Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 06-06-13, 11:09   #20126
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vokste opp med elektrisk grill, og det lukter jo grillmat, og det er kosen med å grille som betyr noe.

Det geniale med el-grillen var at vi barna fikk lov til å grille så mye vi ville, selv om foreldrene våre ikke var hjemme, siden det ikke var snakk om å bruke åpen ild.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 06-06-13, 15:13   #20127
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har jeg rett på å få se legeerklæringen som fastlegen min skrev til NAV ang søknad om AAP?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 06-06-13, 15:44   #20128
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Har jeg rett på å få se legeerklæringen som fastlegen min skrev til NAV ang søknad om AAP?

I utgangspunktet har du det! Min lege krysset av for at jeg ikke skulle få se legeerklæringen da vi søkte attføring i sin tid og dermed fikk jeg ikke det, men måtte anke avslaget uten å se den.
Saksbehandleren min på nav sa det var så sjeldent at legen nektet innsyn, at de ikke hadde opplevd det på 10 år!

Trenger jeg si at jeg byttet lege på dagen

Fikk innvilget på timen med ny erklæring fra en annen lege!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 06-06-13, 15:51   #20129
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk, Kitt!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 06-06-13, 16:43   #20130
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg VET jeg er urimelig, men er jeg VELDIG urimelig??

Jeg har hatt fri i dag og har ordnet til grilling ute. Tidligere har vi alltid hatt grillen (kull) på plena, men sambo sa jeg bare skulle sette den på verandaen slik for at grillen skulle stå nærmere spisebordet. Som sagt så gjort.

Jeg har dandert maten på grillen og alt luktet godt, freste godt... ja, freste kanskje litt FOR godt! For det eneste sambo så da han kom hjem var fettflekker som var kommet på verandaen etter litt spruting fra grillmaten..
Han snakket om disse fettflekkene omtrent hele tiden, i allefall såpass mye at jeg mistet matlysta. Han kunne jo bare sett hva som skjedde og heller sagt det han ønsket å si ETTER grilinga..

Greitt, det er ikke sikkert det er lett å få bort disse flekkene, men nå er de der og jeg skal gjøre mitt beste for å få dem bort. Skulle ønske noen hadde en piller eller tre mot petimetri som jeg kunne få overta...

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 06-06-13 kl 17:03.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 06-06-13, 17:00   #20131
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Og nå fyker sambo rundt på hele verandaen med Jif Baderom...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 06-06-13, 17:02   #20132
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Og nå fyker sambo rundt hele på verandaen med Jif Baderom...

*ler så jeg rister*

Han skulle vært sambo med mannen min, han! Jeg får stadig beskjed om stresse ned når det gjelder søl og rot! Det bor faktisk folk her, sier han da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 06-06-13, 17:03   #20133
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Og nå fyker sambo rundt hele på verandaen med Jif Baderom...


(Hadde vel heller prøvd Zalo jeg da.....)

Synes forøvrig det er han som er litt urimelig jeg, siden det er han som ba deg flytte grillen til verandaen

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 06-06-13, 17:05   #20134
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

*ler så jeg rister*

Han skulle vært sambo med mannen min, han! Jeg får stadig beskjed om stresse ned når det gjelder søl og rot! Det bor faktisk folk her, sier han da!

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.


(Hadde vel heller prøvd Zalo jeg da.....)

Synes forøvrig det er han som er litt urimelig jeg, siden det er han som ba deg flytte grillen til verandaen


__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 06-06-13, 18:26   #20135
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vel, vi har sånn kompositterrasse hvor fettflekker vises. Og en gassgrill som "fetter"... Men det løste mannen med å finne en pleksiglassrute fra et gammelt dusjkabinett som vi legger under ved behov (Flinke mannen) (Det var litt zalo og mest regn som fikk ta seg av "læreflekkene" her i gården.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 06-06-13, 18:39   #20136
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Vel, vi har sånn kompositterrasse hvor fettflekker vises. Og en gassgrill som "fetter"... Men det løste mannen med å finne en pleksiglassrute fra et gammelt dusjkabinett som vi legger under ved behov (Flinke mannen) (Det var litt zalo og mest regn som fikk ta seg av "læreflekkene" her i gården.

Flinke mannen!

Sambo har funnet ut at hvis han oljer verandaen i år vil det ikke vises... Den ble ikke oljet i fjor..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 06-06-13, 21:01   #20137
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har dandert maten på grillen og alt luktet godt, freste godt... ja, freste kanskje litt FOR godt! For det eneste sambo så da han kom hjem var fettflekker som var kommet på verandaen etter litt spruting fra grillmaten..
Han snakket om disse fettflekkene omtrent hele tiden, i allefall såpass mye at jeg mistet matlysta. Han kunne jo bare sett hva som skjedde og heller sagt det han ønsket å si ETTER grilinga..

Samboeren din hadde antagelig fått hjerteinfarkt forlengst hadde han bodd sammen med meg... Jeg har heldigvis en Liten Gubbe med veldig senkede skuldre på den fronten der. Ærlig talt - noen fettflekker på verandagolvet!? Han hadde nok hatt litt å lære av jentungen min (12,5 år), for et par uker siden klarte hun å sykle seg av og slo seg ganske kraftig i hofta så hun hadde problemer med å gå noe særlig i noen dager - da sa hun bare at det var da ikke noe synd på henne, tenk på de som måtte sitte i rullestol hele livet!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 06-06-13, 21:03   #20138
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Samboeren din hadde antagelig fått hjerteinfarkt forlengst hadde han bodd sammen med meg... Jeg har heldigvis en Liten Gubbe med veldig senkede skuldre på den fronten der. Ærlig talt - noen fettflekker på verandagolvet!? Han hadde nok hatt litt å lære av jentungen min (12,5 år), for et par uker siden klarte hun å sykle seg av og slo seg ganske kraftig i hofta så hun hadde problemer med å gå noe særlig i noen dager - da sa hun bare at det var da ikke noe synd på henne, tenk på de som måtte sitte i rullestol hele livet!

Fine jenta.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 06-06-13, 21:07   #20139
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg VET jeg er urimelig, men er jeg VELDIG urimelig??

Jeg har hatt fri i dag og har ordnet til grilling ute. Tidligere har vi alltid hatt grillen (kull) på plena, men sambo sa jeg bare skulle sette den på verandaen slik for at grillen skulle stå nærmere spisebordet. Som sagt så gjort.

Jeg har dandert maten på grillen og alt luktet godt, freste godt... ja, freste kanskje litt FOR godt! For det eneste sambo så da han kom hjem var fettflekker som var kommet på verandaen etter litt spruting fra grillmaten..
Han snakket om disse fettflekkene omtrent hele tiden, i allefall såpass mye at jeg mistet matlysta. Han kunne jo bare sett hva som skjedde og heller sagt det han ønsket å si ETTER grilinga..

Greitt, det er ikke sikkert det er lett å få bort disse flekkene, men nå er de der og jeg skal gjøre mitt beste for å få dem bort. Skulle ønske noen hadde en piller eller tre mot petimetri som jeg kunne få overta...

Jeg synes gubben din er urimelig, jeg! Sier til deg at du skal flytte grillen, du gjør det, det kommer fett på gulvet og du får skylda?

Her er verandaen en bruksting og vi bryr oss ikke om en flekk eller to.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 06-06-13, 21:25   #20140
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor blir jeg ikke skikkelig utørst av vann med kullsyre (alle typer)?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 06-06-13, 21:35   #20141
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Lander du ikke naturlig lenger fram på foten dersom du jogger på stier/grusveier i merrellskoene? De fleste kommer relativt lett mer frampå når man blir minnet på det gjennom at det er ubehagelig å lande på småstein og røtter i så tynne såler?

Vær også VELDIG obs på at når man går over fra å jogge i dempede, oppbygde joggesko til lavprofilsko så MÅ alle sener, bein og småmuskler i legg, forfot og ankel jobbe MYE mer. Så du bør enten "veksle inn" fra gamle sko - altså fase over, eller legge inn mye fartslek&gange-turer den første måneden i "flate" sko. For å unngå treningsstølhet helt opp til belastningsskade på de musklene/senene som nå blir satt i arbeid.
Det høres dessuten som at du "tenker" mye på hvordan du skal lande(antar jeg, altså!), og da blir det lett stivt, unaturlig og anstrengende. (Kanskje du burde prøve å finne en grusvei med mye løs grus av type 15-20mm liggende på toppen av veien - da kommer forfotsteget veldig raskt, veldig naturlig. ...)

Jeg gikk rett over til mine fivefingers, men jeg er notorisk periodeløper som i praksis trener meg opp fra "gangefart" hver gang jeg får ånden over meg... samt at jeg er begunstiget med ankler&legger med sterke sener og muskler fra naturens side. Jeg kan dessverre ikke bruke merrell siden lesten er for smal for mine tverrplattføtter.

Takk for tips! Mulig du er inne på noe der... Var jo først etter jeg ble bevisst på teknikken at jeg begynte å få vondt. Og nå, etter en liten pause fra jogginga, er det kun høyre ankelen som fortsatt verker litt, og det er jo høyrefoten jeg føler jeg har best kontroll på... Jeg har aldri jogga før i hele mitt liv, så kan jo hende den naturlige teknikken min ikke er så dårlig som jeg har fått for meg. Har ihvertfall ingen uvaner fra bruk av vanlige joggesko da... Men vet jeg må bli flinkere til å jogge i oppoverbakkene også, er vel der man best får trent opp de rette musklene...

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-06-13, 21:59   #20142
charliiie
Medlem
 
charliiie sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 261
charliiie er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har en boks tagatesse som har stått åpen en stund. Skulle bruke den i går, men den var steinhard og ikke til å slå opp (jeg dengte den i benken i håp om at den skulle smuldre seg litt). Er det noe jeg kan gjøre for å pulverisere den igjen? Noen som har forslag til hva jeg eventuelt kan bruke den til i formen den er i, om noe?

__________________
Startvekt 9. april: 133 kg
Vekt 29. august: 118.8 kg
Andre delmål: 112 kg
charliiie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Slappis
Gammel 06-06-13, 23:09   #20143
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av charliiie, her.

Jeg har en boks tagatesse som har stått åpen en stund. Skulle bruke den i går, men den var steinhard og ikke til å slå opp (jeg dengte den i benken i håp om at den skulle smuldre seg litt). Er det noe jeg kan gjøre for å pulverisere den igjen? Noen som har forslag til hva jeg eventuelt kan bruke den til i formen den er i, om noe?

Hvis det ikke er mulig å få knust det opp til pulver igjen, så går det an å lage karameller av det. Jeg har ingen eksakt oppskrift, men det kan vel googles.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 07-06-13, 00:34   #20144
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan man, og da hvordan sletter man "venner" på Snapchat?

Noen har lagt meg til og jeg finner ikke ut hvem det er, og "den" vil ikke si hvem det er... vil slette om jeg ikke vet hvem det er

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 07-06-13, 01:04   #20145
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Kan man, og da hvordan sletter man "venner" på Snapchat?

Noen har lagt meg til og jeg finner ikke ut hvem det er, og "den" vil ikke si hvem det er... vil slette om jeg ikke vet hvem det er

Gå inn i vennelisten, og finn vedkommende. Trykk på navnet, og hold så lenge det dukker opp en boks. Da kommer det et alternativ om å slette denne personen.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 07-06-13, 01:45   #20146
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Gå inn i vennelisten, og finn vedkommende. Trykk på navnet, og hold så lenge det dukker opp en boks. Da kommer det et alternativ om å slette denne personen.

Takk takk!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 07-06-13, 07:44   #20147
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av charliiie, her.

Jeg har en boks tagatesse som har stått åpen en stund. Skulle bruke den i går, men den var steinhard og ikke til å slå opp (jeg dengte den i benken i håp om at den skulle smuldre seg litt). Er det noe jeg kan gjøre for å pulverisere den igjen? Noen som har forslag til hva jeg eventuelt kan bruke den til i formen den er i, om noe?

Hammer??

Klarer du å få den i biter kan du jo hive den i en hurtigmixer om du har og frese det opp. Er alltid viktig og lukke posen godt på tagatessen. Jeg klemmer alltid ut mest mulig luft og setter på en plastklype og det pleier å gå bra.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 07-06-13, 08:15   #20148
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Flinke mannen!

Sambo har funnet ut at hvis han oljer verandaen i år vil det ikke vises... Den ble ikke oljet i fjor..

HAHAHAHA! Kongebra.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 07-06-13, 08:16   #20149
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hvorfor blir jeg ikke skikkelig utørst av vann med kullsyre (alle typer)?

Hvorfor vet jeg ikke, men jeg har det litt på samme viset. Men jeg blir dog utørst av kullsyrevannet når det har daffet litt av. Er antakelig bare "one of those things"..

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 07-06-13, 08:46   #20150
charliiie
Medlem
 
charliiie sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 261
charliiie er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Hvis det ikke er mulig å få knust det opp til pulver igjen, så går det an å lage karameller av det. Jeg har ingen eksakt oppskrift, men det kan vel googles.

Karameller, ja. Du tenker at det ved oppvarming vil smelte allikevel? Det hadde jo vært noe, da får jeg i alle fall brukt det. Takk!

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Hammer??

Klarer du å få den i biter kan du jo hive den i en hurtigmixer om du har og frese det opp. Er alltid viktig og lukke posen godt på tagatessen. Jeg klemmer alltid ut mest mulig luft og setter på en plastklype og det pleier å gå bra.

Hehe, jeg forsøkte ikke med hammer, men jeg slo klumpen hardt mot benken, det hjalp ikke. Den er rett og slett steinhard. Jeg veit ikke om jeg tør å hive den i blender eller bruke stavmikseren på det, vil jo ikke ødelegge apparatene heller. Men jeg har absolutt lært at det er viktig å lukke posen, ja. Og kanskje ta den fram oftere enn hvert halvår for å sjekke at den ikke har forsteina. Uansett, takk for tips!

__________________
Startvekt 9. april: 133 kg
Vekt 29. august: 118.8 kg
Andre delmål: 112 kg
charliiie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Slappis
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no