Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelpe meg?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-12-09, 19:23   #1
missbungum
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 3
missbungum er på en erverdig vei
Question

Hjelpe meg?

Hei!
Jeg er ny her, og merker når jeg leser at jeg egentlig ikke vet så mye om lavkarbo...
Beklager hvis jeg er en av maaange som starter en ny tråd, men syntes det er litt vanskelig å finne frem her!
Ok.. Er det noen som kan på en enkel måte forklare meg:
- Hva er ketolyse, og hvor lang tid tar det som regel?
- Frokost og middagsoppskrifter? Trenger tips, syntes det er veldig vanskelig å klare meg uten ris og pasta!!!

Setter pris på et svar eller to

Hilsen meg

missbungum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: low-carb Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 19:56   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hjelpe meg?

http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6 Her kan du lese om Ketolysekuren og ndre lavkarbo kostholdsfilosofier
http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45 Her finner du masse deilige oppskrifter og ikke minst her http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27135 ! Scroll litt ned på siden så finner du hele ukesmenyer

Håper dette hjelper deg litt på vei

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 20:55   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelpe meg?

Opprinnelig lagt inn av missbungum, her.

- Hva er ketolyse, og hvor lang tid tar det som regel?

Ketolyse er navnet på en slankekur utviklet av Torkil Andersen. Den tar så lang tid kroppen trenger..
Er det derimot ketose du lurer på finner du informasjon her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 13:39   #4
missbungum
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 3
missbungum er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hjelpe meg?

Takker for svar!
Da er det bare å sette igang... Ha en fin helg folkens!

missbungum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: low-carb Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 00:45   #5
Chin
Nytt Medlem
 
Chin sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 4
Chin er på en erverdig vei

Sv: Hjelpe meg?

Heisann. Godt å se at det er flere som meg her ute på forumet. Jeg låner tråden din litt, slik at vi slipper så alt for mange tråder som sikkert samme emnet.

Jeg har satt det fore å starte med Ketolyse over nyåret. Ting passer ikke å starte med nå før jul, pga jeg VET det blir masse karbspising i jula. Så enkelt er det bare.

Selv er jeg 178, 112+ kg (varierer litt fra dag til dag) og mann. Trener jevnlig 3-5 ganger i uka, variert volleyball og styrketrening/kondisjon.

Det er ett par kjappe spørsmål:
- Er det noe vits med noe vitamintilskudd når man er i ketose?
- Den startpakken som man får kjøpt på ketolyse.no, vil den gi meg det lille boost'et jeg trenger for å kickstarte meg selv i vektreduksjon?
- Jeg har hørt ett par negative ting om ketose, blandt annet at man mister litt punch og utholdenhet i muskulaturen.. Dvs, jeg vil kanskje ikke klare å løfte like tunge vekter i like mange repetisjoner. Er det noen som har noe svar å gi meg på dette?

Det tror jeg var det for denne gang.. Skal lese meg opp på hvilke grønnsaker jeg kan bruke til maten og hvilke oppskrifter som generelt anbefales til folk i startfasen. Gleder meg stort til å prøve, da jeg har gått overvektig på omtrent standby vekt siden 99..

Chin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 18:37   #6
riho77
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 11
riho77 er på en erverdig vei

Sv: Hjelpe meg?

Heisann!

Er ganske ny her selv, men har gått på ketolysekuren siden ca 20 november.
Sikkert lurt å begynne kuren etter jul, da det er mange fristelser i jula. En trenger ca 2 uker på å innstille kroppen på kuren når en har begynt.
Vitaminene er for å være sikker på at en får dekt det behovet kroppen trenger. Har man ikke det kan det stagnere vektnedgangen.
Startpakken er grei å ha, men jeg kjøpte vitaminer, ketosestix, soyaprotein og bakemix på nærmeste forhandler. Boka lånte jeg, men den er viktig for å få en full forståelse av kuren. Les den før du begynner.
Ang. ketose leser du alt om det og fysisk aktivitet i boka.

Lykke til på nyåret

__________________




riho77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvem kan hjelpe meg? nattergal Ketolysekuren 4 01-08-08 10:54
Vil noen hjelpe meg? Chantelle Lavkarbo generelt 5 23-06-08 00:30
Noen som kan hjelpe? snupperella Ketolysekuren 16 22-03-07 14:29
Noen som kan hjelpe meg? :s ramones Spørsmål og svar 7 15-01-07 01:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no