Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Kokosmel, er det det samme som kvernet kokos?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-10-12, 08:22   #1
Spiren2012
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 11
Spiren2012 er på en erverdig vei

Kokosmel, er det det samme som kvernet kokos?

noen som vet eller har prøvd? jeg har kokos men ikkje mel :P
tenkte og prøve meg på en frokostrett der jeg trenger kokosmel

Spiren2012 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 08:40   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: kokosmel er det d samme som kværnet kokos?

Nei, kokosmel og revet kokos er ikke det samme. Kokosmel ser ut som "vanlig" mel, og oppfører seg annerledes i bakst.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 08:46   #3
Spiren2012
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 11
Spiren2012 er på en erverdig vei

Sv: kokosmel er det d samme som kværnet kokos?

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Nei, kokosmel og revet kokos er ikke det samme. Kokosmel ser ut som "vanlig" mel, og oppfører seg annerledes i bakst.

Ahhhhh ok tenkte jeg var heldig :P
hehe mye og sette seg inni denne verdenen. og ser at jeg trenger en del... eller en del er kjekt å ha i hus

Spiren2012 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 18:33   #4
LKaroline
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1
LKaroline er på en erverdig vei

Sv: Kokosmel, er det det samme som kvernet kokos?

Hei! Ny på forumet, så mulig det finnes bedre steder å spørre på..! men om noen kan svare; tenkte å lage lavkarbo skoleboller, som det skal være 1 dl kokosmel i. Dette glemte jeg selvfølgelig å kjøpe i dag Forslag til hva jeg kan bruke i stedet? Er tom for mandler også.. På forhånd takk for svar, og ikke minst takk for et fantastisk forum!

LKaroline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 19:13   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kokosmel, er det det samme som kvernet kokos?

Opprinnelig lagt inn av LKaroline, her.

Hei! Ny på forumet, så mulig det finnes bedre steder å spørre på..! men om noen kan svare; tenkte å lage lavkarbo skoleboller, som det skal være 1 dl kokosmel i. Dette glemte jeg selvfølgelig å kjøpe i dag Forslag til hva jeg kan bruke i stedet? Er tom for mandler også.. På forhånd takk for svar, og ikke minst takk for et fantastisk forum!

Uten mandler og uten kokosmel hadde jeg nok utsatt hele bakingen... Om du ikker har et proteinpulver som kan brukes da. (Har ingen erfaring med baking med proteinpulver selv.)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kokos? wilmay Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 20-01-10 21:20
Kokos JenJen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 28-03-08 17:28
Kokos? indi Lavkarbo generelt 4 02-01-08 21:52
Kokos? pusi South Beach 2 24-04-05 22:21
Kokos RAGNA Lavkarbo generelt 3 22-02-05 18:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no