Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp går ikke ned i vekt

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-12, 00:16   #1
getit
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Hvor: Larvik
Alder: 50
Innlegg: 4
getit er på en erverdig vei
Angry

Hjelp går ikke ned i vekt

JELP MEG Grrrrrrr går ikke ned

Postet I går kl 23:47 av getit
Heisan alle
I dag er det 1 år og 4 måneder siden jeg bestemte meg for å gjøre noe med vekta. Veide jo 132 kg og ingen ting passet og alt var tungt.
10 desember 2011 veide jeg 102,5 kg alsså 30 kg borte og det var stormende jubel kan jeg si.
Tokk meg en pause jeg da frem til 23 juli 2012 og ei real fyllekule siste helga og vekta var da på 114 kg. 3 dager etter var den på 110veske er ikke bra som sagt hihihihihihh.

Så startet vi da å har nå godt i 4 uker og veier ennå 108,7 alså går ikke ned.

Har starta med trening for 2 uker siden
lurer på om det kan væra det jeg hemmmm lurer.
Kan det være maten tru

frokost spiser vi alltid:
ommelett 2 egg, chilli, løk,pepper,litt ost,bacon 3 skiver kappa opp ismå biter, litt jalapenos,

kl 12 mat :
Halv kylling eller ommelett eller 2 karbonader

meddagen ja det er som regel Biff 250-280 G
eller 1 hamburger uten brød self med løk ost chili pepper
Glad i smak så må jo krydre

Spiser alderig noe nam nam eller melk eller brus eller knekkebrød alså prøver å holde meg på under 10 karbo om dagen og er ofte under dette funka utroligt bra sist gang så

Men går faen meg ikke ned i vekt ??????

Kjøpte cocos fett idag spise en spise skje med det til vært måltid trur dere det hjelper

Lurer på mye ere noen som kan hjelpe til eller
trener 5 6 dager i uka går og styrke

getit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo mellom 5 -15 Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 08:12   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp går ikke ned i vekt

1) Du bør prøve mer grønnsaker. Du går ikke nødvendigvis raskere ned i vekt jo mindre karbohydrater du spiser - det er MINST like viktig å sørge for at de karbohydratene man spiser er de riktige. Du kan godt gå opp til 30-50 karbohydrater så lenge vi snakker om grønnsaker. Det er ikke sikkert du har samme biokjemi som skaldemann.
2) Du skriver ikke noe om type trening annet enn går og styrke. Har du ikke trent før og begynner med tung styrke så er det ikke unormalt å få et platå. Bruk målebånd og se om det skjer noe "andre steder". (Ikke unormalt at man binder vann i musklene (øker muskelvolum) samtidig som man tærer på fettet og i sum står stille på vekta.)
3) Hvordan du har det ellers; søvn, stress og sykdom spesielt vil bidra til å holde/slippe vekt alt etter som.
4) Jeg ville vurdert å begynne med et omega3-tilskudd eller legge inn ett måltid med fet fisk daglig. Dersom kroppen din holder på vekta på grunn av lavnivå betennelsesreaksjoner (ikke unormalt) så vil omega3 over lengre tid hjelpe. Jeg kan anbefale triomar memorex (fra de fleste apotek) som er det sterkeste jeg har funnet mhp DHA. Ta 1-2 før mat. Tas best opp sammen med fett (men det burde vel ikke være et problem.) Om du ikke spiser fisk så kjør iallfall gjennom alle tran-månedene.
5) Om ikke noe av det overnevnte virker så kan du teste å kutte alle melkeprodukter en periode på 2-3 uker for å se om du er av dem som ikke tåler så mye melk... Men som sagt - tenk/prøv de andre punktene først.

Lykke til.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint

Sist redigert av smgj : 24-08-12 kl 08:17.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 09:08   #3
getit
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Hvor: Larvik
Alder: 50
Innlegg: 4
getit er på en erverdig vei

Sv: Hjelp går ikke ned i vekt

Jeg spiser veldig lite melk produkter litt ost bare
trening nei har aldrig trenet før eller har jo det men da var man jo 14 til 18 år
Jeg trener hart går 45 til 1,5 timer 6 dager i uka rå styrke trening 6 til 8 push av 3 rep på 11 aperater 2 ganger i uka maks vekt belastning på alle store muskeltyper.

spiser lite grønsaker

stress ja er vel litt stressa med vekta og jobben

ser jeg er tynnere men muskel massen tar over så vekta stangnerer i dag veide jeg jagu 109.3 går oppover

blir ikke serlig motivert

getit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo mellom 5 -15 Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 09:40   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp går ikke ned i vekt

Om kroppen din ikke tåler melk hjelper det ikke å si "jamenn, jeg spiser bare litt ost".

Med det styrketreningsregimet uten å ha startet "pent" er det ikke rart at kroppen din ser på dette som en unntakstilstand. Enten får du stå han a', ellers får du redusere treningen... Ellers får du godta at det er cm alle andre ser, ikke det du ser når du står på vekta. Vektfiksering (og å ikke se på endring i cm) er vanligvis et kvinneproblem, forøvrig.

Hold ut - for hva er alternativet? Spise som du gjorde før og gå mer opp?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:51   #5
getit
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Hvor: Larvik
Alder: 50
Innlegg: 4
getit er på en erverdig vei

Sv: Hjelp går ikke ned i vekt

Ja trur å det er det som er problemet jeg trener hart å mye men trives med det så greit
Det å gå opp i vekt er ikke ett alternativ enig med deg der
og til slutt er ikke alle menn kvinner da iallefall lit bortgjemte hihihihihihih
åssen ligger du ann på dette med vekt reduksjon jeg har godt ned 30 kg på lavkarbo spiste jo ost da ja spiste det samme som nå fakt
trente ikke sist gang da noe jeg har starta med nå
har du opplevd det samme eller

getit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo mellom 5 -15 Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 11:46   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp går ikke ned i vekt

Jeg må være litt forsiktig med trening siden jeg har en autoimmun sykdom som påvirker det hele. Så jeg trener når jeg har lyst, men prøver å være oppmerksom på om det blir en stressfaktor eller ikke. Og forsøker å gå mye. Det ser ikke ut til å virke negativt.

Jeg har gått ned og opp igjen de samme kiloene flere ganger. Det jeg er sikker på er at dette er det beste kostholdet for meg - så langt. Mangler vel 6-8kg på drømmevekta nå, men er innenfor normalvektig BMI.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 13:39   #7
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp går ikke ned i vekt

Du sier at du har holdt på i 4 uker etter en lang pause som jeg regner med ikke har vært lavkarbo??

Da har jeg en ting å si, stress ned med vektfikseringen!! Kroppen trenger som oftest mer enn 4 uker for å omstille seg til full fettforbrenningsmodus, kanskje så mye som 3 mnd.

Fortsett på den smale, ketogene sti og tren i vei så lenge du føler for det, det løsner snart så lenge du ikke "lurer" deg selv. Du vil også tåle noe mer kh når du trener så følg rådene du allerede har fått her, få i deg grønnsaker og drikk nok vann.

Prøv noen uker til og se hvilke endringer som skjer, bruk målbånd og ikke minst hva det ellers gjør med kroppen din (vondter, energi, osv), ikke bare vekta. Hvis du da fremdeles ikke merker endring kan du se på partystoppere.

Det kan også være en fordel og føre en matjournal (diett.no) og være dønn ærlig med seg selv for å få et overblikk over hva man faktisk får i seg. Mange blir overrasket og finner ut at de får for mye/lite av et eller annet og at det ofte ikke skal så mye til for å få det til å løsne.

Og nok en gang, stress ned og prøv å fokusere på det positive ved lavkarbo - god mat, lite sultfølelse og masse energi (som oftest).

Lykke til - you can do it

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 14:19   #8
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Hjelp går ikke ned i vekt

Svarte deg i bloggen, men limer inn svaret mitt her også:

Følger du ketolysekuren? I såtilfelle, så skal du som mann (jeg antar at du er det) ligge på 20 gram karbo om dagen. Det er mange som går i den fella, og tror at man skal ligge veldig lavt i karbo. Og i tillegg så spiser man ofte alt for lite grønnsaker, noe som er veldig viktig i tilegg til å spise nok fett

Jeg personlig, tror ikke du trenger en skje cocosa med fett til hvert måltid. Det virker ikke som om du er redd for å spise fett, og at du er flink til å få i deg nok gjennom maten. Det som skjer det er at hvis du overdriver fettintaket, så vil kroppen forbrenne det - før det forbrenner kroppsfettet. Det betyr i praksis at man kan spise alt for mye også. Skjønner?

Spis proteiner, nok fett (men ikke overdriv) og fyll på med grønnsaker. Spis når du er sulten, og spis deg passe mett. Og drikk nok vann!

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 20:15   #9
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp går ikke ned i vekt

Har du regnet på hva du spiser totalt? Det er fortsatt slik at det er energi inn vs energi ut som gjelder, og ligger du på ett vedlikeholdsnivå så går du heller ikke ned i vekt. Noen her vil stange hodet i veggen og grine på nesen og si at det ikke er sant, men det er det, det tilsier all vitenskapelig fysiologi. Man kan manipulere hvor mye man spiser med hva man spiser men det er ikke snakk om mange kaloriene.

"Litt" ost blir fort mange kalorier. Husk at fett er over dobbelt så kaloririkt som proteiner og karbohydrater. Når du trener 5-6 ganger i uka burde du også spise mer karbohydrater rett og slett fordi det gjør en del prosesser i kroppen din mye enklere.

Du er overvektig, la det være ingen tvil om det, med mindre du er en høy mann med masse muskler, og det er ikke noe poeng i å stikke det under en stol. Du må altså endre kosten din og ta energi ut av fettlageret ditt for å gå ned i vekt.

Umiddelbart ser jeg flere problemer, det ene er at du ikke vet hvor mye energi du tar inn. Det må du regne ut. Du må også regne ut hvor mye energi du burde ta inn som basalforbrenning og legge deg på det nivået. Dette er rett og slett for å skape energiunderskudd også på late dager hvor man ikke trener, ellers må man kutte i maten.

Det andre er at du spiser lite protein. Du trenger 1,2-1,5x din egen kroppsvekt i proteiner. Kjøtt, fisk, egg, tunfisk, mager kesam, cottage cheese, proteinpulver etc. Du trenger også 1x din egen kroppsvekt i fett. 110 gram fett og 165 gram proteiner er 1650 kalorier og da fyrer du løs med det du vil av karbohydrater, proteiner og fett på de kaloriene du har igjen.

Spis gjerne ett karbohydratrikt måltid før du legger deg, du kan fint bruke både hvit ris, havregryn, frukt og poteter, men ikke pasta. Problemet ditt ligger nok i for lite karbohydrater og for mye aktivitet ser du. Og spis for all del grønnsakene dine.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp! (Går ikke ned i vekt) Tittit Spis deg ned i vekt med Skaldeman 16 30-11-12 11:13
Hjelp, jeg går ikke ned i vekt! a9tagnom Spørsmål og svar 6 01-10-11 22:11
Hjelp, ikke ned så mye i vekt gunvik Lavkarbo generelt 12 08-07-11 19:08
Hjelp, jeg går ikke ned i vekt lavkmika Spørsmål og svar 17 03-06-11 23:26
Går ikke ned i vekt, Hjelp! Nasse Nøff Ketolysekuren 13 19-06-06 09:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no