Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Kokos-Kakao Muffins

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-10, 22:43   #1
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Kokos-Kakao Muffins

Kokos-Kakao Muffins

Det har jeg og laget i dag. Og disse var overraskende utrolig gode. Farlig gode.

Ofte når man prøve sånne typiske lavkarbo pose løsninger så smaker det svamp. Dette var noe helt annet.


Den blandingen skal blandes med 180g quark eller topfen som det heter i Østerrike og 2 egg. Det er det samme som Kesam i Norge. Men her får man det i 20% fett eller 40% fett. På pakken står det 20%, men jeg valgte 40%, da den hadde litt mindre karbs, men ikke mye.



Eggehviten skal skilles og piskes. Skulle vist ha litt salt i, men glemte det. Plommen blandes med Topfen, og det samme gjør posen. Det ble ganske så tørt og seigt. Blandet så inn hviten, og det ble bløtere, men like seigt. Var skeptisk.





All deigen fikk plass i 6 former


Inn i ovnen på 180 grader i 30min. Det luktet utrolig godt, og etter 30min tok jeg dem ut, vippet dem ut av formen og satte dem til kjøling.


Nam
Men jeg klarte jo ikke å holde fingrene unna nystekte muffins, så jeg måtte smake. Og det var himmelsk. Sprø på utsiden, myk og god inni.



I følge pakken så står det at det er 3.53g karbs pr 100g ferdig muffins om man bruker Quark 20%. Nå brukte jeg 40% som hadde litt mindre, men bruker de tallene jeg har. Jeg veide alle sammen og de lå alle mellom 50-60g pr, så vi sier 60.


Kjapp utregning viser at det er 2.11 karbs pr muffins, så hvis jeg sier 2 karbs pr muffins så er det helt klart til å leve med. De har forskjellige smaker. Jeg har og en sjokolade-espresso i huset, gleder meg til å prøve.

__________________
The Shrinking Line





Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 22:50   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kokos-Kakao Muffins

Hva inneholder den blandingen?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 23:01   #3
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Sv: Kokos-Kakao Muffins

Alt dette her

Mandelmehl, 5-Komponenten Eiweißkonzentrat Kokos (Milcheiweiß-Isolat (35%), Calciumcaseinat (34%), microfiltriertes Molkeneiweiß-Isolat (12%) ultrafiltriertes Molkeneiweiß-Konzentrat (11,2%), getrocknetes Ei-Albumin (4%), Cocosmark-Pulver (1,5%), Aroma, Süßungsmittel: Natrium-Cyclamat und Saccharin-Natrium, Magnesiumcarbonat, Antioxidationsmittel Ascorbinsäure, Vitamin C, Niacin, Vitamin E, Pantothensäure, Vitamin B2, Vitamin B6, Vitamin B1, Folsäure, Vitamin B12), Kokosraspeln, Kakao schwach entölt, Cocos Aroma (57,7% Ballaststoff Nutriose, Aroma; 20% Kokosflocken, Süßstoff Sucralose), Säuerungsmittel Dinatriumdiphosphat, Backtriebmittel, Natriumhydrogencarbonat, Weizenstärke

Som
jeg dessverre ikke kan oversette alt. Vet ikke om det sier deg noe. Men den er basert på mandelmel.

__________________
The Shrinking Line





Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 09:05   #4
Cornelia
Medlem
 
Cornelia sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 298
Cornelia er ny på veien

Sv: Kokos-Kakao Muffins

Hei, dette hørtes godt ut!
Også så mye godt det var i den shoppen , bl.a peanøttsmør uten karber...

Synd de ikke har en engelsk versjon av nettbutikken...skjønner jo ingenting nesten. Er fraktkostnadene dyre der?

__________________


Cornelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 10:42   #5
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Sv: Kokos-Kakao Muffins

Det vet jeg faktisk ikke. Jeg får tak i det i en spesial butikk her i Wien.
Men tror du kan skrive en mail til dem på engelsk og høre. Fant ikke noen priser på nett til Norge.

__________________
The Shrinking Line





Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 10:55   #6
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Kokos-Kakao Muffins

Å fytte katta - nå ble jeg sulten Tar du imot kaffebesøk eller ? Kunne godt tenke meg en liten tur, hi, hi

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 12:09   #7
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Sv: Kokos-Kakao Muffins

Bare å komme. Norwegian flyr ned for en billig penge.

__________________
The Shrinking Line





Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 20:53   #8
Amereta
Medlem
 
Amereta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
Amereta er på en erverdig vei

Sv: Kokos-Kakao Muffins

De så fantastisk gode ut Man kan jo drømme om at de komer til Norge snart

Amereta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kokos LaVidaE Spis deg ned i vekt med Skaldeman 4 23-03-09 16:54
Kokos JenJen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 28-03-08 17:28
Kokos? indi Lavkarbo generelt 4 02-01-08 21:52
Kokos? pusi South Beach 2 24-04-05 22:21
Kokos RAGNA Lavkarbo generelt 3 22-02-05 18:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no