Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Kaker til barnedåp

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-02-10, 00:43   #1
KarboFersking
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nordland
Innlegg: 15
KarboFersking er på en erverdig vei

Kaker til barnedåp

Vi skal ha barnedåp neste helg, og det er mange i familien som spiser lavkarbo for tiden (8 stk) i tillegg er det noen diabetikere. Jeg vil gjerne servere flere lavkarboalternativer. Det er viktig for meg at kakene smaker godt, og at de ser "pene" ut. Det er en fordel om de kan pyntes. Det skal jo være en festlig anledning.
Btw, jeg har ikke spist lavkarbo selv det siste året pga graviditeten, så jeg er litt ute av trening.

Jeg skal lage ostekake, som jeg vet er god. Har servert den før, og da spiser alle av den, ikke bare de som spiser lavkarbo.

Har dere noen forslag til andre ting jeg kan servere i dåpen?

__________________


KarboFersking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har gått 6 mnd på Atkins, er nå gravid os spiser lavkarbo for å stabilisere blodsukkeret Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 00:56   #2
pheona
Medlem
 
pheona sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 145
pheona er på en erverdig vei

Sv: Kaker til barnedåp

jeg har sett mange oppskrifter på kransekake her inne.. og det er jo en fest kake?

__________________

pheona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 01:11   #3
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Kaker til barnedåp

Denne har falt i smak hos mange enten de er på lavkarbo eller ikke:

Sommerkake

Postet 01-06-09 kl 17:56 av nomma
Bunn:



200g havregryn
2 ss fruktose
100 gr mandler
70 gr valnøtter
100 gr smør.

Fyll:
500g friske jordbær
3 dl fløte
3 dl rømme
1 pk Heistad Jordbærgele.

Noen vil sikkert synes det er for mye karber i bunnen min.. det går sikkert godt med en annen variant.

Rist havregryn med fruktose på middels varme i steikepannen. Avkjøl. Kjør mandler, mandler og havregryn til mel i blender/foodprosessor. Smelt smør og bland sammen med "melet". Trykk massen ned i en 26 cm springform.

Lag Heistad gele med bare 4 dl vann. Avkjøl.
Del friske jordbær i to og dekk bunnen.
Pisk krem og bland i rømmen. Når geleen har begynt å stivne, hell den i en tynn stråle i kremen samtidig som du pisker det sammen. Hell kremen over bunn og jordbær. Pynt eventuellt med jordbær.

Orginalt blir den laget med kjekksbunn og sitrongele, den var friskere enn denne. Neste gang skal jeg prøve med bringebær og bringebærgele. Da vil den nok bli mer syrlig.

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 01:41   #4
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Kaker til barnedåp

Nøttebunn med eggekrem/smørkrem. Kan ha hakkede nøtter/mandler på toppen, eller litt revet sjokolade (sukkerfri, eller 86%).

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 01:43   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kaker til barnedåp

Jeg har forstått det sånn at Nannah er en rimelig habil lavkarbokakebaker, så jeg tillot meg å gjøre et søk på navnet hennes på kakedelen av oppskriftsforumet. Her er hva jeg fant! (verdens beste-kaken har jeg hørt skal være fantastisk!)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skaldemann-kaker? O yea! Kosebamsen Middag 2 08-07-09 09:59
Å spise kaker ingers Spørsmål og svar 2 06-05-09 20:05
Kaker ol *Mariann* Spørsmål og svar 3 04-08-08 00:30
Te kaker Ullabulla Bakst 1 11-08-07 15:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no