Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hei, ny på forum og trenger råd

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-10, 13:34   #1
Hildre0
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 5
Hildre0 er på en erverdig vei

Hei, ny på forum og trenger råd

Hei alle sammen.
Startet for 6 uker siden med egetprodusert kosthold.
Har gått ned 17kg men nå har de stoppet helt opp og faktisk gått tilbake litt.
Jeg trener 5 dager i uka og 2 ganger per dag.
Før jobb og etter jobb.
Treningen er 30min med kondis/fett forbrenning om morgen.
1 time styrke på kvelden.

Kostholde mitt består av.
Frokost kl 09.00
Fiberrik med kavli smørost eller gulost med litt ekte majones.

Lunsj 12.00
Samme som frokost.

Måltid gjen kl 03.00
Samme som frokost.

Middag kl 18.00
2 stk kylling file eller Svinekjøtt.
med Fullkorn ris og en liten skvett med Fransk dressing.

Så blir det ikkje mer mat før frokost neste dag.
For og stoppe litt søt behov så tar jeg noen Lacryl drops om dagen.

Veldi fornøyd med og gå ned 17kg men jeg har 20-25 til som må bort.
Motivasjonen blir dårligere for hver dag og blir litt gal av alle som meiner og trur dei veit ka en bør spise.
Noen sier spis bønner og andre sier at bønner er helt feil.
Jeg tar omega og multivitaminer hver dag.

Kan noen som virkeli kan dette hjelpe meg her.
Har ikkje lyst og sprekke nå.

På førehand takk til alle som kan hjelpe.

Hildre0 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 14:02   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hei ny på forum og trenger råd.

Er fryktelig vanskelig å hjelpe en som har egenkomponert som kostholdsfilosofi. Hvor mange karber etc pr dag? Hva er tanken bak sammensetningen? Eller er det kalorier du teller? Om det er Fedon Lindberg du har som inspirasjon ligger du litt høyt på korn/ris og lavt på grønt, er det andre lavkarboretninger ligger du aaaltfor høyt på karber og lavt på fett Kanskje det kan være en løsning å lese litt mer om de ulike lavkarboretningene og se om du finner en som tiltaler deg?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 15:05   #3
Hildre0
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 5
Hildre0 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hei ny på forum og trenger råd.

Hei og takk for rådet.

Jeg har lest og lest på dette forumet og prøvd div råd.

La meg spørre slik da.

Jeg er veldi kresen på frukt og grønnsaker.

Jeg jobber mye og det eneste jeg har tid til og lage er middagen på kvelden.

Jeg trener mye og er usikker vilket kosthold/diett jeg bør følge.

Maten må være hurti hurti mat som jeg kan kjøpe og eventuelt smøre på i bilen pga at jeg kjører mye.
Derfor var fiberrik knekkebrød lettvint kost syntest jeg.

Spørsmålet er da som følger.
Vilket kosthold bør jeg gå for og noen enkle tips på hurti mat.

På førehand takk for gode råd....

Hildre0 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 15:13   #4
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Hei ny på forum og trenger råd.

Du har gått ned 17 kilo på 6 uker??
Da er det ikke rart at det kan stoppe opp litt, altså. Hvor lenge har du stått stille?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 15:18   #5
Hildre0
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 5
Hildre0 er på en erverdig vei

Sv: Hei ny på forum og trenger råd.

Nei har stått stille et par uker.
Det syntest jeg er alt for lenge vertfal med den trenings mengde og det lave kalori intaket.
For 5 årsiden så klarte jeg 34kg på 2 månder og da trente jeg ekstremt og passet litt på kostholde men blei sjuk og kunne ikkje trene.

Så kansje jeg bare er for rastløs denne gangen?

Hildre0 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 15:53   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hei ny på forum og trenger råd.

Man teller ikke kalorier til vanlig på lavkarbo.

Og Ang. lettvint mat så må det da jammen vrære lettere å dra frem en omelett fra en boks enn å sitte og smøre seg fiberrik.

Men siden du kjører egenkomponert så er du i grunn eksperten her.

17kg på 6 uker er helt vilt og jeg skjønner ikke helt hvorfor du klager over å ha stått stille et par uker, kroppen er ingen maskin vet du. Stresser du den så kan den sette seg i sparebluss. Du spiser jo fryktelig lite og mulig littlite proteiner også? En sånn vanlig regel er ca 1 g protein pr kg kroppsvekt. Jeg vet det er rryktelig frustrerende å stå stille, men slapp av, gi kroppen nok mat og ikke stress den.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 16:09   #7
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hei ny på forum og trenger råd.

Du skriver at du har tid til å lage mat om kvelden.
Da foreslår jeg at du bruker den tiden og forbereder mat du kan ha med deg dagen etterpå.
Er masse du kan lage av lavkarbomat som kan spares....forutsatt at du er interessert i å følge et lavkarbokosthold da :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 18:31   #8
merethe1
Juniormedlem
 
merethe1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: hordaland
Alder: 53
Innlegg: 48
merethe1 er på en erverdig vei

Sv: Hei ny på forum og trenger råd.

Er ingen ekspert jeg heller , men for meg ser det ut som fryktelig lite mat for en voksen person ? og samtidig tenker jeg at all den treningen må jo gi deg litt muskler ,og muskler veier jo som kjent mer enn fett :-)

__________________


merethe1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse :-) Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 19:40   #9
riho77
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 11
riho77 er på en erverdig vei

Sv: Hei ny på forum og trenger råd.

Hei! Slik du skriver det forstår jeg det som du har gått ned 17 kg på 4 uker, og stått stille i 2 uker. 17 kg på 4 uker eller 6 uker er alt for mye og et sjokk for kroppen.
Har selv kjørt kroppen min slik for ca 10 år siden, gikk ned ca 20 kg på 2 mnd. Det var ikke et sunt vekttap, kroppen ble hårete og det tok lang tid for kroppen og venne seg til dette. Etter 2 svangerskap er jeg nå oppe i ei vekt igjen som er over 30 kg for mye, eller 24 nå da. Men denne måten å gå ned på gjør jeg ikke igjen.
Du trener også mye, og trenger langt mer energi enn dette.
Hvorfor ikke ta deg tid en gang i uken til å bake enten lavkarbobrød eller knekkebrød? Dette er lettvindt å ta med seg!
Kan ikke helt svare deg på hvilken kur som passer deg best, men siden du trener såpass mye er muligens Ketolyse ikke rett.
Vet ikke om du teller kalorier eller ikke, men med den treningsmengden skal du sikkert ligge mellom 1500 og 2000 kcal. Det trur jeg ikke du ligger på med det du skriver der.
Ta det litt med ro, åsså tenk at dette skal være en livsstil og ikke bare for en liten stund, så når du nok målet ditt etter hvert.
Er storfornøyd med å ha gått ned 9 kg på 7 uker jeg.
Lykke til videre!

__________________




riho77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 22:41   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hei ny på forum og trenger råd.

Opprinnelig lagt inn av Hildre0, her.

For 5 årsiden så klarte jeg 34kg på 2 månder og da trente jeg ekstremt og passet litt på kostholde men blei sjuk og kunne ikkje trene.

Så det du egentlig vil nå, siden du ikke er fornøyd med 17kg på 4 uker, er å slanke deg sjuk igjen?
Tror det beste du kan gjøre for kroppen din akkurat nå er å lese denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 23:36   #11
Hildre0
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 5
Hildre0 er på en erverdig vei

Sv: Hei ny på forum og trenger råd.

Hei masse gode råd her Takk for det....

Ligger på ca 800 kalorier for dag.
Sliter overhode ikkje med det pga spiser lite og ofte.
Treningene går bra.
Sist gang ble jeg ikkje sjuk av treninga men kysse sjuke som holt meg bort i mange år.

Takker for de gode råde om omelett laga det i dag å de var meget god kost

Hildre0 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 23:48   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hei ny på forum og trenger råd.

Opprinnelig lagt inn av Hildre0, her.

Ligger på ca 800 kalorier for dag.

Dette er et veldig bra innlegg om å leve på få kalorier/lite energi: http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...5&postcount=28

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 00:10   #13
Hildre0
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 5
Hildre0 er på en erverdig vei

Sv: Hei ny på forum og trenger råd.

Tusen takk carisma de var en veldi fin tråd.

Hildre0 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 08:16   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hei, ny på forum og trenger råd

Oi! Det var ikke mye mat, nei. Åttehundre kalorier er for lite for en hver voksen, om man først skal si noe om det. Er du mye sulten?
Hadde også vært interessant med litt vital informasjon, hvor mye ser du for deg at du skal ned i vekt videre?
Du har gått ned veldig mye på veldig kort tid, og at du har stått stille i to uker, det er faktisk ikke særlig lenge. Om man har litt perspektiv på det, så må man også tenke på hvor lang tid man har brukt på å legge på seg overflødige kiloer, og på lang sikt så er ikke nødvendigvis et veldig hurtig vekttap så gunstig.
Jeg tror du trenger mye mer proteiner, Imse er inne på noe her med proteiner pr kg kroppsvekt, men en som trener såpass som deg trenger nok mer enn det, to gram pr kg f.eks. Dette trenger du for restitusjon. Når du trener så vil muskelmassen brytes ned for å bygges opp igjen, for å kunne gjøre det trenger den proteiner! Det du skisserer er egentlig en plan over hvordan kroppen skal spise seg selv opp over tid, for du trenger næring!
Få i deg mer grønnsaker, sunt fett og gode proteinkilder (egg, kjøtt etc). Ikke vær redd for å spise deg behagelig mett, og spis når du er sulten. Det vil du ikke gå opp i vekt av, heller motsatt. Det som mest sannsynlig skjer nå er at kroppen sparer på alt den har fordi næringsinntaket ditt signaliserer om at det er dårlige tider.

Lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 16:29   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hei ny på forum og trenger råd.

Opprinnelig lagt inn av Hildre0, her.

Ligger på ca 800 kalorier for dag.

Døh, jenta mi på 82cm/10kg/3år får 800kcl for å ikke gå ned i vekt, og hun kan ikke gå endaog får sondemat.

Signerer Photo her, dette er et opplegg for å spise opp kroppen sin, ikke for å få god helse på lang sikt. Spis mat, glem kaloriene, sørg for å få i deg nok FETT og PROTEIN! Du spiser alt for lite protein til å vedlikeholde muskelene dine.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny i forum frkthalia Lavkarbo generelt 1 17-02-09 01:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no