Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

FrøkenG's noe spesielle, men knallgode pizza (synes jeg selv i allefall)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-11-08, 23:03   #1
FrøkenG
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 15
FrøkenG er på en erverdig vei

FrøkenG's noe spesielle, men knallgode pizza (synes jeg selv i allefall)

Etter 5 dager på ketolyse med varierende dagsform (svimmel, kvalm, dårlig matlyst) har jeg hatt et stort lyspunkt i dag .
Jeg har en favorittpizza som jeg bare måtte prøve med ketolysebunn idag. Jeg var veldig skeptisk, men jaggu smakte det ikke så verst. Jeg spiste som bare det og er ikke kvalm lenger.
Siden jeg har fått så mange gode tips og råd her inne vil jeg gjerne dele den med dere.

Jeg brukte den pizzabunnoppskriten som står på ketolyse bakemiks. Den var ikke som vanlig bunn, men det gikk an. Tror jeg skal prøve en av de andre pizzabunnvariantene her inne neste gang. Det som er så bra med denne pizzaen er det gode fyllet så bunnen er ikke det viktigste.
Fyllet høres kanskje ut som en rar blanding, men prøv fyllet på din favorittlavkarbobunn. Det er en mektig pizza som absolutt ikke er kjedelig. Forventer ikke at den faller i smak hos alle, men det er i allefall min favorittpizza og alle jeg har laget den til elsker den.

Fyll til en stor pizza (sånn ca langpannestørrelse):
- stek ca 300-400g champignon i skiver/biter i smør i stekepanna
- ha i ca 300g Gilde smårettsbacon mot slutten av steketiden
- ta en boks creme fraiche og ha i ca to teskjeer sitronpepper. Rør godt!

Når bunnen er stekt nok til at en kan ha på fyll, smører du creme fraichen (med sitronpepper i) utover bunnen som pizzasaus. Jeg bruker hele boksen når jeg har dekt hele langpanna med pizzabunn, men det er sikkert litt individuelt angående størrelse på pizzabunnen. Fordel så soppen/baconet jevnt utover hele pizzaen (pass på at overflødig fett i panna ikke blir med på pizzaen). Ha over ost som på vanlig pizza og stek til osten begynner å bli gylden.
For de som er glade i løk er det godt å steke litt løk sammen med soppen.

Håper flere kommer til å nyte av favorittpizzaen min! Det er forresten ingen pizza for de som er veldig kresne! Vel bekomme!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Bilde144.jpg (340,9 KB, 38 visninger)
FrøkenG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 23:18   #2
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: FrøkenG's noe spesielle, men knallgode pizza (synes jeg selv i allefall)

Denne hørtes god ut, takk for at du delte

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Knallgode pannekaker Dolly Bakst 16 05-07-12 20:42
Pizza og hvitløkselskere: forsøk Rustica pizza! Anka Middag 31 05-02-09 22:08
Hva synes du om gamle bilder av deg selv? Snikende Saccosekk Mer enn 30 kg overvekt 65 13-08-07 10:14
Hvorfor synes mannen vaflene har ettersmak mens jeg synes de smaker vanlig? Dolly Ketolysekuren 9 30-03-07 17:32
SPAM? Langt utenfor tema i allefall... - red. HP Neptun-86 Generell diskusjon 7 10-03-04 09:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no