Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Hva fyller du livet ditt med og hvordan?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-06-06, 13:00   #1
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Hva fyller du livet ditt med og hvordan?

Denne har jeg sjælt fra SN.. men det var så god at det rettferdigjør min handling..

--------------

Når tingene i ditt liv virker nesten uoverkommelige; når 24 timer pr.
dag ikke er nok, så husk syltetøyglasset og kaffen!

En dansk professor stod forran sine filosofistudenter med noen ting forran seg.
Da timen begynnte, tok han uten å si et ord, et meget stort og tomt syltetøyglass
fram og begynnte å fylle det med golfballer. Da han hadde gjort det, spurte han
klassen om glasset var fullt, og de var enige om at det var.

Så tok professoren en kasse med småstein fram, og begynnte å helle dem ned i
glasset. Han ristet glasset lett, så små steinene fordelte seg imellom golfballene.
Detetter spurte han om det var fullt. Og det mente klassen at det var.

Deretter tok professoren en kasse med sand fram og begynnte å helle den i
hulrommet i glasset. Igjen spurte han om det var fullt.
Klassen svarte enstemmig ja.

Til slutt tok professoren to kopper kaffe og helte dem begge i glasset.
Hulrommet som var mellom sandkornene, ble nå effektivt fylt.
Studentene lo.

"Nåvel", sa proffesoren, da latteren var stilnet av. Hvis dere nå forestiller dere,
at dette glasset representerer deres liv. Golfballene er de viktige ting i livet - deres
familie, kjærester, barn, helse, venner og yndlingspasjoner - de ting som, selv om
alle andre ting gikk tapt, og bare disse tingene var tilbake, likevel ville gjøre
deres liv fullkomment. Småsteinene er de andre tingene, som betyr noe - sånn
som jobb, hus, bil osv... Sanden er alle de andre småting".

Professoren fortsatte: "Hvis dere putter sanden ned i glasset først, er det ikke plass
til verken småsteinene eller golfballene. Det samme gjelder i livet. Hvis dere bruker
all deres energi og tid på de små ubetydelige tingene, får dere aldri plass til det
som er viktig for dere. Vær oppmerksom på de ting, som er avgjørende for deres lykke.
Lek med barna. Pass på helsen! Inviter deres partner på middag. Ta enda en runde på
golfbanen.

Det vil alltid være tid til å gjøre huset rent og ordne avløpene. Ta dere av golfballene først -
de ting som virkelig betyr noe. Få styr på det dere vil prioritere - resten er bare sand.

En av studentene rekte hånden i været og spurte hva kaffen representerte.
Professoren smilte: "Jeg er glad du spør. Det er bare for å vise, at uansett hvor fylt
ditt liv synes å være, så er det alltid plass til litt til.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-06-06, 13:11   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva fyller du livet ditt med og hvordan?

Denne var kjempefin.

Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-06-06, 14:20   #3
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Hva fyller du livet ditt med og hvordan?

Ja, den var virkelig flott!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 06-06-06, 18:19   #4
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Hva fyller du livet ditt med og hvordan?

ja samboeren min er hvertfall en golfball. og familien da.

jeg skal si til sambo når han kommer: kjære, du er en golfball.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-06, 12:04   #5
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Sv: Hva fyller du livet ditt med og hvordan?

Denne historien er så utrolig fin! Har fått den på mail flere ganger, og jeg bare elsker den! En ordentlig tankevekker.

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 15:00
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no