Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Intoleranse for karbohydrater

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-03-09, 18:09   #1
Donna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 48
Donna er på en erverdig vei

Intoleranse for karbohydrater

Eg lurer altså på dette. Når man lever på ketolyse i perioder. Tåler man da etter en stund karbohydrater dårligere?
Og så lurer eg på en ting til vist
Eg måler med stix om kvelden , ca 2 timer etter siste måltid. Og resultatene har vært fin hele veien. Men eg lurer på om det er en indikasjon på at eg har vært i ketose hele dagen? Eller kan kroppen hoppe ut og så rett inn igjen i ketose på kvelden? Den bruker vel litt tid på å omstille seg? Synes bare at eg enkelte dager spiser ganske mange karber og likevel er i ketose

__________________



Donna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 18:33   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Intoleranse for karbohydrater

Man vil nok tåle karbsene mindre etter en stund, altså at man enten går fortere opp igjen eller at den generelle helsetilstanden blir dårligere. Jeg får veldig vondt i magen av karbs, men det fikk før jeg begynte på ketolyse så jeg tåler ikke karbs uansett. Viktig er at opptrappingen skjer gradvis liksom

Er du i ketose om kvelden så har du vært det hele dagen, men er ikke dermed sagt at du går ned selv om du er i ketose. Noen er i ketose med 50 g karbs for dagen men går nødvendigvis ikke ned.
Men du skal vel ikke være i ketose hvis du ikke går på en kur der ketose er innbefattet. Generell lavkarbo er vel noe i retning av Fedon og da skal man ikke være i ketose.

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 10:04   #3
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Intoleranse for karbohydrater

Hei
Etter en stund i ketose vil man ha økt følsomhet for karbohydrater, spesiellt de "raske". Dette vil man merke som uvelfølelse, mageknip, svimmelhet m.m. hvis man skeier ut med mye KH en dag.
Det blir en slags "vaksinasjon" mot å spise denne usunne kosten.
Det anbefales av samme grunn gradvis økning av karbohydratene etter endt kur samt selvfølgelig "langsomme" karbohydrater frem for "raske"
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 22:28   #4
Donna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 48
Donna er på en erverdig vei

Sv: Intoleranse for karbohydrater

Tusen takk for gode svar

__________________



Donna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 22:33   #5
froken
Medlem
 
froken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: rogaland
Alder: 53
Innlegg: 76
froken er på en erverdig vei

Sv: Intoleranse for karbohydrater

Jeg forstår det ikke,men når jeg sjeier ut med karbo får jeg en fæl verk i høyre lår. Det er så vondt at jeg har problemer med å få sove. Er det noen andre som har kjent noe lignende?

froken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbo i maten Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 23:02   #6
Trudeh
Medlem
 
Trudeh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 51
Innlegg: 137
Trudeh er på en erverdig vei

Sv: Intoleranse for karbohydrater

Jeg har hatt et par planlagte sprekker, og jeg ble utrolig dårlig. Det dreide seg om et par-tre pizzabier for en tid tilbake. Dagen derpå og de påfølgnede dagene var jeg helt elendig form. Jeg sammenligner det med ordentlig fyllesyke :-)
Hodepine, kvalme, trøtthet, ullen i hode og urolig søvn. For meg er dette nok til at jeg ikke "sprekker" så ofte. Altså: kroppen sa ifra om at dette er ikke bra for deg!! Og jeg er selvfølgelig enig. Nå dreier utskeielsene om gulerot i grønnsakssuppa, kålrot til pinnekjøttet eller en bitteliten finncrisp til spesielle anledninger. Skal unne meg litt av det i påska...pinnekjøtt og finncrisp. Jeg har holdt på med ketolyse siden oktober og har redusert vekta med 17 kg, det er fantastisk deilig, men det beste er alle de andre fordelene med det. Jeg kommer til å ta en pause i påska, trenger det føler jeg. Mest for å få en flying start på ketolysen etter påske igjen. Har tanker om å gå ned ytterligere 7-8 kg. Uten at jeg har tenkt over det noe særlig....er målet innen rekkeviddet før sommeren-jippi!

__________________
Er ordentlig ketonist...





Trudeh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-04-09, 00:16   #7
lura
Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 40
Innlegg: 75
lura er på en erverdig vei

Sv: Intoleranse for karbohydrater

jeg har vært utrolig dårlig form nå helt siden helga hvor jeg hadde en kjempesprekkkvalm.svimmel og rett og slett følt meg skikkelig dårlig..Istad måtte jeg gi slipp på det jeg holdt på med fordi jeg holdt på å svimme av... usj..

lura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis deg slank uten sult Svar med sitat
Gammel 02-04-09, 08:56   #8
Superleila
Medlem
 
Superleila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hedmarken
Alder: 41
Innlegg: 186
Superleila er på en erverdig vei

Sv: Intoleranse for karbohydrater

Etter tre uker på ketosen var vi på Mc Donalds og spiste, eneste mulighet da vi var på farten, og salatene så ikke noe gode ut så tok en burger og spiste den men lot det meste av brødet ligge. Men enda fikk jeg skikkelig vondt i magen, ordentlig knip, kjentes nesten ut som rier..

__________________
Klar klar klar!!!!!!!!!

Startvekt 84kg

84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65
Superleila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 12:43   #9
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Intoleranse for karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Superleila, her.

Etter tre uker på ketosen var vi på Mc Donalds og spiste, eneste mulighet da vi var på farten, og salatene så ikke noe gode ut så tok en burger og spiste den men lot det meste av brødet ligge. Men enda fikk jeg skikkelig vondt i magen, ordentlig knip, kjentes nesten ut som rier..

Det er da en høyst normal reaksjon på McDonald's mat, ketose eller ikke?

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Meierismør og intoleranse KatjaBlå Generell ernæringsdebatt 0 01-06-08 17:37
ang karbohydrater. cilemora Ketolysekuren 11 03-09-07 00:07
Glukose intoleranse Sol-Angelica PCOS og karbohydratkontroll 13 06-08-07 14:09
Karbohydrater Nila Lavkarbo generelt 8 04-07-07 22:14
matallergi/intoleranse... Hjelp! Synne2 Generell ernæringsdebatt 2 15-10-05 20:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no