Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Antidepressiva og lavkarbo

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-04-11, 16:40   #1
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Antidepressiva og lavkarbo

Er det noen som har erfaringer med å begynne med antidepressiva etter at kostholdet er lagt om til lavkarbo? Hvilke?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 16:40   #2
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Antidepressiva og lavkarbo

dette lurer jeg også på!

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 17:36   #3
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Antidepressiva og lavkarbo

Jeg går på antidepresiva og har ikke merket noe negativt med det og lavkarbo.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 17:58   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Antidepressiva og lavkarbo

Kanskje du finner noe i denne tråden?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 18:00   #5
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Antidepressiva og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Kanskje du finner noe i denne tråden?

Jeg har lest i den, og fant egentlig ingenting som gav meg skikkelige svar. Mange sier de legger på seg av det, men det er lite snakk om det er før eller under lavkarbo og så videre...

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 18:19   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Antidepressiva og lavkarbo

Denne da?

Hva slags erfaringer er det du er ute etter, da?

Vektoppgang? Effekt av antidep?

Mange antidep har vektøkning som bivirkning fordi man får økt appetitt og muligens blir litt mindre kritisk til hva man putter i munnen. Jeg fikk antidep og Reductil samtidig og de oppveiet tildels effekten av hverandre! I hvert fall av Reductil! Tusenvis av kroner ut av vinduet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 18:59   #7
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Antidepressiva og lavkarbo

Jeg har lagt på meg rundt 40 kg etter at jeg begynte med antidepressiva osv for noen år siden. Før det lå jeg stabilt i vekt og var ikke tykk. Tenkte ikke over det da, men fikk vite i ettertid at spesielt den ene sorten gjorde at man mistet metthetsfølelsen. så jeg spiste meg mett jeg .... tenkte ikke over at jeg spiste mer og mer før jeg ble mett ..

Den ene sorten gjorde at jeg kunne spise middag 4 ganger om dagen, hadde sååååå lyst på mat. så den ble kuttet .

men å legge på seg er ofte desverre vanlig. varierer nok med hvilken sort.

Så nå sliter jeg med 50 kg for mye ... noe også pga trøstespising.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 20:44   #8
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Antidepressiva og lavkarbo

Kanskje: Begynte du med lavkarbo før eller etter antidepressivaen da?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 00:52   #9
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Antidepressiva og lavkarbo

Jeg begynte etterpå. men jeg tror reaksjonen ville vært lik, for jeg har hatt veldig lyst på mat og spist masse, men ikke tenkt over at jeg faktisk spiste masse.

Så jeg tror at man om man er redd for å legge på seg, sier fra til legen, for det finnes sorter som har mindre og mer sjanse for at man legger på seg.

Og så er det bra å være klar over at faren ER der. og at man kanskje ikke kjenner at man er mett og dermed spiser mer og mer .

Ellers så virker pillene på samme måten, og jeg merker ikke noe i forhold til virkning nå på lavkarbo enn før på vanlig kost.

Så svaret mitt blir kanskje ikke helt det du spurte om , siden jeg fikk medisiner først, og så i senere tid begynte på lavkarbo.

Er det noe helt konkret du lurer på?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 01:27   #10
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Antidepressiva og lavkarbo

Nei, jeg lurer vel mest på det der med oppgang i forhold til lavkarbo og sånn.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 09:37   #11
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Antidepressiva og lavkarbo

Min søster som er bipolar går på lavkarbo, om det hjelper henne vites ikke da hun er godt medisinert i tillegg, men hun har ikke hatt depresjoner eller oppstemte episoder etter at hun begynte. Jeg er selv muligens bipolar (ikke avklart ennå ift diagnose) og opplever at det å kutte kraftig i karboinntaket gir meg mer overskudd på de tunge dagene hvor jeg kan sove opptil 15 timer, ikke gjort det på lenge nå

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 01:14   #12
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Antidepressiva og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

Min søster som er bipolar går på lavkarbo, om det hjelper henne vites ikke da hun er godt medisinert i tillegg, men hun har ikke hatt depresjoner eller oppstemte episoder etter at hun begynte. Jeg er selv muligens bipolar (ikke avklart ennå ift diagnose) og opplever at det å kutte kraftig i karboinntaket gir meg mer overskudd på de tunge dagene hvor jeg kan sove opptil 15 timer, ikke gjort det på lenge nå

Dette var godt å høre. Ligner litt på mine problemer og det er dete jeg også har erfart, men har medisiner i tillegg da.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 21:19   #13
Elbe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 29
Elbe er på en erverdig vei

Sv: Antidepressiva og lavkarbo

Lavkarbo har hjulpet meg, og tydeligvis andre... http://www.matoghelse.no/mennesker/2...vkarbomat.aspx

Elbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Antidepressiva lokkebiff Fysisk og mental helse 90 03-02-11 07:30
Ketolysekuren og antidepressiva? cathrine Ketolysekuren 2 21-03-08 16:39
Ketolyse og antidepressiva? LilNoor Ketolysekuren 12 07-06-07 11:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no