Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon > Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger

Inndeling av oppskrifter?

Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger Hvordan er forumet? Noe som kan bli bedre? Noe du lurer på? Her er plassen! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-09-04, 12:36   #1
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk
Wink

Inndeling av oppskrifter?

Hei

Kunne oppskriftene vært inndelt i undermapper, slik at det ble lettere å finne raskt hva man leter etter (når man er sulten...ha, ha). For eksempel inndelt etter frokost (dette er jo den vanskeligste biten med dietter!), middag, snacks osv. På min PC har jeg inndelt oppskriftene mine i:

Veeeldig detaljert inndelt, men det er jo så lett å finne fram når man skal lage noe ut fra hva som finnes i kjøleskapet!

Brød og matmuffins (undervurdert matvare, matmuffins!)
Bønner og linser
Cottage cheese
Egg
Fisk
Frokost
Kake og Dessert
Kalkun og Kylling
Lunsj
Mellommåltider og snacks
Middag
Nøtter
Pizza og pasta
Salater og grønnsakretter til middag
Smoothies
Supper
Tofu
Tunfisk

Hei og hopp! marianne

Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 16-09-04, 20:32   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Hei Marianne!

Helt enig at det trengs å gjøres noe med inndelingene...

For det første så henger alle sammen i sammen. Det er unødvendig å skille etter dietter, da er det bedre at en heller kommenterer hva som kan gjøres anderledes, eller at en tilpasser oppskriften til sin kostplan. Den er det tross alt helt essensiellt at vi alle kjenner vår egen.

Jeg foreslår en inndelig på proteinkilder, også en egen gruppe for snacks - som jo ikke er fullverdige måltider...

Fisk, kjøtt, fjørkre, egg, skalldyr, soya, ost, snacks, bakst, annet?

Også kan vi ha undergrupper i dem som er litt store, som kjøtt. kjøttdeig, biff, kalv, svin, lam, vilt

Hvorfor vil dette være bra? Jo en blir inspirert til å variere!

Synspunkter?

(En egen gruppe for frokost er egentlig litt unødvendig synes jeg, ettersom at forkosten kan være et helt spekter med matretter, altfra biff til fiberrik med kremost )

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 16-09-04, 20:52   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sendte deg noen inndelingsforslag sist vi diskuterte dette. Husker du de HP ?? Jeg finner dem ikke igjen !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-09-04, 20:55   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...0&postcount=15



Jeg skal argumentere mer for proteinkilde inndeling senere, skjer uansett ikke noe med dette før til uken igjen...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 00:50   #5
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk
Wink

Hei !

Så gøy igjen å få svar!

Jeg er jo så ny her, og har lest til øyet har blitt vått i journaler og oppskrifter og overalt. Spesielt i journalene står jo fulle dagsmenyer som er kjempeinspirerende og som helt klart burde vært lagt inn som oppskrifter. Det ligger jo såå mye bra her! Utrolig bra! Hvis man har overskudd kan man legge inn alle disse måltidene under oppskrifter i tillegg til i journalen sin, kanskje.

Men, frokosten er nå det måltidet som ofte kan velte lasset for min del. Jeg trenger noe søtt om morgenen! Noe som kan vekke meg litt. Det frister overhodet ikke med tung mat og fet mat til frokost. I min sone-bok er det bacon og biff, og jeg vet-ikke-hva til frokost, men hvem orker vel egentlig det? Det er kanskje guttemat, men i hvert fall ikke jentemat (og der er Karin Hvoslef helt enig med meg...hah!). Ja, ja - i hvert fall synes jeg at kjøtt er dårlige erstatninger for frokost til en karbosugen trøtting. Jeg vil helst ha kaffe og sjokolade da...

Og, tenk på oss stakkars blodtyper A'er som ikke tåler eller liker kjøtt engang! Nemlig. Jeg er for frokostblandinger og cottage cheese og ost til frokost. Eller smoothier med litt søtsmak. Smoothier er i hvert fall genialt og må ha egen mappe.

Vel, vel - dette tok litt av, så jeg får bare si at jeg er ytterst takknemlig for alle de deilige oppskriftene uansett! Takker og bukker!

Ærbødigst marianne

Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 01:30   #6
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Og så hadde det...

...vært veldig fint om det gikk an å gjøre noe slik at det ble lettere å laste opp bilder. Hadde jo vært fint med bilder til oppskriftene : )

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 21:36   #7
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Det er lett å legge ved bilde... Ett per medling.

Trinn for trinn forklaring kommer... det tar bare litt tid... Har 2 oppgaver jeg skal skrive neste uke, så uken etter skal jeg nok få gjort det...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 23:46   #8
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Da kan ...

... det være det er noe feil med innstillingene på min PC. Jeg skal prøve fra gamlePCen i lø pet av helgen

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 18-09-04, 19:14   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Brannmur kan være en mulig årsak da

Om en bruker Norman Internet Control, eller Norton Internet Security

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sunne oppskrifter på barnemat? Iset Barns kosthold 10 07-11-04 09:19
Litt start hjelp angående oppskrifter? Anitave Lavkarbo generelt 4 26-06-04 00:45
Her kan dere finne oppskrifter til alle Atkins faser: Iset Atkins kosthold 4 30-03-04 09:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no