Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Lite energi og dårlig konsentrasjon

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-04-11, 13:16   #1
Atnorwich
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Innlegg: 6
Atnorwich er på en erverdig vei

Lite energi og dårlig konsentrasjon

Jeg har gått på den nye Atkins-dietten i 3 dagen nå og lurer på om det er normalt å være slapp og ha dårlig konsentrasjon? Har fulgt oppskriften så og si etter punkt og prikke. Kan noen fortelle eller forklare etter erfaring ?

Atnorwich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Robert Atkins Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 13:22   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lite energi og dårlig konsentrasjon

Ja, det er helt normalt i starten Gi det en uke eller fem, så kan det hende at det retter seg opp. Bare pass på å få i deg nok næring.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 14:05   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lite energi og dårlig konsentrasjon

Har du lest boka? Står det ingenting om den første tiden der? Nesten alle reagerer på karbomangelen de første par ukene, noen mer enn andre. Du bør holde deg unna hard trening, men forsøk lett aktivitet som gange om du vanligvis trener en del. Dette er ikke tiden for store utfordringer
Spis godt med riktig mat, drikk mye vann, og når du kjenner på alle bivirkningene så tenk "frisk kropp, slankere kropp, frisk sjel"

Kroppen jobber med og venne seg på å hente energien fra fett istedet for karbohydrater. Husker ikke i farten hvor mye karbo du bør spise i starten på atkins, men vær ihvertfall sikker på at du spiser det du SKAL av karbohydrater i starten - så du avhjelper kroppen litt.
Hjernen din har behov for 150-200 gram karbo hver dag, og vanligvis har den fått dette fra karbohydrater du inntar. Nå må den lage dette av protein og fett, og det tar litt tilvenning

Hormonene dine jobber også med å komme i balanse, blodsukkeret ditt er lavere enn du er vant med, og kroppen jobber for å få i gang fettforbrenning ved at glukagon utskiller enzymer for å forbrenning av kroppsfett i gang. Ekstra fett disse to første ukene kan hjelpe på dette

Nyt følelsen - du er i gang! Dette VIL gå over!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 20:35   #4
Atnorwich
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Innlegg: 6
Atnorwich er på en erverdig vei

Sv: Lite energi og dårlig konsentrasjon

Aha, takk for hjelpen ; ) Har lest Den nye Atkins-dietten en gang, men villa bare ha litt forklaring av folk med erfaring. Målte keton-nivået i urinen i dag, og ketostixen ga utslag mellom 8-16 som er svært høyt. Bør jeg holde meg på dette nivået? Jeg har forholdt meg til rundt 20g karbo hver dag, som Induksjon forklarer.

Atnorwich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Robert Atkins Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 20:41   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lite energi og dårlig konsentrasjon

Opprinnelig lagt inn av Atnorwich, her.

Aha, takk for hjelpen ; ) Har lest Den nye Atkins-dietten en gang, men villa bare ha litt forklaring av folk med erfaring. Målte keton-nivået i urinen i dag, og ketostixen ga utslag mellom 8-16 som er svært høyt. Bør jeg holde meg på dette nivået? Jeg har forholdt meg til rundt 20g karbo hver dag, som Induksjon forklarer.

20 gram er fint, det er der jeg pleier og ligge også.

Søk på ketose på forumet - temaet er en gjenganger Det eneste du skal tenke på er at utslag er utslag! Du klarer aldri å holde deg på et nivå, ketonnivået i urinen er avhengig av væskeinntak, stort fettinntak i form av måltid, hard trening, sykdom, dårlig dag og ikke minst børsfall

Utslag er utslag!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar

Emneord
dårlig konsentrasjon, induksjon, slapp


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Konsentrasjon og hukommelse mandag17 Lavkarbo generelt 13 21-01-11 13:00
Ekstremdiett= Mye bæsj, lite energi BitTorres Generell ernæringsdebatt 82 08-11-10 07:59
Dårlig ånde og dårlig kroppslukt ved ketolyse, stemmer dette? isbjørndama Generell diskusjon 8 26-03-10 18:16
Trøtt, uopplagt og lite energi Stilken Ketolysekuren 4 06-05-09 18:17
Lite Energi, Trenger Tips!! ellenmaria Spørsmål og svar 4 16-09-06 10:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no