Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kan man spise dette?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-06, 23:24   #1
prøvepia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 41
Innlegg: 30
prøvepia er på en erverdig vei

Kan man spise dette?

Håper ikke denne tråden fins et annet sted og at jeg da lager en dobbel... Men kunne ikke finne den noe sted altså.

Jeg tenkte det kunne være greit for oss nybegynnere (og kanskje dere erfarne også?) å ha en tråd hvor man kan spørre "kan jeg spise dette?" Er nemlig masse jeg lurer på...

- Bacon Crisp; varedeklarasjonen sier 2,5g karbo per 100g vare. Er det greit å spise litt av? Hadde vært skikkelig digg å ha en type potetgull (selv om det ikke er det da) å spise!!
- Fløte; har hørt at dette er greit, men det er jo 2,9g karbo i kremfløte da. Og jeg er veldig glad i masse fløte i kaffen... Er det greit likevel?
- Lindberg bar; jeg har lest at folk anbefaler Atkins morning shine som "krisemåltid", men selv har jeg brukt Lindberg bar. Jeg var nemlig innom en helsekost og sammenlignet ALLE typer proteinbarer o.l. (gjett om jeg ble skula på av betjeningen...) og fant ut at det var Fedon sin som var minst karbohydrater i. men så var det noen som skrev noe om nettkarboer - hva vil det si?
- Ketchup og tomatpuré; har jo endel sukker i seg, men man bruker jo veldig lite om gangen... Er det greit?
- Kremtopp; 4,5g karbo er jo litt, men man bruker jo bare litt (på toppen av kaffen for eksempel) - er det greit?

Kommer ikke på noe mer nå, men det blir sikkert flere spørsmål etterhvert... Det jeg er redd for er at jeg tenker "åh, men jeg bruker så lite av det" på for mange ting, og så blir det plutselig for mye av det... Skjønner?

__________________
PCOSer og UFBer med insulinresistens som håper at lavkarbo skal stabilisere hormonene og gi meg eggløsning!
[url="http://www.TickerFactory.com/"]


prøvepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo á la Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 20:54   #2
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Kan man spise dette?

D går helt bra å spise bacongull



d e heilt greit me fløte, d som e viktig e at du regner karbohydrater, nå fikk ikke e me mæ hvilken kostholdsfilosofi du har men som atkins f.eks så må man holde seg under 20gr på induksjon...så du får regne ut hvor mye du kan ha


barer::
Atkins sin e den som d e minst i....den har bare 2gr mot lindberg som har 10, netto vil si d som blir tatt opp i kroppen, fiber og sukkeralkoholer blir ikke tatt opp og derfor ikke regnet me


Lanlord har en tomatpurre uten sukker og lite karber også har du jo ketchup uten sukker.....


kremtopp:
Denne har e ikke sjekket ut, men som e skreiv om fløte, d handler om å regne ut karbo, d beste e jo om varene ikke inneholder sukker i d heile tatt, men alt me måte....også ser du jo selv åssen kroppen reagerer, men helst om du kan ingen sukker


bare å spørre, vet ikke om d e lagt ut link...

lykke te

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 21:22   #3
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan man spise dette?

Opprinnelig lagt inn av tess81, her.

D går helt bra å spise bacongull


Enig, men det er en fordel aa finne den typen som har under 1 karbo pr 100 gram. Tror det er Kims, det er kanskje Maaruds som har 2,5. Ikke vet jeg akkurat det, men det aller beste er aa kjoepe den gammeldagse i smaa poser.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 21:52   #4
prøvepia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 41
Innlegg: 30
prøvepia er på en erverdig vei

Sv: Kan man spise dette?

Tess81: tusen takk for utfyllende svar!! Jammen godt å få konstatert at Bacon Gull er godkjent!

Og så skal jeg pelle meg på butikken og finne den tomatpureen og ketchupen uten sukker!!

Og tuuusen takk for oppklaringen når det gjelder proteinbarer! Gjett om jeg skal droppe Fedon!!

Da holder jeg meg til fløte og kremtopp med måte. Er jo egentlig det eneste jeg "skjeier" ut med om dagen. Ellers holder jeg meg til rene proteinkilder og snille grønnsaker!

Nalana: Du har rett, men Kims sine poser er jo så små...! Og så koster de så utrolig mye. Hvis jeg bare får i meg 2,5 karbo av Maarud sin (spiser jo aldri en hel pose), så får det vel gå greit...

__________________
PCOSer og UFBer med insulinresistens som håper at lavkarbo skal stabilisere hormonene og gi meg eggløsning!
[url="http://www.TickerFactory.com/"]


prøvepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo á la Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 22:30   #5
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Kan man spise dette?

Hei,jeg bruker kethupen fra idun som ikke er tilsatt sukker,nesten hver dag og tåler det fint,som tess sier,prøv deg frem så finner du ut hva kroppen din kan ha og fremdeles ta av...

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 22:33   #6
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Kan man spise dette?

ps jeg har spist bacon gull fra maarud med 2,5 helt siden jeg startet på atkins,går helt fint for meg

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 12:47   #7
Bigmamma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Alder: 56
Innlegg: 25
Bigmamma er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Kan man spise dette?

Er ny her selv men har fått med meg at Baconcrisp fra Kim`s (sort pose)
har O karb. men jeg regner nå 1 pr. 100 gr. alikevel

Bigmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker... Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 13:31   #8
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 49
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan man spise dette?

På Rema 1000 har de Øffer gammeldags baconcrisp, sånn med litt fett på ikke bare "oppblåst hud". Den synes jeg smaker veldig godt, ikke bare salt.. og så er det 0 g (sikkert 0,9 da) karbohydrat. 75g koster 14.90, og en sånn liten pose er akkurat passe krise/kose/mellom mat.

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 13:44   #9
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Kan man spise dette?

de har på europris også,ekte bacon svor(den er opplåst) med 0 karbo i ,lettsaltet(stor pose)

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 16:06   #10
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Kan man spise dette?

Men de baconchipsa som e salta e ikke så gode (synes e) og som nille skreiv et sted,man kan jo ikke bli heilt fanatisk.....så lenge man holder seg te de karboene man skal ha så burde d gå greit....
men smaken e som baken og den e delt

Prøvepia: bare hyggeligog lykke te

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 16:29   #11
prøvepia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 41
Innlegg: 30
prøvepia er på en erverdig vei

Sv: Kan man spise dette?

Ok, da har jeg et nytt spørsmål.

Hvilke steke-/bordmargarin (eller smør da) bruker dere? Har jo fått med meg at det er stor forskjell på hvro sunt fettet er, men ikke helt hva jeg skal se etter... Jeg bruker Bremykt eller Tine Meierismør - er det greit eller har dere andre anbefalninger?

__________________
PCOSer og UFBer med insulinresistens som håper at lavkarbo skal stabilisere hormonene og gi meg eggløsning!
[url="http://www.TickerFactory.com/"]


prøvepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo á la Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 16:57   #12
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Kan man spise dette?

hei jeg bruker tine meierismør...bruker ikke bordsmør da jeg ikke klarer smaken av protein(osv) brød

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 17:01   #13
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 49
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan man spise dette?

Har prøvd baconcrisp'en fra Europris, synes den var alt for salt jeg. Dessuten er det sunt med litt fett, ikke bare protein (ihvertfall på Ketolysekuren som jeg følger da )

Smør bruker jeg bare meierismør. Bruker olje innimellom da, hvis jeg steker i ovn eller skal ha dressinger eller blande oppi ting osv..

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 18:45   #14
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Kan man spise dette?

Kun Tine meierismør her også i gården (pluss olje seff...)

Når e steiker bruker e alltid halvt om halvt me olje og smør...synes d e best

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 21:41   #15
prøvepia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 41
Innlegg: 30
prøvepia er på en erverdig vei

Sv: Kan man spise dette?

Bra. Da holder jeg meg (fortsatt) til Tine Meierismør.

__________________
PCOSer og UFBer med insulinresistens som håper at lavkarbo skal stabilisere hormonene og gi meg eggløsning!
[url="http://www.TickerFactory.com/"]


prøvepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo á la Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 18:03   #16
prøvepia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 41
Innlegg: 30
prøvepia er på en erverdig vei

Sv: Kan man spise dette?

Nytt spørsmål. Altså, Advantage Bar fra Atkins skal jo være bra som krisekost/kos fordi det bare er 2 gram NETTkarboer. Har jeg forstått det riktig at man da skal trekke sukkerarter og sukkeralkoholer fra det totale karboinnholdet for å finne nettkarboene?

I så fall lurer jeg på om Brownie Nutrilette Meal kan stille i samme klasse som Atkins Bar? Det ser slik ut:

- Karbohydrater: 26,4g
- hvorav sukkerarter: 22,8g
- hvorav laktos: 1,9g

Skal man trekke fra laktose? Og blir i så fall det totale NETTkarboinnholdet i en slik bar 1,7 gram?

Tør ikke spise sånt før jeg får svar...

__________________
PCOSer og UFBer med insulinresistens som håper at lavkarbo skal stabilisere hormonene og gi meg eggløsning!
[url="http://www.TickerFactory.com/"]


prøvepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo á la Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 18:23   #17
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Kan man spise dette?

sukkerarter er sukker. Sukkeralkoholer kan trekkes fra. Laktose er melkesukker..

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 18:39   #18
prøvepia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 41
Innlegg: 30
prøvepia er på en erverdig vei

Sv: Kan man spise dette?

Aha. Ikke det beste alternativet, altså.

__________________
PCOSer og UFBer med insulinresistens som håper at lavkarbo skal stabilisere hormonene og gi meg eggløsning!
[url="http://www.TickerFactory.com/"]


prøvepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo á la Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 21:59   #19
prøvepia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 41
Innlegg: 30
prøvepia er på en erverdig vei

Sv: Kan man spise dette?

Ojojoj! Holdt på å kjøpe First Price baconsnacks her om dagen, men så tittet jeg heldigvis på varedeklarasjonen. 68g karbo!!!

Ikke mye BACONsnacks dét, gitt.

__________________
PCOSer og UFBer med insulinresistens som håper at lavkarbo skal stabilisere hormonene og gi meg eggløsning!
[url="http://www.TickerFactory.com/"]


prøvepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo á la Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 22:16   #20
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Kan man spise dette?

Hehehe...
Jeg må også sjekke..
Grovhakkede tomater f.eks...
Utrolig forskjell på forskjellige merker altså!Du tror du "kan det, også ser du på næringsinnhold, så får du LITT bakoversveishihi

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 23:32   #21
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Kan man spise dette?

hei du,den first price bacon snacken,er ikke den fake? altså ikke ekte bacon svor...

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 23:35   #22
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Kan man spise dette?

kan vi spise gjær?

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 12:36   #23
Vikki
Medlem
 
Vikki sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 118
Vikki er ny på veien

Sv: Kan man spise dette?

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

hei du,den first price bacon snacken,er ikke den fake? altså ikke ekte bacon svor...

Vikki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose, ved hjelp av Eurodiett / Atkins Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 22:12   #24
prøvepia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 41
Innlegg: 30
prøvepia er på en erverdig vei

Sv: Kan man spise dette?

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

hei du,den first price bacon snacken,er ikke den fake? altså ikke ekte bacon svor...

nettopp

__________________
PCOSer og UFBer med insulinresistens som håper at lavkarbo skal stabilisere hormonene og gi meg eggløsning!
[url="http://www.TickerFactory.com/"]


prøvepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo á la Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 20:11   #25
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Kan man spise dette?

hehe,det er synd da,for jeg DIGGER den..nam nam

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
Et bedre forhold Marianne Fysisk og mental helse 4 21-02-06 03:15
Kan man spise FOR MYE mat...? (atkins) bride2be Atkins kosthold 13 11-10-05 20:27
Kan jeg spise dette til middag i kveld? *Tussi* Ketolysekuren 6 05-05-05 21:24
Når kan man spise epler? Blossom Induksjonen 5 14-04-05 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no