Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

App-er

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-11, 21:23   #1
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

App-er

Noen som vet om noen bra app-er for lavkarbo og trening til iPhone? Gjerne en med begge deler i en app.

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 21:44   #2
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: App-er

følger med her vil gjerne ha jeg og

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 22:31   #3
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: App-er

Hadde vært greit med en app for oss som ønsker å trene noe annet enn løping eller løfting av skrot, som har bedre brukergrensesnitt enn den jeg har lasta ned.
Jeg kan jo si at MyNetDiary Pro (kr. 17) er den beste jeg har funnet hittil, men begrenser seg med at det ikke går an å endre på ting man registrerer selv (for det går an). Hvis man feks registrerer at zumba forbruker 250 kcal/t og senere finner ut at dette skulle vært 300, så går det ikke an å endre på det. Går heller ikke an å endre på data man legger inn om seg selv ved oppstart, som vekt, høyde osv. Så her gjelder det å ikke skrive feil. Til gjengjeld har den maange matvarer som allerede ligger inne, i tillegg til masse forskjellige treninger, alt fra løping til støvsuging. Jeg prøvde å kjøpe den en gang til for å nullstille alle data, da jeg har registrert noe feil info, men den bare laster seg ned igjen med de samme opplysningene. Håper endring kommer. Men som sagt, dersom du ikke registrerer feil sånn som jeg har gjort, så er den veldig bra.

__________________

"]



Sist redigert av Hege_ : 07-02-11 kl 22:41.
Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 22:38   #4
Deanna
Medlem
 
Deanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 322
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Sv: App-er

Jeg har ikke én app som gir deg alt du vil ha, men jeg lar meg motivere av 200 Squats (knebøy), 200 Situps og 100 Pushups. Tar deg fra 0 til 200 på seks uker. Bortsett fra den med situpsen da, den tar meg fra 0 til 0 på omtrent like lang tid.

__________________
Vintereple. Sommerjordbær.



Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 22:54   #5
Deanna
Medlem
 
Deanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 322
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Sv: App-er

Jeg trekker det faktisk tilbake. Jeg har tatt 97 knebøy og vurderer å bare dø.

__________________
Vintereple. Sommerjordbær.



Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 13:13   #6
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: App-er

det går ann å bruke MyFitnessPal, man kan både laste den ned som app, og synkronisere med pcen... Det ligger MANGE matvarer inne, og man kan enkelt legge til egne. Det samme med trening Det ligger endel inne, og man kan også her legge inn egne

Har ikke brukt den så veldig mye selv, kom over den forrige uke...
Den baserer seg i utgangspunktet på kaloritelling... men deter jo bare å se bortifra det.. man kan fint bruke det til å ha oversikt over karbohydratene og det er enkelt å registrere treningen

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 13:21   #7
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: App-er

Jeg bruker Fitday på nettet, men syns ikke iPhone-appen deres er noe å skryte av så langt. Den er ikke fri for bugs (tuller med mengdeberegningen), viser ikke mine tilpassede matvarer, og er avhengig av god mobildekning for å kunne gjøre noe som helst.

Men siden jeg ikke gidder å registrere inntak mer enn ett sted, og er blitt vant til FitDay, får jeg bare vente på en oppgradering.

(Dette var til liten hjelp for deg antakelig, men du er iallfall advart...)

__________________


Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 13:34   #8
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: App-er

Det er en app som heter LCHF-nytt, som er alle de største LCHF-bloggene i Sverige (både oppskrifter og forskningsbaserte) samlet i en app. Den synes jeg er genial.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 13:54   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: App-er

Opprinnelig lagt inn av Deanna, her.

Jeg trekker det faktisk tilbake. Jeg har tatt 97 knebøy og vurderer å bare dø.

takk for at du fikk dratt opp smilebåndet mitt Ønsker deg god bedring - det der er ganske smertefullt gitt! Tommel opp for innsatsen skal du ihvertfall ha!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 14:03   #10
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Sv: App-er

Vet ikke hva slags trening du bedriver - men jeg har lastet ned Nike+GPS - genial for joggere Har nettopp begynt å jogge, og det motiverer meg at Lance Armstrong forteller meg at jeg har slått min egen rekord. Den gir meg oppdateringer underveis i joggeturen, hvor langt jeg har løpt, og hvor fort det har gått. Kan brukes både inne og ute - er du ute så kan du etterpå se på kartet nøyaktig hvor du har løpt og hvor langt Love it !!

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 14:09   #11
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: App-er

Jeg har også Nike+, til ipod da
Det er heeelt genialt! Man blir helt hekta på løping, og gir alt for å slå gamle rekorder

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 22:09   #12
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: App-er

Ny vurdering: Har nå prøvd MyNetDiary en stund og den er helt super faktisk. Har lasta ned pro-versjonen, uten at jeg har sjekka forskjellen til gratisversjonen. Når du åpner appen første gang får du beskjed om å legge inn vekt nå og vekten når du har nådd målet. Når du skriver inn, sett punktum mellom desimalene, feks. 78.5 og ikke 78,5 som jeg gjorde i begynnelsen. Deretter er det bare å registrere mat, drikke, aktivitet osv. Den regner ut hvor mange kalorier du skal ha per dag, selv om vi ser mer på karbe-antallet. Det ligger masse norske varer inne hvis du tåler litt skrivefeil (utvikler hadde mest sannsynlig ikke norsk tastatur ). Dersom du ikke får treff når du skriver norsk, konverter til engelsk. Du kan også legge inn masse forskjellige treningsformer, sykling, jogging, husarbeid osv.
Hvis jeg skal si det er en liten drawback, så er det at man må være tilkoblet nett for at den skal funke. Jeg bruker stort sett bare hjemme-nettet, men for de av dere som har abo på datatrafikk hos nettleverandøren, er ikke dette noe problem. Du kan i tillegg legge inn cm-mål på de fleste kroppdeler. Her har jeg litt forskning igjen å gjøre.
Dersom du trenger å resette hele appen, er det bare å slette, synke og laste den ned fra appstore igjen. Da er den gratis, selv om du har kjøpt pro-versjonen.

Når det gjelder LCHF, så lasta jeg ned menyen for 5 minutter siden. Det absolutt første intrykket er at det er en fyr som har sitti og fortalt om seg selv og lagt ut masse oppskrifter, som kan være kjekke å ha. Hvis du skal sende oppskriftene på mail, så gjøres dette via en link. Så vidt jeg kan se, ingen mulighet for ukemeny, men som sagt, har kun hatt den i 5 minutter.

En annen app som jeg har kommet til å eeelske er en som heter MealBoard. Her kan du planlegge menyer for opptil 2 uker av gangen, både frokost, lunsj om middag. Du kan skrive inn dine egne oppskrifter og sende både ukemenyen og oppskriftene på mail. Et av mine store problemer ved å starte et nytt og bedre liv er at jeg har vært fantastisk dårlig på planlegging av måltidene. Nå kan jeg sitte i fred og ro og hjemme. Det ligger noen menyer inne fra før. Dersom du gidder å bruke tid, kan alle disse skrives om til norsk. Jeg prøver å få lagt inn en oppskrift om dagen og vips så har jeg så jeg for planlagt for to uker i strekk. Bare å skrive ut og gå i butikken, eller ev. bare ha telefonen på lomma. Det skal sies at du bruker litt tid på å legge inn oppskriftene, men når det er gjort, så er de der. Alt kan gjøres på norsk. Dette er den beste appen jeg har lasta ned, ved siden av MyNetDiary. MealBoard koster for øverig 11 kroner på Appstore. Håper dette var til hjelp

__________________

"]



Sist redigert av Hege_ : 14-03-11 kl 22:15.
Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 22:14   #13
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: App-er

Høres spennende ut med disse appsene. vet noen om det finnes noen for Android også?

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 22:17   #14
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: App-er

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Jeg har også Nike+, til ipod da
Det er heeelt genialt! Man blir helt hekta på løping, og gir alt for å slå gamle rekorder

Er det mulig å bli hekta på løping? Selv for en som hadde en gymlærer på ungdomsskolen som var med å stifte Norges Marathonforbund? Blei rimelig kurert i løpet av de tre åra for å si det sånn

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 18:42   #15
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: App-er

Jeg fant akkurat diet2go med ulike menyer, så jeg slipper å planlegge all maten jeg skal spise. Den er ikke helt perfekt, men ikke noe problem å droppe å spise ett eple eller bytte det ut med paranøtter eller grønnsaker =)

Ellers er calorie counter kjempebra! Den har mange matvarer og en har mat dagbok, treningsdagbok, dietkalender (oversikt med en hel mnd om hvor mye i overskudd/underskudd en har gått) samt vektgraf.

- Begge appene er gratis. Jeg har htc desire, men går ut fra de finnes på iPhone.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no