Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Tilbakevendt og forvirret, kan du hjelpe?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-10-11, 15:42   #1
FakeSmile
Medlem
 
FakeSmile sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 35
Innlegg: 133
FakeSmile er på en erverdig vei

Tilbakevendt og forvirret, kan du hjelpe?

Hei alle sammen!

Jeg var her for en tid tilbake da jeg fikk "hjelp" av min lege med å gå på Eurodietten, og forsøke å gå ned de kiloene som aldri vil vekk.

Det hjalp ikke, og innen slutten av januar måtte jeg gi opp da jeg skulle til utlandet.

Nå er jeg tilbake, og de 20 ekstra kiloene med fett som sitter på hoftene mine, er fremdeles med meg! Så jeg vil gjerne ha tips!

Dette er et tilsynelatende evigvardende problem for meg, at uansett hva jeg spiser, hvor mye jeg trener og hvor positiv jeg forsøker å være, vil det ikke vekk! Jeg er ei jente på 22 år, og har slitt med overvekt i 10 år. For øyeblikket trener jeg 3-4 ganger i uken, og med lavkalorikosthold har bare vekt og mål gått OPP- så nå kommer jeg tilbake til dere!

Har dere tips til meg? Hvilket kosthold bør jeg følge, og hva skal jeg spise?

Tusen takk til alle sammen!

__________________




FakeSmile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 16:37   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Tilbakevendt og forvirret, kan du hjelpe?

Har du forsøkt og spise lavkarbo? Eurodietten er vel i stor grad erstatningsmåltider eller hva?

Jeg ville forsøke et par uker på spisdegslank-menyer for å se om det kan hjelpe. Sjekk ut spisdegslank.no for mer info.
Det kan se ut som lite mat, men du er ikke sulten etter et par dager, og velger du meny med minst mulig brød og flest mulig måltider vil du se at du synes det er MYE mat etterhvert.
Det er sålangt den eneste måten jeg går ned i vekt på ihvertfall

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 18:54   #3
FakeSmile
Medlem
 
FakeSmile sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 35
Innlegg: 133
FakeSmile er på en erverdig vei

Sv: Tilbakevendt og forvirret, kan du hjelpe?

Ja, herlighet, glemte jo å nevne at jeg har spist skikkelig "lavkarbo" også! Har vært gjennom hele den greien med ketostix, komme under 10 karbs om dagen etcetc. Og jeg gikk ned 5-6 kilo, også stagnerte det, og deretter gav jeg opp, 5 mnds tid etterpå.

Jeg er forberedt på å ikke gi opp denne gangen, bare så det er klart! Men det har vært tungt for meg til tider! Nå er jeg motivert, og håper på litt gode råd og tips.

Hva er det beste mener dere? Minst mulig karbs, en "god blanding", fedon, atkins, eller hva?!

__________________




FakeSmile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 19:26   #4
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Tilbakevendt og forvirret, kan du hjelpe?

Før jeg gir meg ut på rådgivning: er tickeren din riktig ? Du skal ned over 18,5 kg fra en bmi på 24,6 ?

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 19:28   #5
FakeSmile
Medlem
 
FakeSmile sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 35
Innlegg: 133
FakeSmile er på en erverdig vei

Sv: Tilbakevendt og forvirret, kan du hjelpe?

Nei den er ikke helt riktig, den er et år gammel. Men skal ned ca 15 kg, er nå på 83 kg, og har en livvidde på 105 cm!

__________________




FakeSmile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 19:40   #6
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Tilbakevendt og forvirret, kan du hjelpe?

OK...
Da er du nesten der jeg startet for åtte mnd siden. Jeg var nok noen få kg tyngre, men hadde omtrent samme mål i kg. Jeg kjørte ketolyse i ca 4 mnd, med nøye veiing i begynnelsen (bruk diett.no). Spiste for LITE karbohydrater en stund; flink pike-syndromet. Litt trøblete rundt ukene 4-6, men så gikk det jevnt og trutt nedover, etter at jeg la meg strengt på omkring 15 g karbohydrater pr. dag. Brokkoli og/eller blomkål hver eneste dag. NOK fett. Jeg mener å tåle melke- og osteprodukter godt. Nå holder jeg ei vekt jeg er fornøyd med, går jeg ned mer blir jeg mager. Spiser fortsatt strengt lavkarbo, men mye mat og er ikke i ketose.
Du kan jo ta en titt i journalen min. Jeg er sløv på åoppdatere, men det skjer lite på kost- og kroppsfronten. Det er uansett de første mnd som er av interesse for deg vil jeg tro. Lykke til !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 19:47   #7
FakeSmile
Medlem
 
FakeSmile sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 35
Innlegg: 133
FakeSmile er på en erverdig vei

Sv: Tilbakevendt og forvirret, kan du hjelpe?

Wooow! Du har jo vært fantastisk flink

Hva vil du si har vært vanskeligst å huske på/vite da?

Og kan jeg lage blomkåkmos, som en type erstatning for potetmos f.eks? Jeg er veldig glad i brød og sushi(ris) så det er mine værste laster! Pluss poteter så klart! Men jeg skal(!!!!) klare dette nå, for jeg blir så sliten av å gå og bekymre meg over hvordan jeg ser ut hele tiden!:

Har du noen gode tips, tas de imot med takk, ellers skal jeg sluke hele profilen din også- er fantastisk å nå målet sitt Gratulerer!

__________________




FakeSmile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 19:58   #8
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Tilbakevendt og forvirret, kan du hjelpe?

Jeg VAR veldig glad i brød og poteter, med hånden på hjertet: jeg savner ingen av delene. Fysj ,så mye dårlig brød jeg har spist i mitt liv, for ikke å snakke om hvor mye jeg har kastet !

Blomkålmos, ja... Eller blande brokkoli og blomkål, koke det mørt, moses med masse deilig meierismør og tilslutt røre i en skvett (eller to) kremfløte. Smake til med salt og pepper og ørlite revet muskat. Nyt !
I begynnelsen tror jeg at det er særlig viktig å spise rikelig med fett, det demper sultfølelse eller sug.

Jeg anbefaler deg å ha fokus minst 14 dager fremover hele tida ! Du må gjerne veie deg både ukentlig og daglig (gjorde det selv i perioder), men se fremover. Ikke fortvile, ei uke opp litt, neste uke mye mer ned. Sånn opplevde jeg det.

Til slutt: IKKE SKEI UT ! Det er ikke verdt det i det hele tatt.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 20:20   #9
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Tilbakevendt og forvirret, kan du hjelpe?

Opprinnelig lagt inn av FakeSmile, her.

Dette er et tilsynelatende evigvardende problem for meg, at uansett hva jeg spiser, hvor mye jeg trener og hvor positiv jeg forsøker å være, vil det ikke vekk! Jeg er ei jente på 22 år, og har slitt med overvekt i 10 år. For øyeblikket trener jeg 3-4 ganger i uken, og med lavkalorikosthold har bare vekt og mål gått OPP- så nå kommer jeg tilbake til dere!

Det er en grunn til at du går på platå hvis du spiser riktig. Finn en lege som skjønner at overvekten er et symptom og ikke en årsak, så kan du kanskje finne ut av hvorfor. Hypofysen i hjernen din styrer etter feil signaler og derfor motarbeider den vektnedgang. Kondisjonstrening gjør det verre.

Veldig forenklet; hvis bensinmåleren viser feil så vet du ikke hvor langt du kommer med bilen din... Sjekk binyrer og stoffskifte, og få med deg laboratoriearket så du kan få andre vurderinger enn akkurat om du er innenfor normalområdet eller ei.

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 20:27   #10
FakeSmile
Medlem
 
FakeSmile sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 35
Innlegg: 133
FakeSmile er på en erverdig vei

Sv: Tilbakevendt og forvirret, kan du hjelpe?

Takk for svar fra begge to, det er helt nydelig å få litt tips og råd på veien!

Jeg har sjekket stoffskiftet fordi jeg trodde (og stygt å si det, men delvis håpet- for da hadde jeg hatt en forklaring) at jeg kunne ha arvet det fra moren min. Men mitt stoffskifte er helt normalt.

However, har jeg et problem med selve nyrene, det har jeg hatt i 20 år, kan det ha noen effekt på binyrene og dermed sagt om jeg vil klare å gå ned i vekt eller ikke? Har du noen tips til hva jeg kan gjøre med dette?

__________________




FakeSmile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 20:36   #11
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Tilbakevendt og forvirret, kan du hjelpe?

Dersom du har nyreproblemer bør du kanskje rådføre deg med lege ? Eventuelt prøve Helserelatert-"avdelingen" her inne.

Jeg tør ikke gi deg råd, fordi jeg ikke kan nok.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 20:48   #12
FakeSmile
Medlem
 
FakeSmile sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 35
Innlegg: 133
FakeSmile er på en erverdig vei

Sv: Tilbakevendt og forvirret, kan du hjelpe?

Det finnes sånt her inne og ja! Takk!

__________________




FakeSmile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 21:12   #13
FakeSmile
Medlem
 
FakeSmile sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 35
Innlegg: 133
FakeSmile er på en erverdig vei

Sv: Tilbakevendt og forvirret, kan du hjelpe?

Nå har jeg sjekket litt rundt på den siden om nyrene mine, og konkluderer med at siden jeg ikke har nyresvikt, så skal det ikke være noe i veien for å ha et lavkarbokosthold

Om noen har flere tips og råd, tas det i mot med takk- jeg trenger all hjelp jeg kan få

__________________




FakeSmile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 22:49   #14
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Tilbakevendt og forvirret, kan du hjelpe?

Normalt er et vidt begrep når det gjelder blodprøver. De fleste fastleger nøyer seg med å sjekke fritt t4 og tsh men tar ikke fritt t3 og revers-t3 som sier noe om hvor mye av hormonene som er "tilgjengelig". (Er også mange andre markører, bl.a. vitamin/mineralstatuser men du trenger en spesialist til å tolke det uansett)

Binyrer sjekkes typisk ved å teste kortisol i spytt morgen og kveld, noe som er billig og enkelt å utføre men som de fleste legekontor ikke har hørt om - de foretrekker å ta den i blod selv om det er fryktelig unøyaktig.

Hvis (og jeg sier ikke at det stemmer for deg) binyrene dine er overaktive som f.eks. ved cushings-syndrom, så vil de sørge for at stoffskiftehormonet t4 omdannes til revers t3 i større grad enn normalt. Høyt revers t3 ifht fritt t3 fører til at kroppen skrur ned forbrenningen. Typiske symptomer er kalde hender, trøtt om morgenen, lite matlyst om morgenen og en hel haug med andre tilstander.

Jeg har ingen forutsetninger for å påstå det ene eller andre om din helse, men det ER alltid en grunn til at kroppen gjør som den gjør - og om det du gjør nå ikke funker så burde du ta et skritt tilbake og se på _alt_ du gjør, ikke bare kostholdet selv om det er viktig.

Hvis du har lyst til å prøve og "nullstille" hormonbalansen din så vil jeg anbefale deg å prøve å spise naturlig mat (ketogen lavkarbo) etter leptin-reset-prinsippet, som du kan lese mer om på linken i signaturen min; men i hovedtrekk:
* spis frokost innen 30 minutter etter du står opp: minst 50g protein
* spis lunsj 4-5 timer etter frokost
* spis middag 4-5 timer etter middag
absolutt ikke noe annet enn vann utenom måltidene
Ingen trening, men gå turer er ok (ikke noe slit)

For min del så er to sånne frosne laksefileter (de billige m skinn til 35kr for fire) og brokkoli/blomkål en vanlig frokost sammen med et par skjeer kokosolje - fordi det smaker supert og kan lage seg selv mens jeg er i dusjen. Det kan ta litt tid å venne seg til å spise "middag" til frokost, men det kommer når hjernen din blir vant til signalene.

Kunne skrive om dette i det uendelige, men jeg vet at det sikkert høres ekstremt og rart ut så det får være opp til deg å finne ut mer. For min del så har det ført til at år med platå har løsnet. Stoppet opp etter 25kg, og hadde 35kg igjen - nå er det bare 20 igjen men det tusler nedover og jeg føler meg bra på reisen

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 23:39   #15
FakeSmile
Medlem
 
FakeSmile sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 35
Innlegg: 133
FakeSmile er på en erverdig vei

Sv: Tilbakevendt og forvirret, kan du hjelpe?

Woooow- her var det mye å fordøye ja

Takk for at du tar deg tid til å svare meg så korrekt og nøyaktig, det er helt supert! Jeg skal virkelig ta det til meg og komme meg avgårde så jeg får sjekket binyrene- alt for å finne ut hvorfor ting er som det er. Til nå har alle bare måpt og ikke ant hvorfor jeg ikke gikk ned. Gikk 8 uker på Grete Roede, der jeg ble "garantert" en god vektnedgang- jeg gikk ned 100 g!!!! Eurodiet gav meg minus litt over 6 kilo så det var jo en grei start, men det var jo over en periode på 5 mnd elns, og det er jo ikke naturlig for kroppen!

Du har virkelig redda meg om dette er løsningen- og jeg takker deg!!! )))

__________________




FakeSmile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 09:06   #16
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Tilbakevendt og forvirret, kan du hjelpe?

Det er ikke sikkert det er løsningen for deg, men hvis du har prøvd alt og forsatt ikke kommer noen vei så er det som sagt på tide å tenke nytt på "hele pakka".

Men å øke hjernens sensistivitet for leptin, som er fettcellenes "bensinmåler" vil kunne justere hele balasen av energiforbruk og opptak. Og når kroppen absolutt ikke vil bruke lagret fett så er det en grunn til det. Det er veldig fokus på insulin her inne, og selv om insulinets oppgave (bl.a.) er å lagre fett så kan kroppen selv styre dette. Leveren kan lett lage 150-200g glukose i døgnet, men du vil bli sliten og slapp istedetfor energisk fordi alt skrus på sparebluss for å omdanne fett og protein til glukose og tilbake igjen.

Leptin-reset fordrer at du ikke har noen avvik på seks til åtte uker, selv om mange merker forskjell allerede etter en uke eller to - men det har du sikkert funnet ut av alt

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 09:22   #17
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Tilbakevendt og forvirret, kan du hjelpe?

Opprinnelig lagt inn av FakeSmile, her.

Gikk 8 uker på Grete Roede, der jeg ble "garantert" en god vektnedgang- jeg gikk ned 100 g!!!! Eurodiet gav meg minus litt over 6 kilo så det var jo en grei start, men det var jo over en periode på 5 mnd elns, og det er jo ikke naturlig for kroppen!

Vil bare legge til at jeg (og sikkert mange her inne) vet hvor frustrerende det er når man gjør det "riktig" uten å få noen effekt. Det er derfor jeg sier at det er ikke sikkert det er nok for deg, alle er forskjellige - det som er likt for alle er at det ER en grunn til at kroppen reagerer som den gjør og det er ikke alltid like lett å finne ut av.

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 19:18   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tilbakevendt og forvirret, kan du hjelpe?

Hvorfor sså lavt som under 10g pr dag?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 21:46   #19
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Tilbakevendt og forvirret, kan du hjelpe?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor sså lavt som under 10g pr dag?

10g ?

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 21:55   #20
FakeSmile
Medlem
 
FakeSmile sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 35
Innlegg: 133
FakeSmile er på en erverdig vei

Sv: Tilbakevendt og forvirret, kan du hjelpe?

Jeg tror den med 10g var myntet på meg- jeg prøvde på det før, fordi jeg var desperat etter å komme ned i vekt, og jeg ikke klarte å bestemme meg for en filosofi- det er det jeg nå forsøker å finne ut av

Du skjønner, siden jeg ikke fikk til å bestemme meg for en kostholdsfilosofi som passet meg, så gikk jeg bare så lavt jeg orket- og det var da ca 10karbs eller mindre om dagen! Gi meg gjerne ris og tips- I need it!

__________________




FakeSmile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 22:17   #21
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Tilbakevendt og forvirret, kan du hjelpe?

Mitt råd er å skaffe deg boka Slank med ketolysekuren og følge menyforslaga derfra en periode fremover Enkelt og greit.
Ketolyse er det også svært mange her som har erfaring med og som kan gi deg råd videre.

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forvirret IdaKristine Lavkarbo generelt 3 10-10-10 18:27
Forvirret, jeg? Millsi Ketolysekuren 8 01-03-08 19:06
GB\GI - Forvirret Lindabtn Dr Lindbergs 7 29-02-08 21:18
Kan noen hjelpe en fortvilet og forvirret sjokoladejente ? sjokoladejenten Eurodiett 8 05-08-07 21:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no