Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

KnutteLOFF!

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-08-10, 18:58   #76
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: KnutteLOFF!

Min deig har stått til heving i 20 min og har ikke hevet en dritt.

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 19:01   #77
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: KnutteLOFF!

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Min deig har stått til heving i 20 min og har ikke hevet en dritt.

Slapp av! Du er ikke den eneste som ikke får det til!

Om jeg tør prøve igjen, skal jeg følge oppskriften kjempenøye! Selv om jeg trodde jeg gjorde det sist også!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 19:03   #78
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: KnutteLOFF!

Jeg er vanligvis en meget habil baker, så dette er skuffende greier. :knegg:
Kan jo håpe på et under når den kommer i ovnen.

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 19:05   #79
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: KnutteLOFF!

Ikke ofte jeg mislykkes med noe på denne fronten, jeg heller, så det var litt av en nedtur å ikke få til en loff, liksom!

Men må prøve igjen snart! Før jeg mister motet helt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 20:26   #80
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: KnutteLOFF!

Jøje meg, dette smaker jo loff!
Deigen hevet i ovnen

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 21:20   #81
kineserbolle
Medlem
 
kineserbolle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 55
kineserbolle er på en erverdig vei

Sv: KnutteLOFF!

Dere geniale mennesker!!

__________________
Kommer sterkere tilbake!
kineserbolle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 21:30   #82
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: KnutteLOFF!

min hevet heller nesten ingenting før jeg fikk den i ovnen, men det ble kjempebra alikevel! Jeg trodde varmekablene var på på badegulvet, noe de ikke var, så det kan jo være derfor hevinga gikk skeisen...

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 22:20   #83
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: KnutteLOFF!

Må prøves en gang

Går en del glutenmel til det da men det får gå, betaler 60kr pakken så det er ikke SÅ ille..

Smaker det soya?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 22:28   #84
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: KnutteLOFF!

Smaker overhodet ikke soya, det både lukter og smaker som loff! Blir spennende å se hvordan den smaker i morgen. Nystekt var den nydelig, med sprø skorpe og det hele.

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 14:04   #85
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: KnutteLOFF!

Lagde pizza i dag med bunn av denne deigen. Den ble knallgod og helt vanlig! Sambo merket ikke noe forskjell. Nå er lunsjen for hele uka i boks!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 18:17   #86
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: KnutteLOFF!

Oppskrifta ble:

100 g gluten
100 g soyamel
1/2 ss husk
1/2 ts salt
1/2 pakke tørrgjær
3 dl vann+smeltet smør
oregano
hvitløkspulver

Deigen ble litt "for lang".. Her nordpå pleier vi si at deigen kan bli "for kort", men denne gangen ble deigen altså litt "for lang"..... hvis noen skjønner hva jeg mener....

Jeg skal prøve på nytt i morgen med 50 g gluten og en halv boks med cc.
Prøving og feiling har nemlig vist at det trenger ikke være så mye gluten i for at deigen skal heve!

Sambo kjente forøvrig ikke noe forskjell på denne bunnen kontra vanlig. Eneste han la merke til var at bunnen var mørekere enn vanlig. Men JEG som sagt er ikke helt fornøyd ennå.. Vil ha den kortere i konsistens!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 00:30   #87
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: KnutteLOFF!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Oppskrifta ble:

100 g gluten
100 g soyamel
1/2 ss husk
1/2 ts salt
1/2 pakke tørrgjær
3 dl vann+smeltet smør
oregano
hvitløkspulver

Deigen ble litt "for lang".. Her nordpå pleier vi si at deigen kan bli "for kort", men denne gangen ble deigen altså litt "for lang"..... hvis noen skjønner hva jeg mener....

Jeg skal prøve på nytt i morgen med 50 g gluten og en halv boks med cc.
Prøving og feiling har nemlig vist at det trenger ikke være så mye gluten i for at deigen skal heve!

Sambo kjente forøvrig ikke noe forskjell på denne bunnen kontra vanlig. Eneste han la merke til var at bunnen var mørekere enn vanlig. Men JEG som sagt er ikke helt fornøyd ennå.. Vil ha den kortere i konsistens!

Jeg skjønner ikke hva du mener med for lang og for kort ihvertfall

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 08:54   #88
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: KnutteLOFF!

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Jeg skjønner ikke hva du mener med for lang og for kort ihvertfall

Regner med at man kanskje må være nordlenning for å skjønne det..

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 16-08-10 kl 09:11.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 09:10   #89
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: KnutteLOFF!

Skal prøve forklare......
Du vet feks kjøttdeigrøre kan være kort.. Dvs den henger ikke så godt sammen, mens denne deigen henger FOR godt sammen. Den blir så tett og det har ikke noe med "tykkelsen" på deigen å gjøre, men mer konsistensen av den..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 13:12   #90
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: KnutteLOFF!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Skal prøve forklare......
Du vet feks kjøttdeigrøre kan være kort.. Dvs den henger ikke så godt sammen, mens denne deigen henger FOR godt sammen. Den blir så tett og det har ikke noe med "tykkelsen" på deigen å gjøre, men mer konsistensen av den..

Da tror jeg kanskje at jeg skjønner hva du mener

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 22:41   #91
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: KnutteLOFF!

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Da tror jeg kanskje at jeg skjønner hva du mener

Da ER jeg kanskje ikke så dum til å forklare likavel! Stort sett står jeg å stotrer og peiver når jeg skal forklare noe..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 00:04   #92
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: KnutteLOFF!

Kjenner meg litt småforvirret over hvilken av disse versjonene jeg skal bruke til loff. Er det den i 1.innlegg som gjelder til loff? Jeg skal avsted og kjøpe glutenmel, og nåde helsekosten om de ikke har...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 09:39   #93
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: KnutteLOFF!

jeg brukte den første oppskriften til loff ja, neste gang skal jeg droppe fiberhusk, tror det vil fungere like bra og gjerne deigen blir bittelitt mindre seig! Det var kjempegodt!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 21:13   #94
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.440
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: KnutteLOFF!

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

De ble gode, men litt "seige" på en måte.. tror jeg skal prøve å kutte ut fiberhusken.

Han Biggie (som også har en god brødoppskrift) mente at for mye glutenmel ga en litt svampete seig konsistens når brødet ikke lengre var helt ferskt.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 20:43   #95
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: KnutteLOFF!

jeg har laget denne igjen idag, brukte den i hovedinnlegget, men tok 1 dl fløte istedenfor bare vann og droppa fiberhusken. Hevet det i ovnen som det sto tips om over. Det hevte VILLT! så da ble det en loff og en pizzadeig på meg. Kjempegodt!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 20:57   #96
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: KnutteLOFF!

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

jeg har laget denne igjen idag, brukte den i hovedinnlegget, men tok 1 dl fløte istedenfor bare vann og droppa fiberhusken. Hevet det i ovnen som det sto tips om over. Det hevte VILLT! så da ble det en loff og en pizzadeig på meg. Kjempegodt!

Må teste med fløte!! Jeg hever forøvrig alltid deiger i ovnen... Det er knallurt!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 22:27   #97
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: KnutteLOFF!

ja, tror jammen jeg skal begynne å heve ting sånn altså! Gikk ut en tur og når jeg kom tilbake var brødet mitt 15cm høyt! *sjokk*

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 10:43   #98
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: KnutteLOFF!

Merka du noe konsistensforskjell uten fiberhusken?


Sist redigert av Victory : 22-08-10 kl 12:15.
Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 11:25   #99
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: KnutteLOFF!

*abbonèrer*

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 11:52   #100
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: KnutteLOFF!

I går skar jeg to brødskiver i små biter og hadde de i panna med masse smør og hvitløk. Kanongode krutonger! Om en skjærer brødskivene opp i staver kan en jo dyppe dem i en rømmedipp... MMM

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no