker!

Mange henger seg opp i vekten, og ikke fettprosenten. Muskler veier mer enn fett. Målebåndet er vel så viktig som baderomsvekten.

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan er dette mulig? Atalanta Lavkarbo generelt 2 28-08-09 13:29
Hvordan er det mulig å bli slank Schmoopy Ketolysekuren 27 22-01-09 10:41
3 kg på den første uken emma1 Spørsmål og svar 9 21-05-08 21:40
Ikke ned i vekt, men i cm, hvordan er det mulig? Nynne Lavkarbo generelt 11 01-04-08 20:07
Matplan for uken Angel83 Ketolysekuren 3 10-03-08 18:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no