Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dere som går på lavkarbo-ikke ketose

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-10, 15:00   #1
ikita
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 25
ikita er på en erverdig vei

Dere som går på lavkarbo-ikke ketose

Hvor mange karbo ligger dere på til dagen? Og hvilken mat får dere karbo fra?jeg hadde tenkt å gå på lavkarbo, ikke på ketose.. Men når jeg sjekker med ketostix er jeg nesten alltid i ketose. Er det sånn at jeg kan feks ha litt mais i salaten ? Spise litt andre grønnsaker enn brokkoli?

ikita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 18:40   #2
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Dere som går på lavkarbo-ikke ketose

Jeg er litt usikker på hvor mange karbohydrater jeg får i meg hver dag. Er nok litt ulikt, men kan tenke meg gjennosnittet er på ca 50-60 i døgnet.
Kjenner det er lett å komme i ketose dersom jeg ikke passer godt på.

For å unngå det så spiser jeg bl.a.frukt,fiberrik,gulrøtter, mais, havregryn. Jeg passer på å ikke få i meg alt på en dag, men bytter litt på hva jeg spiser. Blir nok som oftest litt frukt som jeg har i shakene mine.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 18:43   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Dere som går på lavkarbo-ikke ketose

Jeg er også blant dem som kommer lett i ketose; FOR lett. Jeg liker ikke være i ketose da jeg føler meg skikkelig syk når jeg er det. Og jeg HAR prøvd vel og lenge for å se om det ikke skulle gå seg til, men nei da. Så jeg ligger på ca 50 karber; rett over grensa mi for ketose som jeg har lagt merke til er på ca 40.

Jeg spiser knekkebrød så snart jeg kjenner at jeg nærmer meg ketose...

Jeg tror du trygt kan spise mais.. Jeg spiser tom hvetemel!! I små doser vel og merke..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 19:35   #4
CosiFanTutta
Juniormedlem
 
CosiFanTutta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 48
CosiFanTutta er ny på veien

Sv: Dere som går på lavkarbo-ikke ketose

Jeg ligger på ca 50-60 g karber om dagen. Jeg har ikke sticks så vet ikke når jeg er i Ketose, med unntak av litt hodepine (som jeg aldri har vært plaget med).
Får karber fra fiberrik, fedonbrød, bønner/linser og yoghurt/Skyr. Spiser også noen under-jorden grønnsaker. Absolutt mais i salaten

CosiFanTutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 19:41   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dere som går på lavkarbo-ikke ketose

Varierer litt egentlig.. Nå om dagen jobber jeg med å holde meg under 100

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 23:11   #6
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Dere som går på lavkarbo-ikke ketose

jeg teller ikke så nøye. men i salaten har jeg mais, annanas, tomat, agurk og av og til litt vannmelon.. er jo ikke mange grammene av hver. d er veldig lett å komme i ketose synes jeg.. men ammer så skal litte ganske godt over ketosegrensa mi. så jeg spiser også 2 fiberrik hver dag og av og til(ikke hver dag) et eple eller yoghurt

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 23:15   #7
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Dere som går på lavkarbo-ikke ketose

Det varierer ettersom jeg av og til spiser linser eller bønner til middagen så de dagene blir det jo litt mer enn ellers. Men jeg tror jeg holder meg under Lutz' grense på 72 til vanlig i alle fall, har tatt stikkprøver innimellom og havner da på rundt 50-60 ofte.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 23:15   #8
ikita
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 25
ikita er på en erverdig vei

Sv: Dere som går på lavkarbo-ikke ketose

så jeg kan spise såpass altså vet det er forskjellig fra folk til folk hvor mye en tåler, men går dere ned på så masse kh?
Jeg spiser 2fiberrik til frukost, salat med dressing til lunch, kjøtt med salat el stekte grønsaker til middag og eggerøre, røkt laks og spekemat til kvelds (eller 2 Fiberrik)... Det hender jeg knasker litt sukkerfri 86 % sjokolade drikker masse pepsi max og litt lilla lackerol..
er jo lite kh i de sistnevnte, men kommer i ketose av denne kosten.. men da kan jeg spise litt mer med god samvittighet da

ikita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 23:24   #9
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Dere som går på lavkarbo-ikke ketose

Opprinnelig lagt inn av ikita, her.

så jeg kan spise såpass altså vet det er forskjellig fra folk til folk hvor mye en tåler, men går dere ned på så masse kh?

Tja... Det var det da. Jeg har ikke noe særlig å gå ned og står i grunnen ganske stille med en bmi på 22,9 for tiden. Vurderer litt hva jeg skal prøve for å gå ned et par kg til, men det er egentlig bare tull.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 16:34   #10
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Dere som går på lavkarbo-ikke ketose

jeg går ned, men så har jeg gått fra et kosthold som inneholdt iskrem hver dag også da :P

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 16:46   #11
Ursula89
Juniormedlem
 
Ursula89 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 35
Innlegg: 29
Ursula89 er på en erverdig vei

Sv: Dere som går på lavkarbo-ikke ketose

alt fra 30-60 karbs om dagen..

Åssen kjenner man at man er i ketose?

__________________


Ursula89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 17:05   #12
monstermarihone
Medlem
 
monstermarihone sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 154
monstermarihone er på en erverdig vei

Sv: Dere som går på lavkarbo-ikke ketose

Jeg prøver å ligge rundt 50, varierer veldig, aldri over 100. Prøver å unngå det som ligger over 5 g pr 100g, men sånn rundt der. Spiser for det meste egg/kjøtt/grønnsaker og alle mulige meieriprodukter og masse masse ost. mmm... Spiser rugsprø innimellom, og frukt nesten hver dag, men ikke ubegrenset. Prøver å drikke vin i stedet for øl. Også tillater jeg meg litt ekstra innimellom hvis jeg har skikkelig lyst, men ALDRI "vanlig" sukker. Men kanskje litt sushi eller frukt med mye sukker av og til. Ikke hver dag, men et par ganger i uka. Og det har fungert bra for meg, men nå har jo jeg mye å ta av da.

monstermarihone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 01:09   #13
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Dere som går på lavkarbo-ikke ketose

Opprinnelig lagt inn av ikita, her.

så jeg kan spise såpass altså vet det er forskjellig fra folk til folk hvor mye en tåler, men går dere ned på så masse kh?


Jeg går sakte men sikkert ned. Hovedmålet mitt var å finne et kosthold som passer for meg og som jeg trives med. Det har jeg har funnet . Går ikke fort nedover og har som mål og gå ned 10 kilo i året. Mange vil nok syns det er for lite men jeg trives så utrolig godt slik jeg spiser nå og føler ikke at jeg spiser noe slankediett. Koser meg veldig hver eneste dag og savner absolutt ingenting når det gjelder mat. Så lenge jeg går ned i vekt så kommer jeg til å fortsette slik jeg gjør nå.
( og når jeg ikke skal gå ned i vekt mere så blir det å fortsette med samme kostholdet som nå ,)


Sist redigert av Minni1 : 26-08-10 kl 12:09.
Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 08:20   #14
CosiFanTutta
Juniormedlem
 
CosiFanTutta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 48
CosiFanTutta er ny på veien

Sv: Dere som går på lavkarbo-ikke ketose

Opprinnelig lagt inn av Minni1, her.

Jeg går sakte men sikkert ned. Hovedmålet mitt var å finne et kosthold som passer for meg og som jeg trives med. Det har jeg har funnet . Går ikke fort nedover og har som mål og gå ned 10 kilo i året. Mange vil nok syns det er for lite men jeg trives så utrolig godt slik jeg spiser nå og føler ikke at jeg spiser noe slankediett. Koser meg veldig hver eneste dag og savner absolutt ingenting når det gjelder mat. Så lenge jeg går ned i vekt så kommer jeg til å fortsette slik jeg gjør nå.

Akkurat det samme med meg. Går sakte ned, men har tilnærmet normalt kosthold som ikke krever så mye planlegging. Føler også at jeg spiser sunt, med mer grønnsaker enn jeg noen gang har spist. Det er mulig jeg spiser litt mer fett enn Fedon anbefaler, og litt mindre karbohydrater. Jeg har mål om 8 kg, og er litt over halvveis (siden 18 juni). Har gått ned 400 gram/uke i gjennomsnitt, så det tar tid

CosiFanTutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 08:47   #15
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: Dere som går på lavkarbo-ikke ketose

Jeg kommer veldig lett i ketose, så det er egentlig noe jeg tenker så mye på. I starten lå jeg aldri over 15 karber om dagen, men det gikk treigt, og derfor økte jeg karbene litt. Nå ligger jeg på mellom 20-30 karber om dagen, men jeg kan også en gang i blant ligge på opp til 50. Jeg er ikke så nøye på det som jeg var før, men jeg begrenser meg samtidig litt. Jeg har nå gått ned over 10 kg siden juli, uten at jeg har vært så veldig streng på noe som helst. Jeg spiser gjerne en Atkinsbar om jeg vil det, og jeg kan spise kålrabistappe om jeg vil. Jeg koser meg med maten, og det merkes!

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 12:34   #16
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dere som går på lavkarbo-ikke ketose

Opprinnelig lagt inn av ikita, her.

så jeg kan spise såpass altså vet det er forskjellig fra folk til folk hvor mye en tåler, men går dere ned på så masse kh?

Har da gått ned litt hadde sikkert gått ned fortere med mindre karbo, men føler meg ikke bra i ketose og har ikke dårlig tid.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:06   #17
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Dere som går på lavkarbo-ikke ketose

Jeg har ikke regna, men rundt 20-30 gram på en god gjennomsnittsdag. Utover det prøver jeg å holde meg under 72gram (Lutz) fordi jeg tror at det er sunt å holde seg der. 72 tilsvarer vel rundt 6-7 brødskiver?

Nå går jeg ikke særlig ned lenger, må nok inn i ketose for å hoppe videre ned i vekt.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 01:45   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Dere som går på lavkarbo-ikke ketose

Mais er nok ikke det første jeg ville tydd til for å øke karbonivået... Den gir ekstremt rask bodsukkerstigning. Bruk heller løk, paprika, belgfrukter, fiberrik/rugsprø osv.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 11:47   #19
MajaKr
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 73
MajaKr er på en erverdig vei

Sv: Dere som går på lavkarbo-ikke ketose

Hei

No veit eg ikkje om det er noko aktivitet på denna tråden, men eg prøver
Eg har gått på ketolysekuren siden april, men merker at no har eg begynt å slippe inn litt fleir Kh i kostholdet igjen.
Er veldig glad for å sjå at det ikkje betyr slutten på eit lavkarbokosthold
Spiser ikkje brød, pasta, poteter eller snop, men liker godt gresk yoghurt med litt honning og under-jorda grønnsaker, så derfor ligger eg no på rundt 50 kh om dagen

__________________


MajaKr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 22:02   #20
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Dere som går på lavkarbo-ikke ketose

Opprinnelig lagt inn av MajaKr, her.

Hei

No veit eg ikkje om det er noko aktivitet på denna tråden, men eg prøver
Eg har gått på ketolysekuren siden april, men merker at no har eg begynt å slippe inn litt fleir Kh i kostholdet igjen.
Er veldig glad for å sjå at det ikkje betyr slutten på eit lavkarbokosthold
Spiser ikkje brød, pasta, poteter eller snop, men liker godt gresk yoghurt med litt honning og under-jorda grønnsaker, så derfor ligger eg no på rundt 50 kh om dagen

50 gr om dagen er jo fremdeles ikke så mye. Høres ut som du har funnet den balansegangen som du trives med.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eit spørsmål til dere som har lavkarbo som livsstil, og ikkje er i ketose lenger nattinatt Lavkarbo generelt 34 05-06-11 02:37
Lavkarbo, men ikke ketose, funker det? Cec1973 Lavkarbo generelt 18 14-06-10 21:48
Lavkarbo - lite fett - ikke i ketose fiffi Lavkarbo generelt 4 20-10-09 00:46
Hvordan vet dere at Vikingfjord lavkarbo ikke har karber? Sugarpill Lavkarbo generelt 6 12-08-07 00:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no