Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt > Artikler

Stressmestring

Artikler Artikler om lavkarbokosthold og om helse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-08-04, 23:54   #1
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Stressmestring

Stress:
Stress er positivt. I den form at stress er aktivering. Aktivering er et begrep brukt på at aktiviteten i nervesystemet vårt øker. Nervesystemet vårt er i aktivitet hele tiden,hadde den ikke vært det ville vi ikke vært i live. Aktivering av hjenen kan defineres som øket grad av våkenhet. Aktivering er ikke farlig, men en nødvendighet for å prestere noe som helst.
Men når vi stresser, og det vedvarer er det nedbrytende på hele organismen og psyken.

Dette skjer med kroppen din når du stresser:
Når kroppen opplever en stresset situasjon går den inn i en kjemp-eller-løp modus, og stress-hormonene adrenalin,cortisol og norepinephrin fosser ut i blodårene. Dette er hormoner som hjalp våre forfedre med å kjempe eller løpe fra en ulv eller en bjørn. De samme hormonene kan vi takke for at vi noen ganger kan bli supermennesker og gjøre de utroligste ting i krisesituasjoner. De helper oss å handle raskt. Andrenalin kommer fort ut i blodbanene, mens cortison skilles ut fra binyrebarken og kommer langsomt ut i blodet. I tillegg begynner hjertet vårt å pumpe fortere, blodtrykket stiger, vi begynner å svette og kroppstemperaturen stiger litt.
Ved aktivering går vi en fysisk reaksjon på en yttre stimuli som gir en emosjon, men en kan også frembringe en aktiveringsreaksjon innenfra ved tankeaktivitet. Da henstiller vi oss i en emosjonell tilstand.

Ulempene:
Kontinuerlig utskilling av stress-hormoner bryter ned kropp og sjel.
Hvis vi hele tiden er ”på hugget” kan vi bli sårbare for infeksjoner fordi immunforsvaret svekkes, vi kan få hjerteproblemer og slite med søvnløshet, og bli forhindret i å gjøre vårt beste. Vi presterer bedre resultater når vi er litt stresset/aktivert opp til et visst punkt... en slags omvendt U- kurve (Holger Ursin UiB).

Stress kan også gi oss irrasjonell oppførsel og føre til at vi tar beslutninger som setter livet og helsen i fare...

Så, hvordan kan vi fjerne eller dempe de kraftige bivirkningene av stress?

Pust!
Pust dypt og rolig , det roer ned hjerterytmen,blodtrykket,hjenebølgene og følelsene... og dermed demper de også stresshormonene som pumper ut i kroppen og bryter ned på sikt.

Få oversikt
Pust dypt inn og prøv å finne ut hvorfor du blir stresset – uten følelser. Det er viktig å frigjøre deg fra negative følelser, fordi jo lengre du holder på dem, jo lengre varer kroppens stress-reaksjon, og da vil problemet virke større enn det er. Å sette situasjonen inn i en ny ramme på denne måten kan også hjelpe deg med å forstå hvorfor du ble stresset til å begynne med.
Spør deg selv: Hvorfor stresser jeg nå? Hviken tanke/forestilling ligger bak?

Gi uttrukk for det du mener,tenker og har lyst til
å overkjøre seg selv gjør aldri noe godt selv om formålet er aldri så edelt!
Å holde tilbake følelser,tanker og meninger kan sitte seg i kroppen og bygge opp mer stress og gi mageknip og muskelvondter.

Ta kontroll over tankene dine!
Noen ganger gjennomgår vi stress-situasjoner om og om igjen i hodene våre. Men å gjenoppleve dette lar bare stress-hormonene fortsette å leve, og bidra til dårlig humør, svekket immunsystem og tåkete dømmekraft. Det kan også svekke evnen til å takle stresset.
(Det har med tid å gjøre... vi kan bare være tilstede i nuet, og tenker du på opplevelsene igjen Nå, så opplever kroppen din følelsen igjen nå...)

Er situasjonen kritisk, kan det være lurt å bryte helt av og gå og gjøre noe hyggelig for å få tilbake energien (jeg pleier å sitte meg på nettet en stund til følelsene har roet seg ned). Prøv aldri å løse et problem når energien din er lav. Så snart du slapper av igjen, kan du gå tilbake til situasjonen. Beslutninger som blir tatt når du er frustrert ofte kan gi katastrofale resultater.

Tenk gjennom ulike løsninger
Så snart du har løst opp de negative følelsene, se etter fem mulige løsninger på det som gir deg stresset. Ved å gjøre dette åpner du sinnet for flere mulige løsninger, i stedet for å falle inn i ”i-beste-fall”-måten å tenke på.
Det kan godt hende at du kommer på flere enn fem. Det som er lurt å gjøre er å tenke hvilke råd du ville gitt en venninde,- uten tanke på hvilke begrensninger du har. Du kan lett bli overrasket over hvor mange alternative løsninger du kommer på... og ved å skrive løsninger som du egentlig anser som umulige pga begrensninger... så åpner du opp for en vei som hjenen kan jobbe med, og når du er klar, så har gjene hjernen din jobbet seg frem til en løsning og du blir kvitt noen begrensninger.


Sett opp en realistisk timeplan
Ofte kommer stress av forventninger til at vi skal få til altfor mye på altfor kort tid og at vi har en følelse av at det er så masse å gjøre.
Det kan være lurt å lage en liste over ting du vil eller trenger å gjøre, og gjerne hvor lang tid du tror hvert punkt vil ta. Dette vil hjelpe deg med å holde fokus og ikke minst få oversikt og ro...
Gi slipp på det som strengt tatt ikke MÅ gjøres om du ikke har overskudd... For da blir det ofte gjort likevel,- for vi har ikke kastet bort tid på å prokastinere over det.

Lev sunt og etter evne
Se på dette som ditt beste forsvar mot stress. Ved å leve sunt gir du kroppen din muligheten til å fungere optimalt.
Tips:
* Spise variert mat. Selvsagt Lavkarbo.
Ved å spise masse grønnsaker og fersk fisk og litt frukt, hjelper du hjernen din til å yte maks i situasjoner der det virkelig trengs. Ikke la være å spise sunt når det er vanskelige tider. Husk nok og riktig fett! Ta tlskudd av antioksidanter.
* Drikk masse vann. Det skiller ut slaggstoffer.
* Søvn:Sove syv til åtte timer hver natt. Søvn er ofte den siste tingen vi tenker på når vi har for mye på programmet vårt, men det er svært viktig for å holde stresset borte. Studier har vist at folk som ikke sover godt har høyere stress-nivåer. Så snart du aksepterer at tiden setter grenser vil du sove bedre. MEN... det hjelper ikke å bare sove lenge nok.. det må være kvalitet på søvnen også. Så det å avspenne hele kroppen før du sovner er et alfa omega. Meditasjon før søvn kan også være et godt tips.
* Trene jevnlig.
Det hjelper deg med å senke stresset, og øker dine naturlige nytelseshormoner, –kjent som endorfiner. Mange av oss får stiv nakke og skuldre når vi blir stresset. Trening løser opp dette, og renser ut giftstoffer. Vi får også forløst endel stresshormoner gjennom trening.
* Begrense inntaket av alkohol, koffein, tobakk og sukker. Selv om vi ofte tyr til disse tingene når vi er stresset, har undersøkelser vist at de øker stressreaksjoner i kroppen (blodsukkersvingninger, sukker fyrer opp energien som går på høyt turtall fra før). Når du er stresset, gå en tur, strekk ut, eller tenk på noe hyggelig. Ikke gjør noe som øker stresset. Ta kontroll over tankene dine.. og utfør gjerne Yoga øvelser.
* Bruke tid på deg selv. Bruk fem til femten minutter hver dag på å være alene for å meditere, be eller gjøre annen mentalhygiene. Forskning viser at folk som gjør dette lettere kvitter seg med stress og øker mengden endorfiner i kroppen. Bare fem minutter om gangen til å puste dypt fungerer også utmerket

I krisesituasjoner:
Fjern deg fra situasjonen. Pust rolig og dypt, pust deg gjennom følelsen... Det kan være lurt å ta seg en tur i et annet rom,-gjene på do, og sitte seg ned slapp av i musklene, lukk øyenene og pust rolig. Legg sammen tommel og pekefinger, og pust rolig 3-5 ganger. Gjenta det samme med tommel og langfinger osv. Når du har gjort dette føler du deg garantert rolig. Mest effektivt blir det om du samtidig konsentrerer tankene om ro og harmoni.


CATS:
Ursin og Eriksen kom i 2001 med Cognitive Aktivation Theory og Stress (CATS). Den sier det er to utfall for aktivering: "Train or Strain".
Denne teorien tar for seg at aktiveringen vi opplever kan ha to utfall, og at den er avhengig av hvilket humør vi er i når vi blir utsatt for stimulien, og det filteret vi har som informasjonen går gjennom. Dette filteret består av et kognitivt nettverk bestående av våre holdninger, meninger og verdier, samt de erfaringer vi har med oss fra før.
Ved "train utfallet" , vil aktiveringsprosessen være en positiv trening til systemet og bare skjerpe oppmerksomheten i en gitt situasjon der du trenger det og adrenalin og cortisolmengden i blodet vil gå ned igjen.

"Strain utfallet" kommer når en person er sliten, dårlig helse, nedsatt imunforsvar, og gjerne har masse belastninger i livet fra før. Da er det lett for at aktiveringen kan bli katabolsk og bli en vedvarende nedbrytende tilstand der aktiveringen ikke helt normaliserer seg (Kroppens reguleringsmekanisme heter homeostase, i det begrepet ligger det at kroppen hele tiden søker å oppnå balanse). Da oppstår det en positive feedback der det hele tiden skilles ut stressshormoner og dette er nedbrytende på kroppen og kan føre til belastningssykdomer.

Ursin og Eriksen mener at når den negative siden ved aktivering tar overhånd, da får vi en stressreaksjon. Og de mener også at det oftest skyldes et missforhold mellom det individet forventer fra en situasjon (settverdi) og hvordan situasjonen er (aktuellverdi). Hvis ikke individet klarer å gå inn og skape balanse mellom disse (finne ut hvor han føler han ikke strekker til, hsette en plan over hva som må gjøres, si i fra at ting ike er i tråd med det en ønsker osv) vil det bli patologisk og personen kan gå inn i en depresjon preget av håpløshet. Om en person ikke kommer seg ut av en situasjon som føles håpløs kan det oppstå psykosomatiske plager. Det vil det oppstå muskelspenninger som skaper smerter og cortisol bryter ned muskelvevet(Fibromyalgi er et eksempel på en slik tilstand).
Det de mener bør gjøres er å ta tak selv og endre aktuellverdi eller settverdi slik at de stemmer overens, og starte med kognitiv terapi for å fienne ut hvilke tanker du har liggende som aktiverer deg innenfra, og hvilke holdninger og verdier som tjener deg og hvilke som ikkegjør det.

Men som sagt: skal vi holde en tale er det sundt med aktivering. Det skjerper sansene våre, og gjør at vi presterer bedre (omvendt U-kurve).
Så vi må ikke bli helt redde for aktivering da...

Kilder:
"Biologisk psykologi", Ursin og Begnum
Forskningsrapport, Ursin og Eriksen

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...


Sist redigert av Summer : 12-06-06 kl 16:09.
Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 22-08-04, 00:05   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Veldig bra! Når er artikkelen klar for offentlig publisering?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 22-08-04, 00:24   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Denne her skal jeg jammen ta med på jobben.... Får jeg lov ??

....hilsen hu som aldri kommer seg i seng......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-08-04, 00:25   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Denne her skal jeg jammen ta med på jobben.... Får jeg lov ??

....hilsen hu som aldri kommer seg i seng......

Klart du kan...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...


Sist redigert av Summer : 22-08-04 kl 12:23. Årsak: ville endre set som sto der vel....
Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 22-08-04, 17:45   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Da har jeg fått oppdatert og utfylt skikkelig, det som er skrevet med denne fargen er endret og/eller lagt til Håper det ser ok ut, for akkurat nå er jeg for trøtt til å lese gjennom det jeg har skrevet...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 22-08-04, 18:39   #6
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Kjempebra Lise! Jeg synes det er så godt å få slikt stoff som er ferdig "tygget" av andre. Rett til kjernen. Jeg skal dvele mer ved det senere. Takk!

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 23-08-04, 20:38   #7
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Jeg har jo alt gitt lyd fra meg, Lise, men nå har jeg fått lest dette flere ganger.

Og jeg vil si at det er et betydelig innlegg. Veldig mye mange av oss og spesielt jeg kan ta tak i. Jeg skal lese den flere ganger og tenke nøye gjennom hva jeg kan gjøre. Noe av det er veldig relevant for meg.

Takk, Lise

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 25-08-04, 23:34   #8
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Da var denne knallbra artikkelen publisert!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 26-08-04, 12:00   #9
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Da var denne knallbra artikkelen publisert!

Kjempeflott! Andre steder enn her? Hvor?

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 26-08-04, 15:24   #10
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Publisert offentlig, der den lå før var jo litt privat...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 01-09-04, 20:58   #11
melene
Medlem
 
melene sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Rogaland
Alder: 59
Innlegg: 127
melene har en fantastisk aura rundt segmelene har en fantastisk aura rundt seg

Kjempeinteressant artikkel! Takk!

__________________


melene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SBD Svar med sitat
Gammel 27-11-05, 22:10   #12
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Stressmestring

Drar opp igjen denne superbra artikkelen!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 28-11-05, 13:01   #13
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Stressmestring

printer er snart i full aktivetet hos meg ihvertfall !

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 28-11-05, 13:02   #14
Tricky
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Innlegg: 267
Tricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snill
Thumbs up

Sv: Stressmestring

Dette var gull verdt!

*Liten pause etter to timers veldig konstruktivt arbeid uten stress *

__________________

Tricky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ren mat Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 03:19   #15
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Stressmestring

*dytte*

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 15:13   #16
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Stressmestring

Hva med å klistre artikkelen?

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 15:23   #17
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Stressmestring

Tråden er klistra !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 01:52   #18
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Stressmestring

*dytte*

*dytte* : bra om stress!

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no